Magtforholdet i toppen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Magtforholdet i toppen

Indlæg af Ravnen »

Interessant https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... n-til-salg

Har egentlig altid ærgret mig over at FCK havde de to penge maskiner som har givet dem en stærkere økonomi. Men nu synes det at være en ulempe hvis man skal tro denne økonom. Hvad tænker I?

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Magtforholdet i toppen

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:
18. jan 2022, 19:05
Har egentlig altid ærgret mig over at FCK havde de to penge maskiner som har givet dem en stærkere økonomi. Men nu synes det at være en ulempe hvis man skal tro denne økonom. Hvad tænker I?
Det er en ulempe, hvis du gerne vil have en rig investor ind, som kun kommer for fodboldklubben.

Det kan være et skridt på vejen mod Red Bull Copenhagen, men vi må se.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Magtforholdet i toppen

Indlæg af Ravnen »

Vi har ofte snakket om at DBU favoriserede FCK med guldrandede aftaler for brug af Parken. Om det er sådan længere ved jeg ikke, men mit indtryk var at Parken var en god ting for dem at have, mange topklubber ejer deres eget stadion. Det er egentlig det som undrer mig mest, at de vil sælge Parken fra. At eje sit eget stadion burde ikke være en forhindring for en rig invester?

Lalandia kan jeg godt se er et sideben. Jeg ved ikke hvad der måtte være af gæld, men de kan formentlig score en pæn gevinst på et salg.

I FCM perspektiv, er det interessant at det må gøre det for at kunne følge med os.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Magtforholdet i toppen

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
18. jan 2022, 21:28
Vi har ofte snakket om at DBU favoriserede FCK med guldrandede aftaler for brug af Parken. Om det er sådan længere ved jeg ikke, men mit indtryk var at Parken var en god ting for dem at have, mange topklubber ejer deres eget stadion. Det er egentlig det som undrer mig mest, at de vil sælge Parken fra. At eje sit eget stadion burde ikke være en forhindring for en rig invester?

Lalandia kan jeg godt se er et sideben. Jeg ved ikke hvad der måtte være af gæld, men de kan formentlig score en pæn gevinst på et salg.

I FCM perspektiv, er det interessant at det må gøre det for at kunne følge med os.
De sætter ikke Lalandia til salg, kun bygningerne. De vil være lejere, så de får frigivet en masse kapital til at forbedre fodboldforretningen og Lalandia. Det var i hvert fald det der blev meldt ud i første ombæring
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Magtforholdet i toppen

Indlæg af UlveLars »

Jeg er enig i, at man sælger fra for at gøre klubben mere attraktiv for en fodboldinvestor - og måske fordi Nordea gerne vil have høvlet noget af gælden.
Hvad det kommer til at betyde for magtforholdet kommer selvfølgelig meget an på investoren. Hvad vil han med klubben. Hvor meget er man villig til at investere? Men en ting er sikkert. Man mister sit “Lalandia” og skal til at konkurrere på mere “lige” vilkår. Deres stærkeste (og eneste) våben har vel været at kunne outspende konkurrenterne de sidste mange år. De har ikke skulle tænke innovativt med badelandet i ryggen. Vi har 10 års forspring på det område. Akademi i Nigeria og Danmark i verdensklasse, Guldminen, topmoderne træningsanlæg på vej (deres på Peter Bangs vej er noget faldefærdigt lort), opbygning af netværk og reputation i Brasilien, big-data fra Benham etc
Jeg tror ikke nødvendigvis det bliver lettere for dem - altså klubben. For (de nuværende) ejere er det måske meget rart. Man har det indtryk, at de aldrig har interesseret sig for fodbold-delen.
Min største frygt er fortsat at Ankersens firma køber klubben.

Starbucks
Indlæg: 324
Tilmeldt: 26. maj 2011, 09:06

Re: Magtforholdet i toppen

Indlæg af Starbucks »

Problemet med deres ejerskab af Parken er, det fylder 30 år til september, og at man allerede har været gennem en stor og dyr renovation af stadionet.
Det står - helt åbenlyst - overfor en større omgang, og med DBU´s ønske om et stadion til +50.000 er det nok ikke foregentlig med det som PSE ønsker at smide i... Jeg tror helt sikkert, at den her udmelding er et åbent brev til DBU med "Hvis I gerne vil købe et fodboldstadion, så versegod" ...
Måske folkene bag Royal Arena med Dan Hammer også kunne være interesseret i, at have Parken som Arena og bruge det på samme måde som Wembley bruges i England...

Besvar