stadionadfærd

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: stadionadfærd

Indlæg af oros »

Saemala skrev:
8. dec 2021, 14:01
oros skrev:
8. dec 2021, 13:15
Saemala skrev:
7. dec 2021, 23:43


Nu var jeg der selv. Der blev råbt ud på hele tribunen, at hvis man ikke ville bidrage til stemningen, så skulle man gå nedenunder. Det blev også råbt ud i megafonen.

Nu ved jeg ikke om du er i Facebook gruppen, men der blev det meldt ud både før Randers og Aarhus, at øverste del var stemningsafsnit.
ALT information omkring fanscenen foregår der.

Det har intet med "kliken" at gøre, men at man vil samle alle stemningsfolk sammen, så spillerne får den bedst mulige opbakning. På hjemmebane har man området omkring ASA, på udebane kræver det man flytter lidt på folk, for at få det samlet. Det er fuldstændigt ligegyldigt om man er ung/gammel eller identificerer sig som en Agurk. Så længe man deltager i stemningen, er alle velkomne på stemningsafsnittet.
Og det er I så nogle, der mener at have ret til at bestemme. I kan jo fise nedenunder, tænker jeg. Og det har jeg ligeså stor ret til at bestemme som du! Ikke sandt?
Du gider garanteret heller ikke have megasize flag flyvende foran hovedet på dig hele tiden, som gør at du ikke kan følge kampen 100%.
Det er vilkårene i stemningsafsnittet. Næste gang stiller du dig bare der, hvis det er det du har lyst til. Går næppe længe før du er væk igen.

Men nej, du har ikke ret til at bestemme en skid, når alle grupper går sammen om beslutninger angående stemningen.
Jeg har ligeså stor ret til at bestemme, hvor du skal stå som omvendt. Altså ingen!
Hvad er det, du ikke forstår?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: stadionadfærd

Indlæg af Saemala »

oros skrev:
8. dec 2021, 15:12
Saemala skrev:
8. dec 2021, 14:01
oros skrev:
8. dec 2021, 13:15

Og det er I så nogle, der mener at have ret til at bestemme. I kan jo fise nedenunder, tænker jeg. Og det har jeg ligeså stor ret til at bestemme som du! Ikke sandt?
Du gider garanteret heller ikke have megasize flag flyvende foran hovedet på dig hele tiden, som gør at du ikke kan følge kampen 100%.
Det er vilkårene i stemningsafsnittet. Næste gang stiller du dig bare der, hvis det er det du har lyst til. Går næppe længe før du er væk igen.

Men nej, du har ikke ret til at bestemme en skid, når alle grupper går sammen om beslutninger angående stemningen.
Jeg har ligeså stor ret til at bestemme, hvor du skal stå som omvendt. Altså ingen!
Hvad er det, du ikke forstår?
Jamen stil du dig bare som en stilletiende tumpe, i midten af folk der gør alt for at støtte holdet.
Det er set før, og ligesom alle andre gange, ender man med at gå væk fordi udsynet er elendigt, når der bliver flagret med de store flag og folk der hopper og synger over det hele.

Sæt du dig nu bare ned hvor der er plads. Æd din franske og drik din Pepsi Max.
Høvdingen af Herning

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: stadionadfærd

Indlæg af Jakla »

Debatten viser der er et problem. Bødens størrelse grines der af, men ryster de 5 tosser op med 1.000 hver? Nej, det er ikke fans men hooligans. Den med at man skal forlade sin plads...gu skal man ej. Så er jeg med på, at man må leve med flag mv. Det er tosserne der skal væk - Tag dog fat i problemet i stemningsafsnittet og få dem der kaster og dem med maskering til at blive væk.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: stadionadfærd

Indlæg af oros »

Saemala skrev:
8. dec 2021, 18:29
oros skrev:
8. dec 2021, 15:12
Saemala skrev:
8. dec 2021, 14:01


Du gider garanteret heller ikke have megasize flag flyvende foran hovedet på dig hele tiden, som gør at du ikke kan følge kampen 100%.
Det er vilkårene i stemningsafsnittet. Næste gang stiller du dig bare der, hvis det er det du har lyst til. Går næppe længe før du er væk igen.

Men nej, du har ikke ret til at bestemme en skid, når alle grupper går sammen om beslutninger angående stemningen.
Jeg har ligeså stor ret til at bestemme, hvor du skal stå som omvendt. Altså ingen!
Hvad er det, du ikke forstår?
Jamen stil du dig bare som en stilletiende tumpe, i midten af folk der gør alt for at støtte holdet.
Det er set før, og ligesom alle andre gange, ender man med at gå væk fordi udsynet er elendigt, når der bliver flagret med de store flag og folk der hopper og synger over det hele.

Sæt du dig nu bare ned hvor der er plads. Æd din franske og drik din Pepsi Max.
Jamen du er da fuldstændig fantastik. Vil du være så venlig at linke til den side , der giver dig ret til at bestemme, hvor jeg skal stå?
Altså forstår du: ikke noget pladderballe - bare fortæl/vis , hvor det står. Nå, nej det kan du ikke. Det findes nemlig ikke. Pak dit lo-t sammen!

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: stadionadfærd

Indlæg af Saemala »

oros skrev:
9. dec 2021, 03:21
Saemala skrev:
8. dec 2021, 18:29
oros skrev:
8. dec 2021, 15:12

Jeg har ligeså stor ret til at bestemme, hvor du skal stå som omvendt. Altså ingen!
Hvad er det, du ikke forstår?
Jamen stil du dig bare som en stilletiende tumpe, i midten af folk der gør alt for at støtte holdet.
Det er set før, og ligesom alle andre gange, ender man med at gå væk fordi udsynet er elendigt, når der bliver flagret med de store flag og folk der hopper og synger over det hele.

Sæt du dig nu bare ned hvor der er plads. Æd din franske og drik din Pepsi Max.
Jamen du er da fuldstændig fantastik. Vil du være så venlig at linke til den side , der giver dig ret til at bestemme, hvor jeg skal stå?
Altså forstår du: ikke noget pladderballe - bare fortæl/vis , hvor det står. Nå, nej det kan du ikke. Det findes nemlig ikke. Pak dit lo-t sammen!
Har jeg ikke lige sagt, at du bare stiller dig i klumpen næste gang? Har du svært ved at læse?
Det er set rigeligt med gange før, at gamle gnavne mænd vil bestemme hvor de står, men de ender ALTID med at flytte sig igen, fordi de intet får ud af at stå bag et flag, lige ved siden af trommen eller mellem en masse mennesker der synger og hopper.

Kan simpelthen ikke se problemet i at man siger, at et bestemt sted på tribunen bliver for stemningsfolk. Det er da klart det bedste for alle parter, i stedet for man bliver blandet sammen med folk, der går til fodbold på en anden måde.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: stadionadfærd

Indlæg af Saemala »

Men lad os bare stoppe den her.

Samarbejdet mellem Klubben, BW og de Uofficielle grupper har aldrig været bedre. Det skal en tumpe som dig ikke ødelægge.
Høvdingen af Herning

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: stadionadfærd

Indlæg af Matjavsen »

"ingen skal bestemme hvor jeg skal stå"


Kan du ikke se udover egen næsetip?
Hvorfor stå midt i det som andre folk har planlagt i over en uge, hvis du ikke selv gider deltage?
Hvis alle gjorde som dig, ville der jo ingen stemning være fordi alle dem som bidrager ville være spredt udover tribunen.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: stadionadfærd

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er ikke en del af stemningsafsnittet, men jeg støtter fuldt og helt, at der skal være nogle regler for at man må være med der. Både de regler der tilsiger, at man skal deltage i sange (eller forsøge at lære dem) og den visuelle stemning. Det giver også en del til alle os der sidder på rumpen rundt omkring på stadion samt spillerne på grønsværen. Da jeg var yngre savnede jeg at der var gang i den med stemningen, men den del var bare ikke kommet til fankulturen i det midtjyske endnu. Synes det er superfedt, at der sker noget på den front i de her år. Kudos

Der burde dog også være regler for, hvordan man opfører sig og at man ikke maskerer sig. Det burde være noget man forsøgte at få ind i kulturen og ikke bare underligge sig laveste fællesnævner. Det vil sige selvjustits. Når folk får at vide, at de må gå nedenunder fordi de ikke deltager, så burde det også være sådan, at man ville sende folk der maskerer sig væk fra stemningstribunen eller tage maskeringen af. Der er kun een grund til at folk bærer masker i den her sammenhæng - og det er ikke at forsvare sig mod en frossen næse.

Hvis man vil have det første, må man også kunne klare det sidste. Det er også i de her år, at man har nemmest ved at ændre en kultur. Det er sværere når der bliver dobbelt så mange - og det bliver der.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: stadionadfærd

Indlæg af UlveLars »

mousebreaker skrev:
9. dec 2021, 13:59
Jeg er ikke en del af stemningsafsnittet, men jeg støtter fuldt og helt, at der skal være nogle regler for at man må være med der. Både de regler der tilsiger, at man skal deltage i sange (eller forsøge at lære dem) og den visuelle stemning. Det giver også en del til alle os der sidder på rumpen rundt omkring på stadion samt spillerne på grønsværen. Da jeg var yngre savnede jeg at der var gang i den med stemningen, men den del var bare ikke kommet til fankulturen i det midtjyske endnu. Synes det er superfedt, at der sker noget på den front i de her år. Kudos

Der burde dog også være regler for, hvordan man opfører sig og at man ikke maskerer sig. Det burde være noget man forsøgte at få ind i kulturen og ikke bare underligge sig laveste fællesnævner. Det vil sige selvjustits. Når folk får at vide, at de må gå nedenunder fordi de ikke deltager, så burde det også være sådan, at man ville sende folk der maskerer sig væk fra stemningstribunen eller tage maskeringen af. Der er kun een grund til at folk bærer masker i den her sammenhæng - og det er ikke at forsvare sig mod en frossen næse.

Hvis man vil have det første, må man også kunne klare det sidste. Det er også i de her år, at man har nemmest ved at ændre en kultur. Det er sværere når der bliver dobbelt så mange - og det bliver der.
+1
Selvfølgelig skal stemningsafsnittet have lov til at udfolde sig - men de skal opføre sig ordentligt. Både over for medfans og over for modstandere.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: stadionadfærd

Indlæg af MFKM »

mousebreaker skrev:
9. dec 2021, 13:59
Jeg er ikke en del af stemningsafsnittet, men jeg støtter fuldt og helt, at der skal være nogle regler for at man må være med der. Både de regler der tilsiger, at man skal deltage i sange (eller forsøge at lære dem) og den visuelle stemning. Det giver også en del til alle os der sidder på rumpen rundt omkring på stadion samt spillerne på grønsværen. Da jeg var yngre savnede jeg at der var gang i den med stemningen, men den del var bare ikke kommet til fankulturen i det midtjyske endnu. Synes det er superfedt, at der sker noget på den front i de her år. Kudos

Der burde dog også være regler for, hvordan man opfører sig og at man ikke maskerer sig. Det burde være noget man forsøgte at få ind i kulturen og ikke bare underligge sig laveste fællesnævner. Det vil sige selvjustits. Når folk får at vide, at de må gå nedenunder fordi de ikke deltager, så burde det også være sådan, at man ville sende folk der maskerer sig væk fra stemningstribunen eller tage maskeringen af. Der er kun een grund til at folk bærer masker i den her sammenhæng - og det er ikke at forsvare sig mod en frossen næse.

Hvis man vil have det første, må man også kunne klare det sidste. Det er også i de her år, at man har nemmest ved at ændre en kultur. Det er sværere når der bliver dobbelt så mange - og det bliver der.
Helt enig i den første del.

Maskering på tribunen hænger i Midtjylland heldigvis kun sammen med affyring af pyroteknik - og hvad jeg har oplevet ikke udøvelse af vold overfor medfans, kontrollører eller modstandere.

Jeg tror efterhånden, at vi er ved at være der hvor flertallet af de stemningsskabende er pro pyroteknik - mig selv inklusiv. Jeg mener endda også at brugen af maskering er med til at gøre det mere sikkert.

Selvfølgelig er det sikreste, at man ikke affyrer pyroteknik, men når det gøres, så er det bedre en mand maskerer sig og holder det i hånden, end at man antænder det og kaster det for ikke at blive genkendt.

Overordnet synes jeg desuden, at de fans der bruger pyroteknik og maskerer sig er utroligt høflige og opfører sig pænt. Jeg har oplevet dem komme hen et sted hvor der var børn, for derefter at undskylde og gå videre, jeg har også oplevet dem - flere gange - prikke folk på skulderen og få dem til at trække lidt til siden, således at folk ikke risikerer at får brændmærker i tøjet etc.

Det er ikke fordi jeg vil ind i en for-/imod pyroteknik diskussion, jeg vil egentligt mest bare give en ros til den generelle brug heraf i fangruppen der bruger det. Jeg synes det gør det godt og opfører sig pænt overfor os mere almindelige fans. Det kan hurtigt se farligt ud, når man møder en gut i elefanthue, men jeg føler mig aldrig utryg, selv når de står lige ved siden af mig.

Så fra min side af ros til de drenge der gør det - selvfølgelig også båret af, at jeg synes det er med til at give stemningen et massivt løft.


Jeg er desuden også enig i indledningen på denne tråd omkring kast af ølkrus efter modstanderne på hjemmebane når vi er bagud - det er komplet idiotisk. Best case misser man sit kast og FCM risikerer en bøde og kasteren risikerer karantæne. Worst case rammer man modspilleren, han kan trække mere tid, FCM får en endnu større bøde og man risikerer karantæne.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: stadionadfærd

Indlæg af oros »

Saemala skrev:
9. dec 2021, 09:52
Men lad os bare stoppe den her.

Samarbejdet mellem Klubben, BW og de Uofficielle grupper har aldrig været bedre. Det skal en tumpe som dig ikke ødelægge.
Du har ingen ret til at bestemme, hvor jeg skal stå. Hvad bilder du dig egentlig ind?
Du har heller ingen ret til at kalde mig en dårligere fan end dig selv. Hvad bilder du dig egentlig ind?
En tumpe som dig burde skamme sig!

admin 3
Indlæg: 338
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: stadionadfærd

Indlæg af admin 3 »

oros skrev:
10. dec 2021, 17:21
Saemala skrev:
9. dec 2021, 09:52
Men lad os bare stoppe den her.

Samarbejdet mellem Klubben, BW og de Uofficielle grupper har aldrig været bedre. Det skal en tumpe som dig ikke ødelægge.
Du har ingen ret til at bestemme, hvor jeg skal stå. Hvad bilder du dig egentlig ind?
Du har heller ingen ret til at kalde mig en dårligere fan end dig selv. Hvad bilder du dig egentlig ind?
En tumpe som dig burde skamme sig!
Også stopper den diskution.

Låst