Bo Henriksen magi.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Bo Henriksen magi.

Indlæg af TrueWolfMidt »

En af mine store forventninger / håb er, at Bo kan flytte nogle af vores talenter og også vores mere etablerede spillere op på et højere plan og måske få dem til at selvtræne mere, give sig selv mere med tilbageløb og i det hele taget, at give sine spillere mere ild I øjnene, for vi skal turde at bringe talenterne, hvis Bo finder det rigtigt og forsvarligt. Forza Fcm.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af AltidFCM »

Hvorfor h.... har Discovery Plus DK ikke rettigheder til Malmø-kampen, når D+ Sverige har. Er der nogen, der har fundet en løsning og kan man stadig bruge sit login til Sveriges på nogen måder - lovligt? Øv, hvis vi ikke se vores første test med Bo ved rattet.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Steffen am »

Nogen der har prøvet VPN?

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Super med en 1-2 sejr over MMF, glæder mig nu til at læse om hvordan Bo så kampen og hvordan han generelt ser truppen.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af MFKM »

Jeg er vanvittigt imponeret over Bo og hans præstationer indtil nu.

Det er måske en kende useriøst at bedømme hans endelige evner som træner i en topklub på 9 betydende kampe, men han har virkelig forvandlet vores hold til det bedre - ud fra et væsentligt dårligere materiale, krydret med et ekstremt uheld af skader og karantæner. Den endelige dom kan naturligvis først fældes om 2-3 sæsoner. Vi har alle været nyforelsket, måske det bare er tilfældet for vores trup i forhold til Bo. Bos historik går bare ikke som et one season wonder. Han har kontinuerligt overpræsteret i Horsens.

Inden Bo trådte til, skrev jeg følgende i et opslag om Brian Priske:
"Det jeg dog tror alle kan se er, at han har været fantastisk til mandskabsbehandling. Den har vel nok ikke været set bedre i superligaen nogensinde. I Horsens gjorde han det med en primært dansk/skandinavisk trup, krydret med en håndfuld udlændinge. Nu skal han gøre det med en international mikset trup. Det bliver spændene.

Det kan virkelig blive fugl eller fisk, at se hvordan spillere som Sisto, Evander og Kaba vil reagere på en mand som Bo. Accepterer og elsker de ham, så kan det blive fantastisk. Går de skævt af hinanden kan det blive en katastrofe. "

Konklusionen herpå må vel blive, at 2 af 3 af de nævnte profiler elsker ham indtil videre. Det samme virker det til resten af truppen gør. Resultatet er blevet fantastisk!

I mine øjne er vi midt i den perfekte storm, til at skabe en hidtil uset entusiasme omkring klubben. Længsel efter fodbold efter corona. Vi måtte alle sidde i stuerne og opleve klubbens største øjeblikke på tv, da vi spillede Champions League. Det har skabt en enorm sult. Da vi endelige kunne komme tilbage, var luften gået af ballonen. Viljen var væk. Spillet haltede. Vi var fastlåste i vores spil, der var ikke smil og gejst på holdet, men nærmere lidt ligegyldighed og intern splittelse, med maks en håndfuld spillere der spillede op til niveau. Mange spillere ville væk. Vi forventede mesterskabet skulle køres sikkert hjem. Resultatet blev i sidste ende en kæmpe skuffelse. Jeg sidder dog også med fornemmelsen af, at et potentielt sikkert mesterskab havde mundet ud i den "tammeste" mesterskabsfejring vi har haft - for entusiasmen i og omkring klubben var væk (Selvfølgelig var det blevet fejret, og det var blevet vildt hvis Nordsjælland havde slået Brøndby den sidste dag eller lignende).

Efter skuffelsen er vi nu ved at rejse os. Ud over at Bo har højnet niveauet af spillet, så har han skabt gnist og glæde i truppen og spreder det hele vejen ud til fans via medierne. Min motivation til at komme på stadion kan jeg mærke er øges betragteligt af at se Bo Henriksen interview, fremfor at se et Brian Priske interview. Jeg er faktisk skræmt over hvor stor forskellen er. Jeg tror på vi med Bo kan ramme det højeste niveau vi som klub hidtil har haft i samhørigheden mellem fans og klub.

Vores fankultur inden corona udviklede sig eksplosivt. Samhørigheden mellem de officielle og uofficielle har vel næppe været bedre i lang tid. Vi holder fanmarch, hvor der forrest går de "hårdeste" Midtjylland fans. På siden politiet, de henviser folk til at liste om bag en hæk og tisse, bagerst familierne. Aller sidst kører en BW bil, der samler øldåser op, og samtidig sælger lidt dåseøl til de tørstige marcherende. Dette er et perfekt billede på hvordan fanmiljøet er når der er aller smukkest. Sådanne gode oplevelser styrker fankulturen i ALLE led. Jeg har stor tiltro til, at vores virkelig dygtige SLO, i samarbejde med alle fangrupperne, i fremtiden kan skabe tilsvarende arrangementer, der giver os alternative fodboldoplevelser, der går ud over de 90 minutter.

Samtidig med det her har vi vel top 2 af den bedste ledelse i DK. Ingen slinger i valsen og økonomi der ifølge Steinlein kan betale vores regninger de næste 18 måneder, uden nogle indtægter. Fundamentet er der altså.

Jeg tror på det er sandsynligt, vi i denne sæson rammer en periode, hvor der er udsolgt til de næste 2 hjemmekampe i streg. Billetter til kampene kan blive en mangelvare, og hvor udsolgt/800+ til udeafsnittene i Jylland bliver det sædvanlige.

Fans avler fans. Hype avler hype.

Jeg ser Bo som den primære faktor der gør, at vi er gået fra at hver en topklub der kunne blive danske mestre, til at vi nu i stedet er en topklub der kan blive danske mestre og samtidig samle regionen, på samme måde som landsholdet samlede landet under EM. Det er ikke kun resultaterne det handler om, det er samhørigheden og kulturen. Her er Bo Henriksen helt essentiel.

Jo mere jeg tænker over det, jo mere vil jeg hellere vinde sølv med Bo og holdet de spiller som de gør i dag, end jeg ville tage et mesterskab med Priske og holdet som de spillede sidste sæson.

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af BMBrandt »

Ja jeg kan da mærke det helt ned i underbukserne, når man ser det flotte fremmøde i Haderslev, det giver en lyst til at tage afsted næste gang... Og jeg er næppe den eneste

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af JBT »

BMBrandt skrev:
14. aug 2021, 11:30
Ja jeg kan da mærke det helt ned i underbukserne, når man ser det flotte fremmøde i Haderslev, det giver en lyst til at tage afsted næste gang... Og jeg er næppe den eneste
Ja, der var sgu godt gang i den i alle 90 min. - folk kastede jo deres lunger op for holdet, sand fornøjelse at være en del af. Det var ren hjemmebane ift. sløje SE

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Stoffer »

Jeg har været kritisk overfor Bo, og jeg bliver langsomt men sikkert overbevist, hvis det fortsætter sådan her.

Han og trænerteamet er gået tilbage til nogle principper, men det ligner, de samtidig skruer på andre knapper. Først troede jeg, vi skulle tilbage og spille 3-4-3 som før Priske, det er også til dels rigtigt. Der er (igen) fokus på et direkte spil, generobringer, intet stort behov for bold besiddelse, men en del ting er helt anderledes. Presset fx er meget situations bestemt og preshøjden skifter. Og opbygningen sker via andre positioneringer fra CB og WB end sidst. Jeg har ikke set nok til gennembrudsspillet endnu til jeg helt forstår, hvad vi vil, men det bliver også spændende at følge.

Det går i det rigtige retning, og Henriksen har holdt sit ord fra ansættelsen som cirka var at forny men ikke revolutionere. Det er sket med et sted mellem fornuftige til gode resultater baseret på generelt gode præstationer i SL og middel men stædige præstationer i europa. Det er godt gået med de kvaler ifht truppen, som Henriksen og staben har været underlagt.

Med det positive sagt, så er det vist heller ikke bedre. Vi tabte mod OB i en rædderlig indsats. Vi var ikke i nærheden af PSV, og dine afrundende pointer MFKM minder mig om hvorfor jeg var modvillig i første omgang, det er meget meget mærkeligt du går mere op i træneren end at klubben vinder guld, og at du tilskriver Henriksen æren for en masse forhold som naturligvis hviler på mange mange menneskers arbejde i klubben i mange år før Henriksen kom til.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Stoffer »

Virkelig fint indblik i Bo Henriksens person og måde at tænke sit trænerhverv på: https://www.mediano.nu/oversigt/2021/8/ ... idtjylland

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Acebone »

Mr. Mandskabsbehandling:

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/bo ... a-mirakler

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/bo ... kket-koden

Det må være ret fedt at være et ungt talent under Bos vinger. Den energi og optimisme kan jo kun smitte.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af MFKM »


MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af MFKM »

Man skulle tro Bo var skribent for bold.dk.

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/bo ... god-han-er

For at citere mit eget indlæg fra tidligere:

“ Jeg tror på det er sandsynligt, vi i denne sæson rammer en periode, hvor der er udsolgt til de næste 2 hjemmekampe i streg. Billetter til kampene kan blive en mangelvare, og hvor udsolgt/800+ til udeafsnittene i Jylland bliver det sædvanlige.”

Nu kommer vi for 2. Gang 1000+ til en udekamp, og til Brøndby kampen rammer vi vel 3. Hjemmekamp i streg med teknisk udsolgt.

Når vi først starter på mesterskabsslutspillet, mod forventeligt FCK, AaB, Randers, Brøndby og Silkeborg, så har jeg svært ved at se, at vi får flere kampe, hvor der ikke bliver teknisk udsolgt.

Læg dertil, at vi her i grundspillet mangler Brøndby, AaB, FCK og Viborg hjemme, hvilket også er 4*teknisk udsolgt.

Altså ret sandsynligt, at de røde lamper vil blinke 10+ SL kampe i streg. Imponerende.

Alt kan selvfølgelig ikke tilskrives Bo, men også en coronasult efter oplevelser, det gode spil, det gode arbejde fra SLO og klubben mv. men jeg tror helt sikkert Bos entusiasme også er en del af det.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Dondinho »

Det er lidt med et tungt hjerte jeg skriver det her, for jeg har egentligt været Henriksen fan fra starten, MEN det er tydeligt at noget/meget P.T. ikke fungerer på holdet og noget må ske.

Eksempler:
Manglende resultater:
Holdet har kun 1 point nu i 4 kampe i superligaen, hvilket er uhørt dårligt.

Spillet:
Vores spil feks imod AAB var i lange perioder totalt usammenhængende. Det virker ikke som om spillerne har troen på tingene.

Taktiske evner:
Jeg synes vi flere gange at set modstanderen udmanøvrere os taktisk, feks sidste år med BIF og nu også seneste imod AAB.

Offensiven:
Jeg synes vi virker fastlåst om at ville spille med Sisto og Burmado selv om det slet ikke fungerer.
Hvorfor spiller vi ikke med Simsir eller andet?

Jeg er på en måde ked af at skulle skyde på Bo, men det ER hans ansvar og spørgsmålet er om ikke vi er nødt til at reagerer?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af mousebreaker »

Her er lidt Bo Henriksen magi:

Vi har fået 3 mål fra Evander, 1 af dem på straffe, samt en meget sen scoring mod Sønderjyske af Mads Hansen (som jo ikke er her mere), af vores offensivspillere siden vi spillede mod FCN i runde 12, hvor Isaksen og Brumado kom på tavlen.

I vores 8 kampe i Europa fra gruppespillet og frem, har vi fået 2 scoringer fra vores offensiv spillere, som IKKE var et Evander straffe.

Det er hvad jeg kalder Bo Henriksen magi. Det er faktisk ren VERDENSKLASSE. If it works, dont fix it !
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Bo Henriksen magi.

Indlæg af Acebone »

Det er til syvende og sidst Bo Henriksens job at få det til at køre alligevel, men når Brumado ikke er tjekket ind, så har han vitterligt ikke en rigtig angriber til rådighed.

Kaba var en kæmpe klovn, men han gav os en dimension, vi ikke har mulighed for lige nu.

Besvar