Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af 6256 »

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke helt forstår disponeringen her med en brisilianer mere. Jeg er godt klar over, at det er value for money. Men med tanke på Marronys, indtil videre, dårlig integreren i DK og på holdet, kulturen i klubben og stammen på holdet, så tænker jeg, at det vil være bedre med en skandinavisk spiller, gerne dansk. Og som kan supplere holdet ved at være en stærk leder, som ikke ligefrem er det vi får med brasilianere.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... asilianer/

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Steffen am »

Sahl skrev:
14. dec 2021, 20:21
6256 skrev:
14. dec 2021, 11:20
Skulle vi ud at have fat i en CB, kunne Rasmus Lauritsen vel være en mulighed. Jeg ved ikke, hvordan det økonomiske aspekt vil være. Eller om han overhovedet vil hjem til DK.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... mme-alt-om

Med Eriks småskavanker i mente kunne han vel være en rimelig gardering. Jeg synes også Juninho og Dalsgaard kunne trænge til lidt konkurrence, hvor de efter min mening flere gange har set skidt ud i nogle situationer. Alternativt skal vi tilbage til en 4-back kæde, men det sker nok ikke.

Ved nogle i øvrigt noget om Cajuste. Mon ikke han ryger her i januar? Det har godt nok set skidt ud og han ligner ikke en, der er motiveret for at spille for os.
Tror det er urealistisk, men Rasmus ville da være noget af en drømme signing (en jeg faktisk har lavet i FM22)
Spørgsmålet er ikke blot om det kan hænge sammen økonomisk, men også om Rasmus ville accepterer at skulle hjem og genstarter det sin karriere.
Ved vi egentlig noget om hvordan han kom herfra?
Han fik nogle gode Youth League, men nåede aldrig at få førsteholdskampe?

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af BMBrandt »

Han nåede et enkelt indhop i 15/16. Blev vel fundet for let, eller i for stor konkurrence. Skipper videre til skive, hvor han spiller sig videre til VB, hvor han gør det så godt Norrköping køber ham, og senere zagreb for 10mill.
Transfermarkt anslår hans værdi til Ca 50mill.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af MFKM »

Steinlein lover “en julegave inden længe” i forbindelse med der snakkes om et muligt salg af Evander til sommer i Sort Snak.

Jeg hører det som en kontraktforlængelse, men det kan også tolkes som en kommende erstatning. Hvordan hører I det?

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Benzo »

Mon ikke det er en forlængelse af Sviatchenkos kontrakt?

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Vijen »

Sviatchenko har forlænget for et par dage siden, hvis man læser imellem linjerne på hans instagram… Et billede af ham selv juble i en fcm trøje med teksten “More of this for the next many years”

Tror gaven kunne være offentliggørelsen af ny kontrakt til Erik og Evander.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af MFKM »

Benzo skrev:
17. dec 2021, 18:20
Mon ikke det er en forlængelse af Sviatchenkos kontrakt?
Nej. Hvis du lytter til podcasten, så er det ret klart at det er lige omkring Evander. Jeg er også ret overbevist om at det er en forlængelse med ham, men det kunne også eventuelt være hans arvtager - jeg hælder dog klart til det første som Steinlein udtaler det.

Mit gæt er, at enderne mødte hinanden for en kontraktforlængelse umiddelbart inden den artikel der var ude med Evander tidligere på ugen, og nu venter de bare lige til ret rette tidspunkt at breake den på.

Hvis vi er heldige, har de endda givet håndsalg på, at han ikke allerede skal væk til sommer.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af FCM2000 »

MFKM skrev:
17. dec 2021, 18:31
Benzo skrev:
17. dec 2021, 18:20
Mon ikke det er en forlængelse af Sviatchenkos kontrakt?
Nej. Hvis du lytter til podcasten, så er det ret klart at det er lige omkring Evander. Jeg er også ret overbevist om at det er en forlængelse med ham, men det kunne også eventuelt være hans arvtager - jeg hælder dog klart til det første som Steinlein udtaler det.

Mit gæt er, at enderne mødte hinanden for en kontraktforlængelse umiddelbart inden den artikel der var ude med Evander tidligere på ugen, og nu venter de bare lige til ret rette tidspunkt at breake den på.

Hvis vi er heldige, har de endda givet håndsalg på, at han ikke allerede skal væk til sommer.
En forlængelse med Brumado ligger også lige til, hvis ikke skal han senest væk til sommer

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af ABT »

Hvad siger graven til denne? 1 mio euro bud på Simsir fra Trabzonspor:

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... for-simsir

Simsir virker til at være ret varm i Tyrkiet, men jeg er på linje med klubben ift. at kræve en noget højere sum.

Når det er sagt, så tror jeg faktisk ikke Simsir har en fremtid i klubben som en fast bestanddel af start XI. Ser hans niveau som værende til bænken, max. Han har under middel fart for hans position, og er oveni en bette (dog tæt) herre. Han er naturligvis stadig ung, og kan nå at eksplodere endnu, men til den rette pris burde han nok blive skudt af, i min optik.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Saemala »

Han må for min skyld gerne sælges. Det virker til at han har svært ved at tage steppet op til seniorbold.
Han har noget X-factor, men vi har ikke ligefrem svømmet i muligheder på de offensive pladser, så lidt skuffende han ikke har kunne skaffe sig selv noget spilletid i dette efterår, eller i det mindste bare nogle bænkpladser.
Høvdingen af Herning

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af MFKM »

En stor pose penge kan være på vej fra uventet kant.

Kilde en tilfældig mand på twitter:
""Dynamo Kyiv is interested in signing Dnipro-1 forward Artem Dovbik", journalist Igor Tsyganyk.

Dnipro-1 will not sell him for anything less than €12-15 million.

If a transfer takes place, Dnipro-1 would receive 50%, other 50% would go to Midtjylland."

Journalisten som der henvises til er den samme journalist der stod bag den her i sommers: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/ligue-1 ... k-storklub

Vi må håbe der er hold i det - kan vi pludselig få 30-50 millioner for et Dovbyk salg, så vil det være ren verdensklasse! Så kan Brøndby jo passende samtidig sælge Uhre for 15.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af MFKM »

Reelt set kan vi måske få transferindtægter på op mod 100 millioner uden salg af en spiller fra dem reelle kamptrup. Måske med tillæg af 50-75 millioner for Jens Lys.

Dovbyk: 40 mil
Pfeiffer: 20 mil
Onuachu: 30 mil

Bobler:
Nicholas Madsen 10 mil
Simsir: 10 mil
Mabil: 5

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af FCM2000 »

MFKM skrev:
21. dec 2021, 18:08
Reelt set kan vi måske få transferindtægter på op mod 100 millioner uden salg af en spiller fra dem reelle kamptrup. Måske med tillæg af 50-75 millioner for Jens Lys.

Dovbyk: 40 mil
Pfeiffer: 20 mil
Onuachu: 30 mil

Bobler:
Nicholas Madsen 10 mil
Simsir: 10 mil
Mabil: 5
vedr. Dovbyk hvordan får du 40 mill kroner ud af det ?

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af MFKM »

FCM2000 skrev:
21. dec 2021, 18:57

vedr. Dovbyk hvordan får du 40 mill kroner ud af det ?
Min post ovenfor.

Dnipro vil have mindst 10 - 15 millioner euro = 75 - 110 mil dk. 50 % af det = 37,5 - 55 mil.

Om salg til de priser er realistisk har jeg intet bud på - det er kun meget løse rygter.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af FCM2000 »

MFKM skrev:
21. dec 2021, 19:29
FCM2000 skrev:
21. dec 2021, 18:57

vedr. Dovbyk hvordan får du 40 mill kroner ud af det ?
Min post ovenfor.

Dnipro vil have mindst 10 - 15 millioner euro = 75 - 110 mil dk. 50 % af det = 37,5 - 55 mil.

Om salg til de priser er realistisk har jeg intet bud på - det er kun meget løse rygter.
Har du dokumentation på at FCM får 50 % ?

Låst