Europa League 2021/2022

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af Steffen am »

Ser ud til Ludogorets har fyret deres træner, selvom de ligger nr. 1 i den bulgarske liga.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af Danand123 »

Ikke fordi det ændrer om jeg kommer på stadion, men det er godt de nu tager aktion og gør kampen gratis for sæsonkortholdere. Altså kampen mod Røde Stjerne. Ved godt det er i efterårsferien men mon ikke, vi kan trække over 8k nu.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af Saemala »

Danand123 skrev:
5. okt 2021, 19:23
Ikke fordi det ændrer om jeg kommer på stadion, men det er godt de nu tager aktion og gør kampen gratis for sæsonkortholdere. Altså kampen mod Røde Stjerne. Ved godt det er i efterårsferien men mon ikke, vi kan trække over 8k nu.
Det ender med udsolgt. Serberne kommer mange, så hvis ikke vi selv fylder op, kommer de til det.
Høvdingen af Herning

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af SimonH »

Nogle gange bliver jeg rystet over fastsættelsen af billetpriser på MCH.

Hvis billeterne mod ludogorets havde kostet 100 kr. så havde der været udsolgt.
Man kan nemt tage 150 kr. mod Røde stjerne og stadig få udsolgt. Alligevel vælger man at give gratis billetter til sæsonkortholderne - hvilket jo isoleret set er godt - men i lyset af forgående kamp pinligt.
Jeg havde håbet at man aldrig ville dele gratis billetter ud igen efter fadæsen mod Astana. Sælg i det mindste biletterne får 25 kr. hvis det endelig skal være.
Linjen er bestemt ikke konsekvent, hvilket gør at man føler sig lidt idiotisk

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af Saemala »

SimonH skrev:
5. okt 2021, 19:58
Nogle gange bliver jeg rystet over fastsættelsen af billetpriser på MCH.

Hvis billeterne mod ludogorets havde kostet 100 kr. så havde der været udsolgt.
Man kan nemt tage 150 kr. mod Røde stjerne og stadig få udsolgt. Alligevel vælger man at give gratis billetter til sæsonkortholderne - hvilket jo isoleret set er godt - men i lyset af forgående kamp pinligt.
Jeg havde håbet at man aldrig ville dele gratis billetter ud igen efter fadæsen mod Astana. Sælg i det mindste biletterne får 25 kr. hvis det endelig skal være.
Linjen er bestemt ikke konsekvent, hvilket gør at man føler sig lidt idiotisk
Det er jo Arbejdernes Landsbank som har valgt at give billetterne ud.
Men bare rolig, Midtjylland har fået en øjenåbner. De troede at billetterne ville sælge sig selv i Europa, hvilket de har fundet ud af nu, at de ikke gør.
Høvdingen af Herning

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af SimonH »

Saemala skrev:
5. okt 2021, 20:11
SimonH skrev:
5. okt 2021, 19:58
Nogle gange bliver jeg rystet over fastsættelsen af billetpriser på MCH.

Hvis billeterne mod ludogorets havde kostet 100 kr. så havde der været udsolgt.
Man kan nemt tage 150 kr. mod Røde stjerne og stadig få udsolgt. Alligevel vælger man at give gratis billetter til sæsonkortholderne - hvilket jo isoleret set er godt - men i lyset af forgående kamp pinligt.
Jeg havde håbet at man aldrig ville dele gratis billetter ud igen efter fadæsen mod Astana. Sælg i det mindste biletterne får 25 kr. hvis det endelig skal være.
Linjen er bestemt ikke konsekvent, hvilket gør at man føler sig lidt idiotisk
Det er jo Arbejdernes Landsbank som har valgt at give billetterne ud.
Men bare rolig, Midtjylland har fået en øjenåbner. De troede at billetterne ville sælge sig selv i Europa, hvilket de har fundet ud af nu, at de ikke gør.
Er klar over at AL giver. Jeg er bare overrasket over, at det ikke bliver strukturet på en smartere måde.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af MFKM »

MFKM skrev:
27. aug 2021, 20:16
Interessante odds fra Danske spil:

Top 2: 1,55
Udenfor top 2: 2,30
Midtjylland bliver nr. 3: 3,5
Midtjylland slutter på 4. pladsen: Odds 6.50

Fra Unibet - gruppevinder:
S.C. Braga 2,4
Red Star Belgrade 3,5
FC Midtjylland 4
Ludogorets Razgrad 7

Top 2:
Braga 1,45
Røde Stjerne 1,70
Midtjylland 1.80
Ludugorets 4


Det vurderes altså at Braga er relativ stor favorit, vi er sammen med Røde Stjerne næsten lige på 2. pladsen, imens Ludugorets vurderes til at være et niveau under os.

Målet bør klart være top 2 - en tredjeplads vil være en lille skuffelse og en 4. plads vil være at dumpet.
Nu er gruppespillet ovre og det er tid til at gøre status - i den forbindelse er det nok fornuftigt nok at tage udgangspunkt i ens egne - og de professionelles - forventninger til hvordan vi skulle klare os.

Som man kan se på ovenstående citerede, så har vi præsteret præcist som bookmakerne havde forudsat - vi er placeret som det tredje bedste hold i gruppen - tæt på Braga og Røde Stjerne, langt foran Ludugorets. Vi har således præsteret pointmæssigt som vi kunne forvente.

Resultaterne
Koger man ned til den enkelte kampe, og hvad vi havde regnet med på forhånd så har vi i mine øjne følgende:

Positive overraskelser: Sejr hjemme over Braga + sejr ude Røde Stjerne.
Forventede/let skuffende resultater: Uafgjort ude mod Ludugorets, uagfjort hjemme Røde Stjerne, nederlag i Braga
Negative overraskelser: Uafgjort hjemme mod Ludugorets.

Som resultaterne udspillede sig i puljen, hvor Ludugorets intet havde at spille for i den sidste, så er uafgjort på udebane naturligvis ikke godkendt.

Havde man i stedet forestillet sig, at Ludugorets havde taget 3. pladsen med en sejr over os i den sidste kamp, så vil jeg tro at vi havde været okay tilfredse med en uafgjort i Ludugorets og dermed europæisk spil foråret.

Spillet
Jeg synes vi har haft rigtig mange kampe, hvor vi har været godt med.

I mine øjne har vi været bedst i følgende kampe:

2* Ludugorets, 2* Røde Stjerne.

Vi spillede i mine øjne lige op med Braga på hjemmebane.

Dermed er den eneste kamp, hvor vi har været det dårligste hold været ude mod Braga, hvilket er klart forventeligt.

Vi har dog ikke været kyniske nok i vores spil og ikke scoret mål på vores chancer. Samtidig har modstanderne (særligt de første 2 kampe) haft marginalerne med sig og fået "freakmål".

Jeg er enig i vurderingeren af, at vi spillemæssigt ikke var gode nok mod Ludugorets igår, men jeg mener stadig vi var klart det bedste hold på banen, om end jeg havde ønsket og forventet meget mere - særligt i de lange døde perioder i både 1. og 2. halvleg, hvor vi intet kom med.

Koefficienterne
Koefficient mæssigt har året allerede nu været en moderat succes - selv med to nederlag i ECL playoff. Vi har hentet mere end vi gjorde sidste år, med samlet 7.000 point. Sagt på en anden måde, har vi også hentet mere end vi gjorde de 3 sæsoner før Chl sæsonen samlet! Kan vi holde et snit på 7.000, så tror jeg vi ender i top 50, selvom det er lidt uklart i forhold til den nye ECL der generelt giver flere koefficient point.

Det er klart, at der i baghovedet ville ligge, at vi havde mulighed for at lave et fuldstændigt fantastisk resultat, hvis vi havde fået sejren igår. Det havde bragt os et kæmpe skridt frem på klubkoefficeienten - et gigant skridt mod top 50 og bedre seedninger de næste år.

Vi skal dog huske på, at vi kom fra et udgangspunkt, hvor vi, hvis vi ikke havde haft stolpe-ind mod Celtic, så meget vel være endt i ECL eller endda ryge ud inden gruppespillet. I ECL ville vi være seedet 3'er , og dermed haft mulighed for at være kommet i grupper hvor vi ville være røget ud og kunne have fået lige så mange/færre point end vi reelt fik.

En mulig skrækpulje havde været: Roma, Feynord, Bodø/Glimt. I en sådan pulje, havde vi forventeligt ikke fået flere point end vi fik i EL gruppen. Samtidig havde vi ikke fået bonuspoint for kval til EL. En drømmepulje havde omvendt været: LASK, Zorya, Lincoln Red Imps, hvor vi meget vel havde hentet 4 sejre og 2 uafgjorte, og dermed hentet i alt 10 point + bonus point for at ende som etter, altså meget bedre end hvor vi står nu. Så det kunne være blevet fugl og fisk.

Jeg mener altså vi koefficientmæssigt, kan være godt tilfredse, men skuffelsen over ikke at tage det store skridt, fylder nok mest pt.

Til gengæld er fremtiden lys, i det vi de næste 3 år vil miste hhv. 1.500 2.500 og 2.000 point i klub koefficienten. Så lad os nu præstere godt i Europa de næste par år, så har vi efterhånden en seedning der kan være guld værd til ECL/EL gruppespil fremover og sikre seedninger som 2'er eller 3'er.

ECL Playoffs
Mulighederne er allerede klar:

Bodø/Glimt
Qarabag FK
Maccabi Tel-Aviv
PAOK
Partizan Beograd
Slavia Prag
Tottenham/Vitesse

Ingen af dem er kampe hvor vi vil være kæmpe favoritter - alle hold ville efter min vurdering gå i top 6 i superligaen, langt de fleste ville også gå i top 4. Vi er jo heldigvis i top 1/2, så vil vil være favoritter i en del af kampene.

Omvendt vil vi nok være stor underdog mod Tottenham(Alt efter om de ønsker at deltage i turneringen eller sende U19 holdet) og lille underdog mod Slavia Prag samlet over 2 kampe.


Opsamling
Jeg glæder mig til kampene og europæisk i foråret.

Havde I spurgt mig inden kampene mod Celtic, havde jeg med glæde solgt dette års Europa for 7.000 koefficient point og ECL playoffs i foråret.

I mine øjne er det europæiske gruppespil (ikke kvalen) bestået med et solidt 4-tal på den nye skala. Vi rammes naturligvis hårdt af skuffelsen, men vi har præsteret det der lige præcis kan forventes, lidt til den skuffende side.

Det at kvalle til Europa League må dog give et stort 10-tal, så samlet vil min vurdering af vores europæiske sæson, indtil nu, ende på et solidt 7-tal.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af Sahl »

Jeg tror ikke nødvendigvis at Qarabag FK ville være en del af top6 i superligaen. De ville helt klart kæmpe med om det.
FK Bodø/Glimt ville pt. nok gøre det, men jeg tror ikke på de ville være top3.

Jeg håber vi trækker enten Qarabag FK eller Maccabi Tel-Aviv. Eneste ulempe er distancen. Slavia Prag og Vitesse skal vi gerne undgå og Partizan Beograd vil nok også blive en gyser.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af MFKM »

Kort simpel analyse ud fra stats der er tilgængelige, af vores mulige modstandere.

Hold ......................Uefa Ranking/Koef point .........Trupværdi transfermarkt/Gennemsnit pr. spiller.............Clubelo rankinkg

Midtjylland............ ..............82 /19.000.............................................42,3 mil / 1,41............................................................................1575

Qarabag FK......................62 /25.000.................................11,05mil / 0,46..........................................................1487

Maccabi Tel-Aviv ..............65 /24.500.................................17,60 mil / 0,65..........................................................1493

PAOK................................72 /21.000.................................52.02 mil / 1,73..........................................................1509

Partizan Beograd..............65 /24.500.................................27,27 mil / 0,85..........................................................1577

Vitesse.............................111 /13.000.................................33,37 mil / 1,23..........................................................1589

Bodø/Glimt ......................114 /12.000.................................13,14 mil / 0,47..........................................................1601

Slavia Prag.......................32 /49.000.................................66,83 mil / 2,22..........................................................1676

Tottenham........................13 /83.000.................................627,53 mil / 25,10..........................................................1782


Hvad kan vi udlede ud af dette?

Niveaumæssigt (Club elo)
Der er 3 hold der er dårligere end os (Qarabag, Tel-Aviv og PAOK), og 5 hold (4 potentielle trækninger da kun én af Tottenham og Vitesse går videre) der er bedre end os. Det er dog kun mod Tottenham vi vil være kæmpe underdog, mens vi mod Slavia Prag vil være relativ stor underdog, ifht. club elo.

Europæisk erfaring
Rangeringsmæssigt er kun Vitesse og Bdoø/Glimt dårligere rangeret på UEFAs rangliste. Værd at bemærke her, at Bodø/Glimt alene har samlet point de sidste 2 år, da de ikke har været i Europa før det i optjeningsperioden. de 10 af deres point er optjent i år. Vitesse har ligeledes kun optjent point i 3 af de seneste 5 år, hvilket er årsagen til deres lave score.

Værd at bemærke, at kun 2 af holdene er i top 50, hvor vi jo ser os selv, så det er den type hold vi skal slå, hvis vi vil have nogen form for realistisk ambition om at komme i top 50 på sigt.

Trupværdi
Kun PAOK, Slavia Pragh og selvfølgelig Tottenham har en højere trupværdi end os. Transfermarkts vurderinger er naturligvis behæftet med en vis usikkerhed, ligesom unge spillere vil være en del mere værd end ældre spillere, hvilket gør at dette ikke nødvendigvis siger meget om niveauet.

På værdien stikker Qarabag og Bodø Glimt dog noget ud i forhold til deres meget lave værdi af truppen.

Konklusion (?)
Samlet set ud fra ovenstående, vil jeg vurdere, at Qarabag vil være den optimale modstander rent sportsligt, herefter kommer Tel-Aviv og dernæst Bodø, i forhold til at forøge mulighederne for at gå videre. Mod alle disse 3 hold bør vi være favoritter, minimum 60/40.

PAOK, Partizan og Vitesse vil jeg vurdere som værende 50/50 kampe, måske 55/45 i vores favør for de første 2, og 45/55 i Vitesses favør, hvis vi må trække dem.

Slavia Prag vil vel være 60/40 i deres favør, mens Tottenham (såfremt de stiller i stærkeste, eller tæt derop) vil være 85/15 i deres favør.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af MFKM »

PAOK. Ikke en drømme lodtrækning og ikke en skræklodtrækning. Den type hold, som vi på sigt skal slå over 2 kampe, hvis vi vil gøre os forhåbninger om top 50.

Et hold vi som minimum bør kunne spille lige op med over 2 kampe og samtidig en mulighed for at sætte en konkurrent til top 15 et stort skridt tilbage.

Den græskel liga er i fuld sving når kampene startes, imens vi spiller vores første superliga kamp imellem de to kampe.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af UlveLars »

7-1-5 i den hjemmelige liga og 13 point efter førerholdet Olympiakos efter 13 kampe.
3 sejre i en meget let ECL-gruppe - 2 x Red Imps og så mod Fcks 10 mand.
Der bør bestemt være muligheder

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af MFKM »

UlveLars skrev:
13. dec 2021, 15:55
7-1-5 i den hjemmelige liga og 13 point efter førerholdet Olympiakos efter 13 kampe.
3 sejre i en meget let ECL-gruppe - 2 x Red Imps og så mod Fcks 10 mand.
Der bør bestemt være muligheder
Dejlige oplysninger - det står ringere til end jeg havde regnet med.

De har dog 11 kampe tilbage, inden de skal møde os, så meget kan nå at ændre sig på deres formkurve.

De første odds er kommet ud på den første kamp. Unibet giver 2.05 på Midtjylland sejr, 3.35 på uafgjort og 3.80 på PAOK sejr, for kampen i Herning.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Europa League 2021/2022

Indlæg af MFKM »

MFKM skrev:
13. dec 2021, 19:07

Dejlige oplysninger - det står ringere til end jeg havde regnet med.

De har dog 11 kampe tilbage, inden de skal møde os, så meget kan nå at ændre sig på deres formkurve.

De første odds er kommet ud på den første kamp. Unibet giver 2.05 på Midtjylland sejr, 3.35 på uafgjort og 3.80 på PAOK sejr, for kampen i Herning.
PAOK har sat noget af en stime sammen siden sidst.

8 sejre og én uafgjort i de sidste 9 kampe. Det må gerne snart vende.

Oddset for at gå videre samlet er også kommet.

Unibet, Danske Spil og Mr Green har alle: Midtjylland 1.80, PAOK 1.95, altså smal favoritværdighed til os.

Besvar