Bo Henriksen magi.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Le Compte »

Jeg håber på Glen
Vandt mesterskabet sikkert med et mindre budget
At han så kan være strenge at høre på er en anden sag
Men det går vel ikke så længe Steinlein er chef eller?
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Ravnen »

Le Compte skrev:
28. jul 2022, 11:20
Jeg håber på Glen
Vandt mesterskabet sikkert med et mindre budget
At han så kan være strenge at høre på er en anden sag
Men det går vel ikke så længe Steinlein er chef eller?
ENIG! Vi har en uafsluttet sag med Glen. Og han har fået masser af erfaring siden han var her sidst. Han kan alt det ledelsen gerne vil, han er dygtig taktisk, han kan sætte spillerne op til en kamp og få individualisterne til at shine. Derudover ville et comeback til ham betyde mere fokus på Akademiet, og det er næsten et now or never i øjeblikket, hvor vi hellere vil købe middelmådige brasilianere og tyske reserver end at give vores unge chancen.
Senest rettet af Ravnen 28. jul 2022, 11:24, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Ravnen »

Dobbeltpost

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Danand123 »

Hvor kan man se pressemødet ? Link?

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Vijen »

Danand123 skrev:
28. jul 2022, 11:35
Hvor kan man se pressemødet ? Link?
Ifølge TV 2 SPORTs oplysninger er der store ting under opsejling fra klubben på Heden bare fire kampe inde i den nye sæson.

FC Midtjylland holder pressemøde klokken 12. Det kan ses live på tv2.dk

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Vijen »

Jeg håber, at vi kommer til at se en ordentlig træner kapacitet. At Henrik skal være midlertidig i en kamp eller to er OK. Men hvis vi ender med at rekrutterer internt igen, så kommer fyringen ikke til at ændre noget.

Hvis vi er villige til at betale spillere toplønninger, så skal vi også være villige til at betale for en klasse træner.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Lupus1999 »

Danand123 skrev:
28. jul 2022, 11:35
Hvor kan man se pressemødet ? Link?
https://sport.tv2.dk/live/2022-07-28-fc ... ressemoede

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af tatoo »

FCM2000 skrev:
28. jul 2022, 11:17
Lund7400 skrev:
28. jul 2022, 10:49
Dejlig nyhed. Selvfølgelig ærgerligt for Bo selv, men enhver har kunnet se, at han har været overmatchet. Resultaterne har været OK, men spillet har været en rædsel - længe. Og det kan ledelsen selvfølgelig ikke se igennem fingre med.

Meget spændt på afløseren. David Nielsen bliver det ikke, han er jo en kopi af Bo. Thomasberg kunne være et friskt bud, jeg synes faktisk, at han fortjener chancen et større sted end Randers, og han vil helt sikkert kunne tilføre struktur - men kan han nok offensivt? Kjetil selvfølgelig et spændende bud, men tvivlsomt om vi er et stort nok step op fra Bodø.

Jeg tror på Thomasberg eller en kanin.

Vedr. fredag kunne det være SÅ fedt, hvis Henrik har modet til at ændre til 4-2-3-1 / 4-3-3, men vi er måske for tynde på midten til det lige nu.
Der er brug for blod udefra, gerne udlandet og fra en højere hylde, det siger Graversen jo selv man kan tiltrække nu :-), men jeg vil ikke blive overrasket hvis det blev Jon Dahl, når man ser på den tankegang man har haft hidtil.

På trænerbænken er der brug for en ny vision.
Arh Jon Dahl er lige tiltrådt i Blackburn og glem Jonas Dahl

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Vijen »

Vijen skrev:
28. jul 2022, 11:47
Danand123 skrev:
28. jul 2022, 11:35
Hvor kan man se pressemødet ? Link?
Ifølge TV 2 SPORTs oplysninger er der store ting under opsejling fra klubben på Heden bare fire kampe inde i den nye sæson.

FC Midtjylland holder pressemøde klokken 12. Det kan ses live på tv2.dk
Og her var linket
https://sport.tv2.dk/live/2022-07-28-fc ... ressemoede

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Sander »

Farvel Bo

Så fik du kniven af Steinlein. Du var jo heller ikke ansat som en rigtig træner. Du skulle give kærlighed, og holdet blev sat at Steinlein og co. Spillestillen var heller ikke din.

Så lige den her statistik over 11 FCM trænere

Bo har det 3. højeste point gennemsnit.

Der er rystende at se hvor få kampe de fleste har haft. 8 ud af 11 trænere har haft mindre end 2 sæsoner i klubben.

Det er et galehuset på heden - hvor magten tydeligvis ligger hos Steinlein.

Bo H. har tredjebedste pointsnit i FCM-historien (bold.dk)

Når så mange trænere sidder så kort tid, så er der enten noget galt med ledelsen ellers så er de utrolig dårlige til deres HR arbejde
Der er da ingen der gider at være træner for FCM når statistikken siger at du får max 2 sæsoner.

Den nye træner bliver Henrik eller Silverbauer - dem har han allerede magten over eller en ordinær træner ude fra som ser en god chance.

Alvorlig på tide at de kigger ind ad og pilen peger kun en vej, altid mod toppen Steinlein og bestyrelsen.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Tænker at det er det rigtige Fcm gør, også iflg. Thomas Gravesen. Vi skal som storhold som vil være med til at kæmpe om titler Dm og Pokalen og europa, kunne ændre udtryk i kampe og få vores eget spil til at se godt ud. De 4 kampe vi har spillet har set jammerlige ud fra tribunen, dog var 1 halvleg imod Larnaca god. og vi er heldige at gå videre i Champions league og har sikret os et gruppespil, heldigvis. Håber virkelig at den nye træner kan forløse vores hold og spillere. Hvis der vælges en dansk håber jeg på Thomas Thomasbjerg og hvis udenlandsk så er jeg lidt åben for hvad der måtte vælges, bare vedkommende kan noget på den lange bane. Vi skal have en klassetræner denne gang !! Jeg skal være ærlig at jeg blev glad da vi valgte Bo, men må også erkende, at han nok ikke har været det rigtige match for os, for med det potentiale vi har i truppen, skal vi gøre det bedre.
Senest rettet af TrueWolfMidt 28. jul 2022, 13:31, rettet i alt 1 gang.

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Debussy »

Nu må vi håbe, at ledelsen slår koldt vand i blodet, og ikke vælger en ny lottokupon træner så vi om et års tid, ikke står i samme situation. Som jeg har kunne læse herinde, så var langt over halvdelen af jer enige om at Bo skulle opsiges. Den opfattelse har jeg også haft siden Nordsjællands kampen i fjor.

I løbet af Bos tid som cheftræner, er der blev reageret for langsomt fra bænken, og de indskiftninger, der blev foretaget i løbet af kampe, gjorde sjældent et udslag.
Der var simpelthen intet fremskridt at spore fra kamp til kamp, men kun tilbagegang.
Vi er gået fra at have et bundt solidt forsvar til at være hullet som en si.
Vi har spillet mange kampe det sidste kalenderår uden en decideret angriber.
Vi ligger næstsidst i ligaen, og har fået sølle et point i to kampe mod overkommelige modstandere. Som vi så de sidste to sæsoner, så tabte vi mesterskabet med hhv. 1 point og 4 point, selvom vi i lange perioder lå nummer 1.

Der er simpelthen behov for en eller flere nye trænere fra en højere hylde end hvad vi tidligere har haft. Om end jeg rigtig godt kunne lide Glen, så tror jeg ikke, at det ville være et ”match made in heaven”.

Er der nogen af jer, der har gjort jer nogle tanker om, hvem, spillestil og/eller hvilken nationalitet I gerne så en træner fra og med hvilke kompetencer?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Ravnen »

Sander skrev:
28. jul 2022, 12:59
Så lige den her statistik over 11 FCM trænere

Bo har det 3. højeste point gennemsnit.
Det kan man bare ikke stille sådan op, så skal det i hvertfald være fra og med Thorup, for før det var det helt andre økonomiske og sportslige forhold der var, dengang var vi ikke en topklub.

De trænere som er stoppet i den "nye" tid, Thorup og Priske, havde ligesom udtjent deres værnepligt, de kom til udlandet. Det er ligesom med spillerne en del af at være en udviklingsliga.
Og så var der Kenneth Andersen som jo selv ville tilbage i rækkerne.

Her er statistikken på trænerne https://superstats.dk/hold/alltime?id=5 ... %C3%A6nere

Debussy
Indlæg: 206
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Debussy »

Ravnen skrev:
28. jul 2022, 13:35
Og så var der Kenneth Andersen som jo selv ville tilbage i rækkerne.
Uden at tage sølvpapirshatten på, så kunne jeg godt forestille mig, at klubben gav Kenneth muligheden for at træde tilbage, da spillet på det tidspunkt han trådte tilbage var horribelt. Sæsonen 18/19, hvor han var træner, gik vi ind i slutspillet 1 point efter FCK (hvis jeg da husker korrekt), hvor vi efter 5-6 kampe havde smidt så mange point at FCK vandt mesterskabet.

Så jeg tror nu ikke, at det kun var fordi han selv ville træde tilbage at Priske blev træner.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Sahl »

Ravnen skrev:
28. jul 2022, 10:32
Henrik Jensen midlertidig træner i følge bold.dk

God beslutning at fyre Bo. Så så de alligevel det samme som alle os andre..
Det er vildt nok, at det mange af os kunne se også er noget ledelsen kunne se.
Jeg kan rigtig godt lide Bo som person og jeg kan sagtens forstå hans taktiske idéer. De passer bare ikke ind hos FCM og den spillertrup vi har.
Man må håbe det her giver et lille boost til spillerne og at man starter med 4 i bagkæden næste kamp, ellers er det jo næsten ligegyldigt.

Nu er det store spørgsmål som hvem der kommer til. Jeg håber man forsøger sig med en udefra, for at få noget nyt ind.

Besvar