Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af MFKM »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ndig-falsk

Der må siges at være lidt divigerende vurderinger af hvad vi får for Cajuste.

Gad vide om franskmændene tror vi har handlet i DKK, og vi går ud fra vi har handlet i euro? :D

Jeg har svært ved at tro på, at vi har accepteret et salg til 37,5 så tidligt i transfervinduet. Omvendt var jeg også rigtigt godt tilfreds med at få de 75 millioner, så mon ikke sandheden ligger et sted imellem de to beløb.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Jesper BW1100 »

MFKM skrev:
17. jan 2022, 09:57
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ndig-falsk

Der må siges at være lidt divigerende vurderinger af hvad vi får for Cajuste.

Gad vide om franskmændene tror vi har handlet i DKK, og vi går ud fra vi har handlet i euro? :D

Jeg har svært ved at tro på, at vi har accepteret et salg til 37,5 så tidligt i transfervinduet. Omvendt var jeg også rigtigt godt tilfreds med at få de 75 millioner, så mon ikke sandheden ligger et sted imellem de to beløb.
L'equipe har meldt 6 mio euro i ren overgang plus 4 mio euro i potentielle bonus.
Det er nok den kilde jeg anser som mest realistisk. De danske medier (som er fodret af kilder i FCM) og Reims præsident anser jeg begge for at være biased med spinning til egen vindings skyld.

Det spændende er her hvordan de 4 mio euro kommer til udbetaling. Er det nemme udbetalinger (f.eks. rater ved hver 10. spillede kamp eller lignende) eller er det som vores med Marrony, hvor det er bonus for deltagelsen i CL-gruppespil.

Den del kunne være spændende for nogen at grave ned i. De fleste sælgende fodboldklubber er som regel altid gode til at tale priserne om ved at få nævnt de største mulige beløb, mens de købende klubber ofte gerne nævner det lavest mulige beløb.
Det er ret gængs i fodboldverdenen :-)

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af mousebreaker »

Jesper BW1100 skrev:
17. jan 2022, 10:10
MFKM skrev:
17. jan 2022, 09:57
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ndig-falsk

Der må siges at være lidt divigerende vurderinger af hvad vi får for Cajuste.

Gad vide om franskmændene tror vi har handlet i DKK, og vi går ud fra vi har handlet i euro? :D

Jeg har svært ved at tro på, at vi har accepteret et salg til 37,5 så tidligt i transfervinduet. Omvendt var jeg også rigtigt godt tilfreds med at få de 75 millioner, så mon ikke sandheden ligger et sted imellem de to beløb.
L'equipe har meldt 6 mio euro i ren overgang plus 4 mio euro i potentielle bonus.
Det er nok den kilde jeg anser som mest realistisk. De danske medier (som er fodret af kilder i FCM) og Reims præsident anser jeg begge for at være biased med spinning til egen vindings skyld.

Det spændende er her hvordan de 4 mio euro kommer til udbetaling. Er det nemme udbetalinger (f.eks. rater ved hver 10. spillede kamp eller lignende) eller er det som vores med Marrony, hvor det er bonus for deltagelsen i CL-gruppespil.

Den del kunne være spændende for nogen at grave ned i. De fleste sælgende fodboldklubber er som regel altid gode til at tale priserne om ved at få nævnt de største mulige beløb, mens de købende klubber ofte gerne nævner det lavest mulige beløb.
Det er ret gængs i fodboldverdenen :-)
Enig. Vi bliver først klogere når regnskabet, hvor jeg Cajuste handlen indgår, bliver fremlagt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Stoffer »

Acebone skrev:
17. jan 2022, 09:26
Stoffer skrev:
17. jan 2022, 08:32
medmindre han gør noget meget overraskende og bidrager enten på banen, eller får en tydelig påvirkning på de brasilianske spillere i truppen, så synes er jeg ret træt af, at vi skal lege meme klub på den her måde
FCM har alle dage været high risk, high reward. Det var sgu også et meme, at vi lovede at bygge et akademi i Indien men endte med at solde pengene op på driften i stedet.

Jeg har dog meget svært ved at se problemet i at hente en brasiliansk legende for en halvsæson. Enten kan han bidrage, eller også er han væk med det samme igen. Bo har vist, at han er kold i røven, når det handler om at sætte holdet. Hvis han mener, de unge gør det bedre på træningsbanen, så bruger han dem i stedet for rekordkøbet. Det har jeg fuld tiltro til, at han fortsætter med.

Hvis det var en to-årig Rafa-kontrakt, så var det et problem, ja. Men det er det ikke.
Det anerkender jeg. Og jeg tvivler egentlig på Bo og udtagelsen af truppen til den enkelte kamp.

Det er nok mere det, at jeg synes, vi har haft nogle problemer med at få det maksimale ud af spillerne - og jeg har lidt en grundindstilling hvor "larm" bekymrer mig. Men okay er man ikke under udvikling er man under afvikling osv.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

Vi kan også forsøge os med Diego Costa?

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/di ... co-mineiro

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
17. jan 2022, 17:18
Vi kan også forsøge os med Diego Costa?

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/di ... co-mineiro
Jeg skulle lige til at skrive det samme😂

Kun 33 - og helt sikkert god for stemningen i truppen😉

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Matjavsen »

Stoffer skrev:
17. jan 2022, 13:46
Acebone skrev:
17. jan 2022, 09:26
Stoffer skrev:
17. jan 2022, 08:32
medmindre han gør noget meget overraskende og bidrager enten på banen, eller får en tydelig påvirkning på de brasilianske spillere i truppen, så synes er jeg ret træt af, at vi skal lege meme klub på den her måde
FCM har alle dage været high risk, high reward. Det var sgu også et meme, at vi lovede at bygge et akademi i Indien men endte med at solde pengene op på driften i stedet.

Jeg har dog meget svært ved at se problemet i at hente en brasiliansk legende for en halvsæson. Enten kan han bidrage, eller også er han væk med det samme igen. Bo har vist, at han er kold i røven, når det handler om at sætte holdet. Hvis han mener, de unge gør det bedre på træningsbanen, så bruger han dem i stedet for rekordkøbet. Det har jeg fuld tiltro til, at han fortsætter med.

Hvis det var en to-årig Rafa-kontrakt, så var det et problem, ja. Men det er det ikke.
Det anerkender jeg. Og jeg tvivler egentlig på Bo og udtagelsen af truppen til den enkelte kamp.

Det er nok mere det, at jeg synes, vi har haft nogle problemer med at få det maksimale ud af spillerne - og jeg har lidt en grundindstilling hvor "larm" bekymrer mig. Men okay er man ikke under udvikling er man under afvikling osv.
Det eneste farlige ved Vagner er at procenten på skilsmisser risikere at stige.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af JBT »

Galt eller genialt, med lidt ‘Love’ ?

Jeg hælder til det første. Men omvendt kan det kun blive bedre i offensive, hvor det står vag til med scoringerne hos de nuværende medlemmer.

En ting, er promovering af fcm i Brasilien. Men i sidste ende skal man blive mestre - og hvis han kan medvirke til dette, både på og udenfor banen, især blandt landsmændene - vil det jo være kanon.

Håber i samme ligning at Marrony snart kommer i gang, og får en fast kant i foråret, så at sisto spilles ned til ynglingene.

Sidst jeg læste en udtalelse fra ham, klagede han over hvor hårdt det er at være fodboldspiller. Man bliver simpelthen så træt…

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Administrator »

Kunne Love ikke også være en transfer der skal få det brasilianske samarbejde i klubben til at ipeake, og dermed få set det allerbedste fra Evander?

Det kunne hurtigt kaste en markant højere transfer ud af det hele, hvis det er tilfældet.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af CasperA »

Kunne man ikke også forestille mig, at Vagner Love på længere sigt kan blive fast tilknyttet FCM som en form for integrationstræner ift. de spillere, som kommer fra Brasilien?

Jeg tænker, at man måske bruger de næste seks måneder på at se hinanden an, for at se om ham og kæresten/konen kan få det til at fungere her i Danmark.

Hvis det så viser sig at gå godt, kan jeg sagtens se ham blive en fast del af FCM. Jeg går ud fra, at han kan flydende engelsk og portugisisk, hvorfor det vil være en kæmpe fordel at have én som ham.

Lige nu er det vel Evander, som fungerer lidt som integrationstræner for brasilianerne, men når han er væk til sommer, vil det måske være en fordel med en, som er rutineret, og som de fleste brasilianere kender og ser op til.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Jesper BW1100 »

CasperA skrev:
18. jan 2022, 03:36
Kunne man ikke også forestille mig, at Vagner Love på længere sigt kan blive fast tilknyttet FCM som en form for integrationstræner ift. de spillere, som kommer fra Brasilien?

Jeg tænker, at man måske bruger de næste seks måneder på at se hinanden an, for at se om ham og kæresten/konen kan få det til at fungere her i Danmark.

Hvis det så viser sig at gå godt, kan jeg sagtens se ham blive en fast del af FCM. Jeg går ud fra, at han kan flydende engelsk og portugisisk, hvorfor det vil være en kæmpe fordel at have én som ham.

Lige nu er det vel Evander, som fungerer lidt som integrationstræner for brasilianerne, men når han er væk til sommer, vil det måske være en fordel med en, som er rutineret, og som de fleste brasilianere kender og ser op til.
Det vil i hvert fald være aldeles fremragende, hvis det er noget man har i tankerne.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af oros »

Administrator skrev:
17. jan 2022, 23:37
Kunne Love ikke også være en transfer der skal få det brasilianske samarbejde i klubben til at ipeake, og dermed få set det allerbedste fra Evander?

Det kunne hurtigt kaste en markant højere transfer ud af det hele, hvis det er tilfældet.
Det kunne det i hvert fald: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... rk/9086694
Sakset herfra:
FC Midtjylland håber, at Vágner Love kan være med til at bringe klubbens store gruppe af brasilianske spillere op på et endnu højere niveau.

Helt specifikt er håbet, at især kæmpeindkøbet Marrony og angriberen Junior Brumado vil vokse af Vágner Loves kærlige inspiration.
EB plejer jo at være ganske godt oplyste i forhold til, hvad der rør sig i vores klub.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Lupus1999 »

Så har EB fundet frem til beløbet, samt nogle klausuler.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/ligue-1 ... er-afgjort

Stadig en rigtig god handel og med 25% i videresalgsklausul, så kan det ende med at indbringe over 100 millioner sammenlagt.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Saemala »

Som forventet, var de €10 millioner inklusiv bonusser. Det er det mest konkrete og troværdige indtil videre.
Lækkert med de 25% og lyder som nogle forholdsvis lette bonusser.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af ABT »

Den unge islandske målmand fra Elfsborg, som vi angiveligt var ude efter, har netop lavet en lang forlængelse af kontrakten

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/fc ... i-elfsborg

Interessant hvad vi lander på, på den position. Nægter at tro, at man sætter sin lid til Jared Thompson som back up.
/ ABT

Billede

Låst