Transfer sommer 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Danand123 »

EsbenVest skrev:
24. maj 2022, 19:34
Nå, jeg har set på de tre transfervinduer fra sommeren 2020 til og med sommeren 2021, og det er altså svært at kalde en succes. Deres stats er fra den her sæson.

Sommeren 2021:
Juninho: CB, 27 år, 27 kampe, 1 mål. God i starten, fin slutning, god på låget, venstrebenet.

Charles: CM, 25 år, 37 kampe, 2 mål, 2 assists, står bag Rapha, god powerspiller, fin i presset.

Marrony, angriber/wing, 23 år, 7 kampe, katastrofekøb.

Dalsgaard, 32 år, 41 kampe, klassekøb

2020:
Pione Sisto, wing, 27 år, 37 kampe, 2 mål, 7 assists. Har haft både gode og dårlige kampe, men har aldrig levet op til sin løn.

Daniel Høgh, CB, 31 år, 22 kampe, 1 mål, stærk reserve, langsom men stærk i midten af tremandsforsvar

Løssl (kunne man skrive en bog om) Pfeiffer (fik aldrig chancen) Begge er ude på lån og kommer formentlig ikke tilbage.
Hvem skal vi beholde, og hvem skal videre? Jeg kan kun se, at Dalsgaard er uundværlig.
Enig i alle kommentarerne på de enkelte spillere. Har stor tiltro til Juninho, selv om jeg ved de dårlige indsatser efter skadespausen. Ham vil jeg gerne beholde. Meget imponeret af Daniel Høghs sæson…Ingen piveri og altid kæmpende.

Så behold Dalsgaard , Høgh, Juninho og Charles .

Sisto tror jeg desværre ikke mere på. Løssl slet ikke muligt. Pfeiffer kun hvis han selv vil, men ellers der vi har en mangel.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af FCM2000 »

Dovbyk rygtes til Torino for 90 mill kr. FCM har vist noget med 50 pct på videresalg. 45 mill kr., men jeg undre mig over at han kan få lov at rejse ud af landet ??
https://sport.sky.it/calciomercato/2022 ... ciomercato

luca pfeiffer må ligge i 20-30 mill klassen
Kaba formentlig noget af det samme
Paul O. 15 pct på videresalg så 15 mill kr. der måske
Marrony bliver et tab ved salg, 15-25 mill kr.
Brumado 15-25 mill kr.
Ialt kan det give 130-160 mill kr

Men egentlig skræmmende hvor mange angribere der ikke har slået til. Dovbyk der ikke slog til nu nævnes i et salg på små 100 mill kr.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af ABT »

Ovenpå gårsdagen pokalfinale går jeg med et spinkelt håb om, at man genovervejer Max Meyer. Han er vanvittig dygtig på bolden og i mellemrummene. Tør ikke tænke på hvor god han potentielt kunne have været for os, hvis bare han havde fået spilletid kontinuerligt og vi havde brugt en formation som turde at have plads til flere Ball posession spillere.

Der skal selvfølgelig også være to til tango, men tror det kunne blive godt over tid!
/ ABT

Billede

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Diebesten »

Fantastisk med pokalen igår. Vigtigt.

Og fantastisk, at selvom Vagner Love ikke engang er udtaget til truppen - så er han der - han fejrer titlen.
Men hvor er Marrony? Det er meget mærkeligt. Han er nok (desværre) det største flop nogensinde i Superligaens historie - og bliver nok solgt tilbage til Brasilien. Kaba og Pfeiffer bliver nok også solgt, og vi står tilbage med Brumado som måske stadig er skadet. Jeg tror, at vi kommet til at gå efter en angriber i vinduet. Og det skal være på plads, før man starter CHL kvalifikationen.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Vijen »

ABT skrev:
27. maj 2022, 11:02
Ovenpå gårsdagen pokalfinale går jeg med et spinkelt håb om, at man genovervejer Max Meyer. Han er vanvittig dygtig på bolden og i mellemrummene. Tør ikke tænke på hvor god han potentielt kunne have været for os, hvis bare han havde fået spilletid kontinuerligt og vi havde brugt en formation som turde at have plads til flere Ball posession spillere.

Der skal selvfølgelig også være to til tango, men tror det kunne blive godt over tid!
Enig, MM kunne være en god spiller for os. Men det kræver at vi vil spille bolden rundt og ikke være super direkte med lange dybdebolde over midtbanen. Planen var også i januar, at vi skulle have spillet med 3 på midten og fjerne en af de forreste. Det endte man, så med at gå fra og det kostede MM.

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Sander »

Trænerbænken skal udskiftes - med Bo i spidsen bliver vi ikke mester igen.

Et tophold skal være dominerende i spillet og det er vi ikke. Forsætter Bo stillen tynder det ud i publikum.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Dondinho »

Sander skrev:
27. maj 2022, 12:16
Trænerbænken skal udskiftes - med Bo i spidsen bliver vi ikke mester igen.

Et tophold skal være dominerende i spillet og det er vi ikke. Forsætter Bo stillen tynder det ud i publikum.
Jeg er også tilhænger af vores boldbesiddende spil skal forbedres og vores tid med bolden gerne skal øges.

Men det er utopi at tro Bo bliver skiftet ud nu!
Vi slutter af med at være det bedste hold mesterskabsslutspillet
Vinder pokalen

Og Steinlein kalder det en af de bedste sæsoner.

Jeg håber dog at man vi arbejde på at udvikle spillet og tilføje nogle spillere med den rette kvalitet.

Ny 9’er (start 11)
Ny 8’er evt forlæg Faulo og sats på ham alternativt så jeg gerne man købte max.

Forlæng med Ousted

Sælg Løssel
Kaba
Peiffer
Marrony (skandale køb!!)

Sælges
Evander skal der tænkes i løsninger - nyt spilsystem? Ny spiller?

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af MFKM »

Dondinho skrev:
27. maj 2022, 13:54


Og Steinlein kalder det en af de bedste sæsoner.
Steinlein taler ikke om spillet eller resultaterne - men om hvordan vi har rykket os som klub.

Endnu et europæisk gruppespil + en koefficient der nu gør, at vi med en hvis sandsynlighed vil være seedet hele vejen til gruppespil fremover.

Andreas Holch med som medejer.

Stadionudvidelse, guldminen, fremgang på sponsorindtægter, fremgang i tilskuere på hjemme- og udebane.

Endnu en pokal.

Det er helt bestemt en sæson i toppen når man kigger på det historisk set om 10 år. På den helt korte sigt, er den missede chance i EL (Der havde boostet vores europæiske koefficient helt ekstremt) og det missede DM guld dog det der stråler klart - men overordnet set, står FCM langt bedre i dag, end vi gjorde for et år siden.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Dondinho »

MFKM skrev:
27. maj 2022, 14:22
Dondinho skrev:
27. maj 2022, 13:54


Og Steinlein kalder det en af de bedste sæsoner.
Steinlein taler ikke om spillet eller resultaterne - men om hvordan vi har rykket os som klub.

Endnu et europæisk gruppespil + en koefficient der nu gør, at vi med en hvis sandsynlighed vil være seedet hele vejen til gruppespil fremover.

Andreas Holch med som medejer.

Stadionudvidelse, guldminen, fremgang på sponsorindtægter, fremgang i tilskuere på hjemme- og udebane.

Endnu en pokal.

Det er helt bestemt en sæson i toppen når man kigger på det historisk set om 10 år. På den helt korte sigt, er den missede chance i EL (Der havde boostet vores europæiske koefficient helt ekstremt) og det missede DM guld dog det der stråler klart - men overordnet set, står FCM langt bedre i dag, end vi gjorde for et år siden.
Så er det da sjovt du henviser til europæisk gruppespil og pokal titel - for det vil jeg jo nok kalde for resultater ;).

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det kan måske godt virke som et lidt useriøst indlæg, men alt er til debat og diskussion. Kunne det være en mulighed ar hente Agf angriberen Patrick Mortensen på en 1årig kontrakt med mulighed for forlængelse. Tænker han kan fås billigt og bidrage med mål, da han er en helt anden type end Brumado.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Dondinho »

TrueWolfMidt skrev:
27. maj 2022, 16:02
Det kan måske godt virke som et lidt useriøst indlæg, men alt er til debat og diskussion. Kunne det være en mulighed ar hente Agf angriberen Patrick Mortensen på en 1årig kontrakt med mulighed for forlængelse. Tænker han kan fås billigt og bidrage med mål, da han er en helt anden type end Brumado.
Han bliver 33 i år og har haft en skidt sæson med en del skader - jeg tror ikke det vil være det rigtige at hente ham.

Peiffer er jeg heller ikke sikker på er den rigtige, han score nærmest igen hovedstødsmål på trods af sin højde. (2 ud af 17 mål er scoret med hovedet her i sidste sæson)

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af TrueWolfMidt »

Okay. Ja skadede spillere er no-go. Alderen er ikke noget jeg er nervøs for. Vi skal bare have en løbevillig angriber med mål i støvlerne, hvis vi skal kunne gøre en forskel i Europa og superligaen. Han må gerne være habil god på hovedet også, for det savner vores hold i den grad. Håber lidt på en type ala Chilli med masser af speed, dog med lidt andre kompetencer.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Jakla »

ABT skrev:
27. maj 2022, 11:02
Ovenpå gårsdagen pokalfinale går jeg med et spinkelt håb om, at man genovervejer Max Meyer. Han er vanvittig dygtig på bolden og i mellemrummene. Tør ikke tænke på hvor god han potentielt kunne have været for os, hvis bare han havde fået spilletid kontinuerligt og vi havde brugt en formation som turde at have plads til flere Ball posession spillere.

Der skal selvfølgelig også være to til tango, men tror det kunne blive godt over tid!
Enig. Max er en spiller med top spilforståelse. Sats på ham hvis han ikke er blevet skræmt væk af den manglende tillid.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Jakla »

Ousted "det perfekte punktum". Hvordan kan det være man har så travlt med at lægge denne artikel op på hjemmesiden, når Ousted ikke helt har lukket for muligheden for at spille videre? Jeg synes han har gjort det godt og var afgørende i pokalfinalen.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Transfer sommer 2022

Indlæg af Danand123 »

Jakla skrev:
28. maj 2022, 08:54
Ousted "det perfekte punktum". Hvordan kan det være man har så travlt med at lægge denne artikel op på hjemmesiden, når Ousted ikke helt har lukket for muligheden for at spille videre? Jeg synes han har gjort det godt og var afgørende i pokalfinalen.
Derfor: Og jeg synes, det er den rigtige beslutning for både ham og Fcm.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ous ... t-punktum/

Låst