Transfer vinter 18/19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Transfer vinter 18/19

Indlæg af Administrator »

Husk snakken skal være transferrelateret.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af TheLegend »

Jeg tror Mabil eller Wikheim ryger for rigtig mange penge i vinduet.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Mabil har leveret med et højt bund (og top) niveau gennem længere tid. Helt klart ham der kommer bud på tænker jeg. Wikheim er for svingende til at indbringe et større beløb efter FCM målestok. Paul Onuachu bliver solgt, det er jeg ret sikker på. Måske det også er Dal Hendes tur.

Jeg håber at klubben bruger vinterens vindue som forberedelse til Europa i efteråret. Laver de køb der skal til for højne vores niveau. Det er Pauls tur til at komme afsted, men er George klar til at tage over. Det tænker jeg ikke han er, Dovbyk heller ikke. Spændende hvad vi gør der. Jeg er fortrøstningsfuld. Jeg mener at et gruppespil er at foretrække frem for et mesterskab - ikke at man bare lige sådan kan bestemme det selv og et mesterskab gør jo mange ting nemmere i den europæiske færd, men truppen skal mere eller mindre gøres klar til Europa så vi ikke står med et usammenspillet hold i August
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Vijen »

Hvis det passer at Brøndby skal have en større udrensning, hvem kunne så være interessant for os?

Jeg tænker umiddelbart en Kasper Fisker kunne være interessant. Udemærket niveau, kontraktudløb og en god spiller for trupmiljøet. Og ikke mindst, så brokker han sig ikke når han ikke er starter. Hvilket han nok ikke vil komme til hos os.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Saemala »

Så også andet steds at nogen FCK'ere snakkede om Dal Hende, men har virkeligt svært ved at se, at nogen spillere skulle få lov at skifte direkte mellem Brøndby, København og Midtjylland.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
15. nov 2018, 10:19
Mabil har leveret med et højt bund (og top) niveau gennem længere tid. Helt klart ham der kommer bud på tænker jeg. Wikheim er for svingende til at indbringe et større beløb efter FCM målestok. Paul Onuachu bliver solgt, det er jeg ret sikker på. Måske det også er Dal Hendes tur.

Jeg håber at klubben bruger vinterens vindue som forberedelse til Europa i efteråret. Laver de køb der skal til for højne vores niveau. Det er Pauls tur til at komme afsted, men er George klar til at tage over. Det tænker jeg ikke han er, Dovbyk heller ikke. Spændende hvad vi gør der. Jeg er fortrøstningsfuld. Jeg mener at et gruppespil er at foretrække frem for et mesterskab - ikke at man bare lige sådan kan bestemme det selv og et mesterskab gør jo mange ting nemmere i den europæiske færd, men truppen skal mere eller mindre gøres klar til Europa så vi ikke står med et usammenspillet hold i August
Enig i meget.

Ang. Wikheim: En spiller på 25 med et godt SL niveau er ikke mange penge værd. Udenlandske klubber køber primært potentiale, når de køber dyrt ind i Danmark, se fx Andreas Poulsen.

Paul er en interessant figur i fcm. Hvordan skal man egentlig vurdere ham? - Han vil skabe et stort hul i visse henseender, særligt ifht. dødbolde, som er helt afgørende. Omvendt kunne jeg godt tænke mig at se, hvordan en mere flydende front 3 ville se ud, særligt hvordan presset vil fungere. Personligt tror jeg på, at George godt kan banke dem ind, så vidt jeg har læst mig til, så har han været en god afslutter ifht. xG i sin tid i SL. Og som du nævner bliver det spændende at se Dovbryk også, hvor vi ved meget lidt. Det er i al fald ikke et sikkert bet, at de kan overtage, det medgiver jeg.

Dal Hende tror jeg ikke på bliver solgt. Hans værdi for fcm (som system spiller) kontra hans handelsværdi tror jeg ikke matcher. Så skulle det være fordi han insisterer, og så skal han naturligvis have lov. Jeg synes, det er vigtigt, at fcm er en klub, der altid giver lov, hvis der er styr på tingene i øvrigt, og en
Vijen skrev:
15. nov 2018, 14:48
Hvis det passer at Brøndby skal have en større udrensning, hvem kunne så være interessant for os?

Jeg tænker umiddelbart en Kasper Fisker kunne være interessant. Udemærket niveau, kontraktudløb og en god spiller for trupmiljøet. Og ikke mindst, så brokker han sig ikke når han ikke er starter. Hvilket han nok ikke vil komme til hos os.
Jeg synes netop, at klubben skal signings Fisker. Han hæver ikke niveauet nævneværdigt, og han har ikke uforløst potentiale. Vi må fortsat stræbe efter, at akademiet skal være en primær kilde til afløsere, krydret med folk der hæver barren væsentligt. Men ellers er jeg da enig i dine betragtninger.

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af ben2han »

Salgsklar: Paul, Mabil, wickhem, (Koscmar, MDT, Brandhof og David (Haugesund) skal videre)

Udlejning: Kraev og/eller Onyka

Tilbage til FCM: Manjrekar James fra Fredericia som går ind i stedet for Koscmar, James kan blive den nye Sanneh ? han har været 1 divisions bedste spiller i dette efterår her.

Andre udlejede spillere i Fredericia vedbliver at være i Fredericia. Stor skuffelse at Michael Baidoo ikke kunne kæmpe sig til en fast plads i efteråret.

Indkøb: en klasseangriber (15-25 mill kr. klassen) hvis Paul smutter og måske en ægte venstre back ?

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af CasperA »

Det mest spændende ved det kommende vindue er vel hvad der kommer til at ske med Paul. Hvis han skal sælges, skal det næsten være i det kommende vindue.

For det første har han "kun" halvandet år tilbage af sin kontrakt tilbage, så hvis vi skal have et kæmpe beløb for ham, er vi næsten nødt til at sælge ham snarest muligt. Derudover ville det også være optimalt at sælge ham nu, da vi i så fald kan nå at få sammenspillet et nyt angreb inden de europæiske kampe til sommer, så vi er på forkant og dermed ikke skal begynde at spille en helt ny offensiv sammen lige inden de europæiske kampe.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af TheLegend »

https://www.bt.dk/superligaen/fcm-lurer ... -millioner

Ikke at artiklen siger så meget, men hvad tænker i? Personligt er jeg ret pro-Evander. Tror på at han kan udvikle sig til en spiller, som er aaalt for god til superligaen.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Peter »

Onyeka udlejning skal slet slet ikke på tale han er god nok til at være her.

Kraev skal væk på en transfer eller en udlejning - Nok gerne en udlejning for min skyld syntes at hans mål for Bulgarien viser at han kan noget, men han har bare ikke vist det her.

Paul ryger - Det er jeg egentligt ikke i tvivl om. Kan vi få Ingvartsen ind i stedet ville det være ideelt selvom han ikke har spillet meget det sidste år - ellers skal vi hente en ukendt hvilket jeg bestemt ikke er imod så længe at der er mål i støvlerne :)

Evander skal signes permanent - Syntes at han ser lige så spændende ud som han det lød til da vi lejede ham.

Lød ikke til på Jess i hans optakten til hans sidste kamp at der på nogen måde havde været interesse for Marc så tvivler på at han ryger her til vinter, men kan vi finde en fin backup til ham ville det være klasse - Og så en udlejning til Munksgaard eller Mads Døhr og så køre den anden i stilling til at der er nogen der henter Joel Anderson til sommer - Han er for god til superligaen efter min mening.

Sælger vi Korcsmar så er det også fint med mig ved ikke hvor god ham James er, men jeg ser hellere Nicolaisen end James i Midtjyllands forsvar så hvis at James bliver i Fredericia i resten af sæsonen så kan han komme til sommer for at erstatte Kian eller Erik til sommer hvis at en af dem bliver solgt. Så kan Oliver Olsen agere 3 backup til de 3 startere resten af sæsonen. Det er mine ønsker!

Så kort sagt:
Udlej/Sælg Kraev og udlej en af de 2 reserver til højre back.
Køb Evander permanent.
Sælg Paul for en fin pris det har han fortjent - Køb en angriber med mål i støvlerne.
Ny backup til venstre back.
James skal blive i Fredericia.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Vil vi noget i Europa har vi ikke brug for at sælge for meget ud af de bære de kræfter, men buddene kan selvflg blive så store man ikke kan sige nej.

Paul Onuachu: Skal vi have en god skilling for Paul skal det være nu. Timingen er tilmed rigtig fordi Good Paul er tilbage på banen. Han ryger afsted.

Korscmar: uholdbar situation han er i. Tænker han er fortid og det har jeg det egentlig fint med. Han er ikke SÅ meget bedre end de unge at han bør tage deres spilletid når mulighederne er så begrænsede som nu, med Kian, Erik og Scholtz. Nicolaisen har tilmed taget et step op så Korscmar kun er nummer 5. Afsted med ham.

Kraev: Har brug for selvtillid og tillid fra en træner der tror på ham. Jonal Dal i Fredericia kunne godt påtage sig den opgave tænker jeg. Udlejning til Fredericia håber jeg på

Mabil: Der vil komme store bud på ham i dette vindue, det er jeg ikke i tvivl om. Hvis vi vil noget i Europa så håber jeg at vi for vores egen og dansk fodbolds skyld beholder ham uanset. Giv ham en markant lønforhøjelse i stedet. Vi skal have DK derop hvor det er sjovt på ranglisten så vi kan kvalificere os direkte til gruppespil via superligaen eller pokalturneringen! Vi bør satse stort på et gruppespil også selvom det koster 10-20 procenpoint af de unges spilletid. Mabil har iirc 2,5 år tilbage af sin kontrakt. Sælg ham til sommer efter kval er færdig eller vent til næste vinter.

MDH: Får han et fair bud så sælg ham og køb en til at erstatte ham. En mere klassisk a la Joel. Eller har jeg det fint med at lade ham blive

Evander: no-brainer. Køb. Mon ikke hans personlige krav vil være til at indfri. Han har lige så meget brug for os som vi har for ham.

Wikheim: Han skal ingen steder. For lavt bundniveau og for svingende til at et evt bud vil være stort nok tænker jeg

Onyeka: Enhver snak om udlejning synes jeg er tåbelig. Han har forlængst vist sit værd for holdet og får nok af spilletid. Måske der vil komme bud på ham men jeg forestiller mig ikke andet end at han også er her når vinduet lukker
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Benzo »

mousebreaker skrev:
17. nov 2018, 10:59
Mabil har iirc 2,5 år tilbage af sin kontrakt. Sælg ham til sommer efter kval er færdig eller vent til næste vinter.
Mabil forlængede sin aftale for en lille måned siden, så vi har papir på ham til sommeren 2022:

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... wer-mabil/

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af mousebreaker »

Benzo skrev:
17. nov 2018, 12:02
mousebreaker skrev:
17. nov 2018, 10:59
Mabil har iirc 2,5 år tilbage af sin kontrakt. Sælg ham til sommer efter kval er færdig eller vent til næste vinter.
Mabil forlængede sin aftale for en lille måned siden, så vi har papir på ham til sommeren 2022:

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... wer-mabil/
Nice, det var ikke klar over. Fortjent lønføjelse til Mabil og klubben sikrede sig samtidig en forlængelse som giver ro på til at handle på det rigtige tidspunkt. Mabil er sådan set drn eneste spiller lige nu, som jeg tænker at klubben kan komme til at sælge allerede nu selvom man egentlig ikke ønsker det, fordi et bud kan komme så højt op at det ville være uforsvarligt (forretningsmæssigt) at sige nej. Awer Mabil har imponeret de fleste med sit topniveau i denne sæson, men det der for alvor imponerer mig er hans høje bundniveau. Forestil jer hvis Sisto havde det samme bundniveau ifht sit topniveau. Så var det en helt helt anden spiller vi havde med at gøre
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af THenry »

Helt enig i at det mest interessante i næste vindue er, om der kommer et kæmpe bud på Paul. Han vil gerne afsted, og vi skal sælge ham enten til vinter eller senest næste sommer, hvis vi skal have store penge for ham.

Det er i den forbindelse brand ærgerligt, at Dovbyk blev langtidsskadet i sæsonens 2. kamp oppe i Aalborg. Han skulle have været vanvigtig god i træningen op til sæsonen (og kunne potentielt have fået sit gennembrud), men nu ved vi reelt ikke, hvad vi skal forvente af ham, hvis Paul bliver skudt af til vinter. George har gjort det fint, men det er for lidt med ham (han har også haft sine skader igennem karrieren), så der skal nyt blod ind til angrebet, hvis Paul ryger til Porto eller andre fine adresser til vinter.

Jeg tror umiddelbart ikke, at der er andre af vores profiler, der er på salgsrampen til vinter (men det kan naturligvis ændre sig, hvis der kommer vilde tilbud på nogle af vores spillere, som vi tidligere har set), og jeg vil derfor gætte på, at man vil bruge vinduet på, at trimme truppen og sende spillere videre, som ikke har spillet meget (der må være nogen, der er utilfreds med mængden af spilletid). Jeg gætter i høj grad på Korcsmar, Kraev og en højre wingback skal videre.

Ift. Korcsmar så vil jeg vurdere, at både Reese og James er dygtige nok til at overtage hans rolle i truppen, hvis vi kan og vil hente dem "hjem" fra lejemål før det aftalte tidspunkt med Horsens og Fredericia. En udskiftning af Korcsmar til fordel for James eller Reese vil næppe svække os eller stille os bedre, end hvor vi pt. står forsvarsmæssigt.

Ift. Kraev forestiller jeg mig, at et lejemål er en fin mulighed, da vi har ham på en lang kontrakt, han er ung, landsholdsspiller og trods alt besidder et uforløst potentiale. Jeg mener dog ikke, at han skal til Fredericia. Den danske 1. division er simpelthen for lavt et niveau for en bulgarsk landsholdspiller. Han skal som minimum matches på superliga-niveau eller en klub i udlandet. Måske man kan finde en interessant klub i udlandet som vi så med Andersson i Æresdivisionen eller en topklub i Bulgarien, hvis problemet er, at han har brug for tryghed (a la modellen med at sende Kaan til Finland, selvom den finske liga ikke holder noget prangende sportsligt niveau).

Derudover håber jeg meget, at vi sender Munksgaard (eller evt. MDT) videre enten på leje eller salg, således vi kan hente en yngre venstrebenet venstre wing, der kan stå i lære bag Dal Hende, og potentielt overtage for ham, hvis han på et tidspunkt indenfor de kommende år ryger til udlandet. Ligeledes kan vi rykke Joel permanent over i højre side, hvor han er bedst, og ikke får behov for at svække os selv på højre wingback, hvis Dal Hende går i stykker.

En udpræget venstre wingback er det mest akutte at få ind sammen med en topangriber (hvis Paul bliver solgt), og må være den klare prioritet for vinterens vindue. Derudover må målet være, at holde sammen på den nuværende trup (naturligvis med undtagelse af dem, der skal videre, så det kan få mere spilletid), og så må vi se om det kan lade sig gøre. Så lad os for engangs skyld bare få det "stille vindue", som Steinlein altid snakker om op til vinduets start :lol:

Derudover ser Evander meget spændende ud, og hvis han fortsætter sin udvikling, så vil det være fint at få lukket en permanent aftale med ham, men alt efter, hvornår vi har deadline ift. udnyttelse af vores forkøbsret på ham, så er det sikkert ikke noget der haster pt.

Willigenburg
Indlæg: 72
Tilmeldt: 20. feb 2017, 16:40

Re: Transfer vinter 18/19

Indlæg af Willigenburg »

Det er sjovt så mange der gerne vil have nyt blod til angrebet, men glemmer at vi allerede har skrevet med Chuma som pt. spiller i Fredericia. Med ham, George og Dovbyk vil jeg sige vi er godt dækket ind på den position.

Låst