DBU Pokal R4: Midtjylland - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: DBU Pokal R4: Midtjylland - AaB

Indlæg af Lupus1999 »

Brøndby - FCM i et dobbeltopgør i kvartfinalen.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: DBU Pokal R4: Midtjylland - AaB

Indlæg af Acebone »

Positivt at trække Brøndby med sidste kamp hjemme. Pokalfinalen 2022 er på Brøndby Stadion - skulle vi komme dertil, ville worst case have været at møde Brøndby. Det scenarie er væk nu. Med denne trækning kan vi fjerne den største tilbageværende konkurrent til titlen (undskyld Randers) eller ryge ud, inden man har fået sat næsen alt for højt op efter noget.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: DBU Pokal R4: Midtjylland - AaB

Indlæg af Ravnen »

Synes det var en god kamp. En typisk pokalkamp hvor det hele pludselig ændrer sig. Vi har ellers helt styr på det og burde have lukket til 2-0 da Aab kommer på 1-1. Men i overtiden er der bare klasseforskel, vores bænk er klart bedre og det gør ondt på dem at vi kan sætte så solide spillere ind.

Flotte ting fra Sisto og Evander!

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: DBU Pokal R4: Midtjylland - AaB

Indlæg af JBT »

Enig i at Joel nærmest var bedre end nogensinde. Måske en pokalkamp i midtugen, med færre folk på lægerne osv, der gør forskellen, for han var tydeligvis mindre bange for selv at have bolden end normalt.

En ting er at tale ham op, men lykken er til tider kort idet at det jo faktisk er Joel, der sparker bolden ud til indkast, og relativ upresset - hvilket leder til aabs mål.

Men et eller andet sted en røvsyg kamp indtil aabs mål.

Fint at en del back ups fik den ekstra spilletid - og desværre skidt for andre - det må ikke være en undskyldning for ikke at kunne slå Randers ok kort tid (for de vil helt sikkert slikke sig om munden mht 120 min i benene)

Starbucks
Indlæg: 324
Tilmeldt: 26. maj 2011, 09:06

Re: DBU Pokal R4: Midtjylland - AaB

Indlæg af Starbucks »

Fin sejr

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: DBU Pokal R4: Midtjylland - AaB

Indlæg af Christian »

Flot sejr mod et Aab-hold der i store perioder bare stillede sig ned og forsvarede. Positivt at vi havde så meget tålmodighed der, så der ikke opstod for mange farlige omstillinger.
At det så gør kampen lidt kedelig er ok for mig, når bare enden er god.

Evander, Sisto, Rafa og Joel spillede virkelig godt, og jeg synes alle fortjener ros. Også Charles, som jeg synes spillede sin bedste kamp for klubben i går.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: DBU Pokal R4: Midtjylland - AaB

Indlæg af Sahl »

Enten spillede de på 50% i første halvleg ellers var det bare elendigt! Jeg var faktisk overbevist om, at spillede de sådan i anden halvleg ville AaB vinde stort.. Men hold da fast hvor spillede både Evander og Sisto godt i anden. Det er sort uheld med målet til sidst og det var godt de holdte deres spil fra anden halvleg i overtiden.. Synes det var en fed kamp

Det kan godt komme til at koste søndag, men sådan er det med pokal fodbold og skader.
Er enig i at det her var Charles bedste kamp

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: DBU Pokal R4: Midtjylland - AaB

Indlæg af mousebreaker »

JBT skrev:
29. okt 2021, 00:05
Enig i at Joel nærmest var bedre end nogensinde. Måske en pokalkamp i midtugen, med færre folk på lægerne osv, der gør forskellen, for han var tydeligvis mindre bange for selv at have bolden end normalt.

En ting er at tale ham op, men lykken er til tider kort idet at det jo faktisk er Joel, der sparker bolden ud til indkast, og relativ upresset - hvilket leder til aabs mål.

Men et eller andet sted en røvsyg kamp indtil aabs mål.

Fint at en del back ups fik den ekstra spilletid - og desværre skidt for andre - det må ikke være en undskyldning for ikke at kunne slå Randers ok kort tid (for de vil helt sikkert slikke sig om munden mht 120 min i benene)
Joel bange for at have bolden??
Jeg sad få meter fra ham hele første halvleg mod Sønderjyske. Han skældte hele tiden Høgh ud for ikke at spille ham. Høgh søgte konstant Erik eller Rafa der kom mod bolden. Joel havde ofte en halv tønde land at gå på, men fik ikke bolden før Sisto begyndte at lave sideskift pasninger.
Det var en mand, der i allerhøjeste grad ønskede at få bolden.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: DBU Pokal R4: Midtjylland - AaB

Indlæg af JBT »

mousebreaker skrev:
30. okt 2021, 14:00
JBT skrev:
29. okt 2021, 00:05
Enig i at Joel nærmest var bedre end nogensinde. Måske en pokalkamp i midtugen, med færre folk på lægerne osv, der gør forskellen, for han var tydeligvis mindre bange for selv at have bolden end normalt.

En ting er at tale ham op, men lykken er til tider kort idet at det jo faktisk er Joel, der sparker bolden ud til indkast, og relativ upresset - hvilket leder til aabs mål.

Men et eller andet sted en røvsyg kamp indtil aabs mål.

Fint at en del back ups fik den ekstra spilletid - og desværre skidt for andre - det må ikke være en undskyldning for ikke at kunne slå Randers ok kort tid (for de vil helt sikkert slikke sig om munden mht 120 min i benene)
Joel bange for at have bolden??
Jeg sad få meter fra ham hele første halvleg mod Sønderjyske. Han skældte hele tiden Høgh ud for ikke at spille ham. Høgh søgte konstant Erik eller Rafa der kom mod bolden. Joel havde ofte en halv tønde land at gå på, men fik ikke bolden før Sisto begyndte at lave sideskift pasninger.
Det var en mand, der i allerhøjeste grad ønskede at få bolden.
Ja, en ting er hvad du hører og ser i en enkelt kamp. Og helt fair.

Men Joel har længe været ved at pisse i bukserne når han skulle forholde sig til kuglen for længe ad gangen sikkert pga at han ikke tør eller tror på sig selv i fx at drible. Problemet har været offensivt før han blev wing.
Husker det tydligt ovre i især Liverpool (selvom han var fin defensivt i den kamp - som han selvfølgelig ofte er)
Men har set og hørt det i mange kampe.

Jeg vil dog sige at det er blevet bedre under Bo og måske også fordi at han er en af de mest veletableret spillere efterhånden, har han fået mere tro på egne evner samt en god mentaltræner måske. Alder og erfaring.

Men i min bog er Joel en rigtig fin spiller, men hans evner passer ikke til mere end fx Holland eller Belgien.

Besvar