SL R5: Horsens - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Danand123
Indlæg: 830
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Danand123 »

Steffen am skrev:
11. aug 2019, 18:57
Er det ikke bare klassisk FCM. Vi spiller altid i august.

Så i landholdspausen, får de en rusketur og evt. formationsskifte, og så kan vi begynde at spille godt.

Bare irreterende at de altid skal vente til september, og ikke gør det allerede i august.
Jo, men med alle de point, så gør det jo ikke noget. Og hvornår har vi sidst spillet godt mod Horsens. Husker specielt de to sejre i Horsens i foråret 2018, hvor vi også var lidt heldige.

Sejr mod Hobro på søndag og bedste start i Superligaen nogensinde.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Steffen am »

Danand123 skrev:
11. aug 2019, 19:05
Steffen am skrev:
11. aug 2019, 18:57
Er det ikke bare klassisk FCM. Vi spiller altid i august.

Så i landholdspausen, får de en rusketur og evt. formationsskifte, og så kan vi begynde at spille godt.

Bare irreterende at de altid skal vente til september, og ikke gør det allerede i august.
Jo, men med alle de point, så gør det jo ikke noget. Og hvornår har vi sidst spillet godt mod Horsens. Husker specielt de to sejre i Horsens i foråret 2018, hvor vi også var lidt heldige.

Sejr mod Hobro på søndag og bedste start i Superligaen nogensinde.
Vijen skrev:
11. aug 2019, 19:02
Vi fans er godt nok svære, at gøre tilfreds. Spillerne skal udskiftes, træneren har ikke forstand på fodbold osv.

Men prøv lige at se på start opstillingen fra pokal finalen. Der er godt nok ikke mange tilbage, iforhold til dagens start-11

Jesper Hansen
Kian Hansen - Erik Sviatchenko - Alexander Scholz
Mads Thychosen - Jakob Poulsen - Tim Sparv - Mark Dal Hende
Evander - Paul Onuachu - Gustav Wikheim

Ja, spillet hakker helt vildt og aftalerne er ikke helt på plads. Det gode er, at det hold vi har nu er ikke på affyringsrampen til et stort salg. Så næste år til august har vi et sammenspillet hold klar til at sende os ud i Europa.
Er ikke decideret uenig med jer, hvis man kigger på ligaen får vi sejrene, og en fodboldsæson er som bekendt ikke en sprint, men et marathon.
Men det sprængende punkt er bare Europa.

Holdet har klart meldt ud at det er målet, transfers ind og ud er lavet med det formål at holdet skal kunne præstere i august, hvor den europæiske skæbne bliver afgjort. Tidligere indkøb og aftaler med spillere, der er på vej ud, at de ikke spiller.

Ked af at sige det, men august er den vigtigeste måned, man har ageret efter det, men fejlet igen og igen. Prøver egentlig at være glasset er halvt fyldt typen. 5 grimme sejr, er ikke katastrofalt, men når det kommer ovenpå en 4-2 hjemme mod Rangers, så synes jeg det er på sin plads og ret at sige, at så kan det være fint at vi har været heldige/dygtige, med nogle grimme sejre. Men når dert ikke er mere stabilt og med mere bund, så er det bare ikke godt nok.

Vi gik i måneden med 54 spillere(!!) på seniorkontrakt i klubben, men vi har kun en spiller, vi har tillid til der kan dække venstre wingback, der så katastrofalt er skadet. Det er jo ikke okay.

Nu fik vi så i denne kamp, heldigvis spilletid til både Dyhr, Anderson og Nicolaisen, akademiminutterne eller danskerminutterne har nu ellers ikke været dominerende. Bliver en lille smule bekymret for den berømte FCM DNA.

Mod Rangers morede jeg mig over at vi havde flere danskere i vores startopstilling, end Rangers havde skottere. Men 4-2 er jo ikke på den måde imponerende, hvis man vil være en klub med en stærk identitet.

Dal Hende væk, BS ser ikke ud til at have mødt på arbejde, få akademinutter, skizofren spillestil, kaptajnen gemt væk (med elendig kommunikation), ingen leder på den offensive banehalvdel og en grim 3. trøje.

Hvor er kernen, identiteten, Hedens drenge og FCM DNA'et?

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af oros »

Konsulen skrev:
11. aug 2019, 16:59
Hvorfor må vi ikke stille spørgsmålstegn ved behandlingen/“fyringen” af JP?
Det må I vel også gerne.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af THenry »

Vijen skrev:
11. aug 2019, 19:02
Vi fans er godt nok svære, at gøre tilfreds. Spillerne skal udskiftes, træneren har ikke forstand på fodbold osv.

Men prøv lige at se på start opstillingen fra pokal finalen. Der er godt nok ikke mange tilbage, iforhold til dagens start-11

Jesper Hansen
Kian Hansen - Erik Sviatchenko - Alexander Scholz
Mads Thychosen - Jakob Poulsen - Tim Sparv - Mark Dal Hende
Evander - Paul Onuachu - Gustav Wikheim

Ja, spillet hakker helt vildt og aftalerne er ikke helt på plads. Det gode er, at det hold vi har nu er ikke på affyringsrampen til et stort salg. Så næste år til august har vi et sammenspillet hold klar til at sende os ud i Europa.
Helt enig. Vi spiller ikke godt i dag, og er heldige i 1. halvleg. Jeg forbandede Rangers' kynisme i torsdags. I dag må Horsens' fans have siddet med samme smag i munden. Vi scorer på et straffe og efter et udspark fra målmanden, og ellers har vi få chancer!

Ikke just prangende spillemæssigt, hvor vores nykonstruerede midtbane til dagens kamp ikke fungerer godt, og vi får stadigvæk intet offensivt fra vores wing backs, og derfor bliver det svært at skabe chancer. Heldigvis kendte vi vores besøgelsestid de få gange, vi kom til chancer.

Det er trods alt rimelig positivt, at vi fik gang i vores nye bomber, sparer nøglespillere, givet spilletid til en del unge (inklusiv en debutant) og vinder på udebane med et halvt reservehold, der ikke kan have mange relationer mod en modstander, der ville stå meget dybt og spille på omstillinger. Det er ikke ligefrem let at spille champagnebold mod en sådan modstander. Har ikke set Horsens mod FCK og Brøndby, men de voldte vist dem problemer med en lignende taktik?

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af HKP »

974 skrev:
11. aug 2019, 18:30
mousebreaker skrev:
11. aug 2019, 18:23
974 skrev:
11. aug 2019, 18:09
Kenneth Andersen: :fcm: :fcm: :fcm:

29 kampe

19 sejre
4 uafgjorte
6 nederlag

Pointsnit = 2,10 :!: :!: :!:

https://superstats.dk/tranere/pointsnit

Jeg ved ikke præcist hvor du vil hen med det.
Tror du en anden og mere erfaren træner ville gøre det dårligere eller bedre med den trup han har haft til rådighed?
Herinde har det i mange år været sådan at nogle kræver flere point end vi måske opnår, hvis holdet spiller lidt mere seværdigt - så skal vi have et mere kynisk spillende hold!

Nu laver vi så mange point, spiller mere kynisk, men pt knapt så seværdigt..

Siger bare at det er helt utroligt svært at gøre folk tilfredse herinde :?

Idag spiller vi med et hold som jo ikke ligefrem har været vant til at spille mange kampe sammen!
Vi vinder 2-0 i Horsens

Alligevel ser man folk herinde der skriger på at træneren skal væk - det synes jeg sgu er håbløst....
Point eller ej.... det er REN lortebold vi spiller!!! Ren fysik - nul fodbold! Og kan ikke huske hvornår vi sidst har spillet en fodboldkamp. Det ender galt hvis vi ikke bliver bedre til at kombinere i angrebet / lave indlæg til vores frontangribere. Vi bliver ikke nummer 2 igen i år alene på fysikken, og ret beset er det vel guldet vi går efter....?

Det var et sandt mirakel i dag at vi ikke kommer bagud 2-0. Fint at vi får sejren, men det ender ikke godt hvis vi ikke får trænet de offensive kombinationer....

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af mousebreaker »

Vijen skrev:
11. aug 2019, 19:02
Vi fans er godt nok svære, at gøre tilfreds. Spillerne skal udskiftes, træneren har ikke forstand på fodbold osv.

Men prøv lige at se på start opstillingen fra pokal finalen. Der er godt nok ikke mange tilbage, iforhold til dagens start-11

Jesper Hansen
Kian Hansen - Erik Sviatchenko - Alexander Scholz
Mads Thychosen - Jakob Poulsen - Tim Sparv - Mark Dal Hende
Evander - Paul Onuachu - Gustav Wikheim

Ja, spillet hakker helt vildt og aftalerne er ikke helt på plads. Det gode er, at det hold vi har nu er ikke på affyringsrampen til et stort salg. Så næste år til august har vi et sammenspillet hold klar til at sende os ud i Europa.
Sidste år var det også til næste år, dette år er det til næste år vi skal være der, for to år siden var det næste år etc etc.
Claus Steinlein bliver også ved med at betale dyre europæiske lærepenge i medierne år efter år. Der må efterhånden sidde nogle fandens kloge hoveder på ledelsesgangen.

Vi er bare en skade eller et salg af Evander fra at hele ideen med vores formation (i hvert fald offensivt) er smadret. I år var det en skade til Paulinho der blot er wingback der skar bollerne af vores offensiv.

Vi er meget tæt på endnu engang at være dumpet som klub i vores europæiske bestræbelser. Desuden kan man slet ikke spore nogen som helst fremgang i den måde vi spiller vores hjemmekampe på. Det er efter på torsdag tid til selvransagelse. Der skal ændres en del. Næste år er sidste år vi har en seedning i runde 3. Så er vi meget meget længere væk fra fremtidige deltagelser. Det er vel meget naturligt at vi er mange der er frustreret. Det er fint nok at kunne klare sig i superligaen med heldige sejre som den i dag grundet den dårlige kvalitet den generelt er i suppen, men det er jo ikke der ambitionerne ligger.

Det er ikke dagens indsats jeg er skuffet over og det tænker jeg heller ikke mange andre er. Som Thenry rigtigt siger så stiller vi med en masse nye i startopstillingen deribland nogle unge fra akademiet hvilket vi ikke har gjort længe, så det er jo positivt og det skal man huske at glæde sig over. Man skal heller ikke skamme sig over at være heldig, man skal bare tage imod alt det man kan få for det kan hurtigt vende igen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
11. aug 2019, 20:18
Vijen skrev:
11. aug 2019, 19:02
Vi fans er godt nok svære, at gøre tilfreds. Spillerne skal udskiftes, træneren har ikke forstand på fodbold osv.

Men prøv lige at se på start opstillingen fra pokal finalen. Der er godt nok ikke mange tilbage, iforhold til dagens start-11

Jesper Hansen
Kian Hansen - Erik Sviatchenko - Alexander Scholz
Mads Thychosen - Jakob Poulsen - Tim Sparv - Mark Dal Hende
Evander - Paul Onuachu - Gustav Wikheim

Ja, spillet hakker helt vildt og aftalerne er ikke helt på plads. Det gode er, at det hold vi har nu er ikke på affyringsrampen til et stort salg. Så næste år til august har vi et sammenspillet hold klar til at sende os ud i Europa.
Sidste år var det også til næste år, dette år er det til næste år vi skal være der, for to år siden var det næste år etc etc.
Claus Steinlein bliver også ved med at betale dyre europæiske lærepenge i medierne år efter år. Der må efterhånden sidde nogle fandens kloge hoveder på ledelsesgangen.

Vi er bare en skade eller et salg af Evander fra at hele ideen med vores formation (i hvert fald offensivt) er smadret. I år var det en skade til Paulinho der blot er wingback der skar bollerne af vores offensiv.

Vi er meget tæt på endnu engang at være dumpet som klub i vores europæiske bestræbelser. Desuden kan man slet ikke spore nogen som helst fremgang i den måde vi spiller vores hjemmekampe på. Det er efter på torsdag tid til selvransagelse. Der skal ændres en del. Næste år er sidste år vi har en seedning i runde 3. Så er vi meget meget længere væk fra fremtidige deltagelser. Det er vel meget naturligt at vi er mange der er frustreret. Det er fint nok at kunne klare sig i superligaen med heldige sejre som den i dag grundet den dårlige kvalitet den generelt er i suppen, men det er jo ikke der ambitionerne ligger.

Det er ikke dagens indsats jeg er skuffet over og det tænker jeg heller ikke mange andre er. Som Thenry rigtigt siger så stiller vi med en masse nye i startopstillingen deribland nogle unge fra akademiet hvilket vi ikke har gjort længe, så det er jo positivt og det skal man huske at glæde sig over. Man skal heller ikke skamme sig over at være heldig, man skal bare tage imod alt det man kan få for det kan hurtigt vende igen.
Jeg er enig i, at det var mega skuffende i torsdags, og kritikken med rette kunne rettes der. I dag får vi trods alt det resultat, som vi kom efter, og de grimme sejre er også en kvalitet.

Jeg er selv ret skuffet over, at én skade til vores nye wing back har kunne hæmme offensiven (i begge sider) så markant i årets vigtigste kamp. Det er ret skidt. Særligt når man kunne have kørt MDH i position, men fokus er tydeligvis på fremtiden.

Indkøbsmæssigt synes jeg egentlig CS og co. har købt (dyrt) ind på forkant, som tidligere har været et problem, hvilket har været adresseret denne gang inden EL-kampene. Vi lavede et par store handler (Evander, Brumado og Kurzawa var vel et forsøg på at finde en MDH-afløser) allerede i vinters for at forberede os på afgang af store profiler denne sommer. Derudover kom Paulinho og Kaba vel også på plads i tide denne sommer, og det er selvfølgelig ret ærgerligt, at vores nye brasser gik i stykker kort tid efter. Derudover lader det til, at de er blevet taget med bukserne nede, da Kian ville væk. Ligeledes har hele situationen omkring JP givet støj.

Endelig har der været (for stor) usikkerhed omkring, hvem der skulle spilles sammen til en idealopstilling i den kæmpestore trup. Der har været (og er muligvis stadigvæk) spørgsmålstegn ved, hvordan vores primære idealopstilling ser ud i dag. Hvem skal f.eks. spille 6’eren?

Jeg tror stadigvæk på det nye system (når Paulinho er tilbage og Joel får sin rette plads igen), men vi burde have implementeret det allerede i foråret (men turde sikkert ikke af hensyn til pokalfinalen), og nu står vi pludselig i en situation, hvor den står på både formationsskifte og generationsskifte på én gang. Det ligner en ret stor mundfuld samtidig med, at vi skal præstere mod bedre hold, end vi normalt møder i Superligaen (med undtagelse af FCK).

Som Vijen påpeger, så har det altså været en ret markant udskiftning (inkl. dem der er ved at blive solgt og som man ikke vil bruge) henover sommer af meget prominente spillere over de senere år. Paul, Marc, JP, Sparv har jo været decideret profiler og Kian har været fast starter alt den tid, han var i klubben. Måske vi har gabt over for meget med udskiftning af et halvt hold samt implementering af et nyt spilsystem?

Derudover vil jeg også give kredit til Rangers. Tror flere undervurderede dem. Jeg synes de var bedre (og mega effektive), end hvad folk gjorde dem til. Det var klart den værste lodtrækning som seedet, men skal vi slå igennem til gruppespillet, så skal vi stadigvæk kunne kæmpe os forbi hold på det niveau, som Rangers og Malmö ligger på.

Jeg synes indkøbspolitikken det seneste år har båret præg af, at vi skulle blive bedre med bolden (hvilket vi også så i preseason) end tidligere. Jeg tror det er den rigtig vej, hvis vi skal slå igennem internationalt på sigt, men lige nu kan det hurtigt se ud som, at vi står mellem to stole: Den gamle fysiskpræget stil og den nye mere tekniskpræget stil med en stak brassere på holdet.

Vi er langt fra (hvilket ikke er overraskende) kommet i mål med den nye stil (igen tror jeg Paulinhos skade har hæmmet os alvorligt samt at vi er ved at spille et halvt hold sammen i denne transitionsfase), og det er elendig timing, når vi ved, at de vigtigste kampe spilles i august. Jeg tror stadigvæk på, at projektet med den nye stil kan blive godt over tid, men Rom blev heller ikke bygget på én dag, så der vil gå tid inden, vi ser det fulde potentiale, og i mellemtiden er det fint, når vi hiver 3 points på en dårlig dag i Horsens. Jeg synes det er tydeligt, at vi agerer meget langsigtet i øjeblikket, og er ved at køre næste generation af profiler i stilling. Desværre har det så nok kostet mod Rangers på den korte bane, så vi må håbe, at belønningen kommer næste august for timeglasset løber hurtigt, som du selv nævner, og vi har et sidste og virkelig vigtigt skudt i bøssen til næste sommer…

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af henker »

Jeg synes at vi snakkede ret meget om hvordan spillere gjorde dit og dat.. Eftersom vi er rigtig utilfreds med spillerens arbejde på banen.. Kommer min tvivl til god at jeg spekulere på at cs og ledelse sørger for spillere passer ind til dna.. Mon der er noget galt med træner der går til træning og lærer spillere.. Og skaber dens niveau.. Hvilket medføre at spilleres udvikling går i stå nogle gang... Jeg tror at problemet peger på træners erfaring baser på deres niveau.. Det tror jeg mere og mere på at det er galt med.. F.eks engang så jeg dokument film om Ajax udvikling spillere på tv for længe længe siden.. Fandt jeg ud af at træne kræver af spillerne skal gør det endnu bedre. Det ser man ikke ret så meget her i fcm.. Dog mest på mentale og fysisk.. Men ikke teknisk og boldberøring osv... Det er den fcm mangler meget.. Det kan man godt se at sisto træner alene meget med dødbolde, teknisk og boldberøring efter arbejdstid.. Der blev han udviklede.. Hvad synes du om vi bør peger på spillere eller træner..? Jeg kan godt huske at VDV sagde at vi bør arbejde meget mere med bold og tekniske osv og vente med fysisk til sidst.. Det har virket på FCN...

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Ravnen »

Vi skifter seks mand og vinder 2-0. Det var jo ikke vores stærkeste opstilling. Vi spillede ikke prangende. Men som med FCK i mange år, så kan vi spille kedeligt og alligevel vinde. Der er en del spørgsmål. Men fem sejre i fem kampe, det er sgu godkendt.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af DenStolteJyde »

Hvem bar egentlig anførerbindet når hverken Erik eller Jakob var med?

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af mnm123 »

DenStolteJyde skrev:
12. aug 2019, 07:53
Hvem bar egentlig anførerbindet når hverken Erik eller Jakob var med?
Scholtz

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Stoffer »

Ingen eller ringe kontrol centralt på midtbanen. Ligesom mod Rangers. WB's er et også et problem, men jeg mener, at vores problemer starter og slutter centralt. En ting er, at Okosun havde en dårlig dag på kontoret, men hvad var dog den taktiske instruks i går? - Mabil og Anderson søgte alt for sjældent ned mellem kæderne og ind i centrale rum, men lå i stedet på line, så vi havde 2 angribere og 2 midtbane spillere til at ligge og vil tage den dybe løb.

Sparv viste torsdag, hvad mange af os vidste, at han ikke er løsningen. Okosun ligner absolut heller ikke løsningen. Slet ikke i går, og heller ikke i de andre kampe han har spillet. Det er mig fuldstændig uforståeligt, at man har troet, at disse to var løsningen - hvad er det dog, man har set til træning og har tænkt?

Vi har jo også kun haft tre år til at finde en løsning på tiden efter JP. De store transfersucceser falmer meget i disse uger, når man har vist sig så ringe til at foretage et generationsskifte. De store salg burde netop have givet økonomisk rum og mentalt overskud til at få sikret ryggraden på holdet.

Jeg råber ikke bål og brand. Det er bare trist, at ens negative forventninger er blevet præcist indfriet.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Cortez »

Tror ikke der er nogen, der er utilfredse med pointhøsten. Grimme sejre har bestemt sin berettigelse. Problemet er jo at der ikke er nogen modvægt på skalaen. Vi spiller jo ikke brandkampe i ny og næ. Når vi gang på gang er heldige (og dygtige) til at få fordelen over på vores banehalvdel, kan jeg jo ikke lade være med at tænke hvornår det ikke går længere. Det er her frustrationen med ikke at se fremgang på det spillemæssige plan kommer ind.

Vi har indiskutabelt dygtige fodboldspillere (om de så alle er castet rigtigt er en anden snak), men de virker til at være mindre intelligente end andre spillere. Det var noget af et statement, og hvad mener jeg så med det? Jo, der bliver taget for mange dårlige og individuelle beslutninger i kampforløbet og det virker ikke rigtigt til at spillerne helt ved hvordan de skal spille kampen. Og det må jo betyde at de er dummere end andre spillere - for det kan da ikke have noget at gøre med vores trænerteam? De er jo alle af egen avl, så de må da vide, hvordan vi gerne vil spille og være i stand til at formidle det?

Jeg er i øvrigt overhovedet ikke enig i at Sparv var skurken i torsdags. Han spillede en ok kamp. Men det er svært at rydde op efter en kylling der løber undt uden hoved og en dirigent, der får orkesteret til at spille ude af takt (hvilket også er svært, når dirigentstokken kun sporadisk bliver svunget). Hertil kommer spillere der spille ude af position fordi EN skade kan få korthuset til at vælte.

Puha, der er langt op til FCK - men det kan være vi skulle begynde med en selvransagelse: Er vi virkelig så selvtilstrækkeligt gode, at vi ikke behøver input udefra?

/Cortez

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af THenry »

Cortez skrev:
12. aug 2019, 10:54
Tror ikke der er nogen, der er utilfredse med pointhøsten. Grimme sejre har bestemt sin berettigelse. Problemet er jo at der ikke er nogen modvægt på skalaen. Vi spiller jo ikke brandkampe i ny og næ. Når vi gang på gang er heldige (og dygtige) til at få fordelen over på vores banehalvdel, kan jeg jo ikke lade være med at tænke hvornår det ikke går længere. Det er her frustrationen med ikke at se fremgang på det spillemæssige plan kommer ind.
Vi er klart i en transitionsfase, hvor grundlæggende elementer som spillestil ændres, og de gamle profiler bliver skibbet videre, og alligevel vinder vi alt (med undtagelse af 90 minutter mod Rangers) i den nye sæson. Jeg er helt enig i, at det ikke er kønt at se på (men det var den gamle stil jo heller ikke ligefrem), men vi kan vel hellere ikke forvente at lave så grundlæggende ændringer uden, at det får en (negativ) effekt på banen, når der skal køres så mange nye spillere ind samt et nyt system?

Spillet bliver forhåbentlig bedre, relationerne stærkere og udtrykket mere sammenhængende i løbet af efteråret, når vi har arbejdet i længere tid med de mange nye tiltag. Tingene tager desværre tid, men hvis vi ikke ser en spillemæssig fremgang i efteråret, så skal vi da naturligvis være bekymret (for så bliver vores point sandsynligvis hentet via en kombination af held og svage modstandere i Superligaen, der er niveauer under dem, som vi skal slå i Europa).

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R5: Horsens - FCM

Indlæg af Konsulen »

Cortez skrev:
12. aug 2019, 10:54
Tror ikke der er nogen, der er utilfredse med pointhøsten. Grimme sejre har bestemt sin berettigelse. Problemet er jo at der ikke er nogen modvægt på skalaen. Vi spiller jo ikke brandkampe i ny og næ. Når vi gang på gang er heldige (og dygtige) til at få fordelen over på vores banehalvdel, kan jeg jo ikke lade være med at tænke hvornår det ikke går længere. Det er her frustrationen med ikke at se fremgang på det spillemæssige plan kommer ind.

Vi har indiskutabelt dygtige fodboldspillere (om de så alle er castet rigtigt er en anden snak), men de virker til at være mindre intelligente end andre spillere. Det var noget af et statement, og hvad mener jeg så med det? Jo, der bliver taget for mange dårlige og individuelle beslutninger i kampforløbet og det virker ikke rigtigt til at spillerne helt ved hvordan de skal spille kampen. Og det må jo betyde at de er dummere end andre spillere - for det kan da ikke have noget at gøre med vores trænerteam? De er jo alle af egen avl, så de må da vide, hvordan vi gerne vil spille og være i stand til at formidle det?

Jeg er i øvrigt overhovedet ikke enig i at Sparv var skurken i torsdags. Han spillede en ok kamp. Men det er svært at rydde op efter en kylling der løber undt uden hoved og en dirigent, der får orkesteret til at spille ude af takt (hvilket også er svært, når dirigentstokken kun sporadisk bliver svunget). Hertil kommer spillere der spille ude af position fordi EN skade kan få korthuset til at vælte.

Puha, der er langt op til FCK - men det kan være vi skulle begynde med en selvransagelse: Er vi virkelig så selvtilstrækkeligt gode, at vi ikke behøver input udefra?

/Cortez
Spot on - det beskriver præcist hvad der er galt på holdet, som det fungere pt.
Derudover er det ulideligt gang på gang at høre KA udtale alá: "Jeg synes, at vi i store dele af kampen lykkedes med det vi ville....". Vi spiller af h til, og alligevel "lykkedes" spillerne med at overholde gameplanen..?. Det kan da ikke passe, at det hér er hvad trænerteamet vil?

Besvar