SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Saemala »

Diebesten skrev:
24. okt 2021, 21:48
Vigtig med en sejr idag - dog ærgelig mål vi lukker ind efter 5 minutter (det skulle Elias have gjort mere ved, jeg tror vi ser Løssl tilbage i målet på torsdag). Cools må også snart være fortid i klubben (han har været ringe alle dage).

Mit store spørgsmål er dog - hvor er Kraev? Han er ikke engang med i truppen? Er han skadet, eller er han bare piv ringe?
Han nyder at være i klubben, lønnen og området. Derfor han ikke forlod klubben i sommers, for han havde rigeligt med tilbud, som han selv takkede nej til. Han ryger på en fri til sommer.
Høvdingen af Herning

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Diebesten »

Saemala skrev:
24. okt 2021, 22:24
Diebesten skrev:
24. okt 2021, 21:48
Vigtig med en sejr idag - dog ærgelig mål vi lukker ind efter 5 minutter (det skulle Elias have gjort mere ved, jeg tror vi ser Løssl tilbage i målet på torsdag). Cools må også snart være fortid i klubben (han har været ringe alle dage).

Mit store spørgsmål er dog - hvor er Kraev? Han er ikke engang med i truppen? Er han skadet, eller er han bare piv ringe?
Han nyder at være i klubben, lønnen og området. Derfor han ikke forlod klubben i sommers, for han havde rigeligt med tilbud, som han selv takkede nej til. Han ryger på en fri til sommer.

En fodboldspillers drøm er at spille fodbold, ikke at hygge sig i kantinen. Havde han regnet med at spille så? Eller har vi bare valgt ham fra grundet hans kontrakt udløb? Eller at han er ikke er i form/dårlig?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Ravnen »

Ikke hver dag vi lukker to mål ind. Der er lidt at arbejde med der. Men når det er sagt, så giver det sikkert også god moral at finde det hele lige som overtiden løber ud.

Starbucks
Indlæg: 324
Tilmeldt: 26. maj 2011, 09:06

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Starbucks »

Stoffer skrev:
24. okt 2021, 21:28
Starbucks skrev:
24. okt 2021, 20:36
Som han først selv laver, ja. Men lad os da tage den konstruktiv - kan det stadig forsvares at Elias står på baggrund af de sidste tre kampe, når man har så meget kvalitet siddende på bænken? Mit svar er nej
Holdet sælger en friløber(!) hvad skal han gøre anderledes?.

Det kan godt være tid til at skifte tilbage - ganske simpelt: hvis han er den bedre keeper lige nu, men du skal ikke forsøge bilde mig ind, du er konstruktiv i din cherry picking tilgang til kritik af Elias.

Jeg synes Bo (i samråd med Heinze vel) har haft en god tilgang indtil videre, og jeg støtter ham i hans vurdering af de to keepere.
Beklager min manglende konstuktive tilgang - når man er i sin følelser vold, du ved.

Jeg er bare ikke imponeret at den ledelse, som er sket ift. vores keeper situation.
Elias gjorde det godt mens Lössl var skadet, men blev reelt set ikke testet meget i de kampe - altså han var ikke sådan afgørende i aktion udover Wind i FCK.

Derfor syntes jeg at det var en kæmpe fejl ikke at spille Lössl da han var klar, for da man tog 1-keeper tjansen fra vores egen akademi spiller, man har hentet mega dyrt ind og med næsten 4 år tilbage på kontrakt, så har man gjort sin dyrt indkøbte keeper ind, mens man så satser på, at den unge kan holde niveau.
Det kunne den unge så ikke, og nu skal man så skuffe og give elias et nederlag ved at bænke ham til fordel for en rasende keeper.
Det er fandeme dårlig ledelse. Elias havde langt bedre kunne tåle bænken efter 5-6 fine kampe også var der ro i hønsehuset...

Spørgsmålet er om teamet kan se fejlen også tør skifte eller om man er stædig og den unge med salgspotentialet skal spille..

I går var ikke kønt, jeg mener at hvis man skal holde Løssl ude, så skal man tage den i torsdags og nordsjælland var heller ikke køn...

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Stoffer »

Starbucks skrev:
25. okt 2021, 07:55

Beklager min manglende konstuktive tilgang - når man er i sin følelser vold, du ved.

Jeg er bare ikke imponeret at den ledelse, som er sket ift. vores keeper situation.
Elias gjorde det godt mens Lössl var skadet, men blev reelt set ikke testet meget i de kampe - altså han var ikke sådan afgørende i aktion udover Wind i FCK.

Derfor syntes jeg at det var en kæmpe fejl ikke at spille Lössl da han var klar, for da man tog 1-keeper tjansen fra vores egen akademi spiller, man har hentet mega dyrt ind og med næsten 4 år tilbage på kontrakt, så har man gjort sin dyrt indkøbte keeper ind, mens man så satser på, at den unge kan holde niveau.
Det kunne den unge så ikke, og nu skal man så skuffe og give elias et nederlag ved at bænke ham til fordel for en rasende keeper.
Det er fandeme dårlig ledelse. Elias havde langt bedre kunne tåle bænken efter 5-6 fine kampe også var der ro i hønsehuset...

Spørgsmålet er om teamet kan se fejlen også tør skifte eller om man er stædig og den unge med salgspotentialet skal spille..

I går var ikke kønt, jeg mener at hvis man skal holde Løssl ude, så skal man tage den i torsdags og nordsjælland var heller ikke køn...
Det er fair nok. Jeg forstår.

Jeg ser ikke det samme problem, du ser. Om noget er det rigtige for en klub at give pladsen til den bedste - så er det lige meget med løn, alder, erfaring, klubmand osv osv. Hvis ikke spillere (og verden) kan se, det eneste afgørende er at vinde (og det gør man med den bedste mand på et givent tidspunkt), så kommer man galt afsted.

Din vurdering af Elias er så en anden end min. Jeg synes også han er faldet lidt i niveau i de seneste to sl kampe, så jeg er enig i dem du påpeger (særligt første mål mod fcn og sje kunne han have gjort mere ved, og første mål ændrer kampe). Men i de andre kampe synes jeg, han har været outstanding. En pris som månedens spiller i september (altså af alle ikke bare unge) og vores træner der siger, vi har sls to bedste keepere, må da gøre indtryk på dig? Det viser imo han har været mere afgørende i en redning mod fck.

Ja, det er et nederlag at blive bænket, men det er omvednt også en perfekt læringssituation. Det er godt nok få spillere, som går igennem en karriere uden at skulle lære at æde en bænkning. Det kan Elias så lære nu og lære hvordan han bygger yderligere på. For mig er den her situation fuldstændig almindelig for en ung spiller - det er notorisk, de har udfald. Jeg er bare vild med, Elias viste så højt et niveau. Hvis han kan sikre bundniveauet er der kamp ud og kamp ind, så vil han vække stor opmærksomhed i udlandet er min vurdering givet hans unikke kombination af skillset. Og jo, der er også ting, der skal arbejdes med. Han er fx ikke færdigudviklet i spillet med fødderne - men der er din favorit Lossl altså heller ikke perfekt.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Jesper BW1100 »

Acebone skrev:
24. okt 2021, 21:38
Skønt med en sejr; vild rutsjebanetur. Så er der slået et hul trods dramaet!
Isaksen synes jeg er fuldstændig usynlig desværre og jeg er bange for hans niveau bare ikke er til mere.
Arrh, du skal ikke længere tilbage end AGF-kampen, hvor han spiller en brandkamp. Er en profil på U21-landsholdet også. Meget af holdet hakker pga. udskiftninger - nu havde Isaksen og Brumado lige gang i noget godt sammen. Rolig med profetierne.

Sisto min MoM. Han havde fundet flødefoden frem i dag. De hjørnespark sad perfekt. Og så skulle man tro, Evander simpelthen bare er blevet for glad for livet i Danmark, siden han ikke lukker den kamp til 3-1.
Isaksen har i øvrigt en vigtig god og hoved med i udligningen til 1-1. Slår et fremragende sideskift til Dyhr og løber selv ind og header assisten til Evander.
Måske lykkes han ikke med alle hans udfordringer i dag, men han ender stadig med en assist. Så helt usynlig var han da ikke :-)

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Christian »

Jeg synes vi spiller en rigtig godt kamp og får produceret mange chancer, og så er en sejr i overtid jo bare magisk.

Målmand: Ja Elias så lidt usikker ud et par gange, men det har Løssl også gjort siden han kom tilbage. Jeg har fuld tillid til trænerteamet og deres valg af målmand, og man skal selvfølgelig ikke vælge en dårligere spiller til at starte, for at skabe ro i truppen. Så må man håndtere den der laver uroen.

Forsvaret: Jeg synes vi igen ser usikkerhed og vi virker meget sårbare på deres omstillinger. Jeg har ikke samme tryghed som jeg har haft med tidligere konstellationer.

Midtbanen: er her jeg synes vi er stærkest besat, både kreativt og arbejdsmæssigt. Stort kompliment til Evander, som udover alt det kreative også er virkelig dygtig defensivt, med mange bolderobringer og tilbageløb. Så længe Rafa og Evander er inde, er min fornemmelse at vi kan supplere med nærmest hvem som helst i truppen.

Mabil: Gjorde det godt i sit indhop, og jeg kan sagtens se en plads til ham i truppen og mange flere minutter. Han formår altid at involvere sig og bidrage til farlige situationer. Flot assist. Han er langt bedre end al den kritik han får herinde.

Dyhr: Jeg fornemmede en større selvtillid hos ham i går. Sikkert pga Røde Stjerne kampen. Er spændt på at se om han kan bygge yderligere på offensivt.

Vi er stadig med i alle turneringer og med FCKs nederlag i går, er det svært ikke at være meget optimistisk. Klubben mangler at kunne skrive "The Double" på sit CV. Det må meget gerne blive i denne sæson.

Kom så FCM.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Saemala »

Diebesten skrev:
24. okt 2021, 23:57
Saemala skrev:
24. okt 2021, 22:24
Diebesten skrev:
24. okt 2021, 21:48
Vigtig med en sejr idag - dog ærgelig mål vi lukker ind efter 5 minutter (det skulle Elias have gjort mere ved, jeg tror vi ser Løssl tilbage i målet på torsdag). Cools må også snart være fortid i klubben (han har været ringe alle dage).

Mit store spørgsmål er dog - hvor er Kraev? Han er ikke engang med i truppen? Er han skadet, eller er han bare piv ringe?
Han nyder at være i klubben, lønnen og området. Derfor han ikke forlod klubben i sommers, for han havde rigeligt med tilbud, som han selv takkede nej til. Han ryger på en fri til sommer.

En fodboldspillers drøm er at spille fodbold, ikke at hygge sig i kantinen. Havde han regnet med at spille så? Eller har vi bare valgt ham fra grundet hans kontrakt udløb? Eller at han er ikke er i form/dårlig?
Tydeligvis ikke hans drøm. Kan kun sige hvad jeg har hørt, nemlig at han ikke tog imod nogle af tilbuddene fra både Portugal og Bulgarien, fordi han kan lide at være her og hive en god løn. Lyder ikke som om han bugner af motivation, og det er nok grunden til at han ikke er relevant.
Høvdingen af Herning

5915
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af 5915 »

Griner i mit stille sind af de fans som havde forladt stadion da vi scorer til 3-2 tænk at gå glip af den fede oplevelse 😅 så kan de lære det.....
FCM- always

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Ravnen »

Dagen derpå er suset fra sidste sekund målet ved at aftage. Det er træls at vi sætter os i en situation hvor vi reelt er ved at tabe to point, i en kamp som vi egentlig dominerer. Vi scorer tre mål, det kan der som sådan ikke sættes en finger på. Men de to vi lukker ind er ikke godt nok og det må være her taktikmødet tager fat.

Der var ellers mange gode præstationer. Vi burde have vundet den kamp sikkert.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af MFKM »

Christian skrev:
25. okt 2021, 10:31
Mabil: Gjorde det godt i sit indhop, og jeg kan sagtens se en plads til ham i truppen og mange flere minutter. Han formår altid at involvere sig og bidrage til farlige situationer. Flot assist. Han er langt bedre end al den kritik han får herinde.
Komplet uenig!

I mine øjne var han en skandale! Jeg synes også, som jeg tolkede interaktionerne med bænken, at de var mildest talt meget frustreret over hans placeringer igennem kamppen. Jeg er faktisk overbevist om, at dette var årsagen til at han blev rykket over til venstre fremfor højre, fordi Mabil konsekvent placerede sig forkert, hvilket Sønderjyske udnyttede rigtigt fint i deres venstre side den sidste halve time.

Om det alene skyldtes Mabil eller også den øvrige højreside og midtbanen er jeg ikke taktisk kompetent til at vurdere, men jeg synes illustrationerne fra bænken og på et tidspunkt også Erik var ret tydelig.

Læg hertil uprovokerede fejl, så var det i mine øjne et horribelt indhop han leverede til det 94. minut.

Jeg synes generelt Mabil har manglet den gnist og det smil man plejer at se fra ham. Det gør lidt ondt, for han er en herlig humørspreder når det fungerer for ham. Det gør det bare ikke pt.

Rigtigt meget kan selvfølgelig tilgives, når man leverer en assist i 95. minut. Jeg håber det kan give ham lidt glæde og selvtillid tilbage, så han kan komme op i niveau igen og slutte godt af i klubben.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Saemala »

Ravnen skrev:
25. okt 2021, 13:44
Dagen derpå er suset fra sidste sekund målet ved at aftage. Det er træls at vi sætter os i en situation hvor vi reelt er ved at tabe to point, i en kamp som vi egentlig dominerer. Vi scorer tre mål, det kan der som sådan ikke sættes en finger på. Men de to vi lukker ind er ikke godt nok og det må være her taktikmødet tager fat.

Der var ellers mange gode præstationer. Vi burde have vundet den kamp sikkert.
Det er to STORE personlige fejl. Først af Elias, og så takker ES lige for sin MOTM minuttet inden, ved at blive viftet væk som en miniput spiller af Jeppe Simonsen.
Høvdingen af Herning

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Due »

MFKM skrev:
25. okt 2021, 13:59
Christian skrev:
25. okt 2021, 10:31
Mabil: Gjorde det godt i sit indhop, og jeg kan sagtens se en plads til ham i truppen og mange flere minutter. Han formår altid at involvere sig og bidrage til farlige situationer. Flot assist. Han er langt bedre end al den kritik han får herinde.
Komplet uenig!

I mine øjne var han en skandale! Jeg synes også, som jeg tolkede interaktionerne med bænken, at de var mildest talt meget frustreret over hans placeringer igennem kamppen. Jeg er faktisk overbevist om, at dette var årsagen til at han blev rykket over til venstre fremfor højre, fordi Mabil konsekvent placerede sig forkert, hvilket Sønderjyske udnyttede rigtigt fint i deres venstre side den sidste halve time.

Om det alene skyldtes Mabil eller også den øvrige højreside og midtbanen er jeg ikke taktisk kompetent til at vurdere, men jeg synes illustrationerne fra bænken og på et tidspunkt også Erik var ret tydelig.

Læg hertil uprovokerede fejl, så var det i mine øjne et horribelt indhop han leverede til det 94. minut.

Jeg synes generelt Mabil har manglet den gnist og det smil man plejer at se fra ham. Det gør lidt ondt, for han er en herlig humørspreder når det fungerer for ham. Det gør det bare ikke pt.

Rigtigt meget kan selvfølgelig tilgives, når man leverer en assist i 95. minut. Jeg håber det kan give ham lidt glæde og selvtillid tilbage, så han kan komme op i niveau igen og slutte godt af i klubben.
Enig med MKFM her.

Ved Sønderjyskes udligning, havde vi et angreb, hvor Mabil efterfølgende luntede rundt, selvom om han var tæt på deres højre back side. Som jeg husker det spillede de den et par gange rundt derover, hvor mabil med lidt vilje kunne have presset dem, så de ikke havde fået roen til at spille den frem, hvilket førte til deres udligning. Jeg bandede i hvertfald over, at han ikke kom med mere energi der.

Har nu ellers haft et ok forhold til Mabil, har dog altid set ham som en breddespiller. Men nu synes jeg godt nok han virker til en som skal videre. Ved ikke om niveauet på holdet er blevet for højt til ham, eller han bare ikke har gejsten mere. Tror nu nok mest på det første.

Jeg tror det vil være bedst for alle hvis han smutter til vinter.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: SL R13: Midtjylland - Sønderjyske

Indlæg af Vijen »

Det var ret tydeligt, at Bak Bach hurtigt blev træt af Mabil og kom med flere ahh men for helvede, når han lavede en fejl på meget lette afleveringer. Og efter hjørnespark, hvor han løb ud og ville have bolden kort.

Mabil ligner en typisk spiller som er ramt på selvtilliden, og konstant har svært ved at træffe de rigtige beslutninger. Han stresser alt for meget på bolden i sin kamp for at lykkes, og så bliver det ofte til dårlige driblinger og afleveringer. Hvilket ikke hjælper.

Ærgerligt, for han virker som en super fed person og god i omklædningsrummet. Men skal vi være ærlige, så er han ikke blevet den succes vi håbede på, da han blev købt ind som den nye Sisto. Han har, så også haft sine udfordringer udenfor banen som naturligvis også har påvirket ham.

Det bedste for Mabil, vil være at finde en ny klub i en ny liga og starte på en frisk.

Besvar