Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af ben2han »

man har lige fået 22,3 mill kr. fra Crystal palace som man ikke har budgetteret med

Det er oplagt at hente en Løssl, og ja hvis Løssl gerne vil afslutte i FCM, som han sidste år udtalte, så er det nu. Jesper Hansen kan man godt skyde af nu.

Jeg mener også at tiden nu er til at man bør hente en klassemidt, med erfaring en ligesom Zeca i FCK.

Ryger Paul så har man også et beløb her. African nation cup er der Paul skal sælge sig selv.

Derudover mener jeg at tiden er inde til at rydde op i udlejdede spillere, David i Rosenborg, de 2 i Horsens og dem i Fredericia er det vel kun Torp der kan forsætte på leje i en superliga klub ?

Dal hende, jesper hansen, okosun, mayron-george, bozhidar-kraev, bozhidar-kraev, Zsolt Korcsmár, Kian Hansen, Madsen, JENS-LYS CAJUSTE og Hassan

er vel alle nogle der skal vejes i forhold til udlejning, afskibning og forlængelse

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af THenry »

Danne skrev:
2. maj 2019, 16:26
Måske du har ret, men så har de fandme os placeret røven godt og grundigt i klaskehøjde, hvis vi igen skulle kikse.
Synes netop meldingerne lød på, at vi ikke skulle ud i en Sisto/Osmanlispor situation igen. Vi skal stå skarpt ultimo August, og det gør vi ikke ved at sælge topscoren lige inden.
Jeg er ret sikker på, at Paul bliver solgt inden ultimo aug. (og i det tilfælde skal vi hurtigt have en erstatning på plads til de afgørende kampe), da vi ikke kan bruge en Paul i juli/august, der går og frygter for en skade (og dermed mislykket udlandsskifte). Det bliver bare dobbelt op på Bad Paul. Det duer slet ikke. Slet ikke da hans spil er langt an på fysikken. Jeg tror mest på, at han er solgt inden næste sæson starter.

Vi skal håbe på, at Paul bliver udtaget til ACN og at vi kan sælge ham på baggrund af det.

Vi har købt masser af potentiale (Brumado, Dovbyk og George har vel også et uforløst potentiale) i angrebet på den lange bane, men vi mangler det "sikre kort", der kan lave målene efter Paul og banke os i Europa.

Vores økonomi er i høj grad bundet op på salg af talentfulde spillere (og derfor køber vi ofte unge spillere med stort videresalgspotentiale). Derfor blev jeg også overrasket over, at vi signede en 28-årige Drexler sidste sommer. Hvis vi begynder at spille med 2 angribere, så vil jeg ikke blive overrasket over, hvis vi signer en ældre, dyre, men proven goalscorer, end vi er vant til. Altså en "Drexler-profil" på 9'er-positionen. Spørgsmålet er bare om vi kan lokke en spiller af en sådan kaliber til Heden (Drexler kunne vi jo kun holde på i en måned...). Jeg har heller ikke lige navnet på ham, men det kunne være en vej at gå som afløser for Paul. Særligt hvis der kommer nye og mere ambitiøse målsætninger, som jeg forventer lige om hjørnet, for så bliver man nød til at følge ordene op med handling og køb af en værdig afløser for vores topscorer i de sidste par sæsoner.

Jeg har svært ved at se en 9'er fra U-19 (eller af de angribere, der er på udleje), der kan gøre sig gældende, så det bliver indkøb ude fra, hvis der skal hentes en ny angriber.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af 974 »

Generelt: Husk iøvrigt at Rilwan Hassan vel har udløb her til sommer :-)
Ved ikke om det ender op med at man giver ham en ny kort kontrakt ifm hans evt. danske statsborgerskab der burde være på vej

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Benzo »

Kunne det tænkes at man giver Hassan en 1-årig forlængelse (som tak for trofastheden) og så udlejer ham til Fredericia eller lign?

Bobar
Indlæg: 95
Tilmeldt: 27. jun 2009, 08:20

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Bobar »

Hej
Ang. Rilwan ville jeg mene at Sdr.jyske kunne være et godt sted for ham. Glen kender ham fra tidligere og de mister en del spillere til sommer dernede i det tyske :)

En anden ting.... Jeg har tidligere i denne tråd nævnt min nysgerrighed for Andrew Hjulsager, men indlægget druknede lidt i Henkers spam.
Kunne han være et godt alternativ til midtbanen. Han har ikke spillet så meget, men skulle, iflg. ham selv (I know) vist have udviklet sig en del alligevel. Vi har en del midtbanefolk, men jeg tænker lidt at der skal ny energi ind på holdet.
Okusun virker heller ikke som en spiller som KA, satser på, så dette kunne også være et argument.
Er der nogen herinde, der er lidt mere opdateret på Andrew?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af THenry »

Jeg synes det er en ærgerlig afslutning og lidt af en degradering af Rilwan, hvis han bliver udlejet til 1. division. Så er det vist bare bedre at lade være at forlænge med ham. En genforening med Glen i Sønderjyske er mere oplagt end Fredericia.

Ift. Hjulsager så var der en del diskussion af ham i august, da vi formentlig havde signet ham, hvis vi var kommet forbi Malmö i EL. Derfor tror jeg helt sikkert stadigvæk, at han er på blokken. Jeg ved dog ikke, om hans situation har ændret sig i Celta efter de igen, igen fik nye træner i marts. De har dog haft en så kaotisk sæson, at det vil være naturligt med en oprydning i truppen, og Hjulsager har kontraktudløb i sommeren 2020, så det er helt klart et navn, som er værd at holde øje med, hvis han bliver tilgængelig. Generelt tænker jeg, at skandinaviske spillere i en fin alder som f.eks. Hjulsager, der er havnet på bænken i større liga/større klub, er interessant for os. Vi har hentet en del spillere, hvor karrieren har udviklet sig sådan (f.eks. Erik, Scholz, Sørloth, Wikheim og tidligere Petter Anderson m.v.).

En midtbanespillere i denne kategori, som interesse mig er 22-årige Iver Fossum. Norsk landsholdspiller, der kan spille på den centrale midtbane.
https://www.transfermarkt.com/iver-foss ... ler/226450

Han rykker ud af Bundesligaen med Hannover, og har ikke spillet meget på det seneste. Kontraktudløb i sommeren 2020, og er en spiller vi kan tage ind, bygge op og sælge videre til en større klub. Jeg ved ikke om, FCM er et interessant næste skridt for ham, men det kunne være en ambitiøs signing, hvis vi kan lave den. Han spillede i øvrigt sammen med Wikheim i Norge.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Stoffer »

Hvorfor plæderer I for Hjulsager - er det fordi han er et navn man kender, der har været en tur i La Liga? I og med han har siddet så meget på bænken, ved vi meget lidt om, hvor han står nu, men I må have nogle tanker.

Mig bekendt passer han ikke naturligt ind i formationen. Så vidt jeg husker, har han aldrig været garant for massiv offensiv produktion, og hans defensive kvaliteter består primært i et godt løbepensum.

Hvad mener I han bringer, som fx Onyeka ikke bringer? Og var skriverierne om ham ikke bare spekulationer, som dem der altid opstår når en dansker i udlandet har splinter i røven?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af THenry »

Jeg plæderer ikke som sådan ikke for at hente ham, men ser det som sandsynligt, at vi jagte ham til sommer (har hørt en 2-3 steder fra, at vi var tæt på ham sidste sommer), og når der var interesse sidste sommer (og dermed også en vurdering af, at han kunne være interessant for os), så er det vel ikke unaturligt, at der kan blive interesse igen, hvis han skal væk fra Celta til sommer?

Mener han har nogle pæne stats (og det kigger Benham jo meget på) fra Brøndby-tiden. Jeg så nogle opgørelser sidste sommer på enten xG eller xA, men kan ikke lige huske hvor, men det kunne bakke op interesse i ham.

Som jeg husker ham fra Brøndby, så var han bedst som 8'er (i deres system), og jeg tænker også, at han er bedst på en central midtbane hos os, hvis det kommer dertil.

Ift. Frank, så vil jeg vurdere at Hjulsager er bedre med kuglen (tror også det er svært at begå sig i La Liga, hvis ikke man kan lidt med bolden), mens Frank er langt bedre i duelspillet. Det er to ret forskellige typer, som jeg ser det.

I Sort Snak hørte vi en optagelse med Bak, hvor han nævner, at man ikke nødvendigvis ser Frank som central midtbanespiller, da han ikke er gode venner med bolden (husker ikke den præcise formulering), så det kan måske indikere, at man vil have bedre boldspillere ind på midtbanen (Polles tid lakker jo også mod enden).

Jeg har dog til tider ret svært ved at finde ud af, om vi vil være bedre på kuglen for at få succes internationalt, eller om vi fortsat vil være et power-hold, der slår modstanderen på fysik, fart, dødbolde og aggressivt presspil. Vores seneste indkøb tyder på det første, men synes både Steinlein og Ankersen bliver ved med at sige, at vi skal blive 5% bedre til de ting, som vi er gode til og ikke må glemme vores DNA og spilfilosofi osv. På den anden side taler Kenneth Andersen om, at blive bedre med bolden, og har nærmest ikke brugt Okosun (der ville være perfekt i power-fodbold), og i stedet for spillet Evander centralt på midtbanen...Hvis vi vil være bedre med bolden centralt i banen, så tror jeg Hjulsager er et fornuftigt bud, da han er mere mobil og løbestærk end Polle, og er bedre teknisk end f.eks. Frank og Sparv.

Jeg synes dog Iver Fossum er mere interessant, men han er formentlig også dyrere og sværere at få fat i end Hjulsager.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af THenry »

Her er linket ift. Hjulsager og xG.

"In midfield you should not underestimate the importance of Hjulsager, who were the most dangerous midfielder for Brøndby this season, yielding an impressive 0.29 xG per 90 minutes, a tad better than Mukhtar at 0.26 xG – with both being pretty strong at assisting too. The departure of Hjulsager in winter could be a part of the explanation for Brøndby’s poor spring, as they now only had one real midfield threat".

http://superligabets.blogspot.com/?m=1

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af CasperA »

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, tror jeg ikke, at vi skal forvente det helt vilde på ind-siden i det kommende transfervindue. Når Claus Steinlein siger, at der skal være fokus på at køre egne talenter ind i løbet af de næste tolv måneder, ved man, at FCM vil gå all-in på det. Jeg forestiller mig derfor, at ledelsen vil forsøge at sammensætte truppen på en måde, så trænerstaben bliver "presset" til at benytte de unge spillere i stedet for de ældre marginalspillere. Dette kan som sagt gøres ifm. trupsammensætning, hvor man højst sandsynligt sælger eller udlejer nogle af de ældre marginalspillere.

Ift. truppen får vi 11 spillere tilbage fra leje til sommer, men når jeg kigger nedad listen med de 11 spillere, kan jeg ikke se, at nogen af dem skulle kunne gå direkte ind på vores hold og være med til at nå vores ambition omkring guldmedaljer og Europæisk gruppespil. De fleste af dem har enten været skadede, eller også har deres lejeophold bare ikke været ret godt ift. spilletid og succes.

Spillere jeg tænker, vi skal have solgt/udlejet:
  • Marc Dal Hende (Han har tidligere udtalt, at han gerne vil prøve sig af i udlandet, så mon ikke det er ved at være tid, når man tager hans alder i mente.)
  • Zsolt Korcsmár (Har været skadet i et år snart og er efterhånden blevet overhalet af både James og Nicolaisen.)
  • Rilwan Hassan (Evt. en lille forlængelse eller en udlejning, indtil han får sit statsborgerskab)
  • Bozhidar Kraev (Han er slet ikke med i truppen længere, så mon ikke han tager hjem til Bulgarien til sommer.)
  • Mayron George (George har efterhånden fået nok chancer i FCM - og det virker desværre til, at han bare ikke har niveauet til at kunne løfte FCM.)
  • Paul Onuachu (Man må formode, at Paul bliver solgt til sommer, når man har lovet ham det.)
  • Simon Okosun (Jeg tænker, at man har nogle yngre spillere, som man hellere vil benytte i stedet for Okosun, som heller ikke har været en succes hos os.)
Nu hvor vi højst sandsynligt ikke har Paul Onuachu mere til sommer, som har været én af vores vigtigste spillere ift. det system, som vi har spillet, tænker jeg, at man skifter over til at spille en 3-5-2 i stedet for, da det vil passe langt bedre til det spillermateriale, som vi kommer til at have. I foråret har man set, at trænerne har kæmpet med at finde de rette spillere til 3-4-3 systemet, hvilket man slet ikke har lykkes med.

Jeg har ingen anelse om, hvad ledelsen gør mht. indkøb, da jeg tror, at vi skal forvente flere og flere akademispillere det næste stykke tid. F.eks. har man allerede udtalt, at Gustav Isaksen begynder at træne fast med superliga-truppen fra sommer af.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Administrator »

ben2han skrev:
6. maj 2019, 13:13
man har lige fået 22,3 mill kr. fra Crystal palace som man ikke har budgetteret med

Det er oplagt at hente en Løssl, og ja hvis Løssl gerne vil afslutte i FCM, som han sidste år udtalte, så er det nu. Jesper Hansen kan man godt skyde af nu.

Jeg mener også at tiden nu er til at man bør hente en klassemidt, med erfaring en ligesom Zeca i FCK.

Ryger Paul så har man også et beløb her. African nation cup er der Paul skal sælge sig selv.

Derudover mener jeg at tiden er inde til at rydde op i udlejdede spillere, David i Rosenborg, de 2 i Horsens og dem i Fredericia er det vel kun Torp der kan forsætte på leje i en superliga klub ?

Dal hende, jesper hansen, okosun, mayron-george, bozhidar-kraev, bozhidar-kraev, Zsolt Korcsmár, Kian Hansen, Madsen, JENS-LYS CAJUSTE og Hassan

er vel alle nogle der skal vejes i forhold til udlejning, afskibning og forlængelse
Desværre er beløbet kun det halve. Der var en klausul at hvis Sørloth ikke var i klubben, (udlejning/salg), så ville beløbet halveres.

Danne
Indlæg: 59
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Danne »

Måske fik jeg formuleret mig forkert, for jeg mener også Paul skal sælges inden de afgørende kampe. Det er næsten indiskutabelt.

Jeg ser bare det store problem i, at vi igen skal til at spille en ny spiller ind på holdet, og så på en helt afgørende plads.
Det er fedt med Brumado, han kan sikkert godt blive til noget. Men altså ledelsen tror vel ikke engang selv på, at han er klar til at overtage, det er i hvert fald ikke de indikationer man har fået.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af 974 »

Danne skrev:
7. maj 2019, 23:58
Det er fedt med Brumado, han kan sikkert godt blive til noget. Men altså ledelsen tror vel ikke engang selv på, at han er klar til at overtage, det er i hvert fald ikke de indikationer man har fået.
Brumado ser bestemt spændende ud, og i Odense i søndags var det i hvert fald opløftende at se ham komme ind og samspillet med Evander så i hvert fald spændende ud :-)
Når du skriver man - er det så dig selv du mener, eller kender du til at eks. ledelsen mener dette?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
7. maj 2019, 14:40
Jeg plæderer ikke som sådan ikke for at hente ham, men ser det som sandsynligt, at vi jagte ham til sommer (har hørt en 2-3 steder fra, at vi var tæt på ham sidste sommer), og når der var interesse sidste sommer (og dermed også en vurdering af, at han kunne være interessant for os), så er det vel ikke unaturligt, at der kan blive interesse igen, hvis han skal væk fra Celta til sommer?

Mener han har nogle pæne stats (og det kigger Benham jo meget på) fra Brøndby-tiden. Jeg så nogle opgørelser sidste sommer på enten xG eller xA, men kan ikke lige huske hvor, men det kunne bakke op interesse i ham.

Som jeg husker ham fra Brøndby, så var han bedst som 8'er (i deres system), og jeg tænker også, at han er bedst på en central midtbane hos os, hvis det kommer dertil.

Ift. Frank, så vil jeg vurdere at Hjulsager er bedre med kuglen (tror også det er svært at begå sig i La Liga, hvis ikke man kan lidt med bolden), mens Frank er langt bedre i duelspillet. Det er to ret forskellige typer, som jeg ser det.

I Sort Snak hørte vi en optagelse med Bak, hvor han nævner, at man ikke nødvendigvis ser Frank som central midtbanespiller, da han ikke er gode venner med bolden (husker ikke den præcise formulering), så det kan måske indikere, at man vil have bedre boldspillere ind på midtbanen (Polles tid lakker jo også mod enden).

Jeg har dog til tider ret svært ved at finde ud af, om vi vil være bedre på kuglen for at få succes internationalt, eller om vi fortsat vil være et power-hold, der slår modstanderen på fysik, fart, dødbolde og aggressivt presspil. Vores seneste indkøb tyder på det første, men synes både Steinlein og Ankersen bliver ved med at sige, at vi skal blive 5% bedre til de ting, som vi er gode til og ikke må glemme vores DNA og spilfilosofi osv. På den anden side taler Kenneth Andersen om, at blive bedre med bolden, og har nærmest ikke brugt Okosun (der ville være perfekt i power-fodbold), og i stedet for spillet Evander centralt på midtbanen...Hvis vi vil være bedre med bolden centralt i banen, så tror jeg Hjulsager er et fornuftigt bud, da han er mere mobil og løbestærk end Polle, og er bedre teknisk end f.eks. Frank og Sparv.

Jeg synes dog Iver Fossum er mere interessant, men han er formentlig også dyrere og sværere at få fat i end Hjulsager.
THenry skrev:
7. maj 2019, 14:58
Her er linket ift. Hjulsager og xG.

"In midfield you should not underestimate the importance of Hjulsager, who were the most dangerous midfielder for Brøndby this season, yielding an impressive 0.29 xG per 90 minutes, a tad better than Mukhtar at 0.26 xG – with both being pretty strong at assisting too. The departure of Hjulsager in winter could be a part of the explanation for Brøndby’s poor spring, as they now only had one real midfield threat".

http://superligabets.blogspot.com/?m=1
Tak for de her to indlæg. Jeg indrømmer gerne, at mit kendskab til ham er begrænset.

Hvis vi forudsætter, at han kan spille centralt, så ser jeg nogle udfordringer i, hvis han skal påtage sig defensive roller på den centrale midtbane, fx tackling, opsnapning og positionering. Jeg håber, at vi bevæger os i retning af en mere boldfast midtbane - det mener jeg godt, vi kan kombinere med fcm dna'et. Men hvis Hjulsager alligevel er mere 8*er (med 10'er kvaliteter) end 6'er, så vil jeg personligt foretrække at se udvikling hos de unge, der optager samme områder på banen og har lignende kvaliteter. Det er min forståelse, at det er samme område Evander, Torp, Cajuste og Okosun har det bedst i. Men dette har naturligvis sammenhæng med hvad trænerteamet vil med holdet - hvis man vil stå med en høj aggresiv bagkæde, så er behovet for en spiller der kan opsnappe, læse og diktere spillet dybt mindre

Men hvor der er røg..

Min sammenligning med Frank var ikke passende, kan jeg se. Tak for at gøre mig klogere.

Så må jeg ud og lede efter læsestof på Fossum.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af Kent »

For en uges tid siden blev vi linket til ham her på twitter: https://www.transfermarkt.com/domagoj-a ... eler/48810
https://mobile.twitter.com/PawelTurek19 ... 4088167425
Har ikke set det nævnt andre steder, så ved ikke, hvor meget der er i det.

Låst