Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Transfer sommer 2022

Indlæg af Administrator »

Ja, vinduet er lukket for tilgange, nu kan vi begynde at drømme om det næste vindue.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af AltidFCM »

BT's Transfervinduet (Lasse Vøge) mener at vide, at Oscar Fraulo (kontraktudløb i december) muligvis er tabt og allerede kan skifte til sommer. Derudover påstår de at vide, at der er en vis 'muren i krogene' og undren blandt akademispillere og stortalenterne over de seneste transfertilgange.

Kæmpe midtbanetalent der går tabt i så fald, men ser man på det lidt udefra, er det jo ikke helt uforståeligt, hvis man kigger på, hvor få af dem der reelt får chancen.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Saemala »

AltidFCM skrev:
20. apr 2022, 15:08
BT's Transfervinduet (Lasse Vøge) mener at vide, at Oscar Fraulo (kontraktudløb i december) muligvis er tabt og allerede kan skifte til sommer. Derudover påstår de at vide, at der er en vis 'muren i krogene' og undren blandt akademispillere og stortalenterne over de seneste transfertilgange.

Kæmpe midtbanetalent der går tabt i så fald, men ser man på det lidt udefra, er det jo ikke helt uforståeligt, hvis man kigger på, hvor få af dem der reelt får chancen.
Hvad jeg hører, så er problemet uenighed om kontraktlængden. Begge parter virker ret stålfaste.
Høvdingen af Herning

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af UlveLars »

Saemala skrev:
20. apr 2022, 19:01
AltidFCM skrev:
20. apr 2022, 15:08
BT's Transfervinduet (Lasse Vøge) mener at vide, at Oscar Fraulo (kontraktudløb i december) muligvis er tabt og allerede kan skifte til sommer. Derudover påstår de at vide, at der er en vis 'muren i krogene' og undren blandt akademispillere og stortalenterne over de seneste transfertilgange.

Kæmpe midtbanetalent der går tabt i så fald, men ser man på det lidt udefra, er det jo ikke helt uforståeligt, hvis man kigger på, hvor få af dem der reelt får chancen.
Hvad jeg hører, så er problemet uenighed om kontraktlængden. Begge parter virker ret stålfaste.
Ved du hvad de to sider ønsker sig ift kontraktlængde?

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af mnm123 »

Et ønske er jo at få Dreyer tilbage til klubben. For at financiere det skal vi sælge disse spillere. Sory Kaba han ønsker ikke en retur, pris 25-28 mill. Lucas Pfeiffer er ikke god nok, pris 15-17 mill. Evander sælges pris afhængig af liga, pris 70-85 mill. Dreyer pris er svær men der viskes om retur pris på hvad Rubin gav for ham og de får lagt en god videre salg’s klausul ind. Brumado er nok lidt en Dark horse i dette vindue da der er bud efter ham, men vil vi sælge nu hvor hans præstationer ikke er gode og vente på han bliver bedre, eller aldrig kommet videre.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af MFKM »

mnm123 skrev:
28. apr 2022, 09:20
Dreyer pris er svær men der viskes om retur pris på hvad Rubin gav for ham og de får lagt en god videre salg’s klausul ind.
Så vi har solgt en spiller - han er blevet et år ældre - og vi skal nu købe ham tilbage for samme pris + en videresalgsklausul? Hvad skulle ideen være i det? For mig at se har vi afgifter procenter af fremtidig fortjeneste + spilleren er blevet et år ældre (og dermed mindre værd).

Det eneste logiske argument skulle være, at vi er urolige for Kazans betalingsdygtighed, så vi risikerer at de sælger ham til en anden klub og vi kun får en brøkdel af vores oprindelige salgspris.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Ravnen »

Må vi overhovedet sende penge til Rusland som situationen er. Det kan vel også ende med at udenlandske spillere i Rusland og evt Hviderusland simpelthen får ophævet deres kontrakter.

Vi skulle aldrig have solgt Dreyer, jeg mener også Dreyer selv havde bedre muligheder foran sig ved at vente lidt, han er så god en spiller at det næste spring bør være til en top liga sydpå, Bundesligaen kunne være oplagt.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af ABT »

Carstensen brænder vel lige de potentielle FCM broer her?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/sif ... klub-i-dk/
/ ABT

Billede

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af AltidFCM »

ABT skrev:
12. maj 2022, 08:29
Carstensen brænder vel lige de potentielle FCM broer her?

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/sif ... klub-i-dk/
Det citat lyder næsten for urealistisk.. men altså, med det formentlig meget høje prisskilt de har sat på ham, har jeg det også ganske fint med at kigge andre veje. Måske vi allerede lavede den vurdering i januarvinduet? Og ellers burde vi med de udtalelser oven i hatten. :lol:

Personligt 'rater' jeg Oliver Villadsen som wingback højere, men ham anser jeg også for værende ret urealistisk. Og ellers har vi jo været rygtet sammen med Tobias Mølgaard i januar også, men så fik vi Døhr ind, så tror heller ikke på den længere - og tænker også vi skal en hylde højere op.

Bliver spændende hvad vi kommer til gøre her. Joel står uden tvivl over for et (fortjent) sommerskifte efter en flot sæson.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af DenStolteJyde »

Vi SKAL vel gøre noget på målmandsposten til sommer? Vi regner selvfølgelig med at Elias Olafsson er klar igen efter sommerferien, men som alle nok har lagt mærke til så er det ikke helt ligegyldigt hvem der er 1. Reserve.
Pt er det Ousted, men efter alt at dømme så lægger han handskerne på hylden og flytter til Canada efter sæsonen.
Jared Thompson virker ikke til at være en man stoler specielt meget på, for så fantastisk har Ousted heller ikke stået at det slet ikke kunne komme på tale at lade en anden spille især fordi der jo alt andet lige burde være mere fremtid i Thompson.
Så har vi Jonas Løssl som hellere vil være 3. Målmand i England end at være 2. Målmand i FCM efter Elias, så han skal vel videre til sommer på en eller anden måde, men hans salgspris er jo nok ikke steget voldsomt meget i den tid han ikke rigtig har spillet i England, men det kan være han kan udlejes til Fredericia eller Aarhus fremad eller lignende.
Valdemar Birksø er vel et spændende talent, men har været noget skadet hvilket klart har gjort noget for hans udvikling, så jeg er umiddelbart ikke tryg ved at have ham som førstereserve.
Set i bagklogskabens lys skulle man måske have holdt fast i Løssl som første målmand og så have Elias som et stærkt andetvalg, og så kunne man måske have solgt Jonas her til sommer, men det får vi ikke meget ud af at spekulere på nu.

Men vi skal vel have en ny andenmålmand ind i stil med Ousted i denne sæson, en der er klar til at tage handskerne på når/hvis det bliver nødvendigt, men samtidig er afklaret med at være 2. Målmand og sparringspartner for Elias.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Vijen »

Med Brumado ude i minimum 3 måneder er vi vel også ude efter en ny angriber, hvis vi da ikke får Luca Pfeiffer hjem.

Eller tror I vi satser på en europa kval uden en fysisk angriber?

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

sportslige ledelse
- Ankersen er ude som konsultent,
- Svend Graversen må og skal sidde på en varm stol
Om nogen har de to ansvaret for indkøb af dyre angribere, der alle har fejlet, samtidig fandt de ikke en ordentlig målmand som afløser for Løssl, det kostede formentlig mesterskabet.

Ledelsen
2 sæsoner har man fejlet, nuvel FCM kan stadig nå mesterskabet i år.
Samtidig lejede man Løssl ud til Brentford.
Vi har hørt meget om at hvis Brentford røg i PL, så gav det noget til FCM ?, men det eneste jeg kan se er, at man lejede Løssl ud til Brentford og det blev dyrt sportsligt for FCM og koster måske mesterskabet, det eneste man fik var en pensioneret målmand i bytte.
Brentford og Benham skylder FCM noget vil mange nok mene.

Trænerteamet
Bo Henriksen var ikke en træner der kom med erfaring fra topfodbold eller europa erfaring.
Hvorfor FCM vælger trænere med ringe erfaring frem for en træner fra en højere hylde, det er en gåde.
Nuvel Bo Henriksen kan stadig blive mestre med FCM, men er han dygtig nok ? at han løber og skriger på siddelinjen skaber det mere skade end gavn ? når vi taler om spillere der har stjerne status i SL, bliver de stresset af BO ?

Bliver FCM ikke mestre, og man igen må sige at FCM solgte mesterskabet, ja så peger pilen på Bo, der blev ansat til at gøre op med sløseri.

Jeg tror det vil være sundt for FCM, at få en international træner med stor erfaring, der kan give noget til hele organisationen, frem for at det er FCM der skal udvikle trænere, der så kan smutte for 7 mill kroner ved afgang til Belgien.

Spillersiden
Marrony, kraev, juninho, pheiffer, Kaba, Madsen, Torp, Fredericia udlån, brumado, meyer, ousted må være typer der må betegnes som spillere der kan være på vej ud af døren.

Stjernesalg
Evander, sisto, pheiffer, kaba, Raffa må være kandidater

Indkøb
Klassemålmand, klassemidtforsvar, klassehøjreback, 2 klassemidtbane og 2 klasseangribere må være muligheder afhængig af afgang.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af DenStolteJyde »

FCM2000 skrev:
13. maj 2022, 19:33
sportslige ledelse
- Ankersen er ude som konsultent,
- Svend Graversen må og skal sidde på en varm stol
Om nogen har de to ansvaret for indkøb af dyre angribere, der alle har fejlet, samtidig fandt de ikke en ordentlig målmand som afløser for Løssl, det kostede formentlig mesterskabet.

Ledelsen
2 sæsoner har man fejlet, nuvel FCM kan stadig nå mesterskabet i år.
Samtidig lejede man Løssl ud til Brentford.
Vi har hørt meget om at hvis Brentford røg i PL, så gav det noget til FCM ?, men det eneste jeg kan se er, at man lejede Løssl ud til Brentford og det blev dyrt sportsligt for FCM og koster måske mesterskabet, det eneste man fik var en pensioneret målmand i bytte.
Brentford og Benham skylder FCM noget vil mange nok mene.

Trænerteamet
Bo Henriksen var ikke en træner der kom med erfaring fra topfodbold eller europa erfaring.
Hvorfor FCM vælger trænere med ringe erfaring frem for en træner fra en højere hylde, det er en gåde.
Nuvel Bo Henriksen kan stadig blive mestre med FCM, men er han dygtig nok ? at han løber og skriger på siddelinjen skaber det mere skade end gavn ? når vi taler om spillere der har stjerne status i SL, bliver de stresset af BO ?

Bliver FCM ikke mestre, og man igen må sige at FCM solgte mesterskabet, ja så peger pilen på Bo, der blev ansat til at gøre op med sløseri.

Jeg tror det vil være sundt for FCM, at få en international træner med stor erfaring, der kan give noget til hele organisationen, frem for at det er FCM der skal udvikle trænere, der så kan smutte for 7 mill kroner ved afgang til Belgien.

Spillersiden
Marrony, kraev, juninho, pheiffer, Kaba, Madsen, Torp, Fredericia udlån, brumado, meyer, ousted må være typer der må betegnes som spillere der kan være på vej ud af døren.

Stjernesalg
Evander, sisto, pheiffer, kaba, Raffa må være kandidater

Indkøb
Klassemålmand, klassemidtforsvar, klassehøjreback, 2 klassemidtbane og 2 klasseangribere må være muligheder afhængig af afgang.
Er du sikker på at vi ikke bare skal sælge hele holdet?
Så køber vi 11 spillere med Premier league niveau og henter pep Guardiola eller måske Mourinho, og så kører vi bare ligaen over :)

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

DenStolteJyde skrev:
13. maj 2022, 22:10
FCM2000 skrev:
13. maj 2022, 19:33
sportslige ledelse
- Ankersen er ude som konsultent,
- Svend Graversen må og skal sidde på en varm stol
Om nogen har de to ansvaret for indkøb af dyre angribere, der alle har fejlet, samtidig fandt de ikke en ordentlig målmand som afløser for Løssl, det kostede formentlig mesterskabet.

Ledelsen
2 sæsoner har man fejlet, nuvel FCM kan stadig nå mesterskabet i år.
Samtidig lejede man Løssl ud til Brentford.
Vi har hørt meget om at hvis Brentford røg i PL, så gav det noget til FCM ?, men det eneste jeg kan se er, at man lejede Løssl ud til Brentford og det blev dyrt sportsligt for FCM og koster måske mesterskabet, det eneste man fik var en pensioneret målmand i bytte.
Brentford og Benham skylder FCM noget vil mange nok mene.

Trænerteamet
Bo Henriksen var ikke en træner der kom med erfaring fra topfodbold eller europa erfaring.
Hvorfor FCM vælger trænere med ringe erfaring frem for en træner fra en højere hylde, det er en gåde.
Nuvel Bo Henriksen kan stadig blive mestre med FCM, men er han dygtig nok ? at han løber og skriger på siddelinjen skaber det mere skade end gavn ? når vi taler om spillere der har stjerne status i SL, bliver de stresset af BO ?

Bliver FCM ikke mestre, og man igen må sige at FCM solgte mesterskabet, ja så peger pilen på Bo, der blev ansat til at gøre op med sløseri.

Jeg tror det vil være sundt for FCM, at få en international træner med stor erfaring, der kan give noget til hele organisationen, frem for at det er FCM der skal udvikle trænere, der så kan smutte for 7 mill kroner ved afgang til Belgien.

Spillersiden
Marrony, kraev, juninho, pheiffer, Kaba, Madsen, Torp, Fredericia udlån, brumado, meyer, ousted må være typer der må betegnes som spillere der kan være på vej ud af døren.

Stjernesalg
Evander, sisto, pheiffer, kaba, Raffa må være kandidater

Indkøb
Klassemålmand, klassemidtforsvar, klassehøjreback, 2 klassemidtbane og 2 klasseangribere må være muligheder afhængig af afgang.
Er du sikker på at vi ikke bare skal sælge hele holdet?
Så køber vi 11 spillere med Premier league niveau og henter pep Guardiola eller måske Mourinho, og så kører vi bare ligaen over :)
Jeg forstår ikke helt din reaktion ?
Det mener jeg ikke at jeg har lagt op til, læs venligst hvad jeg skriver !!! "afhængig af afgang" og "spillere der kan være på vej ud"
De spillere jeg har nævnt er alle spillere som debatører her inde har nævnt som mulige salgs og indkøbs muligheder, ja selv pressen og ja selv Ledelsen for visse spillere.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Acebone »

For mig er Anders Dreyer det væsentligste spørgsmål, vi skal have svar på.

Kan vi få pengene fra Kazan? Er han nødt til at tage tilbage til Rusland, eller får han ophævet kontrakten? Er der nogen chance for, at vi kan beholde ham?

IMO er han jo nok lidt for god til at bruge meget mere af sin karriere i Danmark, og jeg tror snildt, han kunne tage springet til eksempelvis Bundesligaen. Men hvis der bare er en snert af chance for at beholde ham, skal den jages.

Låst