SL R17: Vejle - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 17
Og sidste Superligarunde inden jul.

Det Praktiske:
Tid: Mandag 29/11 kl. 19.00
Sted: Vejle Stadion (Vejle)
Dommer: Mads Kristoffersen
Medie: Tv3 Sport, Viaplay 9 og Radioens P3

Karantæner:
Vejle: Allan Sousa
Midtjylland: Brumado

Skader:
Vejle: Pas
Midtjylland: Heiselberg og Birksø skadet. Høegh og Mabil

Bud på start XI'er
Lössl
Dalsgaard, Erik, Juninho
Joel, Rapha, Evander, Paulinho
Isaksen, Lind, Sisto

Bænk: Elias, Cools, Dyhr, Cajuste, Charles, Hansen, Marrony

Seneste opgør:
06.08.21 SL FC Midtjylland Vejle Boldklub 4 : 1
21.03.21 SL FC Midtjylland Vejle Boldklub 5 : 0
05.12.20 SL Vejle Boldklub FC Midtjylland 0 : 2
11.11.18 SL FC Midtjylland Vejle Boldklub 5 : 0
04.08.18 SL Vejle Boldklub FC Midtjylland 1 : 3

Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af MFKM »

Jeg glæder mig utroligt meget til den her kamp!

Spændene hvordan det går med Aab - FCK senere. Som Brøndby høster point i tiden, er det ekstremt vigtigt vi får 3 point i morgen, så vi er sikre på at gå på juleferie med en god margin til forfølgerne.

Vi må vel forvente at ramme omkring 1.000 midtjyder i Vejle, så vi kommer utvivlsomt til at dominere lydbilledet i årets sidste superligakamp.

Jeg håber alle får slæbt sig ind i bilerne - for mig personligt vil det her formenligt være næst sidste kamp på stadion i år, det er med at komme afsted og nyde det.

Jeg forventer vi stiller absolut stærkest. Masser af hvile fra kampen torsdag til mandag, og igen fra mandag er der masser af dage frem til næste kamp søndag.

Tror og håber Marrony starter inde, med Isaksen og Sisto på kanterne. Han må efterhånden være klar og Vejle defensiven bør være guf til at få banket noget selvtillid ind i ham inden nytår.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Det er en kamp der gerne skal vise den klasseforskel der er mellem de to hold. Altså en stensikker sejr på flere mål.

Kunne da være spændende at lade Marrony starte inde. Han skal snart til at vise noget og det kræver jo at han får chancen fra start.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Æv. Det var en runde, hvor vi havde en god mulighed for øge til konkurrenterne, men de har gjort deres.
Forudsat at vi vinder i Vejle, så har vi et spring på fire point når foråret går i gang. Et eller andet sted må det føles som en spildt mulighed for at lægge stor afstand, da FCK uden Zeca og Falk m.fl, har været yderst sårbare og sat mange point til. Det kan vi så ikke ændre på nu.
Med sidste forår in mente, så er jeg ikke videre fortrøstningsfuld mhb på mesterskabet, men vi er vel stadig knebne favoritter, trods alt.

Vinder vi ude over Ludogoretz, så må efteråret dog uanset udfaldet af de resterende kampe på hjemlig grund, betegnes som en stor succes.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Må i hvert fald håbe at denne kamp ikke bliver afhængig eller bestemt af dommmeren/dommerne.
Har da været et par kampe i denne runde. Og FCK var ikke uheldige med 3-1 og 2 manglende røde kort. Men ja, det kan man ikke bruges til meget nu.

Meget vigtig kamp at vinde, hvor vi vel også er store favoritter. Og for første gang i lang tid, ikke har en midt uge kamp.

Hvis kampen vindes, og vi har 4 point ned til FCK på 2. pladsen, til jul og efter 17. spillerunder, må superliga efteråret uanset betegnes som en succes og flot præstation.

Ved ikke om det er lidt tidligt at evaluere efteråret samlet også med Europa og pokal. Men tænker vi er sikrer på en "middel karakter", men har alle muligheder med at slutte kalenderåret af på en "high note".

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af Kim »

Hej alle,

Enig, at kampen skal hjem - om det bliver en slider 0-1 eller en sprudlende 0-5, ja det kommer næsten ud på et - jeg er svært interesseret i de 3 point, så vi kan holde lidt luft - der er nogle der ærger sig over at vi ikke har lagt mere til i de sidste runder og har større forspring - jeg vil omvendt glæde mig over at vores to tamme kampe (før denne rundr), kun har resulteret i at FCK :fck: har indhentet os med to point - det må siges at være et mirakel - bare at de smider sejren over VFF :vihader: i 5. overtids minut, det må siges at være vild, og noget stolpe ind for os.
Jeg betragter bestemt halvsæsonen som godkendt - selvom vi har haft et par ups'ere i ligaen, så har vi på det seneste virkelig spillet til i EL.

Fakta der ikke kan pilles ved:

*Vi ender 1'er i efteråret i suppen, minimum med 1 point til FCK :fck:
*Vi går videre i vores EL gruppe, minimum til ECL,
*Vi spiller to "finaler" i pokalen, og efter to nederlagt tidligere i sæsonen, bliver vi nødt til at få rettet op med BIF :bif:

Alt i alt ville jeg meget gerne have solgt efteråret for ovenstående - vi har tendens til at glemme at vi har flået profiler ud fra alle kæder inden sæsonstart, så der er vel egentlig tale om en mellemsæson? :D :lol:

/Kim

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af ABT »

Ganske enkelt for lidt forskel på ligaens 1’er og bundprop… Det ligner to helt ordinære og lige gode hold.

Juninho er begyndt at sejle i defensiven. Hans placeringsevner halter.

Pione koger… Giv ham Europa kampene. Bænk ham i resten.

Lad os få set noget Marrony efter pølsen!
/ ABT

Billede

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Nøj hvor er man da blevet ringe (2 halvleg mod Braga en undtagelse) Vejle med lidt god vilje det bedste hold frem til pausen. De lykkedes med deres gameplan som er klar og tydlig. Jeg ser ikke fcm have sådan en overhovedet.

Sisto vil jeg snart gerne undlade at nævne. Men det er sgu umuligt, for han er piv dårlig. Landsholdsspiller? Umuligt Juhinho kæmper også en del med det hele for tiden.

Det ligner at ingen fcm spillere selvstændigt kan afdrible eller gå forbi en mand. Vor herre til hest

Skift et par mand, for det kan da umuligt være godkendt at man ikke kan se forskel på top og bund.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Jeg vil kkke blive overrasket, hvis det er Isaksen, som forlader banen først - selvom han er med i meget mere end Sisto. Sisto har været helt igennem dårlig, han er så ufatteligt langsom i sin boldomgang.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af Jakla »

Forbandet pis

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

Fjern deres ferie...
Der skal trænes benhårdt

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af ABT »

Lol… Pinligt… Men man har ikke engang ondt af holdet længere. Det er på tide, at man møder modvind.
/ ABT

Billede

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af Diebesten »

Sikke en omgang værre bold. Den eneste spiller der kan være sin præstation bekendt idag er Sviatchenko. Resten må simpelthen se indad, lige fra Evander til Sisto til Dalsgaard - de er de bærende kræfter, men har simpelthen ikke præsteret længe.

O
Indlæg: 269
Tilmeldt: 6. dec 2015, 10:49

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af O »

Hvor har jeg dog ondt af alle dem, som tager ned og giver en fantastisk opbakning!

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R17: Vejle - Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Evander er god i dag og det samme er Sviatchenko. Onyedika og Cools er også stabile. Resten ser ikke for gode ud og Dalsgaard har set sløj ud i flere kampe nu.

Besvar