Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

Igboun skrev:
16. jan 2022, 11:52
Umiddelbart virker et køb af Love som en ny VDV saga.

Men hvis man tager ja hatten på er der perspektiver i en kort kontakt med ham som vi ikke havde med VDV.

Kontrakten er meget kortere.
Love har en helt anden skades historik end VDV
Love har præsteret et ret flot målgennemsnit i alle klubber gennem karrieren.
Han har spillet mange kampe i stort set alle sæsoner.
Han kan hjælpe os med at integrere Marrony der nu får mere tid.
Vi har en ekstra back up til Brumado. Vigtigt i mestersksbsræset.
Som andre også har nævnt på bold så bygger vi på FCM navnet i Brasilien.

Prøv at se hans kamp og målstatistik på Wikipedia. Den er imponerende.

Først var jeg negativ, men nu ser jeg flere positive aspekter
Du beskriver da ellers ret fint, hvorfor han ikke vil blive en ny VdV-saga. :)

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:
16. jan 2022, 11:49
FCM2000 skrev:
16. jan 2022, 11:38
TheLegend skrev:
16. jan 2022, 00:55
Så ved jeg godt hvem jeg skal have bag på trøjen!! Super fed joker at have de næste 6 måneder


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så kan man lige så godt hente sylvester igboun ;) , men ja Zlatan Ibrahimovic på 40 år er topscorer for Milan
og C. Ronaldo bliver 37 år her i februar og er topscorer for Manchester U.

Det eneste alarmerende er at klubben i kazakhstan ikke forlængede med ham, begyndte de at se en nedgang ?
Det kan jo også være, han ikke var interesseret i at forlænge. Hvis man som fodboldspiller er i sin karrieres efterår, kan det godt være smart at hoppe lidt rundt mellem klubberne for at score flere sign-on fees.

Derudover er der en del uro i Kasakhstan lige nu, men jeg skal ikke kunne sige, om det overhovedet har noget at sige for en udenlandsk professionel fodboldspiller.
Måske er det en gestus for Evander og hans far ? og markedsføring af FCM i brazilien, og prisen for det er formentlig overkommelig,

Rafael van der Vaart er 1 år ældre end Vagner :ugeek:

Vagner har ikke ligefrem brændt igennem i Kasakhstan, frem for Hulk (bliver 36 år) i Atletico Mineiro, der blev topscorer i den brazilianske liga og vandt mesterskabet med AM, han holdt Marrony ude af start 11, og det sendte ham til FC Midtjylland.

Man kan jo undre sig over at vagner ikke i givet fald har fået en kontrakt i brazilien evt. i serie B om ikke andet.

Nu har jeg set en del af Hulks kampe sidste år og han er skarp, og jeg vil nok juble hvis FCM skrev med ham.

Men jeg tror det mere er en gestus og markedsføring af FCM i brazilien og ja selvfølgelig kan der ske et eller andet at Vagner får sin 3 ungdom :mrgreen:

Med til historien er at Vagner er 172 cm høj og han er næppe lynhurtig mere, så FCMs spillestil passer den til Vagner ?

Har svært ved at se Vagner sætte det første pres på modstanderne :arrow:

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Sniper »

Jeg tror det eneste vi kan forvente på banen fra VL er nogle sporadiske indhop. Han skal sq nok score et par mål, men jeg tror ikke han er hurtig nok til hverken pres spillet eller kontrafasen længere. En snu gammel goalgetter som ham skal nok få scoret nogle kasser, tap-ins 😃

Jeg tror det er udenfor banen vi på sigt kan få den største gevinst ud af at hente VL. Jeg håber han er motiveret til at hjælpe de unge brassere vi har i truppen. Marrony kunne finde en masse råd og guidance i ham.
Dertil kommer den omtale VL vil generere i Brasilien, den fås ikke billigere i den skala. Vi vil virkelig placere os solidt på det brasilianske marked hvis vi kan få VL til at lykkedes og trives.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

FCM2000 skrev:
16. jan 2022, 12:04
Vagner har ikke ligefrem brændt igennem i Kasakhstan, frem for Hulk (bliver 36 år) i Atletico Mineiro, der blev topscorer i den brazilianske liga og vandt mesterskabet med AM, han holdt Marrony ude af start 11, og det sendte ham til FC Midtjylland.

Man kan jo undre sig over at vagner ikke i givet fald har fået en kontrakt i brazilien evt. i serie B om ikke andet.
Så det, jeg hører dig sige, er, at vi skal have gang i #HulkinMidtjylland? :)

Vagner Love ser ud til at have gjort det udmærket for Kairat Almaty, både i ligaen og Europa. Og igen, med en kort kontrakt er det reelt risikofrit.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:
16. jan 2022, 13:00
FCM2000 skrev:
16. jan 2022, 12:04
Vagner har ikke ligefrem brændt igennem i Kasakhstan, frem for Hulk (bliver 36 år) i Atletico Mineiro, der blev topscorer i den brazilianske liga og vandt mesterskabet med AM, han holdt Marrony ude af start 11, og det sendte ham til FC Midtjylland.

Man kan jo undre sig over at vagner ikke i givet fald har fået en kontrakt i brazilien evt. i serie B om ikke andet.
Så det, jeg hører dig sige, er, at vi skal have gang i #HulkinMidtjylland? :)

Vagner Love ser ud til at have gjort det udmærket for Kairat Almaty, både i ligaen og Europa. Og igen, med en kort kontrakt er det reelt risikofrit.
Nej forventer ikke at FCM kan hente Hulk :) :)

Men den Kasakhstanske liga er vel ikke seria A i Italien, Brazilien, tyrkiet ? hvor han har været, og hvor han sad på bænken hos Besiktas år tilbage.

Men som sagt, personligt tror jeg mere det her er en gestus, markedsføring af FCM i Brazilien, og ja for få penge, det er ikke van der vaart løn vi taler om, og man skal ikke forklejne Vagner, at han kan give noget input ved træningerne til de unge.

Endnu ved Vi jo heller ikke om det er en And eller sand ;)

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Peter »

Acebone skrev:
16. jan 2022, 13:00
FCM2000 skrev:
16. jan 2022, 12:04
Vagner har ikke ligefrem brændt igennem i Kasakhstan, frem for Hulk (bliver 36 år) i Atletico Mineiro, der blev topscorer i den brazilianske liga og vandt mesterskabet med AM, han holdt Marrony ude af start 11, og det sendte ham til FC Midtjylland.

Man kan jo undre sig over at vagner ikke i givet fald har fået en kontrakt i brazilien evt. i serie B om ikke andet.
Så det, jeg hører dig sige, er, at vi skal have gang i #HulkinMidtjylland? :)

Vagner Love ser ud til at have gjort det udmærket for Kairat Almaty, både i ligaen og Europa. Og igen, med en kort kontrakt er det reelt risikofrit.
Vagner Love var involveret i et mål hvert 80 minut for Kairat. Hvis at det ikke er at brænde igennem så ved jeg faktisk ikke rigtigt hvad det er.


Tanken må være at man ikke vil spærre vejen for Victor Lind og Mads Hansen for lang tid.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af TheLegend »

Den skulle være god nok.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

FCM2000 skrev:
16. jan 2022, 13:10
Men den Kasakhstanske liga er vel ikke seria A i Italien, Brazilien, tyrkiet ? hvor han har været, og hvor han sad på bænken hos Besiktas år tilbage.
Ligaen er ikke noget at råbe hurra for som sådan, men topholdene er nu ikke dårlige i forhold til Superligaen. Jeg tror, de bedste hold ville ende i mesterskabsspillet her.

Det er heller ikke længe siden, vi selv røg ud til FC Astana.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Dondinho »

Er der nogen der kort kan beskrive hvilken type V. Love er?
Hvad er han styrker og svagheder?

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

Dondinho skrev:
16. jan 2022, 15:38
Er der nogen der kort kan beskrive hvilken type V. Love er?
Hvad er han styrker og svagheder?
Jamen han er jo en eksplosiv, lille målræv med bolden klistret til fødderne. Tonser på og opsøger mand-mand-duellerne. De bedste frisurer siden Taribo West. Ægte nier, men vel kun halvt så høj som Paul Onuachu. Showman. Tidl. brasiliansk landsholdsspiller. All-time topscorer i Rusland. Den største manager-legende siden Taribo West.

Og så har han rendt rundt og lavet det her i Kasakhstan:

https://youtu.be/mimUhraDIW4

Ja, man kan sige, at modstanderne mildest talt ser tvivlsomme ud i nogle af de sekvenser. Det er sandt. Men det er vel at mærke klip fra efter han har rundet de 35 år. Det er altså specielt.

Det bliver fest og farver, hvis han lander i Midtjylland.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af UlveLars »

Dondinho skrev:
16. jan 2022, 15:38
Er der nogen der kort kan beskrive hvilken type V. Love er?
Hvad er han styrker og svagheder?
Det kan Peter Arnholdt fra Brazzer-bold https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bra ... r-paa-det/

- Han er en spiller, der er fed at se i aktion, fordi han er så pågående og kan i den grad lave mål. I det her årtusinde er han på fjerdepladsen over brassere, der har lavet flest mål. Neymar er nummer ét, Ricardo Oliviera er nummer to, Fred er nummer tre og så ligger Vagner Love som nummer fire, så han har jo et rigtig flot cv.

- Han er meget vellidt i Brasilien på grund af sin kvalitet som spiller, og fordi han ikke slår op i banen. Han skal nok skabe noget humør i omklædningsrummet, men stadig være seriøs. Altså man er ikke 37 år og så fit, hvis man ikke passer på sig selv.

Peter Arnholdt tvivler på, at det bliver en Van der Vaart-historie 2.0 for FCM.

- Nej, det tror jeg ikke. Van der Vaart var måske også en anden type. Han var mere playmakeren, og så handlede det meget om, hvordan han passede ind i måden, som Jess Thorup spillede.

- Der er Vagner Love en aggressiv og meget arbejdsom type, og jeg tror, det vil passe meget fint til Midtjylland. Selvfølgelig har han et navn, men jeg synes også, at hans spillestil er til det. Han har jo spillet i Rusland, hvor man altså skal gå til den, og han har spillet i tre af de store klubber her i Brasilien, hvor man sgu også skal gå til den.

- Han bliver nok ikke topscorer i Superligaen på et halvt år, men jeg tror, han kan være med til at bidrage godt til klubben. Han er jo et positivt menneske, og hvorfor skulle han tage til Danmark, hvis han ikke har lyst?

Han kan sagtens se signingen af Vagner Love give mening for FCM.

- Hvis det er således, at de mangler en angriber, og det kun er seks måneder, fordi de lige vil se, hvordan det går med Marrony, og om Brumado kan holde sig skadesfri, så kan sådan en fyr med en masse rutine jo sagtens komme ind og hjælpe til.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af tatoo »

Desuden laver han også mange assists. Man kan slet ikke sammenligne med VdV - Love er en notorisk målmager. Maronny er vel ikke købt til at brænde superligaen af som topscorer. Han er vel kant mere end angriber/målscorer.

Men spændende bliver det.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af CasperA »

På Instagram ønsker Vagner Loves kæreste/kone ham held og lykke med sit skifte, så mon ikke den er god nok.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Stoffer »

medmindre han gør noget meget overraskende og bidrager enten på banen, eller får en tydelig påvirkning på de brasilianske spillere i truppen, så synes er jeg ret træt af, at vi skal lege meme klub på den her måde

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »

Stoffer skrev:
17. jan 2022, 08:32
medmindre han gør noget meget overraskende og bidrager enten på banen, eller får en tydelig påvirkning på de brasilianske spillere i truppen, så synes er jeg ret træt af, at vi skal lege meme klub på den her måde
FCM har alle dage været high risk, high reward. Det var sgu også et meme, at vi lovede at bygge et akademi i Indien men endte med at solde pengene op på driften i stedet.

Jeg har dog meget svært ved at se problemet i at hente en brasiliansk legende for en halvsæson. Enten kan han bidrage, eller også er han væk med det samme igen. Bo har vist, at han er kold i røven, når det handler om at sætte holdet. Hvis han mener, de unge gør det bedre på træningsbanen, så bruger han dem i stedet for rekordkøbet. Det har jeg fuld tiltro til, at han fortsætter med.

Hvis det var en to-årig Rafa-kontrakt, så var det et problem, ja. Men det er det ikke.

Låst