MCH Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: MCH Arena

Indlæg af JBT »

Matjavsen skrev:
22. aug 2021, 12:27
JBT skrev:
22. aug 2021, 10:38
De gule kontrollerer / gule mænd ved indgangene til parkering var også piv elendige senest her mod sif.
De skulle stoppe alle og det er aldrig sket før - trods man kom i meget god tid var køen enorm ude på vejen. Kun for at se hvad der stod på billetten, og lige lidt hjalp det. Det er simpelthen så pinligt og amatøragtigt at infrastrukturen og forberedelsen ikke er bedre.

De kan da kun give dem selv mere mønt af, at folk når en tur i shoppen eller får hældt nogle flere bajere ned osv. Og nej, ikke surt opstød, for alle var belastet af det.
Sådan har det altså været de sidste par hjemmebane kampe jeg har været til.

Også sidste sæson.
Har ikke set dem være så latterligere før, har godt set dem tidligere, og forholdsvis passive. Men ikke hver gang og det gled slet slet ikke i fredags med trafikken, som ellers normalt - når man kommer i god tid.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: MCH Arena

Indlæg af CasperA »

JBT skrev:
22. aug 2021, 12:44
Matjavsen skrev:
22. aug 2021, 12:27
JBT skrev:
22. aug 2021, 10:38
De gule kontrollerer / gule mænd ved indgangene til parkering var også piv elendige senest her mod sif.
De skulle stoppe alle og det er aldrig sket før - trods man kom i meget god tid var køen enorm ude på vejen. Kun for at se hvad der stod på billetten, og lige lidt hjalp det. Det er simpelthen så pinligt og amatøragtigt at infrastrukturen og forberedelsen ikke er bedre.

De kan da kun give dem selv mere mønt af, at folk når en tur i shoppen eller får hældt nogle flere bajere ned osv. Og nej, ikke surt opstød, for alle var belastet af det.
Sådan har det altså været de sidste par hjemmebane kampe jeg har været til.

Også sidste sæson.
Har ikke set dem være så latterligere før, har godt set dem tidligere, og forholdsvis passive. Men ikke hver gang og det gled slet slet ikke i fredags med trafikken, som ellers normalt - når man kommer i god tid.
Sørg for at send ting som disse videre til FCM, så de bliver opmærksomme på det, da det lyder ret irriterende, som du siger.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

JBT skrev:
22. aug 2021, 10:38
De gule kontrollerer / gule mænd ved indgangene til parkering var også piv elendige senest her mod sif.
De skulle stoppe alle og det er aldrig sket før - trods man kom i meget god tid var køen enorm ude på vejen. Kun for at se hvad der stod på billetten, og lige lidt hjalp det. Det er simpelthen så pinligt og amatøragtigt at infrastrukturen og forberedelsen ikke er bedre.

De kan da kun give dem selv mere mønt af, at folk når en tur i shoppen eller får hældt nogle flere bajere ned osv. Og nej, ikke surt opstød, for alle var belastet af det.
Ja og de skulle tjekke at alle i bilen havde sæsonkort til Faxe tribunen. Altså på p pladsen bag Faxe.

Så hvis jeg som den eneste havde sæsonkort til Faxe og de 4 andre ikke havde, hvad ville de så gøre? Få os til at vende midt i køen?? Og så skulle de andre kører i deres egen bil og derved flere biler på p området?? 😳

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: MCH Arena

Indlæg af JBT »

Due skrev:
22. aug 2021, 13:54
JBT skrev:
22. aug 2021, 10:38
De gule kontrollerer / gule mænd ved indgangene til parkering var også piv elendige senest her mod sif.
De skulle stoppe alle og det er aldrig sket før - trods man kom i meget god tid var køen enorm ude på vejen. Kun for at se hvad der stod på billetten, og lige lidt hjalp det. Det er simpelthen så pinligt og amatøragtigt at infrastrukturen og forberedelsen ikke er bedre.

De kan da kun give dem selv mere mønt af, at folk når en tur i shoppen eller får hældt nogle flere bajere ned osv. Og nej, ikke surt opstød, for alle var belastet af det.
Ja og de skulle tjekke at alle i bilen havde sæsonkort til Faxe tribunen. Altså på p pladsen bag Faxe.

Så hvis jeg som den eneste havde sæsonkort til Faxe og de 4 andre ikke havde, hvad ville de så gøre? Få os til at vende midt i køen?? Og så skulle de andre kører i deres egen bil og derved flere biler på p området?? 😳
Ja, det er så plat.
Vi skulle på cc og stå og fordi det var nogle indgange på billetten der ikke helt passede med afstand, blev vi bedt om at vende om og over på marken (kommer så ikke til at ske efter så lang kø tid allerede) det var også bag Faxe, men verdens tyndeste argument, det var som om de var sat i verden kun for at snakke med folk..

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: MCH Arena

Indlæg af tubbe93 »

Er det ikke noget med, at der er nogle corona-protokoller, der skal følges. Altså at folk skal holdes i sektioner og helst ikke blandes med de andre tribuneafsnit? Jeg har ikke været der i denne sæson, men sådan var det til de sidste kampe i seneste sæson. Der skulle vi også holde et bestemt sted på p-pladsen bag Faxe, alt efter hvilken indgang vi skulle ind ved.

Så det burde vel være ovre efter landskampspausen, når der bliver lempet endnu mere.
FCM!
FCM!
FCM!

christian1DK
Indlæg: 43
Tilmeldt: 4. aug 2016, 21:58

Re: MCH Arena

Indlæg af christian1DK »

P5 bag Faxe Kondi-tribunen er forbeholdt sæsonkortholdere (igen da det ikke mere er delt op i sektioner).

Jeg holdet der ikke til SIF kampen, så den kan jeg ikke snakke med om, men holdte der ved Vejle og PSV kampen, hvor jeg så dem tjekke alle før mig, men dem jeg kunne se havde ikke noget klar til at vise.
Jeg holdte bare mit sæsonkort ud af vinduet og blev vinket videre begge gang, havde 2 med i bilen til Vejle kampen.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: MCH Arena

Indlæg af JBT »

tubbe93 skrev:
22. aug 2021, 22:51
Er det ikke noget med, at der er nogle corona-protokoller, der skal følges. Altså at folk skal holdes i sektioner og helst ikke blandes med de andre tribuneafsnit? Jeg har ikke været der i denne sæson, men sådan var det til de sidste kampe i seneste sæson. Der skulle vi også holde et bestemt sted på p-pladsen bag Faxe, alt efter hvilken indgang vi skulle ind ved.

Så det burde vel være ovre efter landskampspausen, når der bliver lempet endnu mere.
Det er bare ikke en argument der bliver skiltet med eller oplyst så den holder ikke. Folk skal bare ha lov at parkere længere er den ikke

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: MCH Arena

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
23. aug 2021, 19:45
tubbe93 skrev:
22. aug 2021, 22:51
Er det ikke noget med, at der er nogle corona-protokoller, der skal følges. Altså at folk skal holdes i sektioner og helst ikke blandes med de andre tribuneafsnit? Jeg har ikke været der i denne sæson, men sådan var det til de sidste kampe i seneste sæson. Der skulle vi også holde et bestemt sted på p-pladsen bag Faxe, alt efter hvilken indgang vi skulle ind ved.

Så det burde vel være ovre efter landskampspausen, når der bliver lempet endnu mere.
Det er bare ikke en argument der bliver skiltet med eller oplyst så den holder ikke. Folk skal bare ha lov at parkere længere er den ikke
Det står under sæson kort, mener også der kom en mail ud med det på et tidspunkt

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: MCH Arena

Indlæg af JBT »

Matjavsen skrev:
23. aug 2021, 19:48
JBT skrev:
23. aug 2021, 19:45
tubbe93 skrev:
22. aug 2021, 22:51
Er det ikke noget med, at der er nogle corona-protokoller, der skal følges. Altså at folk skal holdes i sektioner og helst ikke blandes med de andre tribuneafsnit? Jeg har ikke været der i denne sæson, men sådan var det til de sidste kampe i seneste sæson. Der skulle vi også holde et bestemt sted på p-pladsen bag Faxe, alt efter hvilken indgang vi skulle ind ved.

Så det burde vel være ovre efter landskampspausen, når der bliver lempet endnu mere.
Det er bare ikke en argument der bliver skiltet med eller oplyst så den holder ikke. Folk skal bare ha lov at parkere længere er den ikke
Det står under sæson kort, mener også der kom en mail ud med det på et tidspunkt
Ok, men er jo åbenlyst ikke nok

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: MCH Arena

Indlæg af Vijen »

https://www.epaper.dk/fcmidtjylland/forretningen-s1-e3/

Der beskrives ganske kort omkring udvidelsen af hovedbygningen. Bl.a. 2 rækker svævetribune til skybokse.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: MCH Arena

Indlæg af Acebone »

Sakser lige et indlæg fra AGF-tråden, da det fint lægger op til en mere generel debat:
admin 3 skrev:
3. okt 2021, 10:44
Hørte fra pressenmand igår at i gennemsnit så kommer 27% af sæsonkortholderne ikke til kampene.

Så kan nemt være at der blive rigeligt med ledige pladser.

Vi er kun teknisk udsolgt.
Det er egentlig vildt nok. Det er ret mange, IMO for mange.

Det kan jo løses på flere måder, og det kunne egentlig være interessant at snakke om.

Er det for besværligt at videregive sin billet som sæsonkortholder, som det er nu? Skal der laves et bedre system? Jeg ved det ikke, for jeg har ikke selv sæsonkort.

Lidt djævlens advokat, men... Er sæsonkortene simpelthen for billige? Skal prisen sættes op, så folk "har mere at miste" ved ikke at dukke op? Jeg tror ikke, det er min favoritløsning. Grundlæggende kan jeg jo godt lide, at klubben gør sæsonkort attraktivt.

Burde der være et gebyrsystem ift. udeblivelse? F.eks. i samspil med et meget nemt system, hvor du via app kan frigive dine billetter. Altså så du enten kan vælge at komme til kampen, give pladsen tilbage til klubbens billetsalg, selv finde en aftager eller betale et gebyr på måske 20 kr. pr. plads, du via inaktivitet kommer til at gøre tom på stadion.

Ville sidstnævnte løsning ikke være ideelt? Klubben skal jo ikke ud at lege bussemænd i alt for høj grad, men et lille incitament/kærligt spark i røven kunne der da godt være, så folk aktivt får taget stilling til enten at få brugt sæsonkortet eller givet pladsen videre.

Eponaj
Indlæg: 83
Tilmeldt: 22. jun 2009, 02:06

Re: MCH Arena

Indlæg af Eponaj »

Som mangeårig sæsonkortholder ville jeg nok blive en smule provokeret hvis der fulgte en trussel om yderligere udgifter med, hvis jeg blev forhindret i at møde op. Jeg kan ikke se at det skal være nødvendigt med pisk når man kan bruge gulerod Første skridt må også være at de gør det meget nemmere for os at frigive sæsonkortet forud for en kamp.

Jeg mener at have hørt om udenlandske klubber hvor sæsonkortholdere får en lille økonomisk gevinst ved at frigive deres sæde hvis det efterfølgende bliver solgt. 20-30kr pr. Kamp. Det kunne man overveje.
En anden bruger herinde foreslog at man fik en øl-/sodavandskupon.

For mange år siden fik vi forud for en ny sæson tilsendt et antal ølkuponer svarende til antallet af kampe man var mødt op til sæsonen forinden. Det styrkede i hvert fald incitamentet til at få videregivet sin billet og øger også værdien af sæsonkortet

Det er også brugt mange steder at koble sæsonkort sammen med et loyalitetsprogram hvor man belønnes for fremmøde eksempelvis ved at få forkøbsret til eftertragtede udebanerafsnit, pokalfinaler mv. Måske man kunne lave noget lignende.

Generelt mener jeg at strategien for klubben skal være at få lokket folk til at købe et sæsonkort og derefter beholde dem i folden ved at belønne loyalitet (fremmøde, forlængelse hver sæson, frigivelse af sæde).

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: MCH Arena

Indlæg af MFKM »

Acebone skrev:
3. okt 2021, 11:22

Det er egentlig vildt nok. Det er ret mange, IMO for mange.

Det kan jo løses på flere måder, og det kunne egentlig være interessant at snakke om.

Er det for besværligt at videregive sin billet som sæsonkortholder, som det er nu? Skal der laves et bedre system? Jeg ved det ikke, for jeg har ikke selv sæsonkort.

Lidt djævlens advokat, men... Er sæsonkortene simpelthen for billige? Skal prisen sættes op, så folk "har mere at miste" ved ikke at dukke op? Jeg tror ikke, det er min favoritløsning. Grundlæggende kan jeg jo godt lide, at klubben gør sæsonkort attraktivt.

Burde der være et gebyrsystem ift. udeblivelse? F.eks. i samspil med et meget nemt system, hvor du via app kan frigive dine billetter. Altså så du enten kan vælge at komme til kampen, give pladsen tilbage til klubbens billetsalg, selv finde en aftager eller betale et gebyr på måske 20 kr. pr. plads, du via inaktivitet kommer til at gøre tom på stadion.

Ville sidstnævnte løsning ikke være ideelt? Klubben skal jo ikke ud at lege bussemænd i alt for høj grad, men et lille incitament/kærligt spark i røven kunne der da godt være, så folk aktivt får taget stilling til enten at få brugt sæsonkortet eller givet pladsen videre.
Fint at rykke det her over - jeg smider lige min kommentar fra AGF-tråden herover også

Klubben bør også arbejde på at kunne "belønne" sæsonkortholdere, som ikke dukker op, men frigiver deres billetter til udsolgte kampe.

Fik man som sæsonkortholdere således en voucher til en gratis fadøl næste hjemmekamp, såfremt man frigav sin billet til kampen i dag, så ville der sikkert blive frigivet +100 billetter, som Midtjylland kune sælge for 100-200 kr. Fin fortjeneste for klubben, en bonus til sæsonkortholderen der er forhindret til den enkelte kamp og en mulighed for den fan der ellers ikke kunne komme til fodbold. Altså WIN-WIN-WIN.

En nemmere løsning ville være, at for hver frigivet sæsonkort billet(til udsolgte kampe), så donerede klubben 50 kr. til Hedens Drenge. Så er der et større incitament for at frigive billetter for fans, klubben får flere på stadion, klubben tjener flere penge og der kommer flere penge til stemningsarbejdet.

Jeg håber dette er noget klubben arbejder aktivt på at få op og stå - det er nok mere bøvlet teknisk end man lige skulle tro - jeg ved hvertfald klubben er bekendt med tankerne."
I forhold til dit oplæg tænker jeg følgende:

Nej, sæsonkort er ikke for billigt. Vi ligger nogenlunde lige med de øvrige klubber - klubben har allerede forringet vilkårene for sæsonkortholdere -tidliger fik vi et "gavekort" på 400 kr. hvis vi gentegnede inden en bestemt dato - dette gavekort kunne veksles til værdikuponer, dermed har klubben defacto forøget prisen med 400 kr. for et almindeligt sæsonkort til denne sæson. Til CC, svarer dette vel til en 20-30 % uden at kunne huske prisen præcist.

Jeg tror ALDRIG klubben må begynde at tage et gebyr for IKKE at dukke op på stadion med sæsonkort. Sæsonkortholdere er hovedkunden i butikken. De skal have gulerod - ikke pisk.


For at kunne bygge videre på tallene, er det ekstremt vigtigt at vide hvad de 27 % dækker over.

Forskellige scenarier kræver forskellige løsninger:

Scenarie 1: 73 % af tilskuerne kommer til stort set alle kampe, 27 % kommer til ingen.
Løsningsforslag 1: Ved udeblivelse fra 3 kampe i streg, modtager man en mail + SMS om, at klubben er ked af at se man ikke har været der, og ønsker at modtage eventuel kritik. Samtidig informeres man om, at sæsonkortet er deaktiveret til næste hjemmekamp, medmindre man tilkendegiver man har tænkt sig at komme - det kræver så blot at man trykker på et link, for at genaktivere sæsonkortet - dette kan evt. gøres op til x dage før kampen, med løbende remindere. For CC og andre tribuner med fri placering, skal kortet naturligvis kun deaktiveres, i tilfælde af udsolgt.

Scenarie 2: Alle tilskuere kommer til ca 3 af 4 kampe:
Løsningsforslag 2: Løsningsforslag som foreslået ovenfor.

En tredje løsning er generelt at lave sæsonkortet til en "Opt in" ret, så ALLE, skal tilmelde sig kampen, for at få sin billet. Har man ikke tilmeldt sig inden x dage før kampen, så risikere man at ens billet bliver solgt. Man skal naturligvis fortsat have adgang til stadion - forudsat der ikke er udsolgt - såfremt man har et sæsonkort, men man må leve med risikoen for, at hvis udsolgt og ikke tilmeldt inden fristen, så har man mistet sin ret.

Dette kan eventuelt kombineres med, at har man haft et fremmøde over XX % (eksempelvis 80 %), så er man automatisk tilmeldt til kampene. Dette vil både gøre det til et "spil" hvor det for sæsonkortholdere gælder om at holde sin fremmøde % oppe, ligesom man belønner de mest trofaste, ved at de ikke skal "bøvle" med at aktivere sit sæsonkort. Gamefication er beviseligt et adfærdsmæssigt greb, der øger folks engagement.

På sigt, skal man også blive bedre til at belønne dem der dukker ud fra deres fremmøde %. Om det er ved "unikke fangaver", specille udebaneture, hilsner fra spillere, "Hall of Fans" tavle på tribunen, værdikuponer, rabat på sæsonkort eller lignende - men således at man "hylder" dem der kommer til flere kampe end gennemsnittet, og dermed motiverer flere til at komme til flere kampe.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: MCH Arena

Indlæg af oros »

Hold da op.
Jeg kommer aldrig i livet til at købe et sæsonkort - eller noget som helst andet - der er forbundet med repressalier. Det er dog det mest tåbelige.....
Gør det nemt at afsætte pladsen i app'en - med et enkelt klik. Især ville det være godt, at kunne afsætte pladsen til en navngivet fan uden at skulle igennem det nuværende, omstændelige system.
Og så må jeg ærlig talt efterlyse en lidt større forståelse for, at vi er forskellige steder i livet og derfor har forskellige udfordringer.
I øvrigt skal jeg ikke "have noget" for at frigive min plads. Det skal bare være nemt.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: MCH Arena

Indlæg af Vijen »

1. Det skal være let at frigive sin plads
2. Høj udnyttelse af sæsonkort kunne give en “præmie” fx større rabat på genkøb.

Besvar