Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Matjavsen »

Igboun skrev:
27. jun 2022, 17:30
jeg kender ikke Gartenmann super godt. Men det virker som et utroligt uambitiøst køb. Nogen der kender hans kvaliteter bedre end jeg?
Det er jo ikke en mand til start 11, men en til bredden.

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af mnm123 »

Gartemann skal vel bruges så der kan gives pauser til de 3 ældre herre i forsvaret. Måske også et varsel på at Juninho ikke er fremtiden i Fcm.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Vijen »

Vi har tidligere snakket om Gartenmann som afløseren for Sviatchenko. En forsvarsstyrmand, der har styr på sit område af banen.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Lupus1999 »

Det kunne godt tyde på, at Daniel Høgh tager til Ålleren.

Gartenmann er for mig markant bedre end Daniel og hvis det er et skifte 1 til 1, så er vi markant styrket i bredden, og han ville tilmed kunne spille i start 11 uden problemer.

Og dejligt med en dansker mere i truppen. Er glad for at det bliver en 25 årig profil fremfor et langskud fra Brasilien.

JLP
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24. jun 2022, 08:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af JLP »

Umiddelbart er det da en fin transfer, til bredden. God superligaspiller som kan aflaste når er Europa kampe.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 864
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af ABT »

Er egentlig ikke så overrasket over at den her nyhed kommer. Kan det ikke passe, at han har været rygtet til bl.a. os tidligere?

Lidt en transfer som man bare kan trække på skulderen af. Kan ikke helt afgøre med mig selv om det her bare er Søren Reese part II, eller om det mere er en 1:1 erstatning til Høegh. Men det må næsten betyde at én er på vej ud i de bagerste geledder, selvom vi nok godt kunne have brugt en ekstra fuldblods centerback flere gange i sidste sæson.

Heldigvis har Gartenmann en god alder.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af tatoo »

Gartenman er fysisk stærk og er en solid fighter - lidt ala Døhr. Han har en god alder og han er hurtig og stærk i luften. Kåret som årets spiller i SJE. Tror han går i start 11. Høgh og Juninho må tage bænken. Men hvad med en Viktor Bak - han så rigtig stærk ud da han fik spilletid sidst på sæsonen. ES kan vel heller ikke spille 50 kampe på en sæson.

6256
Indlæg: 299
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af 6256 »

tatoo skrev:
27. jun 2022, 19:31
Gartenman er fysisk stærk og er en solid fighter - lidt ala Døhr. Han har en god alder og han er hurtig og stærk i luften. Kåret som årets spiller i SJE. Tror han går i start 11. Høgh og Juninho må tage bænken. Men hvad med en Viktor Bak - han så rigtig stærk ud da han fik spilletid sidst på sæsonen. ES kan vel heller ikke spille 50 kampe på en sæson.
Ja, det tænker jeg også. Diomande er der vel også en, der forventes meget af. Kunne man forestille sig Juninho er på vej videre? Men ja, Erik og Dalsgaard er jo nogle ældre spillere, så måske der ligger flere kampe og venter for de unge. Også hvis Døhr skal spille mest på backen.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Jesper BW1100 »

Viktor Bak er mest af alt venstre back :-)

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af AltidFCM »

Gartenmann på en fri lyder ikke dårligt. Vi har flere gange i løbet af sæsonen været lidt tynde på stopperpositionen (skader mm.), specielt når vi spiller med tre mand dernede - og sandsynligvis fortsætter sådan..

Jeg ved ikke, om Diomande, Pablo Ortiz eller Viktor Bak står til at blande sig (nok tvivlsomt) Viktor Bak så dog fin ud som venstre stopper i den sidste kamp.

Der kunne vel også godt være noget på vej ud, som andre skriver. Jeg ville være ked af at miste Høegh, da han faktisk har vist et flot niveau her i foråret, specielt i fraværet af Erik. Omvendt hvis en SL-klub vil lægge nogle mio. for ham, er det heller ikke helt skidt.

6256
Indlæg: 299
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af 6256 »

AltidFCM skrev:
27. jun 2022, 21:45
Gartenmann på en fri lyder ikke dårligt. Vi har flere gange i løbet af sæsonen været lidt tynde på stopperpositionen (skader mm.), specielt når vi spiller med tre mand dernede - og sandsynligvis fortsætter sådan..

Jeg ved ikke, om Diomande, Pablo Ortiz eller Viktor Bak står til at blande sig (nok tvivlsomt) Viktor Bak så dog fin ud som venstre stopper i den sidste kamp.

Der kunne vel også godt være noget på vej ud, som andre skriver. Jeg ville være ked af at miste Høegh, da han faktisk har vist et flot niveau her i foråret, specielt i fraværet af Erik. Omvendt hvis en SL-klub vil lægge nogle mio. for ham, er det heller ikke helt skidt.
Det er nok også næsten derfor jeg håber, det er Juninho, der er på vej videre, selvom intet tyder på det. For jeg vil også være ked af at miste Høegh. Han er bare en holdets mand, som jeg forestiller mig er god i omklædningsrummet.

FCM2000
Indlæg: 2126
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

6256 skrev:
27. jun 2022, 22:15
AltidFCM skrev:
27. jun 2022, 21:45
Gartenmann på en fri lyder ikke dårligt. Vi har flere gange i løbet af sæsonen været lidt tynde på stopperpositionen (skader mm.), specielt når vi spiller med tre mand dernede - og sandsynligvis fortsætter sådan..

Jeg ved ikke, om Diomande, Pablo Ortiz eller Viktor Bak står til at blande sig (nok tvivlsomt) Viktor Bak så dog fin ud som venstre stopper i den sidste kamp.

Der kunne vel også godt være noget på vej ud, som andre skriver. Jeg ville være ked af at miste Høegh, da han faktisk har vist et flot niveau her i foråret, specielt i fraværet af Erik. Omvendt hvis en SL-klub vil lægge nogle mio. for ham, er det heller ikke helt skidt.
Det er nok også næsten derfor jeg håber, det er Juninho, der er på vej videre, selvom intet tyder på det. For jeg vil også være ked af at miste Høegh. Han er bare en holdets mand, som jeg forestiller mig er god i omklædningsrummet.
Mener det er uberettiget kritik af Juninho, han var bomstærk i starten, hvor KEP fra tv3 kaldte ham den stærkeste forsvarer i superligaen, juninho fik et formdyk med resten af holdet i nov/dec, og havde været syg og skadet i opstarten i foråret

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af JBT »

Gartenmann som en anden Søren Reese vol. 2

Hvor er ambitionerne, til at udfordre og ‘rykke fra’ og tænke smartere end fck, i denne transfer?

Uhyggeligt, at man ikke sigter til højere hylde eller bruger en af de lovende fra egen avl

Håber det er en videre udleje eller fordi Høgh smutter - ingen af delene giver dog rigtig mening.

Middelmådig spiller, der ofte er blevet kørt rundt på røv og albuer, som en hver anden forsvarer i Haderslev.

Lombago
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27. jun 2022, 21:06

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Lombago »

Jeg kan virkeligt godt lide signing'en af Gartenmann. Det er en spiller med højt superliga-niveau kombineret med et individuelt lavt bundniveau.
Han er ikke nogen stjernespiller set på tværs af ligaen, men at hente ham på en fri transfer, virker som "money well spend" i min bog. Han får sikkert en flot løn, men vi betaler ingenting i reel transfer, og får en spiller i sin allerbedste fodboldalder. Derfor er det heller ikke noget utænkeligt scenarie at vi kan sælge Gartenmann med fortjeneste hvis han leverer 1 eller 2 sæsoner på et højt niveau, og måske endda udvikler sig yderligere ved at at spille på et bedre hold og potentielt blive matchet på et internationalt i niveau i Europa!😀

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af MFKM »

Hmm.. 3 år, håber vi har option på mere, ellers bliver det svært med økonomisk upside. Ligner ellers en ren Høgh erstatning.

Låst