Transfer vinter 2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af MFKM »

CasperA skrev:
7. feb 2022, 11:09
Stadigvæk forhandlinger i gang om Aral Simsir. Godt nok vildt at en handel til "små" 2 mio. euro skal tage så lang tid, men ifølge journalisten vil tyrkerne stadigvæk ikke acceptere vores 200.000 euro bøde, hvis betalingerne sker for sent.

https://twitter.com/yagosabuncuoglu/sta ... 5949837315
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/tr ... leverkusen

Mon denne transfer er dødsstødet til Simsir salget? Ung offensiv spiller med tyrkisk statsborgerskab. Kunne godt være et alternativ for dem.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af ABT »

Reese skippet afsted til Norge og Haugesund. Fint med sparet lønkroner for en trofast soldat i vores leje-land. Der er vel efterhånden ryddet nogenlunde op i hele det projekt…
/ ABT

Billede

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af CasperA »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... fcm-profil

Vildt nok at Basel tog kontakt til os for potentielt at erstatte Arthur Cabral med Brumado.

Tror godt at vi kan forvente at se nogle vanvittige salg til sommer.

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Igboun »

Jeg tror du har ret Casper. Evander ryger med sikkerhed. Hvis han fortsætter som i efteråret, kommer der også et pænt beløb for ham. Jeg tror heller ikke at vi kan holde på Oaulinho, han kommer også til at indbringe en god slat. Brumado håber jeg vi kan holde på i en sæson til. Han har endnu ikke sat 15 kampe sammen i streg hvor han uskadet kunne levere.

Dertil tror jeg at Joel ryger, Onyedika er jeg ikke sikker på, han er fantastisk. Men mon ikke der er endnu mere i ham, og derfor endnu flere penge ved at vente et år.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Acebone »


Halkjær
Indlæg: 68
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Halkjær »

Jeg forstår ikke den handel.

Kæmpetalent som bringer interesse fra verdenstoppen og så solgt til middelmådige penge, som vi ikke står og mangler nu og her. I forhold til værdi i præstationer og salg i en senere alder over tid er der potentiale til meget højere værdi. Risk/reward-kalkulationen giver ikke mening.

Den eneste forklaring jeg kan se er at vidersalgsklausulen må være hæftig. Men hvor høj en rate går en klub som Bayern med til?

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Jesper BW1100 »

Halkjær skrev:
17. feb 2022, 14:28
Jeg forstår ikke den handel.

Kæmpetalent som bringer interesse fra verdenstoppen og så solgt til middelmådige penge, som vi ikke står og mangler nu og her. I forhold til værdi i præstationer og salg i en senere alder over tid er der potentiale til meget højere værdi. Risk/reward-kalkulationen giver ikke mening.

Den eneste forklaring jeg kan se er at vidersalgsklausulen må være hæftig. Men hvor høj en rate går en klub som Bayern med til?
Du kan også stå med en case, hvor du har en spiller som understreger at han VIRKELIG gerne vil den her handel. Så er det måske bedre at lade den ske og lave en god case ud af det, fremfor at det ender med det modsattte. Der er også en vis brandingværdi i et salg til Bayern München, selvom jeg dog ikke tror det var førstevalget i forhold til Asp.

Jeg er enig i det langt fra er optimalt at sælge vores unge stortalenter tidligt. Noget som vi dog heldigvis også yderst sjældent gør.
I dette tilfælde lyder det til vi har fået et sted mellem 7-10 millioner kr. + en række bonuser som vil kunne skubbe handelen op i over det dobbelte.
Derudover er der sikkert også en vis videresalgsprocent at hente her.

Generelt tror jeg det er en case man ærgrer sig over er endt som den er, men hvor der nogle omstændigheder der gjorde at man måtte lave handelen og få det bedste ud af det :)

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Le Compte »

Videresalgsklausul fra en klub som Bayern er vel ikke så attraktiv som videresalg fra midterklubber. Bayern sælger vel ikke så tit deres bedste spillere. Så sælges han er det vel fordi han ikke slår til der.

Derfor kan han måske nok sælges for ok beløb? Jeg undrer mig også lidt
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Greek
Indlæg: 19
Tilmeldt: 4. okt 2020, 09:45

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Greek »

Jeg tænker man har følt et behov for, at vise at vi kan sælge et talent til en af verdens største klubber.
Altså som ren signalværdi til andre talentfulde spillere, som vi prøver at lokke til.
Havde det været en mindre klub, er jeg helt sikker på at vi havde sagt nej tak.

Sendt fra min GM1913 med Tapatalk


AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af AltidFCM »

Brasilianske medier melder Marrony solgt til Internacional!

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Danand123 »

AltidFCM skrev:
19. feb 2022, 00:55
Brasilianske medier melder Marrony solgt til Internacional!
Ja, det ser unægtelig ud til, at han er fortid i Fcm. Desværre nok den rigtige beslutning…og så må vi glæde os over, at mønterne kommer nogenlunde hjem igen.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... del-af-ham

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af ABT »

Dælme et tragikomisk forløb. Heldigvis lyder det som om, at vi får hentet vores penge hjem.

Super underligt at han røg i aktion for et par dage siden, for så nu at være ude af døren.
/ ABT

Billede

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Jesper BW1100 »

ABT skrev:
19. feb 2022, 08:35
Dælme et tragikomisk forløb. Heldigvis lyder det som om, at vi får hentet vores penge hjem.

Super underligt at han røg i aktion for et par dage siden, for så nu at være ude af døren.
At man spiller ham torsdag kan sagtens være en del af forhandlingstaktik. At man viser han stadig er vigtig for at presse prisen.
Ærgerlig case alt i alt. Men det menneskelige var ikke et match. Det burde man måske have set fra staten af.
Men sådan er det. Et lille skridt tilbage i den brasilianske satsning, men man holder stort set skindet på næsen økonomisk med mulig upside

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af Sahl »

Danand123 skrev:
19. feb 2022, 08:29
AltidFCM skrev:
19. feb 2022, 00:55
Brasilianske medier melder Marrony solgt til Internacional!
Ja, det ser unægtelig ud til, at han er fortid i Fcm. Desværre nok den rigtige beslutning…og så må vi glæde os over, at mønterne kommer nogenlunde hjem igen.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... del-af-ham
Det er trist hvis det ender sådan, men man er også nødt til at kigge på de menneskelige aspekter. I bagklogskabens lys kan det godt være, at han aldrig skulle have skrevet med os pga. kone og kommende barn dengang.

Hvis beløbet der er rygtet er det på den økonomiske side en ganske fornuftig handel. Man sikre sig det meste af hvad man gav + klausuler og stadigvæk med 25% ejerskab, som potentielt kan blive ret indbringende senere hen.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 2022

Indlæg af UlveLars »

Skal vi fortsat spille med 3 i front kommer (den del) af truppen pludselig til at se tynd ud. Lind og Love som oplagte indskiftningsmuligheder og ellers skal vi ned til spillere som Simsir - som dog også kunne være spændende at se. Heiselberg vel ikke en mulighed denne sæson og Brumado ligner en der er langt fra topformen - og som garanteret ikke holder hele foråret.
Mon ikke vi kommer til at se mere til 3-5-2?

Låst