EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af Kim »

tart XI (3-4-3): Jonas Lössl, Henrik Dalsgaard, Erik Sviatchenko, Juninho, Joel Andersson, Paulinho, Evander, Raphael Onyedika, Pione Sisto, Gustav Isaksen, Junior Brumado.

Konge kamp i går, dog mærkeligt at fører hele kampen med spille til udafgjort i slutningen af begge halvlege. Jeg så ikke umiddelbart noget straffespark, men VAR må have haft gode billeder siden den blev dømt. Hold kæft en forløsning efter en halvsløj start i kampagnen. Jeg tror på en anden plads, jeg håber vi kan tage spidsen hvis Braga og RS spiller uafgjort
Fedt med en sejr efter to nederlag, det er super vigtigt!!

/Kim

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af Stoffer »

En spøjs kamp. Kæmpe forløsning vi fortsat har muligheden for at gå videre i EL. Nu skal arbejdet gøres færdigt.

Men flot spillet set over hele kampen. Jeg synes ikke, det sene straffe var tyndt eller udtryk for held overhovedet. Om noget er Braga relativt heldige med at være med i kampen på det tidspunkt. Stærk indsats i 2.

(spil nu bare 80-90% af det niveau - med tempo, intensitet og kvalitet på bolden - som i anden halvleg i 60-70 minutter af hver kamp i ligaen)

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af MFKM »

https://www.fcm.dk/nyheder/kom-bagom-sejren-mod-braga/

Lækkert indblik hvis folk ikke har set det endnu. Fedt som Midtjylland forkæler os med den slags indslag!

Jeg elsker særligt parten med Paulinho og Evander, hvor Evander er efter Galeno for hans douchebag jubelscene ved 2-2 målet. "Not in my home, you have to respect". Normalt ville jeg hade vores spillere for at juble på den måde mod modstanderfans, men lige her var Evanders jubel en perfekt fuckfinger til Braga spillerne og en skovl karma lige tilbage i hovedet på dem.

Kæft jeg elsker vores klub, trup, trænere og spillere.

Sejr mod Vejle og videre i pokalen, så har det været et sublimt efterår.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af mousebreaker »

Sjovt med 3 indlæg ialt på nuværende tidspunkt efter så vigtig en sejr for FCM og dansk fodbold.
Jeg så først kampen her til morgen og - indrømmer det gerne - kun 2. halvleg, da jeg havde læst at første halvleg var noget lort. Anden halvleg var meget opløftende, fordi der blev spillet med risiko, tempo og ikke mindst høj kvalitet, mod en virkelig stærk modstander.
I disse kampe kommer Sistos kvaliteter som possessionspiller til gavn, da han virkelig evner at holde på bolden og komme fri af presset. Det giver pusterum til holdet. I superligaen er han bare nødt til at diske op med mere end det, efter min mening.

Evander spiller helt forrygende. Isaksen viser i en og samme sekvens hvad han er for en spiller lige nu, da han sparker på overliggeren. Dynamisk, hurtig, fræk og manglende koldblodighed/erfaring. Stærk kamp af ham, men den kunne godt have kostet dyrt.
Brumado viser hvor vigtig han er for os lige nu.
Lidt held i sprøjten til slut med straffesparket, men det tager vi med.
Det var genoprejsning efter et par dårlige kampe. Tag det tempo med til Vejle og vi vinder komfortabelt. Nu skal Brøndby løses i pokalen, der er jeg dog ikke videre optimistisk.

Edit: Kudos til fans og tifogruppen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af Danand123 »

Der var ikke startet nogen tråd op, hvorfor jeg ikke kommenterede efter kampen om torsdagen.

Men god stemning og dejligt, at marginalerne pegede vores vej. Vi har om nogen i gruppen fortjent avancement til EL, når man ser på spillet i de første fem kampe.

Var ikke så imponeret af Sisto, selv om der indimellem kommer lidt lækkerier som frispilningen til Joel i 2. halveg. Mangler han flere gange kører direkte i stedet for at trække tilbage. Så langsom er han vel heller ikke på de første meter.

Succes i mit hoved er sejr i Vejle og min nr 2 i gruppen. Det er Europa og suppen, der er vigtigst for vores ambitioner. Men selvfølgelig vil jeg gerne have det sidste med den 12. december mod Bif.

Når lige at få mit coronapas igen til kampen eftersom jeg fik konstateret corona i går. Så den planlagte away i Vejle går i vasken.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af Acebone »

mousebreaker skrev:
27. nov 2021, 21:04
Sjovt med 3 indlæg ialt på nuværende tidspunkt efter så vigtig en sejr for FCM og dansk fodbold.
Jeg skal ærligt indrømme, at den konstante overvægt af negativitet for det meste får mig til at afstå fra at deltage i debatten herinde.

Vi er i gang med et rigtig pænt efterår, men det afspejler sig ikke i debatten. Når vi vinder, er det forventet, og når vi smider point, skal holdet og staben revses. Dette på trods af, at vi op til sæsonen har skiftet et halvt hold samt træneren og deltager i tre turneringer. Jeg tror ikke, fodbolddanmark i sommer ville have været overraskede over at se os rode rundt omkring 3.-4.-pladsen efter den udskiftning.

Jeg ved ikke, om det er en forkælet indstilling eller generel mavesurhed, men er der huller i osten, kan man være forvisset om, at Ulvegraven nok skal påpege det.

Skal man så bare skal klappe begejstret i hænderne uanset hvad? Nej, selvfølgelig ikke. Men det virker efterhånden til, at der er usædvanlig stor diskrepans mellem stemningen på stadion og stemningen herinde.

Jeg er jo som sådan også glad for, at kulturen omkring klubben er sådan, at man ikke stiller sig tilfreds, for alle vil have klubben endnu længere op. Flere titler, top 50 i Europa, højere, vildere. Ærgerrigheden er vigtig. Men nogle gange kammer det over, når virkeligheden rammer, og man står med en tabt kamp mod Braga eller Brøndby.

Alle hader at tabe, men nogle gange er løsningen tålmodighed. Klubben er i mine øjne den bedst drevne i landet, endda med længder. Det er helt vildt, hvad der er blevet banket op herude, og det kan ikke bare reduceres til en rig, udenlandsk ejer, selvom modstanderfans ynder at ty til den forklaring. Se på Esbjerg, SønderjyskE, Vejle, måske endda nu også Nordsjælland. Penge er godt nok en forudsætning for succes i moderne fodbold, men det er ikke tilstrækkeligt i sig selv, hvis målet er at nå toppen. Du er også nødt til at have kvalitet i organisationen, og det har FCM.

Vi står nu med fire kampe tilbage af efteråret, og der er stadig en sner af fugl eller fisk over det. Taber vi rub og stub vil det selvfølgelig plette det samlede indtryk. Vinder vi dem, svinger efteråret sig op fra godt til fantastisk. Det virker, som om juryen går og afventer lige nu - er det roserne eller høtyvene, vi skal finde frem?

Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil med den her rant, men enhver burde hoppe tre indlæg op og se videoen i det link, MKFM har postet. Prøv at se alle de folk, der knokler for den her klub. Lige fra tribunen til omklædningsrummet. Jeg blev faktisk lidt rørt.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af Matjavsen »

Acebone skrev:
28. nov 2021, 10:38
mousebreaker skrev:
27. nov 2021, 21:04
Sjovt med 3 indlæg ialt på nuværende tidspunkt efter så vigtig en sejr for FCM og dansk fodbold.
Jeg skal ærligt indrømme, at den konstante overvægt af negativitet for det meste får mig til at afstå fra at deltage i debatten herinde.

Vi er i gang med et rigtig pænt efterår, men det afspejler sig ikke i debatten. Når vi vinder, er det forventet, og når vi smider point, skal holdet og staben revses. Dette på trods af, at vi op til sæsonen har skiftet et halvt hold samt træneren og deltager i tre turneringer. Jeg tror ikke, fodbolddanmark i sommer ville have været overraskede over at se os rode rundt omkring 3.-4.-pladsen efter den udskiftning.

Jeg ved ikke, om det er en forkælet indstilling eller generel mavesurhed, men er der huller i osten, kan man være forvisset om, at Ulvegraven nok skal påpege det.

Skal man så bare skal klappe begejstret i hænderne uanset hvad? Nej, selvfølgelig ikke. Men det virker efterhånden til, at der er usædvanlig stor diskrepans mellem stemningen på stadion og stemningen herinde.

Jeg er jo som sådan også glad for, at kulturen omkring klubben er sådan, at man ikke stiller sig tilfreds, for alle vil have klubben endnu længere op. Flere titler, top 50 i Europa, højere, vildere. Ærgerrigheden er vigtig. Men nogle gange kammer det over, når virkeligheden rammer, og man står med en tabt kamp mod Braga eller Brøndby.

Alle hader at tabe, men nogle gange er løsningen tålmodighed. Klubben er i mine øjne den bedst drevne i landet, endda med længder. Det er helt vildt, hvad der er blevet banket op herude, og det kan ikke bare reduceres til en rig, udenlandsk ejer, selvom modstanderfans ynder at ty til den forklaring. Se på Esbjerg, SønderjyskE, Vejle, måske endda nu også Nordsjælland. Penge er godt nok en forudsætning for succes i moderne fodbold, men det er ikke tilstrækkeligt i sig selv, hvis målet er at nå toppen. Du er også nødt til at have kvalitet i organisationen, og det har FCM.

Vi står nu med fire kampe tilbage af efteråret, og der er stadig en sner af fugl eller fisk over det. Taber vi rub og stub vil det selvfølgelig plette det samlede indtryk. Vinder vi dem, svinger efteråret sig op fra godt til fantastisk. Det virker, som om juryen går og afventer lige nu - er det roserne eller høtyvene, vi skal finde frem?

Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil med den her rant, men enhver burde hoppe tre indlæg op og se videoen i det link, MKFM har postet. Prøv at se alle de folk, der knokler for den her klub. Lige fra tribunen til omklædningsrummet. Jeg blev faktisk lidt rørt.

Helt enig, jeg forlod forum på Facebook for knap 4 år siden og kom herind, fordi at negativiten var alt for høj.
Nu er de personer så begyndt at dukke op herinde

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af ABT »

Ret simpelt - Der var ikke startet en tråd op, hvorfor der ikke er flere synspunkter på kampen (og ja, hvem som helst kunne naturligvis bare have startet. Men tak til Kim for at gøre det på bagkant). Det har intet at gøre med at vi vinder en fed sejr, og folk derfor ikke har mulighed for at tømme ryggen med negativitet og diverse (i mine øjne).

Det var generelt en opløftende omgang, set over 90 minutter. I første halvleg begynder det dog at lige nærmest en tro kopi af Brøndby kampen, hvor vi sidder på tingene de første 10-15 minutter, får lavet et mål, og så ellers bare stopper med at spille fodbold, hvilket bliver straffet, selvom modstanderen egentlig ikke har været specielt farlige indtil.

Heldigvis får vi groet noget hår på brystet i løbet af pausen, hvilket gør, at vi byder langt mere op til dans efter pølsen. Det ender med at være en ret fortjent sejr i min verden. Og ang. straffesparket, så er der ikke meget at rafle om i min bog. Fuldstændig idiotisk indgreb som Braga-manden laver, hvor han rammer intet andet end luft og mand. Så er det lidt ligegyldigt at bolden nok alligevel var på vej udover baglinjen. Evander is på straffe. Sindssyge kompetencer han har på den front.

Klasse nok at vi laver præstationer i egen hule i gruppespillet som faktisk skal give 3 nogenlunde klare sejre. Skuffende (og uheldigt) er det så, at kun en enkelt bliver omsat til netop dette.

I øvrigt synes jeg, at den slovenske dommer var helt væk. Ikke meget hjemmedommer over ham, som man kunne have håbet. Braga spillerne gestikulerede konstant kampen igennem - Alligevel ender det med at dommeren får stanget 2-3 advarsler ud til Midtjylland spillere for hvad der synes at falde i kategorien "brok", mens jeg ikke husker at Braga får en eneste for selvsamme.

Nu skal Ludo bare knaldes. De har intet at spille for. Ingen undskyldninger. Der skal være en en ekstrem vilje og motivation til forskel, hvilket alene skal kunne hive en sejr i land.
/ ABT

Billede

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af mousebreaker »

Guderne skal vide, at jeg er mere “halvtom” end halvfyldt” typen. I kamptrådene specielt, kan følelserne få frit spil, men prøver at holde det konstruktivt i andre tråde.

Graven kan være hård, ubarmhjertig, usaglig og mega uretfærdig, det er helt korrekt.

Det er dog ikke fordi vi er midtjyder, forkælede, danskere, rige eller fattige. Det er bare sådan vi er som mennesker. Jeg deltager i, og læser mange flere, fora i ind og udland, i forskellige sportsgrene jeg følger. De er alle fuldstændig ens når det kommer til den slags. De har også allesammen trolls, jubeloptimister og gnavne tosser, som i deres mavesurhed aldrig kan stilles tilfredse med noget som helst.

Det eneste parameter jeg kan komme på, hvor Graven skiller sig markant ud ifht udenlandske fora er, at man i kamptrådene ikke har dem der bliver ellevilde i begejstring. Det er nok danskheden der spiller ind der.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af UlveLars »

Jeg synes faktisk, at Graven holder et utroligt højt niveau i forhold til de andre danske fanfora, som jeg bevæger mig på. Der er mange virkeligt gode indlæg om alt fra koefficientpoint i Europa, taktiske analyser på højt niveau, insiderviden omkring klubben, links til spændende artikler eller podcasts etc. Stor tak herfra - jeg får utroligt meget med herfra.
Og så er der de der enkelte "facebook" elementer, som jeg prøver at ignorere - men som virkelig også kan irritere mig. Særligt lige efter et nederlag hvor pulsen er høj, og man skal lægge øjne til deres intetsigende brok. Men selvom de fylder meget, så er de absolut i mindretal (efter min mening). Jeg vil blive ked af det, hvis de er med til at lukke Graven ned. Jeg tror desværre ikke, vi slipper af med dem til Facebook

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af Ravnen »

Det var en hamrende flot sejr. En af de store europæiske aftner. Jeg var desværre ikke selv til stede af forskellige årsager, men det mindsker ikke stoltheden.

Vi kan let rose både klub og trup, der er så mange gode ting. Men samtidig er ambitionerne blevet helt anderledes de seneste år. Vi er en topklub og kan efterhånden udfordre FCK også på det økonomiske område. Derfor er der selvfølgelig også en kortere snor, når tingene ikke helt kører. Jeg synes personligt vi taktisk har haft nogle mangler i det her efterår. Vi er blevet udspillet fordi vi ikke formår at tilpasse os en kamp, som senest mod Brøndby. Udspillet er et hårdt ord, men når det er pga. taktiske ting at vi halter efter, så mener jeg ordet passer. Samtidig er vores spillere dog blomstret op individuelt. Om de to ting er et modsætningsforhold og grund til hinanden, skal jeg ikke sige med bestemthed, for jo at det blomstrer individuelt sker jo også pga. svækkede krav rent taktisk og mindre spillen i automatismer/planlagte løb. Men hvordan opnår vi så balancen, hvis det er sådan?

Jeg tror vi skal stå en lille smule mere defensivt rent taktisk, hvis vi skal spille som vi gør. Vi bliver tynde bagude når så meget flyder med frem i offensiven. Desuden har vi en tendens til at være for hektiske, lidt forhastede i vores aktioner. Hvilket ligner at vi gerne vil spille hurtigt og vende spillet på no-time. Men som tophold skal vi også kunne have bolden og tage temperaturen på kampene og der synes jeg slet ikke vi har haft en base. Vi vil nærmest ikke have bolden. Det fungerer godt europæisk og mindre godt i superligaen.

Men når alt det er sagt er det jo bare en spørgsmål om fintuning. Vi ligger hvor vi skal. Men for at "stikke af" skal der fintuning til.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af Steffen am »

Ja, tak til Kim for at starte tråden.
Og beklager at jeg ikke fik den startet før kampen, er vist ofte mig der gør det.
Men har også haft travlt med nyt arbejde og lidt diverse. Men alle er som bekendt mere end velkommen til at gøre det.

I min egen lille OCD verden, er jeg bare vild med at overskriften beholde samme "format" ellers synes jeg virkelig folk skal slå sig løs.
Så tak også for det Kim.


Synes faktisk det er en interssant tråd og diskussion omkring tonen og hvornår der bliver skrevet. Ingen tvivl om at de længste tråde er udekampe der er gået dårligt, og de korteste er hjemmekampe der er gået godt.

Ved ikke hvad der er normalt eller unormalt, men måske en god anledning til at minde os selv og hinanden om at vi godt må skrive når noget faktisk godt kunne have "været værrere".

Men selvfølgelig uden at blive for tilfredse, arrogante, selvfede. ;)

Og det må siges, 2. halveg, det kunne have været "møj møj værrere". Fedt at se. Ærgerligt Isaksens skud på overliggeren ikke går ind, men hvor var det godt med Evander, var kølig på straffe og score i overtiden. Igen kan vi spørge Steinlein om det var der han skulle nøgen på banen, og de der gik ført tid, nok ærgrede sig. Lidt af en rutschebanetur, men fedt når det ender godt. :D
Kim skrev:
26. nov 2021, 12:12
Konge kamp i går, dog mærkeligt at fører hele kampen med spille til udafgjort i slutningen af begge halvlege. Jeg så ikke umiddelbart noget straffespark, men VAR må have haft gode billeder siden den blev dømt.
Bliver straffet ikke først dømt, hvorefter at VAR skal klart og tydeligt kunne annullere den?
Eller blev den ikke dømt først, og VAR klart og tydelig mener der skal være straffe?

Jeg husket det som det første?

Hvad skete der i øvrigt med indirekte frispark i feltet? Ulovlig tilbagelægning?
ABT skrev:
28. nov 2021, 13:49
I øvrigt synes jeg, at den slovenske dommer var helt væk. Ikke meget hjemmedommer over ham, som man kunne have håbet. Braga spillerne gestikulerede konstant kampen igennem - Alligevel ender det med at dommeren får stanget 2-3 advarsler ud til Midtjylland spillere for hvad der synes at falde i kategorien "brok", mens jeg ikke husker at Braga får en eneste for selvsamme.
Var meget forvirret over det gule kort til Joel Anderson, var det også brok?
MFKM skrev:
27. nov 2021, 16:01
https://www.fcm.dk/nyheder/kom-bagom-sejren-mod-braga/

Lækkert indblik hvis folk ikke har set det endnu. Fedt som Midtjylland forkæler os med den slags indslag!

Jeg elsker særligt parten med Paulinho og Evander, hvor Evander er efter Galeno for hans douchebag jubelscene ved 2-2 målet. "Not in my home, you have to respect". Normalt ville jeg hade vores spillere for at juble på den måde mod modstanderfans, men lige her var Evanders jubel en perfekt fuckfinger til Braga spillerne og en skovl karma lige tilbage i hovedet på dem.

Kæft jeg elsker vores klub, trup, trænere og spillere.

Sejr mod Vejle og videre i pokalen, så har det været et sublimt efterår.
Tak for linket.
Syntes de er meget sjove, måske specielt hvad der sker i halvegen.

Læge Jan Hede der tager imod(?)
Fælles pep talk
Bo med Evander og Rapha
Heinze til Lössl
Søren Bjerg til Erik
Bo til Dalsgaard
Bjerg til Evander
BS til Juninho
KBB til ?
Og Bo til Juninho med oversætter? Ved vi hvem det er, der hjælper?

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af Danand123 »

Kim skrev:
26. nov 2021, 12:12
Konge kamp i går, dog mærkeligt at fører hele kampen med spille til udafgjort i slutningen af begge halvlege. Jeg så ikke umiddelbart noget straffespark, men VAR må have haft gode billeder siden den blev dømt.
Bliver straffet ikke først dømt, hvorefter at VAR skal klart og tydeligt kunne annullere den?
Eller blev den ikke dømt først, og VAR klart og tydelig mener der skal være straffe?
Jeg husket det som det første?



Dommeren dømmer straffesparket først og afventer VAR bagefter. Så helt efter bogen.






Hvad skete der i øvrigt med indirekte frispark i feltet? Ulovlig tilbagelægning?

Ja, dømt som ulovlig tilbagelægning, men Løssel tager også kun bolden, fordi den tydeligt rammer en Braga-spiller efter Eriks aflevering. Men dommerne ser det ikke, hvorfor frisparket bliver dømt. Derfor diskuteres det også, om Løssel skal lade være med at samle den op, da han giver dommeren muligheden for at dømme tilbagelægningen...

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: EL GS 5: FC Midtjylland - Braga

Indlæg af Kim »

Hej Danand,

Ahh... det giver mening - og ja, det kan ikke KLART og tydeligt ses at der IKKE er straffe - så lækkert med en dommer som er hurtig på aftrækkeren. Jeg ser det som kamp om bolden, men enten rører Braga spilleren (marginalt) bolden før Lind, eller også er der ingen af dem der får slået til den. Jeg mener dog at det er lind der sparker ind i Braga spillerens ben, og ikke omvendt - så derfor syntes jeg det er et relativt tynd straffe, men for faen, en kæmpe betydning! :)

Alt godt!

/Kim

Besvar