Evander forlænger

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Evander forlænger

Indlæg af Vijen »

Lækker nyhed om at Evander har forlænget til sommeren 24.

Så skal der rigtig mange penge på bordet, hvis han skal sælges til sommer.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Evander forlænger

Indlæg af Jesper BW1100 »

Det tror jeg nu der skulle alligevel. ;-)
Hans tidligere kontrakt løb til udgangen af 2023, så der er "blot" tale om en 6 måneders forlængelse.
Så mon ikke det mere er en måde at give knægten lidt ekstra i lønningsposen på.
Men ikke desto mindre helt fint signal at sende :-)

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Evander forlænger

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Det er kun en forlængelse på 6 måneder, så har nok ikke den store betydning for prisen med mindre vi har fået fjernet en frikøbsklausul. Mere plausibel er nok, at vi fik Evander på en forholdsvis billig kontrakt, som han nu har fortjent at få forbedret.

Nicolai

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Evander forlænger

Indlæg af Vijen »

Tror ikke vi forlænger en kontrakt for sjov og tror han har fået en pæn løn fra starten. Så muligheden for at vi har fået fjernet en frikøbsklausul er den jeg ser som mest sandsynlig.

Skal vi gætte på en 50 millioner klausul er blevet fjernet? Det svare til en 3 dobling af vores indkøbspris.

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Evander forlænger

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Vijen skrev:
18. feb 2020, 10:55
Tror ikke vi forlænger en kontrakt for sjov og tror han har fået en pæn løn fra starten. Så muligheden for at vi har fået fjernet en frikøbsklausul er den jeg ser som mest sandsynlig.

Skal vi gætte på en 50 millioner klausul er blevet fjernet? Det svare til en 3 dobling af vores indkøbspris.
Måske han bare gerne vil til europa og samtidig genstarte hans karriere og derfor gik med til en middel-god kontrakt. FCM plejer ikke at have frikøbsklausuler i deres kontrakter såvidt jeg ved.

Nicolai

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Evander forlænger

Indlæg af Flemse »

Nicolai Kammersgaard skrev:
18. feb 2020, 11:42
FCM plejer ikke at have frikøbsklausuler i deres kontrakter såvidt jeg ved.
Men FCM plejede heller ikke at skrive kontrakt med store brasilianske talenter, så det kunne jo være, at man gjorde en (nødvendig) undtagelse ;-)

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Evander forlænger

Indlæg af Christian »

Det vil være en virkelig god case for klubbens profilering i Brasilien og måske hele Sydamerika, hvis det lykkes at sende Evander videre til en europæisk klub af en vis størrelse. Gerne et sup-top hold i Spanien.

Hvis det samtidig lykkes Paulinho at vende sit ophold til også at være en succes, med efterfølgende europæisk videresalg, kan vi potentielt have ramt en guldmine her.

Selvfølgelig ærgerligt hvis Brumado ikke slår igennem, og kommentarerne på Sif4ever var bestemt ikke positive efter hans debut for SIF, så opvejer de to andre sager helt klart det samlede billede at vores brasilianske forbindelse.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Evander forlænger

Indlæg af Ravnen »

Håber Evander bliver til næste vinterpause, det er en længere pause end om sommeren og vi står ikke lige foran ultra vigtige kvalifikationskampe. Forhåbentlig er den her lønstigning med til at holde ham lidt længere, som han selv siger har han stadig masser at lære.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Evander forlænger

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
19. feb 2020, 08:58
Det vil være en virkelig god case for klubbens profilering i Brasilien og måske hele Sydamerika, hvis det lykkes at sende Evander videre til en europæisk klub af en vis størrelse. Gerne et sup-top hold i Spanien.

Hvis det samtidig lykkes Paulinho at vende sit ophold til også at være en succes, med efterfølgende europæisk videresalg, kan vi potentielt have ramt en guldmine her.

Selvfølgelig ærgerligt hvis Brumado ikke slår igennem, og kommentarerne på Sif4ever var bestemt ikke positive efter hans debut for SIF, så opvejer de to andre sager helt klart det samlede billede at vores brasilianske forbindelse.
Brumado startede kampen fint men endte med at falde helt igennem. Værst var det da han brændte endnu en gigantisk (her mener jeg virkelig GIGANTISK) målchance. 1 meter fra målstregen uden målmand, skulle puffes ind med låret - over mål :(

Desuden var han som sædvanlig alle andre steder på banen end i feltet. Han er ikke nogen født angriber og skønt man godt kan se kvaliteterne så ligner det en fejlinvestering, men lad os nu se hvad der sker når han engang får selvtillid
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Evander forlænger

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
19. feb 2020, 12:53
Christian skrev:
19. feb 2020, 08:58
Det vil være en virkelig god case for klubbens profilering i Brasilien og måske hele Sydamerika, hvis det lykkes at sende Evander videre til en europæisk klub af en vis størrelse. Gerne et sup-top hold i Spanien.

Hvis det samtidig lykkes Paulinho at vende sit ophold til også at være en succes, med efterfølgende europæisk videresalg, kan vi potentielt have ramt en guldmine her.

Selvfølgelig ærgerligt hvis Brumado ikke slår igennem, og kommentarerne på Sif4ever var bestemt ikke positive efter hans debut for SIF, så opvejer de to andre sager helt klart det samlede billede at vores brasilianske forbindelse.
Brumado startede kampen fint men endte med at falde helt igennem. Værst var det da han brændte endnu en gigantisk (her mener jeg virkelig GIGANTISK) målchance. 1 meter fra målstregen uden målmand, skulle puffes ind med låret - over mål :(

Desuden var han som sædvanlig alle andre steder på banen end i feltet. Han er ikke nogen født angriber og skønt man godt kan se kvaliteterne så ligner det en fejlinvestering, men lad os nu se hvad der sker når han engang får selvtillid
Er vel blot fordi han lader op til FCK kampen ;)

Ja og så Patrick ikke at forglemme der fik en træls korsbåndskade. Spændt på hvordan den ender også, om man stadig tror på ham.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Evander forlænger

Indlæg af THenry »

Jeg tror ikke, at vi køber Patrick. Han så spændende ud på u-19 niveau, men han har ikke kunne vise sig frem i snart 1 år, og frikøbsklausulen er pænt høj. Det ligner et exit til sommer. Vi har også andre spændende CBs på vej.

Jeg tror derimod, at det er for tidligt at afskrive Brumado, selvom han ikke har fået den start, som man kunne have håbet på.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Evander forlænger

Indlæg af Vijen »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bol ... d-evander/

Så erfare bold at Evander har forlænget med 1 år.

God nyhed selvom jeg gerne havde set 2 år

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Evander forlænger

Indlæg af Jesper BW1100 »

Vijen skrev:
24. dec 2021, 11:28
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bol ... d-evander/

Så erfare bold at Evander har forlænget med 1 år.

God nyhed selvom jeg gerne havde set 2 år
Fantastisk nyhed. Sommeren 2025 bør være alt rigeligt.
Med det niveau Evander lægger for dagen er et salg til sommer sandsynligt. Der har han 3 år tilbage og vi kan tjene et stor sum på ham.
Rygterne om vi er i markedet efter en ny brasiliansk CM tyder også på man forbereder sig på et salg.
Men dagens forlængelse betyder Evander er her i foråret, hvilket er essentielt

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Evander forlænger

Indlæg af Ravnen »

Evander har fortjent en lønforhøjelse. Tvivler på det betyder han bliver ret meget længere i FCM, end før. Som han spiller har vi ham ikke længe endnu. Men vi får en bedre pris for ham.

Besvar