EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af AltidFCM »

Jeg er så hamrende skuffet..
Ja, vi havde et par store chancer, og ja, vi kunne måske sagtens have fået et straffespark, men jeg sidder tilbage med følelsen af, at vi slet ikke spillede vores KÆMPE chance.
Hvad er gameplanen? SKAL vi spille den her røvsyge wingbacksystem 3-5-2 el. lign. kamp ud, kamp ind? Hvorfor skal Dyhr spille så lang tid uden noget som helst output? Hvorfor er Isaksen vores eneste trussel i åbent spil? Så mange spørgsmål, og det hele falder tilbage på trænerteamet imo. Så sløj en præstation igen, igen, igen i så vigtig en kamp.

Tro det eller lad være.. Jeg savner kanter med fart, jeg savner Mabil. Pione, jeg ved ikke, hvad han bidrager med. Der kommer INGENTING fra vores såkaldte wingbacks.

Det er simpelthen så frustrerende at kigge på. Nå, lad os gøre det færdigt mod BIF. :(
Senest rettet af AltidFCM 9. dec 2021, 23:33, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 864
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af ABT »

Tilslutter mig koret: Bo handler simpelthen for sent i dag. Han skal flå Sisto i pausen eller som minimum efter en time. Kampen skriger efter dynamik på det her tidspunkt. Virkelig en anti-Sisto kamp.

Vi har 10 hjørnespark + diverse indlægsdødbolde. Husker ikke vi bliver farlige på én eneste? Helt væk. Sviat skal sættes ind med 10-15 minutter igen, bare for at gøre dødboldene en my mere farlige. Hvis han er “skadet” skal han ikke udtages, så køber ikke den der.

Desværre er Junior helt usynlig i dag, og så bliver det svært at lave dåser.

Er egentlig jævnt ligeglad med om vi snydes for 1,5 straffespark. Vi skal fandme kunne score mod det her hold i åbent spil. Ikke desto mindre har vi ikke formået det over 180 minutter mod dem (efter Isaksen i 2. Spilminut i første kamp). Tæt på skandaløst.

Har sagt det før, og siger det gerne igen: Ledelsen skal handle spillere både ud og ind i vinterpausen. Ellers er vi doomed hvad angår nutid og nærmeste fremtid.
/ ABT

Billede

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af SimonH »

På mandag er der lodtrækning til ECL-playoff.
Vi kan trække

Bodø/Glimt
Qarabag FK
Maccabi Tel-Aviv
PAOK
Partizan Beograd
Slavia Prag
Tottenham/Vitesse (ikke afgjort endnu)

Jeg har taget mig den ulejlighed at rangere holdene fra top til bunds for sværhedsgraden.
Jeg vil sige, at så længe vi ikke trækker Tottenham/Vitesse og til dels Slavia Prag, så vil jeg være glad.

Hvis vi trækker en af de tre øverste, så er vi store favoritter til at gå videre. Vi vil være favoritter mod de to næste. Vi vil være ligeværdige mod Slavia Prag. Vi vil være undertippede hvis vi trækker Tottenham, hvorimod vi mod Vitesse er små favoritter.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Skuffende. Vi skaber også chancer nok, men er slet ikke effektive. Om vi så spillede to timer mere ville den ikke komme ind. Det virker underligt planløst.
Må indrømme jeg havde følelsen allerede før kampen, vi er ikke bedre end det her i øjeblikket.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kunne ikke se kampen, så med forbehold for at der er situationer som ikke er med i TVs highlights.
Synes ikke der er straffe, men hvis en dommer dømmer den, så tror jeg ikke VAR omstøder den. Ligesom den tynde vi fik i overtid mod Braga, som dog var tættere på et straffe end den med Isaksen. Isaksen var selv i tvivl efter kampen, det siger vel også lidt.
Vi kommer frem til nomkchancer til at score et par mål, men man må også sige, at vi bare ikke har en målscorer i truppen, efter vi solgte Dreyer. Det er her det virkelig halter. Kvalmende, at en sejr ville have doblet vores koefficientpoint indtjent i den her sæson, og sandsynligvis sikret Danmark en plads i top 15. Det pissede vi så væk.
Min tro på et mesterskab ligger på et meget lille sted. 2021 er et år til glemmebogen. Fy for fanden hvor har der været mange skuffelser. 2022 må godt blive bedre
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Jakla
Indlæg: 353
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af Jakla »

mousebreaker skrev:
10. dec 2021, 06:33
Jeg kunne ikke se kampen, så med forbehold for at der er situationer som ikke er med i TVs highlights.
Synes ikke der er straffe, men hvis en dommer dømmer den, så tror jeg ikke VAR omstøder den. Ligesom den tynde vi fik i overtid mod Braga, som dog var tættere på et straffe end den med Isaksen. Isaksen var selv i tvivl efter kampen, det siger vel også lidt.
Vi kommer frem til nomkchancer til at score et par mål, men man må også sige, at vi bare ikke har en målscorer i truppen, efter vi solgte Dreyer. Det er her det virkelig halter. Kvalmende, at en sejr ville have doblet vores koefficientpoint indtjent i den her sæson, og sandsynligvis sikret Danmark en plads i top 15. Det pissede vi så væk.
Min tro på et mesterskab ligger på et meget lille sted. 2021 er et år til glemmebogen. Fy for fanden hvor har der været mange skuffelser. 2022 må godt blive bedre
Enig - Alt for mange skuffelser i år og alt for lille koncentration, når det gælder. Bo siger at den slags kampe ville vi vinde 98 ud af 100 gange...nej, men det burde vi kunne, hvis spillerne tog hovedet med på banen.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

En sejr ville have bragt Danmark op på 15. pladsen på koefficientlisten. Med pæn margin ned til nummer 16 (2 sejre til nr 17, Tjekkiet og 1 sejr + 1 uafgjort til nr 16, Cypern). I stedet er vi nummer 19 og skal hente 1 sejr ifht. 15. pladsen og skal altså overhale 4 lande i alt.

De point vi mistede, ville have tjent DKs koefficientliste og vores seedningsmuligheder i 5 fede år. Det er tæt på, at det kunne have fastholdt DK i top 15 i flere år.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

mousebreaker skrev:
10. dec 2021, 08:33
En sejr ville have bragt Danmark op på 15. pladsen på koefficientlisten. Med pæn margin ned til nummer 16 (2 sejre til nr 17, Tjekkiet og 1 sejr + 1 uafgjort til nr 16, Cypern). I stedet er vi nummer 19 og skal hente 1 sejr ifht. 15. pladsen og skal altså overhale 4 lande i alt.

De point vi mistede, ville have tjent DKs koefficientliste og vores seedningsmuligheder i 5 fede år. Det er tæt på, at det kunne have fastholdt DK i top 15 i flere år.

På med positive briller

Vi kommer i semi finalen og får flere point end vi ville få i Europa league!.....

Gubbi77
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21. mar 2011, 22:48

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af Gubbi77 »

Konsulen skrev:
9. dec 2021, 22:58
Det er jo alt alt for dårligt. Vi havde så mange chancer, men vi mangler kvalitet i den offensive del. I kan rose Isachsen så meget I vil, men han er jo heller ikke kampafgørende.
Sisto skal på bænken igen, han er jo slet ikke farlig længere. Evander er den eneste offensive spiller der har niveau
Ja så længe Isaksen ikke scorer flere mål eller har næstsidste fod på bolden, så har alle hans gode driblinger jo ikke meget værdi. Derudover er det utroligt. det nærmest på et tidspunkt i 2. halvleg ender i gå-fodbold. Magen til energiforladt omgang seriebold.....

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Matjavsen skrev:
10. dec 2021, 08:39
mousebreaker skrev:
10. dec 2021, 08:33
En sejr ville have bragt Danmark op på 15. pladsen på koefficientlisten. Med pæn margin ned til nummer 16 (2 sejre til nr 17, Tjekkiet og 1 sejr + 1 uafgjort til nr 16, Cypern). I stedet er vi nummer 19 og skal hente 1 sejr ifht. 15. pladsen og skal altså overhale 4 lande i alt.

De point vi mistede, ville have tjent DKs koefficientliste og vores seedningsmuligheder i 5 fede år. Det er tæt på, at det kunne have fastholdt DK i top 15 i flere år.

På med positive briller

Vi kommer i semi finalen og får flere point end vi ville få i Europa league!.....
Det er ikke umuligt at vi ender med at hente flere koefficient point via denne vej, for vi havde nok ikke fået flere i EL's 1/8 finale.
Vi har behov for lodtrækningsheld i 1/16 finalen. Måske vi derefter i 1/8 finalen kunne være så heldige at trække FCK 8-)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

mousebreaker skrev:
10. dec 2021, 09:06
Matjavsen skrev:
10. dec 2021, 08:39
mousebreaker skrev:
10. dec 2021, 08:33
En sejr ville have bragt Danmark op på 15. pladsen på koefficientlisten. Med pæn margin ned til nummer 16 (2 sejre til nr 17, Tjekkiet og 1 sejr + 1 uafgjort til nr 16, Cypern). I stedet er vi nummer 19 og skal hente 1 sejr ifht. 15. pladsen og skal altså overhale 4 lande i alt.

De point vi mistede, ville have tjent DKs koefficientliste og vores seedningsmuligheder i 5 fede år. Det er tæt på, at det kunne have fastholdt DK i top 15 i flere år.

På med positive briller

Vi kommer i semi finalen og får flere point end vi ville få i Europa league!.....
Det er ikke umuligt at vi ender med at hente flere koefficient point via denne vej, for vi havde nok ikke fået flere i EL's 1/8 finale.
Vi har behov for lodtrækningsheld i 1/16 finalen. Måske vi derefter i 1/8 finalen kunne være så heldige at trække FCK 8-)
Som jeg forstår det, vil vi ikke kunne rende ind i FCK før en eventuel kvartfinale. Og qua vi ikke får klubkoefficientpoint ved sejre i playoff runden, så er det svært at tro, vi indtjener flere, end hvad førstepladsen havde sikret.

Så ufatteligt bittert.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene om den her el kampagne.

Går i el i første omgang mod Celtic. Det lyder jo meget godt, men Celtic var i krise på tidspunktet. Trækker en - efter forholdene - super nem gruppe. Pisser det hele væk ved at spille uafgjort i første kamp på hjemmebane mod svag modstand. Så gør vi det hæderligt i nogle besværlige kampe, og alligevel står vi nu med en tredjeplads som vel var cirka forventelig, men som også fremstår sløj givet udviklingen i tingene.

Fremskridt?

I et større perspektiv virker vi fortsat rorløse ligesom første halvdel af '21. Der er ingen tvivl om, vi har kvalitet i organisationen, trænerteam og trup, men får vi nok ud af det? Er der for meget selvfedme lige fra direktionsgang til spillertrup?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
10. dec 2021, 09:31
Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene om den her el kampagne.

Går i el i første omgang mod Celtic. Det lyder jo meget godt, men Celtic var i krise på tidspunktet. Trækker en - efter forholdene - super nem gruppe. Pisser det hele væk ved at spille uafgjort i første kamp på hjemmebane mod svag modstand. Så gør vi det hæderligt i nogle besværlige kampe, og alligevel står vi nu med en tredjeplads som vel var cirka forventelig, men som også fremstår sløj givet udviklingen i tingene.

Fremskridt?

I et større perspektiv virker vi fortsat rorløse ligesom første halvdel af '21. Der er ingen tvivl om, vi har kvalitet i organisationen, trænerteam og trup, men får vi nok ud af det? Er der for meget selvfedme lige fra direktionsgang til spillertrup?
At vi vandt over Celtic samlet, var det vigtigste/bedste i 2021 for FCM. Her taler vi om 2 kampe, hvor vi i første kamp ikke havde en afslutning i de første 60 minutter og en samlet xG for 90 minutter på ca 0,1 (eller to langskud fra 18-20 meter om du vil). I returopgøret på hjemmebane har vi ikke en afslutning i de første 45 minutter og en xG efter 60 minutter på ca 0,15, hvis jeg husker rigtigt. Dvs vi havde over de første 150 minutters fodbold, ikke skabt noget der ligner en målchance. Det var ganske rigtigt mod et Celtic hold i historisk dårlig forfatning.

I lighed med sæsonen og kalenderåret som helhed, så er vi dog svære at blive kloge på, for ligesom tristessen er på sit højeste, kan holdet eksplodere med fremragende aktioner over hele linjen, og så ligner vi pludselig et hold der fortjener alle laurbærrene. Fra det 60. minuttal og resten af kampen, specielt den forlængede, da spillede vi flot chanceskabende fodbold, og det kunne Celtic slet ikke svare igen på.

Der er dog alt for langt mellem snapsene, hvis du spørger mig. Jeg er med på, at man ikke kan toppræstere hver gang, men der er noget galt når man kan præstere som i anden halvleg mod Braga, og dernæst være helt væk i den hjemlige liga.

Vi mangler i den grad en målscorer, men det er selvfølgelig også det sværeste at finde/udvikle i fodbold.

Bo mener at vi ville vinde 98 af 100 mod Ludogoretz. Steinlein kalder efteråret det bedste i klubbens historie, selvom det for de fleste kun er godkendt og fyldt med lige ved og næsten. Håber ikke, at det er en retorik de bruger under evalueringsmøder i ledelsen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Ja, Bo H siger i medierne at vi ville vinde sådan en kamp 98 ud af 100 gange. Måske, hvis vi spillede op til vores bedste. Men det udtryk vi har vist i snart et stykke tid, ville jeg mene det nok nærmere er 50 ud af 100 gange, måske mindre.

Jeg er normalt stor optimist, og det er også næsten urimeligt at være pessimist når vi fører ligaen. MEN vi har ikke set stærke ud i et stykke tid. Der kommer så nogle "undtagelser som bekræfter reglen" undervejs, men vores seneste tre ligakampe viser alt for tydeligt at der er et problem. Spillerne skal være særligt opsatte før vi lykkes, mod store hold, mens vores grundpræstation er for lav i min optik.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: EL GS R6: Ludogorets - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Ravnen skrev:
10. dec 2021, 11:13
Ja, Bo H siger i medierne at vi ville vinde sådan en kamp 98 ud af 100 gange. Måske, hvis vi spillede op til vores bedste. Men det udtryk vi har vist i snart et stykke tid, ville jeg mene det nok nærmere er 50 ud af 100 gange, måske mindre.

Jeg er normalt stor optimist, og det er også næsten urimeligt at være pessimist når vi fører ligaen. MEN vi har ikke set stærke ud i et stykke tid. Der kommer så nogle "undtagelser som bekræfter reglen" undervejs, men vores seneste tre ligakampe viser alt for tydeligt at der er et problem. Spillerne skal være særligt opsatte før vi lykkes, mod store hold, mens vores grundpræstation er for lav i min optik.
Jeg er uenig. Som vi spillede i går, ville vi normalt vinde mindst 7/10 gange og spillede vi op til vores bedste ville vi være favorit til at vinde endnu mere end det. Hvis vi kommer videre i pokalen, så synes jeg faktisk vores det har været ok inden vinterpausen.
Man er altid mere skuffet over resultater når de lige er sket. Hvis vi ser på vores trup, så synes jeg også nogle overvurderer vores styrke nogle gange.

Det bliver spændende at se hvad der sker til vinter. Der kommer vel en del ud og måske noget nyt blod ind.

Besvar