DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Kim »

Disse to kampe mod BIF kan godt blive definerende for om vi betragter efteråret som en succes, trodsalt, eller om det bliver en temmelig lunken opelvelse / afslutning!

Jeg tænker det bliver godt at få Brumado med igen med fysik og en af spille den op på / aflastning.

Jeg synes det kunne være interessant og taktisk smart, at starte med tre centrale på midten, og så kører med 2 angribere for at tage et evt. tryk i starten af kampen.

Jeg synes vi så tynde ud sidst mod BIF når vi kører med vores 3 angribere, især efter vores scoring, hvor vi i den grad pakker os og intet vil skabe i kampen - håber at Bo får noget sparing og erkendelse af at denne måde at gribe kampen an på, ikke har vist sig holdbart.

Et godt resultat vil være at spille til 0, om så vi får proppet en enkelt ind eller selv går på 0, det kan næsten komme ud på et! :)

/Kim

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Det bliver spændende at følge tilgangen i specielt den første kamp. Sjældent vi ikke går ind til en kamp, hvor vi ikke går efter at sejre og helst styre kampen. Tror vi har fordelen af, at det er over to kampe. Og NF kan ikke blive ved at matche os taktisk… vi bør trods alt have bedre kvalitet i truppen og dermed også bredden.

Vi skal gå efter sejren allerede i første kamp…vi har ikke specielt et bedre tag på Brøndby på Mch end på deres bane.

Tror vi starter med et godt udgangspunkt trods deres momentum og selvtillid - deres stolpe ind får også en ende.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Det bør i hvert fald være en fordel at vi slutter på hjemmebane. Men det kræver at vi kommer fra udekampen på rimelig vis, gerne en uafgjort.
Jeg er bare ikke særlig rolig i maven forud for den her kamp. Brøndby har desværre et godt tag på os i øjeblikket og Bo skal komme op med en taktisk plan som kan ændre det billede, ellers er jeg bange for det bliver en gentagelse af tidligere.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af MFKM »

Lidt overraskende for mig, så er vi favoritter til at vinde kampen på udebane.

1/X/2 er chancevurderinngsmæssigt 33,02 %/28,45 %/38,53 %.

De professionelle er altså uenig i den pessimisme der florerer blandt Midtjylland fans.

Vi må håbe de får ret.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af MFKM »

Puha - Marrony ude af truppen. Han er godt nok noget længere væk end jeg troede. Syntes ellers det så fornuftigt ud i de første par indhop.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Jeg kan godt forstå vi er favoritter også på udebane og min forventning er også at spiller vi 100% til hvad vi kan, så får vi som minimum uafgjort.
Det er for mig ikke overraskende, at Marrony er siet fra, da han nok har behov for tid til at blive fuldt integreret. Derudover kan han jo have en lille skade eller være små syg.

Alt jeg forventer er at se et hold der kæmper 100% og giver sig fuldt ud. Det bliver spændende at se hvem der starter inde og i hvilken formation.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

De bange anelser om, at Marrony aldrig rigtig gad til FCM, men at vi overtalte ham og insisterede ser ud til at holde.

Det ligner FCM historiens største transferbet nogensinde. Hvis manden er fysisk klar så skulle han netop starte inde i pokalen mod Brøndby, hvor han havde alt at vinde.

Det ligner en mand som mentalt aldrig har haft lyst til FCM.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:
5. dec 2021, 11:01
De bange anelser om, at Marrony aldrig rigtig gad til FCM, men at vi overtalte ham og insisterede ser ud til at holde.

Det ligner FCM historiens største transferbet nogensinde. Hvis manden er fysisk klar så skulle han netop starte inde i pokalen mod Brøndby, hvor han havde alt at vinde.

Det ligner en mand som mentalt aldrig har haft lyst til FCM.
Han er først lige blevet fysisk klar og han kan næsten intet Engelsk. Dertil er han blevet far og har ikke set barnet udover opkald fra nettet.. Der er så mange aspekter her, hvor jeg tænker man har handlet forkert. Det sagt så tror jeg han er fin nok motiveret for klubben, men det er bare super svært at komme fra Brasilien og endnu mere med de andre faktorer.

Personlig synes jeg han har set spændende ud i hans indhop og jeg kan sagtens se hans blik for spillet og teknik.
Giv ham lidt tid og så kan man evaluer på om det er en succes efter sæsonen.


Tror i øvrigt at vi ser mål fra Brumado i dag!

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af AltidFCM »

Jeg har én bøn til startopstillingen i dag.
Tre mand på midtbanen. Jeg håber og tror faktisk, vi starter med Rapha, Evander, Jens. Om det så er 3-5-2 eller andet, jeg hellere så. Lad bif have bolden så meget som muligt. Vi skal bare have et godt resultat med derfra. Kom så gutter!

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

AltidFCM skrev:
5. dec 2021, 11:41
Jeg har én bøn til startopstillingen i dag.
Tre mand på midtbanen. Jeg håber og tror faktisk, vi starter med Rapha, Evander, Jens. Om det så er 3-5-2 eller andet, jeg hellere så. Lad bif have bolden så meget som muligt. Vi skal bare have et godt resultat med derfra. Kom så gutter!
Det ville være en ok idé med den formation, tror desværre vi ender med det vi har set de sidste par gange.
Jeg er ikke enig i, at man skal give Brøndby bolden! jeg vil hellere have man er i kontrol, men sådan er vi så forskellige.
Personligt ville jeg gerne se en 4-2-3-1 opstilling, men det sker nok ikke igen.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Acebone »

Sahl skrev:
5. dec 2021, 11:39
Lupus1999 skrev:
5. dec 2021, 11:01
De bange anelser om, at Marrony aldrig rigtig gad til FCM, men at vi overtalte ham og insisterede ser ud til at holde.

Det ligner FCM historiens største transferbet nogensinde. Hvis manden er fysisk klar så skulle han netop starte inde i pokalen mod Brøndby, hvor han havde alt at vinde.

Det ligner en mand som mentalt aldrig har haft lyst til FCM.
Han er først lige blevet fysisk klar og han kan næsten intet Engelsk. Dertil er han blevet far og har ikke set barnet udover opkald fra nettet.. Der er så mange aspekter her, hvor jeg tænker man har handlet forkert. Det sagt så tror jeg han er fin nok motiveret for klubben, men det er bare super svært at komme fra Brasilien og endnu mere med de andre faktorer.
Det er godt nok også en lortesituation for alle involverede. Var det ikke meningen, at kæresten og barnet skulle med herop? Hvorfor er det ikke sket?

Bare fordi man er professionel fodboldspiller, er man jo ikke en maskine. Jeg håber, klubben gør alt, den kan. At sidde alene i et gråt, snesjappet Danmark og ikke engang have holdt sit barn, mens pressen skriver om én på et sprog, man ikke forstår. Det lyder lidt som opskriften på en depression. Han ved jo godt, der er forventninger til ham.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Det er lidt spøjst, Sory Kaba fik chance efter chance efter chance, på trods af at han virkelig ikke imponerede og havde en ret dårlig attitude allerede fra begyndelsen. Luca Pfeiffer synes jeg knap fik chancen, for det kræver jo flere kampe i streg fra start og nu sparker han mål ind på stribe i 2 bundesliga. Marrony skulle nok også have en masse kampe fra start, for at blive spillet varm. Men vi havde tonsvis af tålmodighed med Kaba, mens hverken Peiffer eller Marrony har fået det.

Jeg tænker der er noget vi selv gør galt. Vi optimerer ikke deres chance for succes, bortset fra Kaba som fik alt for lang snor.

Det jeg synes vores nuværende hold og spillestil mangler, er evnen til at kontrollere en kamp. Vi lader modstanderne have bolden det meste af tiden og spiller hektisk fremad straks vi selv får den. Der er ingen ro, vi stresser os selv og bliver alt for ofte fanget i kontraer fordi vi bare render frem i de her hektiske angreb.

Det er som om vi skifter spillestil hele tiden i disse år. Thorup var kedelig men kontrollerende. Priske forsøgte i starten med mere power men med tiden faldt han tilbage i noget uopfindsomt spil hvor spillerne tilsyneladende ikke fik meget frihed, hvilket gjorde at de kreative spillere ikke præsterede. Bo har smidt alle tøjlerne lige fra første dag, nu er det individualisternes tur og de kan stort set gøre hvad de vil, og så mange folk som muligt skal med frem hver gang vi angriber, men vores presspil er sølle og vi evner ikke at kontrollere en kamp og der er ingen tålmodighed, taktisk formår vi ikke at ændre udtryk når kampene kræver det.

Kampen i dag vil normalt være en vi gør det godt i, fordi vi gjorde det elendigt i den sidste. En slags trods. Men Brøndby har fået et tag på os, som vi ikke synes at have noget modsvar på. Jeg er enig med dem der siger vi skal have mere fokus på midtbanen, hvis man vinder den så vinder man ofte kampene. Og så lad os for guds skyld prøve at kontrollere kampen, holde på bolden, køre den rundt med tålmodighed og vente på at spille en chance stor.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Marrony er sendt hjem til Brasilien.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Han er skadet og på vej hjem til Brasilien.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: DBU Pokal R5: Brøndby - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Hader hvordan bif er blevet et hold med bedre preskoncepter end os. Håber nogen kan gøre en forskel med individuel kvalitet

Besvar