SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3488
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af mousebreaker »

Fuldstændig vanvittigt at man ikke lærer af det opgør fra sidst. Vi har meget længe været FCN overlegne i stort set hver eneste kamp, hjemme og ude, fordi vi smadrer dem fysisk. Hvorfor gå væk fra det - endda to gange i træk. Jeg forstår det ikke. Hvis man har et parameter hvor man dominerer det andet hold så markant, så skal man være en idiot hvis man ikke forsøger at få det parameter i spil så meget som muligt. Jeg fatter det simpelthen ikke.

Javist, dommeren snyder os for et straffe, men det burde slet ikke være et tema efter kampen. Det er helt vores egen fejl.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af HKP »

Kollektiv OFF-Day.... helt ok... men så skal man fanme ikke snakke om så latterlige ting som “the double” nogensinde igen.... når det er det udtryk man kommer på banen med!!

Det er der ikke råd til hvis man spiller om mesterskabet!!!

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af ben2han »

HKP skrev:
30. mar 2019, 18:10
Kollektiv OFF-Day.... helt ok... men så skal man fanme ikke snakke om så latterlige ting som “the double” nogensinde igen.... når det er det udtryk man kommer på banen med!!
enig og her synes jeg netop at anføreren må gå forrest, og det gør Jacob ikke igen igen, nuvel han har hans dødbolde, men her kan en Evander gøre det lige så godt, og man har en Rafal Kurzawa, som for mig har et dræbende indlæg fra hjørne på højrekanten. Men Poulsen bidrager ikke med andet end bold omgang, og hvor tempoet slet ikke er højt nok, her er Evander en klasse bedre.

Jacob trak tempoet ud af kampen, med sin lange ventetid på dødbolde, man skulle tro, at det var FCM der lå nr. 6 og spillede på udebane mod topholdet.

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Peter »

Rolig nu vi spiller 1 kamp uafgjort i en kamp som vi trods alt dominerer og så finder folk høtyvene frem... Vi har tabt 2 point intet mere.

Det var det samme da vi spillede uafgjort imod FCN sidst - Så duede Polle og Erik pludseligt heller ikke mere.

1 uafgjort og så må man ikke melde ambitioner ud. Ikke meget substans i al den heksejagt.


Op igen vi klarer OB næste gang


Forza :fcm:

mousebreaker
Indlæg: 3488
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af mousebreaker »

Peter skrev:
30. mar 2019, 18:20
Rolig nu vi spiller 1 kamp uafgjort i en kamp som vi trods alt dominerer og så finder folk høtyvene frem... Vi har tabt 2 point intet mere.

Det var det samme da vi spillede uafgjort imod FCN sidst - Så duede Polle og Erik pludseligt heller ikke mere.

1 uafgjort og så må man ikke melde ambitioner ud.
Rolig nu, siger du?!

Man kan altid spille uafgjort, det er ikke grundet resultatet folk harcellerer over det her, selv om det selvflg har indflydelse. Kernen i det hele som du tilsyneladende har misset, er at vi stadigvæk spiller elendigt trods det at vi nu er nået til mesterskabspillet. At vi under KA tilsyneladende har svært ved at finde/bevare vores identitet, som er powerbold. Udtrykket på banen har jo været mere og mere bekymrende som foråret er skredet frem. Vi har endnu ikke spillet en god helstøbt kamp.

Omvendt kunne vi da også iføre os hørbukser, hjemmestrikket sweater og halstørklæde, sætte os i en rundkreds og ryge en fed og synge sange fra højskolesangbogen, mens vi trøster os med at det hele nok skal gå og at der ikke er noget at bekymre sig om.

Der er virkelig noget at arbejde med for KA og det er virkeligt bekymrende. Det udtryk vi har i dag rækker ikke mod OB i semifinalen i pokalen. Vi skal tilmed snart møde FCK på udebane og så kan sæsonen pludselig hurtigt blive en fuser. Vi ligner en sammenbragt flok på banen og ikke som et hold hvor der er gennemtrænet nogle systematikker I spillet som man altid kan falde tilbage på. Som eks FCN kan, med meget dårligere spillere, kudos til dem.

Mit håb er at holdet finder gnisten via de rutinerede spillere (eller KBB?) som nu råber vagt i gevær og hiver de andre op til træning. Kenneth Andersen virker som en alt for rolig fyr til at det skal komme fra ham, lader ikke til at han har den der indre ild (temperamentet), men måske han har det bag lukkede døre? Uanset hvad så skal de i et helt andet mentalt gear mod OB på onsdag. Kvaliteten i spillet må komme derefter, for sent at træne sig til noget nu. Det burde have været på plads.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mnm123
Indlæg: 876
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af mnm123 »

Vi er gået fra et power hold til et hold uden power.

De foreste 5 vinder ingen 2 bolde eller nærkampe på modstanderens halvdel,
derfor er vi meget kønsløse at se på i dag.


Kampen viser at vi igen ikke kan spille 1 2 mands midtbane med Polle
og Evander mod et 3 mands midtbane. Målmanden er bedste spiller siger
vel alt om at mange præstere i øjeblikket.


Ligner lidt et hold som er kørt fast i 3-4-3 systemet.
Det vil være spændende at se os i 4-3-3 med Frank/Sparv ind på midtbanen
med Polle og Evander.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
30. mar 2019, 18:46
Peter skrev:
30. mar 2019, 18:20
Rolig nu vi spiller 1 kamp uafgjort i en kamp som vi trods alt dominerer og så finder folk høtyvene frem... Vi har tabt 2 point intet mere.

Det var det samme da vi spillede uafgjort imod FCN sidst - Så duede Polle og Erik pludseligt heller ikke mere.

1 uafgjort og så må man ikke melde ambitioner ud.
Rolig nu, siger du?!

Man kan altid spille uafgjort, det er ikke grundet resultatet folk harcellerer over det her, selv om det selvflg har indflydelse. Kernen i det hele som du tilsyneladende har misset, er at vi stadigvæk spiller elendigt trods det at vi nu er nået til mesterskabspillet. At vi under KA tilsyneladende har svært ved at finde/bevare vores identitet, som er powerbold. Udtrykket på banen har jo været mere og mere bekymrende som foråret er skredet frem. Vi har endnu ikke spillet en god helstøbt kamp.

Omvendt kunne vi da også iføre os hørbukser, hjemmestrikket sweater og halstørklæde, sætte os i en rundkreds og ryge en fed og synge sange fra højskolesangbogen, mens vi trøster os med at det hele nok skal gå og at der ikke er noget at bekymre sig om.

Der er virkelig noget at arbejde med for KA og det er virkeligt bekymrende. Det udtryk vi har i dag rækker ikke mod OB i semifinalen i pokalen. Vi skal tilmed snart møde FCK på udebane og så kan sæsonen pludselig hurtigt blive en fuser. Vi ligner en sammenbragt flok på banen og ikke som et hold hvor der er gennemtrænet nogle systematikker I spillet som man altid kan falde tilbage på. Som eks FCN kan, med meget dårligere spillere, kudos til dem.

Mit håb er at holdet finder gnisten via de rutinerede spillere (eller KBB?) som nu råber vagt i gevær og hiver de andre op til træning. Kenneth Andersen virker som en alt for rolig fyr til at det skal komme fra ham, lader ikke til at han har den der indre ild (temperamentet), men måske han har det bag lukkede døre? Uanset hvad så skal de i et helt andet mentalt gear mod OB på onsdag. Kvaliteten i spillet må komme derefter, for sent at træne sig til noget nu. Det burde have været på plads.
Kunne sgu ikke have skrevet det bedre selv, Mousebreaker. Hvor er viljen og vildskaben? Jeg får lange løg af den attitude Wikheim render rundt med.

/Cortez

Danand123
Indlæg: 856
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Danand123 »

Er enig med flere af jer mht spillet og manglende overbevisning. Kritikken bliver dog altid værre, når man ikke vinder på trods af pæne målchancer.

MEN jeg vil stadig påpege, at det er skuffende og for dårligt, der ikke møder flere op til en kamp i mesterskabsslutspillet. Vi spiller med om guldet, vejret er godt og det er lørdag eftermiddag. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor mange af jer skribenter, der møder op på stadion. Jeg kan sagtens følge udfordringen med kampe søndag aften kl. 20 (som det var en gang) og mandagskampe, som begge er udfordringer for børnefamilier. Kan vi virkelig ikke mønstre flere sådan en lørdag, så har vi stadig lang vej til at skabe en stor fanbase, der også prioriterer at støtte holdet på stadion.

Og med normalt en del mål i hjemmekampene, er det i hvert fald ikke underholdningen, der har manglet.

Kandiderer til ugens fyring , for det kan “vi” da selv gøre noget for at skulle lykkes med.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3335
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af TrueWolfMidt »

Rolig nu. Hvis vi havde scoret på nogle af de mange farlige chancer, så havde piben haft en anden lyd. Hatten af for Fcn, de er trods alt mange hold overlegne i superligaen, lige pt.

mousebreaker
Indlæg: 3488
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
30. mar 2019, 22:42
Rolig nu. Hvis vi havde scoret på nogle af de mange farlige chancer, så havde piben haft en anden lyd. Hatten af for Fcn, de er trods alt mange hold overlegne i superligaen, lige pt.
Lyden havde ikke været meget anderledes hvis vi havde scoret i overtiden. Mange har med rette udtrykt deres bekymring over spillet hele foråret. Bare se reaktionerne efter kampen mod Sønderjyske. Mener der var en del berettiget kritik. Selvflg forstærkes det af et skuffende resultat, det er vel ikke unaturligt?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4213
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Ravnen »

Der var gode og dårlige momenter. Men vi taber igen midtbanen, den bliver simpelthen for tynd fysisk med Jakob og Evander ved siden af hinanden.
Synes ellers vi er uheldige med ikke at få scoret, det var dæleme tæt på mange gange. Men vi er nødt til at udnytte alle halvfems minutter, alt for meget af første halvleg var spildt, det kan ikke passe vi skal presses så langt tilbage på egen hjemmebane.

Men rolig nu. FCN vinder formentlig over FCK, det er et svært hold at spille mod :-)

Jakla
Indlæg: 372
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Jakla »

Kæmpechancer der bare skal scores på er et af problemerne. Der må være spilere der slår hovedet fra i det vigtige øjeblik..
I øvrigt havde jeg gerne set Kurzawa på banen i stedet for Del Hende. MDH bidrager ikke direkte nok offensivt pt. synes jeg. Mabil gjorde en god figur og skabte et utal af hjørnespark, der burde havde givet udbytte hvis ellers JP havde formået at slå dem ordentligt. En kamp vi skulle havde vundet. Når det er sagt ser jeg FCN som det tredjebedste hold i ligaen og et hold som også vil tage point fra FCK.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af THenry »

Det er skuffende vi ikke vinder, selvom vi stadigvæk ikke har ramt 90 gode minutter. Det her burde have været en klar sejr, når man kigger på kvaliteten af de chancer, som vi skaber. Derudover får vi 10 hjørnespark mod en flok konfirmander. Det plejer vi, at kunne udnytte, men Polles server var ofte dårlige i går.

Skarpheden og kynismen mangler, og den skal vi have fundet frem, men Wikheim sparker vel heller ikke over fra 2 meters afstand næste gang og Paul "brænder" forhåbentlig heller ikke så frit et hovedstød fra det lille felt mere end denne ene 1 ud af 10 gange?

Jeg var godt tilfreds med 1. halvleg, hvor vi skaber store chancer, og skulle ret beset have lukket kampen indenfor de første 45 minutter. Vi taber momentum i 2. halvleg, hvor jeg savnede Franks aggressive prespil og arbejdsiver, da FCN lå og kørte bolden rundt til sidst.

Den sidste udskiftning af Paul til fordel for Rilwan var decideret håbløs. Man må da på forhånd have vidst, at Paul var træt, og at det kunne koste en udskiftning efter hans landskampe og lange rejse (når det er forklaringen efter kampen), og derfor kunne man vel godt have taget Brumado med på bænken?

Nicolai Kammersgaard
Indlæg: 106
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

mousebreaker skrev:
30. mar 2019, 18:46
Man kan altid spille uafgjort, det er ikke grundet resultatet folk harcellerer over det her, selv om det selvflg har indflydelse. Kernen i det hele som du tilsyneladende har misset, er at vi stadigvæk spiller elendigt trods det at vi nu er nået til mesterskabspillet. At vi under KA tilsyneladende har svært ved at finde/bevare vores identitet, som er powerbold. Udtrykket på banen har jo været mere og mere bekymrende som foråret er skredet frem. Vi har endnu ikke spillet en god helstøbt kamp.
Hvad er din definition af powerbold?
Jeg synes det var fedt at se i første halvleg, hvordan vi pressede FCN helt tilbage med vores høje pres og generobrede bolden super effektivt.At vi så igen, igen, igen ikke kan spille 90 gode minutter er bare ikke godt nok, men det havde måske også set anderledes ud, hvis vi havde scoret på en af vores mange chancer i 1. halvleg.

[/quote]
Mit håb er at holdet finder gnisten via de rutinerede spillere (eller KBB?) som nu råber vagt i gevær og hiver de andre op til træning. Kenneth Andersen virker som en alt for rolig fyr til at det skal komme fra ham, lader ikke til at han har den der indre ild (temperamentet), men måske han har det bag lukkede døre? Uanset hvad så skal de i et helt andet mentalt gear mod OB på onsdag. Kvaliteten i spillet må komme derefter, for sent at træne sig til noget nu. Det burde have været på plads.
[/quote]

Det var jo også den kritik der var imod Thorup i starten, at han ikke virkede engageret fordi han ikke løb rundt som en anden Klopp...

Som jeg ser det ud som om at KA prøver at udvikle vores spil endnu en tand og han kan jo ikke gøre for at Poul og Wikheim ikke vil scorer når de står helt fri foran mål. Hvis man skal kritisere noget under KA, er det at vores hjørne og indkast er blevet signifikant dårligere siden han overtog og vi savner de her "lette" mål når angrebsspillet ikke fungere.

Nicolai

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R27: FC Midtjylland - FC Nordsjælland

Indlæg af Konsulen »

Vi pressede ikke FCN tilbage med hurtige bolderobringer - de havde faktisk bold mere end os i 1. halvleg, som jeg lige husker det.
Som jeg ser det, er vi i den samme situation som da Thorup tog over på trænerposten. Dengang hang spillet heller ikke sammen, nok mest fordi han pinedød skulle ændre på spillet ift. Glenn, uden skelen til hvad der havde virket indtil da. Nu vil KA så også med vold og magt ændre på hvordan holdet skal spille, fordi hvordan vil han ellers kunne markere sig ift. Thorup? Vi må bare vente på, at han finder en måde at spille på, der tilgodeser gruppens styrker

Besvar