VISION 2025

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

VISION 2025

Indlæg af Kim »

Så kom den endelig

Vision 2025
https://www.fcm.dk/vision-2025/#stadionudvidelse

Det er godt nok interessante udmeldinger, og jeg glæder mig sådan set til alle sider af denne strategi/vision.

Her en tråd til diskusion :)

/Kim

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: VISION 2025

Indlæg af Kim »

Jeg så videoen omkring at hovedbygningen skal have to ekstra etage, gad vide om det giver en større stadion tilskuermæssigt?

/Kim

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: VISION 2025

Indlæg af Ravnen »

Spændende visioner. Det er helt klart de rigtige knapper at trykke på, træningsanlægget ser super flot ud, og tankerne om at det hele er åbent så alle kan komme og kigge med er fremragende.

Det samme om fanzonen, der bliver bedre mulighed for at lave optakt uanset vejret, med det store tag.

Det er også godt at udvide sponsor-området for det hænger jo sammen med at udvide beløbet man får derfra.

Jeg håber godtnok man laver en helhed med stadion, så vi ikke får en "italiensk" tribune som stikker i vejret helt for sig selv, mens resten af stadion er lavere, vi har en flot helhed nu, som også virker med akustikken. Vi skal helst ikke have et stadion som ser helt forkert ud.

At få en ny ind i ejerkredsen, som ovenikøbet er lokal i området, styrker uden tvivl. Også godt at han ikke vil til at stille op i pressen i tyde og utide, det ser vi fra andre klubber er noget skidt, og det har Benham jo heller ikke gjort.

10.000 tilskuere på stadion ved jeg ikke om er visionært i sig selv. Selvfølgelig er det til alle kampe, men hvor ville det være fedt vi kunne trække 15.000 på et udvidet stadion til topkampene og dermed på sigt have plads til at hæve snittet, jeg savner en udvidelse af selve tilskuerpladserne sammenholdt med den nye fanzone. Mener vi før har været omkring 7000-8000 i snit til hjemmekampene?

Brugeravatar
bobthebuilder_dk
Indlæg: 585
Tilmeldt: 20. maj 2009, 13:48

Re: VISION 2025

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Ravnen skrev:
4. jun 2021, 13:46
Spændende visioner. Det er helt klart de rigtige knapper at trykke på, træningsanlægget ser super flot ud, og tankerne om at det hele er åbent så alle kan komme og kigge med er fremragende.

Det samme om fanzonen, der bliver bedre mulighed for at lave optakt uanset vejret, med det store tag.

Det er også godt at udvide sponsor-området for det hænger jo sammen med at udvide beløbet man får derfra.

Jeg håber godtnok man laver en helhed med stadion, så vi ikke får en "italiensk" tribune som stikker i vejret helt for sig selv, mens resten af stadion er lavere, vi har en flot helhed nu, som også virker med akustikken. Vi skal helst ikke have et stadion som ser helt forkert ud.

At få en ny ind i ejerkredsen, som ovenikøbet er lokal i området, styrker uden tvivl. Også godt at han ikke vil til at stille op i pressen i tyde og utide, det ser vi fra andre klubber er noget skidt, og det har Benham jo heller ikke gjort.

10.000 tilskuere på stadion ved jeg ikke om er visionært i sig selv. Selvfølgelig er det til alle kampe, men hvor ville det være fedt vi kunne trække 15.000 på et udvidet stadion til topkampene og dermed på sigt have plads til at hæve snittet, jeg savner en udvidelse af selve tilskuerpladserne sammenholdt med den nye fanzone. Mener vi før har været omkring 7000-8000 i snit til hjemmekampene?
Jeg er helt enig i alt hvad du skriver ;)

En sjov detalje på videoen i sponsorloungen er at taget på resten af stadion er hævet op til det nye tag på den nye etage.
Jeg tror dog det er en arkitekt"bøf", da faxekondilangsiden heller ikke var modelleret færdig, men noget jeg spottede med det samme :D
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Copenhagenwolf
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: VISION 2025

Indlæg af Copenhagenwolf »

Vedr. tilskuerkapacitet:

Som jeg har læst det skal der være plads til ca. 1800 flere til hospitality, og skal der være sæder til dem på den nye udvidede tribunebygning, må det betyde at stadionkapaciteten udvides fra ca. 11.300 til 13.100. Er dog ikke 100 procent på at det forholder sig sådan, men det bliver nok snart opklaret.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: VISION 2025

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
4. jun 2021, 13:46
Spændende visioner. Det er helt klart de rigtige knapper at trykke på, træningsanlægget ser super flot ud, og tankerne om at det hele er åbent så alle kan komme og kigge med er fremragende.

Det samme om fanzonen, der bliver bedre mulighed for at lave optakt uanset vejret, med det store tag.

Det er også godt at udvide sponsor-området for det hænger jo sammen med at udvide beløbet man får derfra.

Jeg håber godtnok man laver en helhed med stadion, så vi ikke får en "italiensk" tribune som stikker i vejret helt for sig selv, mens resten af stadion er lavere, vi har en flot helhed nu, som også virker med akustikken. Vi skal helst ikke have et stadion som ser helt forkert ud.

At få en ny ind i ejerkredsen, som ovenikøbet er lokal i området, styrker uden tvivl. Også godt at han ikke vil til at stille op i pressen i tyde og utide, det ser vi fra andre klubber er noget skidt, og det har Benham jo heller ikke gjort.

10.000 tilskuere på stadion ved jeg ikke om er visionært i sig selv. Selvfølgelig er det til alle kampe, men hvor ville det være fedt vi kunne trække 15.000 på et udvidet stadion til topkampene og dermed på sigt have plads til at hæve snittet, jeg savner en udvidelse af selve tilskuerpladserne sammenholdt med den nye fanzone. Mener vi før har været omkring 7000-8000 i snit til hjemmekampene?
Det er sandt, men det er immervæk også en opgave at hæve snittet med 20-30 %

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: VISION 2025

Indlæg af Acebone »

Det eneste, jeg ikke helt forstår, er udmeldingen om top 50 i Europa. Det er en ret ambitiøs her-og-nu-målsætning, hvis det skal være en realitet i 2025.

Alt det andet handler om at bygge basen op og geare FC Midtjylland på den lange bane (hvilket er en rigtig god idé). Men så skal vi lige have en relativt kortsigtet sportslig målsætning oven i hatten - det er super, men hvordan opnår vi den? For det er da hverken friskolen, akademiet eller fanzonen, der får os fra nr. 112 til 50 på UEFA-ranglisten på så relativt kort tid. Det er jo noget, der sker inde på banen.

Håber der kommer noget lidt mere uddybende om, hvordan vi skal realisere lige præcis dét mål.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: VISION 2025

Indlæg af SimonH »

Acebone skrev:
4. jun 2021, 14:44
Det eneste, jeg ikke helt forstår, er udmeldingen om top 50 i Europa. Det er en ret ambitiøs her-og-nu-målsætning, hvis det skal være en realitet i 2025.

Alt det andet handler om at bygge basen op og geare FC Midtjylland på den lange bane (hvilket er en rigtig god idé). Men så skal vi lige have en relativt kortsigtet sportslig målsætning oven i hatten - det er super, men hvordan opnår vi den? For det er da hverken friskolen, akademiet eller fanzonen, der får os fra nr. 112 til 50 på UEFA-ranglisten på så relativt kort tid. Det er jo noget, der sker inde på banen.

Håber der kommer noget lidt mere uddybende om, hvordan vi skal realisere lige præcis dét mål.
Det er ikke så svært som det lyder. Det er svært, men ikke så svært.

Hvis vi de næste 4 år kommer i EL/ECL gruppespil og henter i snit 3 sejre fra gruppespillet og frem, så er vi der. Svært men ikke umuligt, selv hvis vi ikke øgede budgettet, som jeg dog regner med vi gør kontinuerligt.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: VISION 2025

Indlæg af SimonH »

Hvis man kigger på stadion ved 0.44 så kan man se at CC-taget er løftet https://youtu.be/l_EJc50OI6w?t=44

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: VISION 2025

Indlæg af Saemala »

Ravnen skrev:
4. jun 2021, 13:46
10.000 tilskuere på stadion ved jeg ikke om er visionært i sig selv. Selvfølgelig er det til alle kampe, men hvor ville det være fedt vi kunne trække 15.000 på et udvidet stadion til topkampene og dermed på sigt have plads til at hæve snittet, jeg savner en udvidelse af selve tilskuerpladserne sammenholdt med den nye fanzone. Mener vi før har været omkring 7000-8000 i snit til hjemmekampene?
Du undervurderer vores tal lyder det til. Vi ikke bare før har været 7-8000 i snit, det er vores standard. Faktisk har vi kun været under 7000 i snit en enkelt sæson, siden vi rykkede tilbage til Herning. Vi er et af de mest stabile hold i ligaen på det punkt. Hvis vi hiver Coronasæsonerne fra, så er vi på samlet 7718 i snit, siden den første fulde sæson på SAS Arena.
Høvdingen af Herning

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: VISION 2025

Indlæg af Danand123 »

Saemala skrev:
4. jun 2021, 15:48
Ravnen skrev:
4. jun 2021, 13:46
10.000 tilskuere på stadion ved jeg ikke om er visionært i sig selv. Selvfølgelig er det til alle kampe, men hvor ville det være fedt vi kunne trække 15.000 på et udvidet stadion til topkampene og dermed på sigt have plads til at hæve snittet, jeg savner en udvidelse af selve tilskuerpladserne sammenholdt med den nye fanzone. Mener vi før har været omkring 7000-8000 i snit til hjemmekampene?
Du undervurderer vores tal lyder det til. Vi ikke bare før har været 7-8000 i snit, det er vores standard. Faktisk har vi kun været under 7000 i snit en enkelt sæson, siden vi rykkede tilbage til Herning. Vi er et af de mest stabile hold i ligaen på det punkt. Hvis vi hiver Coronasæsonerne fra, så er vi på samlet 7718 i snit, siden den første fulde sæson på SAS Arena.
Ok, de tal overrasker mig meget. Synes der har været en del kampe (sommerferien og slut efteråret), hvor der har været 4-6.000 tilskuere. Og de godt 11k kræver jo fuld opbakning fra udeholdets tilskuere. Men overordnet er vores tilskuertal også meget afhængig af spilletidspunktet. Bemærkede, at den første kamp med tilskuere mod FCK her i foråret ikke blev booket fuldt af sæsonkortholdere (måske pga. usikkerheden pga. corona). Det var en torsdag aften.

Der er en del "familie-tilskuere", som er afhængig af spilletidspunktet - bl.a. også fordi børnene ofte også selv skal spille kampe i deres klubber.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: VISION 2025

Indlæg af Acebone »

SimonH skrev:
4. jun 2021, 14:58
Det er ikke så svært som det lyder. Det er svært, men ikke så svært.

Hvis vi de næste 4 år kommer i EL/ECL gruppespil og henter i snit 3 sejre fra gruppespillet og frem, så er vi der. Svært men ikke umuligt, selv hvis vi ikke øgede budgettet, som jeg dog regner med vi gør kontinuerligt.
Fire gruppespil med ca. 9 point på stribe de næste fire år er immervæk også lidt af en mundfuld i forhold til, at vi kun har kvallet til to gruppespil nogensinde. Okay, ECL kan være en gamechanger, men det kan den vel lige så vel være for vores europæiske konkurrenter.

Der er ikke meget plads til svipsere, hverken i ligaen eller kvalifikationen. Vi har lige gennemgået et ret svingende forår og står foran et transfervindue med flere profiler på vej ud. Det skal godt nok sidde i skabet så.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: VISION 2025

Indlæg af Saemala »

Acebone skrev:
4. jun 2021, 16:32
SimonH skrev:
4. jun 2021, 14:58
Det er ikke så svært som det lyder. Det er svært, men ikke så svært.

Hvis vi de næste 4 år kommer i EL/ECL gruppespil og henter i snit 3 sejre fra gruppespillet og frem, så er vi der. Svært men ikke umuligt, selv hvis vi ikke øgede budgettet, som jeg dog regner med vi gør kontinuerligt.
Fire gruppespil med ca. 9 point på stribe de næste fire år er immervæk også lidt af en mundfuld i forhold til, at vi kun har kvallet til to gruppespil nogensinde. Okay, ECL kan være en gamechanger, men det kan den vel lige så vel være for vores europæiske konkurrenter.

Der er ikke meget plads til svipsere, hverken i ligaen eller kvalifikationen. Vi har lige gennemgået et ret svingende forår og står foran et transfervindue med flere profiler på vej ud. Det skal godt nok sidde i skabet så.
Nu kommer vi jo højst sandsynligt i et gruppespil igen i år, så det er muligt at bygge på vores koefficient, og derfor gøre tingene meget lettere for os selv.
Vi mister nærmest heller ikke nogen point på klub koefficienten de næste 2 år, som er vores dårligste år, hvilket gør mulighederne for at styrke os markant større.
Høvdingen af Herning

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: VISION 2025

Indlæg af mousebreaker »

Saemala skrev:
4. jun 2021, 16:50
Acebone skrev:
4. jun 2021, 16:32
SimonH skrev:
4. jun 2021, 14:58
Det er ikke så svært som det lyder. Det er svært, men ikke så svært.

Hvis vi de næste 4 år kommer i EL/ECL gruppespil og henter i snit 3 sejre fra gruppespillet og frem, så er vi der. Svært men ikke umuligt, selv hvis vi ikke øgede budgettet, som jeg dog regner med vi gør kontinuerligt.
Fire gruppespil med ca. 9 point på stribe de næste fire år er immervæk også lidt af en mundfuld i forhold til, at vi kun har kvallet til to gruppespil nogensinde. Okay, ECL kan være en gamechanger, men det kan den vel lige så vel være for vores europæiske konkurrenter.

Der er ikke meget plads til svipsere, hverken i ligaen eller kvalifikationen. Vi har lige gennemgået et ret svingende forår og står foran et transfervindue med flere profiler på vej ud. Det skal godt nok sidde i skabet så.
Nu kommer vi jo højst sandsynligt i et gruppespil igen i år, så det er muligt at bygge på vores koefficient, og derfor gøre tingene meget lettere for os selv.
Vi mister nærmest heller ikke nogen point på klub koefficienten de næste 2 år, som er vores dårligste år, hvilket gør mulighederne for at styrke os markant større.
Top 50 er en vild målsætning. Det kræver 6.500 i snit de næste 4 sæsoner, hvis vi antager, at 32.000 er det der kræves som det er lige pt.
Vi fik 6.000 for at være i CL og 7.000 for vores 15/16 sæson.
Jeg kender ikke de nye regler for conference league, men hvis vi kan spille os i top 50, hvor vi undervejs har været i conf. League, så vil kravet for at komme i top 50 sikkert blive hævet.

Havde vi nu bare ikke været nogle gedigne fjolser og smidt mesterskabet i denne sæson, så ville det være mere realistisk. Et CL gruppespil har vi max 5% chance for i år. EL bliver svært at nå som useedet og vi skal måske være glade hvis vi kvaller til et gruppespil i conference league.

FCK har dog gjort det, så det er ikke umuligt, men det er urealistisk. Der er ikke råd til smuttere.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: VISION 2025

Indlæg af Lupus1999 »

Arh, så umuligt er det heller ikke.

Vinder vi første CL kval kamp over enten Celtic, Sparta Prag eller PSV, så er vi sikret minimum EL gruppespil.

Besvar