SL R15: AGF - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:
9. nov 2021, 10:55
Enig, Dreyer tog skeen i den anden hånd og var mere direkte i at brage på mål, eller stikke dybt.

Han er savnet i forhold til en svag sisto i mange facetter af det offensive spil. Han er al for sløv i tanke og handling, og i at få tingene til at ske. Og jeg tror man oprindeligt havde regnet med at købe og få gang i den gamle sisto. Delvis også for ikke at lade fck få ham, og så tage den derfra.
Så kæmpe utur at han ikke er bedre
Og her vil jeg så vælge at byde ind med landtrænerens ord for at nuancere det lidt:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/hju ... t-ovenpaa/
- Vi kan se nu, at han spiller mere frit og arbejder stenhårdt i alle kampene. Han mangler måske at få det sidste output ud af anstrengelserne, men han virker fri, glad og arbejder hårdt. Han har meget, meget høje tal på alle kampene i forhold til intensitet, fortæller Hjulmand.
Og det leder hen til, hvad jeg skrev før. Du er antageligvis skuffet, fordi du tænker på Sisto anno 2015 og forventer en anden type spiller med et bestemt output. Sisto anno 2021 er en anden spiller. Men han er stadig dygtig, hvilket Hjulmand tydeligvis er enig i.

Jeg er modsat blevet overrasket over, hvor lidt, jeg faktisk har savnet Dreyer, men det er klart, at savnet er kommet tilbage, nu hvor Brumado er i stykker. Det er jo dét, der er det klare problem på holdet lige nu og her.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

UlveLars skrev:
9. nov 2021, 09:50
Ravnen skrev:
7. nov 2021, 23:21
Vi var ubegribeligt heldige. FCK smed to point mod Silkeborg, så den her kamp kostede os trods alt kun 1 point... :-)
Der var absolut intet heldigt ved SIFs point mod FCK.
Afhænger vel af fokus'et, eller måske rettere perspektivet.
Hvis man bare kigger på kampens forløb, er det FCK der er super heldige med at få uafgjort og ikke få flere kort. SIF var klart fortjente vindere.

Hvis man kigger på at FCM er heldige med at modstanderen ikke udnyttede en dårlig runde til at indhente point, er det jo reelt nok.
Men det gælder også at vi til trods for et surt nederlag mod AGF, har 2,27 point i snit. og FCK har under 2 point i snit.

FCK ligner baseret på de sidste par kampe ikke et mesterhold, men selvfølgelig stadig et stærkt hold, og sæsonen er stadig lang. Ikke en gang halvdelen af kampene spillet endnu.

Men læste et sted at Midtjylland som det eneste hold allerede er sikret mesterskabsslutspillet, selvom der er 7 runder til at ligaen deler sig.
Må så være pga. interne opgør, for vi er da trods alt ikke 21 point foran AGF. (kun 15)

Halkjær
Indlæg: 68
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af Halkjær »

Acebone skrev:
9. nov 2021, 20:02
JBT skrev:
9. nov 2021, 10:55
Enig, Dreyer tog skeen i den anden hånd og var mere direkte i at brage på mål, eller stikke dybt.

Han er savnet i forhold til en svag sisto i mange facetter af det offensive spil. Han er al for sløv i tanke og handling, og i at få tingene til at ske. Og jeg tror man oprindeligt havde regnet med at købe og få gang i den gamle sisto. Delvis også for ikke at lade fck få ham, og så tage den derfra.
Så kæmpe utur at han ikke er bedre
Og her vil jeg så vælge at byde ind med landtrænerens ord for at nuancere det lidt:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/hju ... t-ovenpaa/
- Vi kan se nu, at han spiller mere frit og arbejder stenhårdt i alle kampene. Han mangler måske at få det sidste output ud af anstrengelserne, men han virker fri, glad og arbejder hårdt. Han har meget, meget høje tal på alle kampene i forhold til intensitet, fortæller Hjulmand.
Og det leder hen til, hvad jeg skrev før. Du er antageligvis skuffet, fordi du tænker på Sisto anno 2015 og forventer en anden type spiller med et bestemt output. Sisto anno 2021 er en anden spiller. Men han er stadig dygtig, hvilket Hjulmand tydeligvis er enig i.

Jeg er modsat blevet overrasket over, hvor lidt, jeg faktisk har savnet Dreyer, men det er klart, at savnet er kommet tilbage, nu hvor Brumado er i stykker. Det er jo dét, der er det klare problem på holdet lige nu og her.
I forhold til Sisto, så savner jeg også noget hurtighed i pasningerne, direktehed i bevægelserne, kvalitet i afslutningerne og konservatisme i det defensive arbejde, men altså nogle af de afleveringer han laver (f.eks. mod Rødestjerne) er fuldstændig vanvittige. Det vækker minder om Pirlo, Beckham eller Gravesen i sin storhedstid. De tværafleveringer og dybe bolde Sisto kan slå er fænamonale. Ti niveauer over Superligaen. Og læg dertil hans arbejdsratio.

Så når vi ved hvad han kan (eller kunne) i forhold til hans nuværende svage aspekter, så er potentialet jo enormt. Jeg syntes afgjort hans landsholdsudtagelse er berettiget og i min optik burde også være udtaget før Mattias Jensens skade. Dem der siger han ikke præsterer i øjeblikket giver jeg ikke meget for, men hvis det er fordi håbet i forhold til hans præstationer er endnu større, så 'count me in'!

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Synes virkelig Sisto er blomstret op igen det her efterår og under Bo Henriksen. Derfor er det særdeles fortjent at han nu er indkaldt til landsholdet. Håber det også giver ham et boost, at være tilbage :-)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Acebone skrev:
9. nov 2021, 20:02
JBT skrev:
9. nov 2021, 10:55
Enig, Dreyer tog skeen i den anden hånd og var mere direkte i at brage på mål, eller stikke dybt.

Han er savnet i forhold til en svag sisto i mange facetter af det offensive spil. Han er al for sløv i tanke og handling, og i at få tingene til at ske. Og jeg tror man oprindeligt havde regnet med at købe og få gang i den gamle sisto. Delvis også for ikke at lade fck få ham, og så tage den derfra.
Så kæmpe utur at han ikke er bedre
Og her vil jeg så vælge at byde ind med landtrænerens ord for at nuancere det lidt:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/hju ... t-ovenpaa/
- Vi kan se nu, at han spiller mere frit og arbejder stenhårdt i alle kampene. Han mangler måske at få det sidste output ud af anstrengelserne, men han virker fri, glad og arbejder hårdt. Han har meget, meget høje tal på alle kampene i forhold til intensitet, fortæller Hjulmand.
Og det leder hen til, hvad jeg skrev før. Du er antageligvis skuffet, fordi du tænker på Sisto anno 2015 og forventer en anden type spiller med et bestemt output. Sisto anno 2021 er en anden spiller. Men han er stadig dygtig, hvilket Hjulmand tydeligvis er enig i.

Jeg er modsat blevet overrasket over, hvor lidt, jeg faktisk har savnet Dreyer, men det er klart, at savnet er kommet tilbage, nu hvor Brumado er i stykker. Det er jo dét, der er det klare problem på holdet lige nu og her.
Jeg savner i den grad Dreyer !!
Vi mangler farlighed og en spiller hvor man tænker "nu er der mål", hvis han kommer frem til en skudmulighed - og det gjorde Dreyer meget ofte!
Isaksen gør det godt, men der er stadig et godt stykke vej op til det niveau Dreyer har, men det er jo kun naturligt. For mig var det rigtigt at sælge Dreyer da den mulighed bød sig, det er ikke der jeg vil hen, men jeg savner sgu hans afslutningskvalitet. Vi har ikke nogen der matcher den del af hans spil og det har gjort ondt. Specielt i Europa.

Hjulmand er tydeligvis også af den opfattelse, at Sisto ikke gør sig selv farlig nok (jævnfør dit citat), men alt det andet har han. Derfor er det også rigtigt at udtage ham på det her tidspunkt. Ikke mindst fordi vi allerede har vundet vores pulje. Hvis Hjulmand og BH i fællesskab, kan få output på Sisto igen, så har vi en mand, der banker på til startopstillingen på et stærkt dansk landshold, selv i de store kampe. En mand der kan nogen ting, meget få spillere kan, og ingen andre danskere. Det ved Hjulmand, så det er en klog udtagelse efter min mening. Han kunne såmænd godt have udtaget ham i første ombæring.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Vil lige minde om at sisto er udtaget på baggrund af et postiv covid svar hos Jensen og intet andet.
Så medmindre han gør det helt absurd godt ved at komme i spil i de kommende kampe, ja så er andre fortsat langt foran ham.

På landsholdet kan han sgu ikke bruge al den tid på bolden - eller spille en kant, men hellere vil lege midtbane for den sags skyld.

Men tror spillerne nok nærmere skal fortælle ham det på det hold, end hjemme i egen andedam hvor det er mere følt hånd, og at blive forskånet “for pione er jo skrøbelig” -agtig.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Så enkelt er det jo ikke. Ja der er afbud fra Mathias Jensen og en ny spiller skulle udtages, men Sisto er jo langtfra den eneste spiller Hjulmand kunne have udtaget. Så nej, det er ikke bare fordi der er afbud, for der er stadig mange spillere at vælge mellem og det her er uanset hvad et skulderklap til Pione.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:
10. nov 2021, 09:08
Vil lige minde om at sisto er udtaget på baggrund af et postiv covid svar hos Jensen og intet andet.
Så medmindre han gør det helt absurd godt ved at komme i spil i de kommende kampe, ja så er andre fortsat langt foran ham.

På landsholdet kan han sgu ikke bruge al den tid på bolden - eller spille en kant, men hellere vil lege midtbane for den sags skyld.

Men tror spillerne nok nærmere skal fortælle ham det på det hold, end hjemme i egen andedam hvor det er mere følt hånd, og at blive forskånet “for pione er jo skrøbelig” -agtig.
Tja, der lader nu også til at være en vis begejstring for Pione i landsholdslejren generelt. :)

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ma ... e-spiller/

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af JBT »

True, men alt er med hver sin smag, og mæhle laver bare lidt billige point i bogen, da det er jo gratis at kalde den ud.

I min optik burde (sjovt nok pga fortiden, og hidtil opnået - som jo bunder i form for klasse) sisto være den bedste i suppen, men det desværre på ingen måde. Han har haft et svagt bundniveau og topniveau alt, alt for længe.. for få mål og assists også

Man kan hurtigt hive kort som Zeca, Falk, Evander eller kamaldeen (indtil for nylig) som står før sisto. Så top 5 klarer han nok lige.. men der skal sgu mere kvalitet til at kalder ham for suppens bedste lige nu

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

JBT skrev:
10. nov 2021, 09:08
Vil lige minde om at sisto er udtaget på baggrund af et postiv covid svar hos Jensen og intet andet.
Så medmindre han gør det helt absurd godt ved at komme i spil i de kommende kampe, ja så er andre fortsat langt foran ham.

På landsholdet kan han sgu ikke bruge al den tid på bolden - eller spille en kant, men hellere vil lege midtbane for den sags skyld.

Men tror spillerne nok nærmere skal fortælle ham det på det hold, end hjemme i egen andedam hvor det er mere følt hånd, og at blive forskånet “for pione er jo skrøbelig” -agtig.
Altså så dit argument er at at der er lang afstand fra Danmarks 23. bedste fodboldspiller til 24. bedste danske fodboldspiller?
Det er der selvfølgelig ikke, og meget muligt at han er med på et afbud, men tyder på at det er tæt og at han er en af de spillere Hjulmand holder øje med, og potentielt kan være en del af Hjulmands planer på længere sigt.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
10. nov 2021, 17:22
JBT skrev:
10. nov 2021, 09:08
Vil lige minde om at sisto er udtaget på baggrund af et postiv covid svar hos Jensen og intet andet.
Så medmindre han gør det helt absurd godt ved at komme i spil i de kommende kampe, ja så er andre fortsat langt foran ham.

På landsholdet kan han sgu ikke bruge al den tid på bolden - eller spille en kant, men hellere vil lege midtbane for den sags skyld.

Men tror spillerne nok nærmere skal fortælle ham det på det hold, end hjemme i egen andedam hvor det er mere følt hånd, og at blive forskånet “for pione er jo skrøbelig” -agtig.
Tja, der lader nu også til at være en vis begejstring for Pione i landsholdslejren generelt. :)

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/ma ... e-spiller/
Meget fedt. Og i hvert fald en Wind og nogle FCK fans måske godt kunne have være lidt træt af.
Cool nok.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Steffen am skrev:
10. nov 2021, 21:41
JBT skrev:
10. nov 2021, 09:08
Vil lige minde om at sisto er udtaget på baggrund af et postiv covid svar hos Jensen og intet andet.
Så medmindre han gør det helt absurd godt ved at komme i spil i de kommende kampe, ja så er andre fortsat langt foran ham.

På landsholdet kan han sgu ikke bruge al den tid på bolden - eller spille en kant, men hellere vil lege midtbane for den sags skyld.

Men tror spillerne nok nærmere skal fortælle ham det på det hold, end hjemme i egen andedam hvor det er mere følt hånd, og at blive forskånet “for pione er jo skrøbelig” -agtig.
Altså så dit argument er at at der er lang afstand fra Danmarks 23. bedste fodboldspiller til 24. bedste danske fodboldspiller?
Det er der selvfølgelig ikke, og meget muligt at han er med på et afbud, men tyder på at det er tæt og at han er en af de spillere Hjulmand holder øje med, og potentielt kan være en del af Hjulmands planer på længere sigt.
Nix - ikke det jeg skriver

Hvordan kan det tyde på?
Sisto har jo været med før, og det har julemanden før brugt som forklaring blandt andre - så logisk ja - men åbenlyst at han banker på - nej - hvis du spørg her. Der er andre offensiver der banker mere på, som heller ikke er med (Damsgaard, Eriksen, dolleren osv).

Tror nærmere det er en chance han giver sisto for at bevise/modbevise sig på ny - havde det gjaldt vm udtagelsen tror jeg ikke han var der (men bare mit syn)

Men kan han passende komme i betragtning til nu.. håber jeg da for ham

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

JBT skrev:
10. nov 2021, 21:53
Steffen am skrev:
10. nov 2021, 21:41
JBT skrev:
10. nov 2021, 09:08
Vil lige minde om at sisto er udtaget på baggrund af et postiv covid svar hos Jensen og intet andet.
Så medmindre han gør det helt absurd godt ved at komme i spil i de kommende kampe, ja så er andre fortsat langt foran ham.

På landsholdet kan han sgu ikke bruge al den tid på bolden - eller spille en kant, men hellere vil lege midtbane for den sags skyld.

Men tror spillerne nok nærmere skal fortælle ham det på det hold, end hjemme i egen andedam hvor det er mere følt hånd, og at blive forskånet “for pione er jo skrøbelig” -agtig.
Altså så dit argument er at at der er lang afstand fra Danmarks 23. bedste fodboldspiller til 24. bedste danske fodboldspiller?
Det er der selvfølgelig ikke, og meget muligt at han er med på et afbud, men tyder på at det er tæt og at han er en af de spillere Hjulmand holder øje med, og potentielt kan være en del af Hjulmands planer på længere sigt.
Nix - ikke det jeg skriver

Hvordan kan det tyde på?
Sisto har jo været med før, og det har julemanden før brugt som forklaring blandt andre - så logisk ja - men åbenlyst at han banker på - nej - hvis du spørg her. Der er andre offensiver der banker mere på, som heller ikke er med (Damsgaard, Eriksen, dolleren osv).

Tror nærmere det er en chance han giver sisto for at bevise/modbevise sig på ny - havde det gjaldt vm udtagelsen tror jeg ikke han var der (men bare mit syn)

Men kan han passende komme i betragtning til nu.. håber jeg da for ham
Så er vi vel også rimelig enige?
Sisto er nok ikke i top 23 hvis alle var klar, og der skulle spilles EM finale i morgen.
Men han er meget vel i top 23 af de spillere der er klar, og har mulighed for at være en del af Hjulmands langsigtede planer.

Og nej, der er ingen tvivl om at Sisto er i gruppen fra nr. 20-35 -ish stykker. Og nu har/får han chancen, og så må tiden vise om at det er nok til at bygge på. Men måske et godt tidspunkt for Sisto at komme ind, hvor der ikke er alt for meget pres, og han kan køre sig i stilling til at komme med næste gang også, HVIS det går vel. Intet komme som bekendt af sig selv, undtagen lommeuld.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Så kostede pione desværre et mål på landsholdet, som jo nok må vise sig at blive en af de sidste i lang tid. Utur, men omvendt fik jeg igen ret. Varmestue uden lige fra hans fødder, og ingen egenrådige aktioner mand mod mand.

Og ja, resten af holdet var også piv ringe og kampen ligegyldig, det er bare en smule ærgerligt hvis den ryger på hans selvtillid. Men igen, det kommer ikke bagpå mig.

Dreyer var sgu okay, han skulle nok ha været inden efter pausen allerede.

Scholle kun let spille sig foran Vestergaard i min optik.

Halkjær
Indlæg: 68
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: SL R15: AGF - Midtjylland

Indlæg af Halkjær »

Blind høne finder også korn

Besvar