Bo Henriksen magi.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af 6256 »

Man kan vel sige, at Ankersen også var her, da Bo blev ansat, så hans modspil har vel forhåbentligt været der på daværende tidspunkt, hvor han blev ansat.

Det er da ellers nogle påstande, Sander. Men grundlæggende er jeg enig i, at det vil klæde klubben at begynde at kigge bredere ud på trænerbænken. Thorup og Bo er jo egentlig begge hentet udefra, men har garanteret passet ind i en allerede eksisterende filosofi.

Nu går det nok lidt off topic, men jeg tænker også, at vi lige nu står i et vadested som klub. Det var sidste sæson, man for alvor skulle etablere sig som tophold, men smed pokalfinale og mesterskab på det skammeligste og det forspring, vi måske har haft, er vi, som du siger Stoffer, ved at smide nu til de andre klubber.
Men det med at blive på toppen er jo også det sværeste jf. Ankersen selv og det er jo nok der, vi står lige nu. Spørgsmålet er hvordan og om familieklub, det hele menneske osv., akademiet med en fortsat fremtrædende rolle, kan hænge sammen med et hold, der vil spille med i toppen hvert år. Det tænker jeg godt det kan, men det kræver bare også en taktik og et system at spille, og der ligner det, at vi trænger til nye inputs udefra, ja til at genopfinde os selv. Lige nu ligner vi en klub uden identitet, selvom vi snakker så meget om DNA. For de ting vi melder ud, synes jeg ikke afspejles spillemæssigt i efterhånden en lang periode. Jeg troede egentlig Henrik Jensen kunne komme med noget af det jf. hans meritter med U19, men det har været skuffende, for vores præstationer har jo ikke været til mere end, hvor vi ligger nu. Der er mange steder, hvor vi (fortsat) skal blive skarpere.

Jeg mindedes at Brentford smed en træner på porten relativt hurtigt, da det ikke kørte. Det må vel også været baseret på underliggende data, som ledelsen vel også kan kigge på her. Jeg tvivler da på det - Thorup fik også lang snor, men det har jo stået på længe nu (og hvor mange titler kan vi blive ved at misse). Kunne der ske noget i pausen her efter grundspillet? Der må vel være en eller anden form for evaluering, hvor også efterårets afslutning + en lang vinterpause medregnes.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af JBT »

Bo Henriksen er det samme for en topklub som Oliver Bjerrehus er for reality - blind passager. De hæver begge bare checken

Men savner også at der rokeres lidt på andre poster i fcm, som man har set det i bl.a ob, AaB, agf og fck

Jeg synes Stein og sushi går for let fri - ligesåvel som back bak, bs og de andre kopier.

Men man behøver ikke en PhD i alt mulig ligegyldig for at se det du rigtig nok skriver med et vadested - og hvor længe man kan blive ved med at pisse pokaler ud med badevandet.

DNA og filosofi skal re-tænkes i fcm - hvad vil planen på kort og langsigt når tingene ikke går som forventet - det skal man kunne navigere i

Lige nu sejler det meste total - men fansene gør det dog godt… og de begynder heldigvis også at vågne til dette reality check, hvilket kun kan give CS, sushi og co., endnu mere hovedpine

Halkjær
Indlæg: 68
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Halkjær »

Graven er godt nok også faldet i niveau.

Det er nok godt det ikke er os der driver en fodboldklub.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Konsulen »

Halkjær skrev:
16. mar 2022, 20:53
Graven er godt nok også faldet i niveau.

Det er nok godt det ikke er os der driver en fodboldklub.
Det gør skribenterne her på Graven jo netop ikke. Vi bliver formentlig daglig alle stillet til ansvar for det arbejde eller studie vi hver især bestrider, ligesom Bo, Steinlein og Graversen bliver stillet til ansvar for det arbejde de bliver betalt for at udføre. Deres arbejdsplads er så bare en virksomhed hvor mange lægger deres dedikation i, og derfor har mange også en mening om hvorvidt de lykkes tilfredsstillende. Det ser jeg ikke noget galt i. Det ville tværtimod være et sygdomstegn hvis ingen interesserede sig for klubbens dårlige tiltater, og spil, pt.

Denne tråd handler jo om Bo, og jeg tror oprigtigt at han ikke er specielt glad for tilgangen af Dreyer. Se på det offensive artilleri han nu har til rådighed - det bliver svært at forklare det defensive koncept han sværger til

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af JBT »

Meget enig i ovennævnte

Mht offensiven kunne han jo starte med at spille 4 nede bagi i stedet for 5. Det er ret simpelt, og fuldkommen vanvittigt, at man ikke ændrer - eller har ændret det noget før.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Saemala »

JBT skrev:
16. mar 2022, 21:24
Meget enig i ovennævnte

Mht offensiven kunne han jo starte med at spille 4 nede bagi i stedet for 5. Det er ret simpelt, og fuldkommen vanvittigt, at man ikke ændrer - eller har ændret det noget før.
Helt enig. Jeg har skreget efter det længe. Jeg tror ikke på han ændrer det til Silkeborg kampen, men man kunne da håbe at de 2 ugers pause efter, bliver brugt på systemskifte.
Høvdingen af Herning

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af 6256 »

Halkjær skrev:
16. mar 2022, 20:53
Graven er godt nok også faldet i niveau.

Det er nok godt det ikke er os der driver en fodboldklub.
Uddyb gerne. Jeg synes der kommer flere god perspektiver på tingene i denne tråd (eksl. mine egne)

Grundlæggende er vi nået langt med dem ved roret, men når klubben melder ambitiøst ud, som den jo gør, er det vel berettiget at holde dem op på det. Det er nok også det, der gør, at jeg bliver så skuffet hver gang.

Måske vi er i en genopbygningssæson og retorikken også lyder sådan internt, det skal jeg ikke kunne sige, men så må man vel også tage de hug, der følger med, når man udadtil siger, at man skal vinde mesterskabet komfortabelt. Det ligner bare, at den spillemæssige krise, jagten på en taktik og spilsystem stikker dybere - udviklingen er jo gået i stå.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af DenStolteJyde »

Det kunne måske være godt nok at lave ændringen allerede mod Silkeborg, Sviatchenko er vel i bedste fald tvivlsom, og en tur på plastik i Silkeborg er vel ikke det bedste for hans baglår.

Olafsson
Andersson - Dalsgaard - Høegh - Dyhr
Onyedika
Isaksen - Evander - Meyer - Sisto
Brumado

Det ser da rimelig solidt ud?


Edit: Måske Chili i stedet for Sisto.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Ravnen »

Ja det ser rimelig godt ud, og det ville sætte fut i vores offensiv. Det virker dog næsten som at tro på juleaften to gange om året, jeg tvivler på at Bo ændrer, desværre.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af oros »

DenStolteJyde skrev:
17. mar 2022, 13:05
Det kunne måske være godt nok at lave ændringen allerede mod Silkeborg, Sviatchenko er vel i bedste fald tvivlsom, og en tur på plastik i Silkeborg er vel ikke det bedste for hans baglår.

Olafsson
Andersson - Dalsgaard - Høegh - Dyhr
Onyedika
Isaksen - Evander - Meyer - Sisto
Brumado

Det ser da rimelig solidt ud?


Edit: Måske Chili i stedet for Sisto.
Præcis - Chili for Sisto! Og da indlæggene alligevel er lavtgående missiler: Love for Brumado.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af FCM2000 »

Som det ser ud nu, så burde Bo H. være en færdig mand i FCM.

Det fungere ikke på banen, det er nu ledelsen skal træde i karakter, men spørgsmålet er om der er en prof. ledelse når det kommer til stykket.

Nuvel Bo kan nå det endnu, men tør ledelsen satse på det ??

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Ravnen »

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/super ... mp-fcm-fck

Modig, tjo måske i ord men ikke i handling Bo. Det elendige tremandsforsvar trækker livet ud af os. Samtidig har modet til at give Max Meyer og Love en chance for at vise hvad de egentlig kan været helt fraværende. Det er måske mod at skifte ud på må og få i front og i dag stille med Dreyer, Isaksen og Chilufya.. Men ingen decideret angriber, og det er måske også modigt men hvorfor, vi skaber vi ikke mange chancer og der er ingen at smække et indlæg ind til. Vi skal enten løbe fra modstanderen i en endeløs kontra, eller forsøge at drible på tværs af hele banen så vi kan forsøge en afslutning udefra. Men det synes jeg vi er for gode til, spiller for spiller bør vi kunne forvente mere af os selv. Og vi bør helt sikkert kunne forvente at træneren i det mindste forsøger at forløse de enkelte spillere og holdet. Men vi spiller ærligt talt mere som Horsens end som FC Midtjylland..

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Konsulen »

Bo ryger ikke på porten, uanset hvordan sæsonen ender. Det var Steinlein der være helt ekset efter at få Bo til klubben, og har vi indtil set ham indrømme en fejl?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Stoffer »

Tror I, Henriksen kan bygge et bedre spillende hold næste år? Hvad skal være anderledes, for at det sker? Hvad er styrende for, om I tror, eller ikke tror på det?

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af 6256 »

Stoffer skrev:
27. maj 2022, 16:41
Tror I, Henriksen kan bygge et bedre spillende hold næste år? Hvad skal være anderledes, for at det sker? Hvad er styrende for, om I tror, eller ikke tror på det?
Det er jo godt spørgsmål, som nok kan angribes fra flere forskellige vinkler.

Jeg synes det var interessant i går at se, da Sisto og i særdeleshed Max Meyer kom ind. Der kom ligesom meget flere flow i vores spil end der hidtil havde været i går. Måske næsten endnu mere, da Charles også kom ind og vi ikke længere havde 3 deciderede stoppere bagi. For at blive et bedre spillende hold, tror jeg et af elementerne er, at der kommer en mand mere ind på den centrale midtbane, for ellers tyr vi hurtigt til det mere direkte spil med lange bolde og bolde til duel.

Jeg tror også, det har noget med spillermaterialet at gøre. Der er simpelthen ikke fundet en ny Scholz, der er så god på bolden som han var, hvad angår det opbyggende spil. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke, om vores opbyggende spil er hæmmet af, at Brumado ikke ligner en, der har spilinteligensen til at positionere sig rigtigt og tage de rigtige løb i det opbyggende spil. Ligesom Sisto også har været for langt væk fra hans retmæssige niveau (hvis han da på noget tidspunkt har vist det efter sin hjemkomst). At mange gerne vil have bolden i fødderne og ikke tit løber dybt/løber uden bold, kunne også være noget der skal forberedes, for at det opbyggende spil ikke bliver for stillestående. Her synes jeg dog Chilli har været med til at gøre en forskel, ligesom Isaksen altid er farlig, fordi han tager de løb.

Et sidste bud kunne være det mentale i sammenhæng med det taktiske. Det er interessant at høre, hvordan Bo i interviews op til kampene ofte taler om, at vi skal turde spille, være modige, særligt når vi er på bolden. Fodbold er også et mentalt spil jf. Nagelsman filosofien, men ofte sidder jeg med en fornemmelse at noget af det sidste vi er, det er at være modige på bolden, for vi ved ikke, hvordan vi skal være modige. Måske fordi vi mangler forståelsen af, hvor bolden skal spilles hen, når vi har den. Vi kan fint køre den rundt bagi, men så snart vi skal fremad, bliver det hurtigt noget mere forkrampet. Her synes jeg, der mangler noget taktisk, noget der er indarbejdet og indøvet: spilmønstre og løb for hinanden, hvor vi i disse opbyggende sekvenser så tør sætte bolden på spil. Det virker det ikke til, at vi gør nu som jeg ser det. Om der er noget statistik der siger et eller andet om det, ved jeg ikke jf. mit første punkt.

Besvar