MCH Arena

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: MCH Arena

Indlæg af FCM2000 »

Acebone skrev:
4. jun 2018, 12:13
FCM2000 skrev:
4. jun 2018, 11:45
Det vil jeg godt, altså Esbergs blue arena, det er en illusion at tro på fyldte stadions hver gang, for du skal næppe regne med at vendsyssel kommer med 1500 tilskuere til Herning. Nu er det FCM og ikke Esbjerg der spiller i Herning.
Det er også derfor, jeg skriver et snit på over 9.000. Ikke 10.000. Vi skal fokusere på det, vi selv kan gøre noget ved, og udebaneafsnittet lever lidt sit eget liv.
FCM2000 skrev:
4. jun 2018, 11:45
hullerne i hjørnerne er nødvendig for at få maskiner ind på stadion, OG sikkerhedsmæssigt skal de formentlig være der, det er sikkkert beredsskabsstyrelsens krav, når du har mange mennesker placeret sammen, der skal være nødudgange.
Jeg er med på, at der nok skal kunne køre udrykningskøretøjer ind på banen. Jeg synes bare, hullerne på MCH Arena er markant mere iøjnefaldende end på andre stadioner? Er det bare mig?
man kunne måske sænke hulllerne ned i jorden ? tunnel om det er muligt og men hvad prisen bliver ??

Men en ting er sikkert, MCH arena er for lille i forhold til de ambitioner man har, det nytter ikke noget at man sætter sig mål om mesterskaber og europa, når man har et stadion man ikke kan være bekendt at bruge internationalt, og som ikke er et tophold i DK værdi.

Der er også signal værdi i at have et stadion der er noget større, en ramme med f.eks. 17000-18000 tilskuere til mesterskabskampe og internationale kampe har også en signalværdi i mange retninger.

1) Jeg gentager gerne, når man forsøger at trække spillere fra en hylde højere, så er det helt sikkert en af brikkerne der indgår i spillerens overvejelser.

2) større stadion giver også signal værdi over for sponsorer som ikke er fra hjemegnen.

3) FCM vil også tv mæssig bliver mere attraktiv

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: MCH Arena

Indlæg af Flemse »

FCM2000 skrev:
4. jun 2018, 14:40
1) Jeg gentager gerne, når man forsøger at trække spillere fra en hylde højere, så er det helt sikkert en af brikkerne der indgår i spillerens overvejelser.

2) større stadion giver også signal værdi over for sponsorer som ikke er fra hjemegnen.

3) FCM vil også tv mæssig bliver mere attraktiv
Jeg har svært ved at se, hvordan en masse ekstra tomme pladser (som der vil være til 90-95% af kampene) vil gøre FCM mere eftertragtet for spillere, sponsorer og TV-selskaber?

FCM2000
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: MCH Arena

Indlæg af FCM2000 »

Flemse skrev:
4. jun 2018, 15:14
FCM2000 skrev:
4. jun 2018, 14:40
1) Jeg gentager gerne, når man forsøger at trække spillere fra en hylde højere, så er det helt sikkert en af brikkerne der indgår i spillerens overvejelser.

2) større stadion giver også signal værdi over for sponsorer som ikke er fra hjemegnen.

3) FCM vil også tv mæssig bliver mere attraktiv
Jeg har svært ved at se, hvordan en masse ekstra tomme pladser (som der vil være til 90-95% af kampene) vil gøre FCM mere eftertragtet for spillere, sponsorer og TV-selskaber?
Det er fordi jeg tænker anderledes end dig, visioner om flere tilskurere, som Ankersen også har, mange stadions i europa er ikke fyldte i hver kamp, men når der er brand kampe så er de fyldte og det giver noget ekstra. Der er faktisk lavet undersøgelser der viser at nye og større stadions trækker flere tilskuere end ikke.

Brøndby er mere eftertragtet af spillere end FCM, fordi de har rammerne i orden.

Står en spiller f.eks. og skal vælge mellem at tegne med enten Vendsyssel eller Esbjerg, så er det stadion en af brikkerne der vil indgå i en spillers overvejelse, specielt hvis man f.eks. kommer fra holland. Det er noget med at se perspektiverne fremadrettet.

Når spillere skal skifte klub præsenteres de jo ofte for de rammer de skal være i, og det gør man også i FCM

Store begivenheder trækker altid sponsorer ikke kun fra det lokale og ja skal tv stå at vælge mellem en kamp fra Hjørring stadion eller Brøndby stadion så ved vi jo godt hvem der får den bedste sendetid, uanset om Vendsyssel er tophold. og ja det ved sponsorne også

Man kan jo vælge at have træningsbane 5 i Ikast som kampplads fremover, det er bare ikke et godt signal at sende udadtil.

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: MCH Arena

Indlæg af levis »

FCM2000
Det er fordi jeg tænker anderledes end dig, visioner om flere tilskurere, som Ankersen også har, mange stadions i europa er ikke fyldte i hver kamp, men når der er brand kampe så er de fyldte og det giver noget ekstra. Der er faktisk lavet undersøgelser der viser at nye og større stadions trækker flere tilskuere end ikke.
Ja da, men vores stadion er kun 14 år gammel. Du kan jo ikke udvide stadion, og så bare forvente at der kommer flere tilskuere? Eller, hvis det er logikken, så forklar mig den gerne.
Brøndby er mere eftertragtet af spillere end FCM, fordi de har rammerne i orden.
Jeg ved ikke, om Brøndby er meget mere eftertragtet end os. Men, de har altså en markant større fanbase end vores. Derfor er det selvfølgelig også nemmere for dem at fylde stadion.
Står en spiller f.eks. og skal vælge mellem at tegne med enten Vendsyssel eller Esbjerg, så er det stadion en af brikkerne der vil indgå i en spillers overvejelse, specielt hvis man f.eks. kommer fra holland. Når spillere skal skifte klub præsenteres de jo ofte for de rammer de skal være i, og det gør man også i FCM
Så når FC Nordsjælland eller Horsens skal fremvise deres stadion for en potentiel ny spiller, så er det primære, at begge stadions har en kapacitet på +10.000, og ikke at der begge steder er gabende tomt. Som spiller tror jeg det er sjovere at spille på et fyldt stadion end på en kirkegård.
Store begivenheder trækker altid sponsorer ikke kun fra det lokale og ja skal tv stå at vælge mellem en kamp fra Hjørring stadion eller Brøndby stadion så ved vi jo godt hvem der får den bedste sendetid, uanset om Vendsyssel er tophold. og ja det ved sponsorne også
Jeg tror det spiller ret meget ind på tv, at der rent faktisk er tilskuere på stadion. Det er jo netop derfor, at MCH fungerer så godt; fordi belægningsprocenten er høj (ca. 66-67% for indeværende sæson, hvis jeg husker ret).

Hvis vi nu konsekvent havde udsolgt på MCH Arene, og vi generelt havde et højt bundniveau ift tilskuertal (min. 8000-9000 per kamp), så kunne jeg se behovet for at udvide. Men som situationen er nu, hvor vi max har udsolgt 1-3 gange i løbet af en sæson, så kan jeg ikke se, at det giver mening. Jeg kan ikke følge logikken i, at der automatisk kommer flere tilskuere, bare fordi at stadion er større.

Du har efterhånden nævnt et par gange, at vi skal tænke større og mere ambitiøst (for det siger Ankersen også), men det kunne jo også være, at vi ift stadion har ramt et naturligt niveau.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af Ravnen »

Hvis en stadionudvidelse stod for døren, så skulle man starte med at se på hvordan man afvikler trafikken efter kampene.

En udvidelse bør kræve en opgradering af selve infrastrukturen, måske kunne man lave et parkeringshus i forbindelse med stadion? Det kunne MCH få glæde af i forbindelse med mange arrangementer.

Jeg er enig med dem som har nævnt at man burde skabe et hyggeligere miljø i området med Boxen og MCH Arena. Måske simpelthen lave en "gade" på langs med hovedindgangen, altså bygge parallelt med det, hvor der kan være med forskellige tilbud, spisesteder, underholdning og et miljø med siddepladser, mad og drikkevarer ude på gade i sommerhalvåret. Igen noget MCH kunne have glæde af i andre henseender.

Et re-design af selve hovedindgangen og udseendet hele vejen rundt, kunne også skabe en mere indbydende ramme.

Inde på stadion burde man ved en udvidelse sørge for at Klubsamarbejdet kom til at sidde nær stemningstribunen. Pt. sidder de på samme afsnit som udeholdets fans. Det er tæt på idiotisk at vores børn fra klubsamarbejdet skal sidde og lære fx. Brøndbys sange at kende. De drenge og piger er de næste til at stå og skabe stemning.

Vi har et rigtig dejligt stadion, men der er rigtig mange gode muligheder for at hæve oplevelsen ved en modernisering.
Senest rettet af Ravnen 4. jun 2018, 16:26, rettet i alt 1 gang.

ben2han
Indlæg: 446
Tilmeldt: 24. aug 2017, 22:04

Re: MCH Arena

Indlæg af ben2han »

Man kan vende den rundt og spørge, hvad er der ved at man spiller topkampe både national som international ? , og hvor der kunne have været flere tilskuere på holstebro idrætspark (15500) end i Herning ? blot lidt ironi.

Hvis Barcelona stiller op i Herning ? 9000 tilskuere ? virker det ikke tamt ? frem for 32000 i Brøndby ????

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: MCH Arena

Indlæg af levis »

ben2han skrev:
4. jun 2018, 16:26

Hvis Barcelona stiller op i Herning ? 9000 tilskuere ? virker det ikke tamt ? frem for 32000 i Brøndby ????
Jo da, men nu er det ret sjældent at Barcelona svinger forbi. Og virker det ikke også lidt tamt, hvis vi skal spille mod Horsens på et stadion med plads til 32.000 tilskuere, men at der kun dukker 6000 tilskuere op? Chancen for at vi møder Horsens er trods alt lidt større, end at vi møder Barcelona. Jeg lever med, at vi ikke får udnyttet det sande potentiale når vi møder FCK eller Brøndby i guldkampe. Jeg vil bare gerne undgå, at vi får Horsens, FCN eller Esbjerg tilstande, hvor halvdelen af stadion står tomt i langt størstedelen af kampene.

FCM2000
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: MCH Arena

Indlæg af FCM2000 »

levis skrev:
4. jun 2018, 16:19
FCM2000
Det er fordi jeg tænker anderledes end dig, visioner om flere tilskurere, som Ankersen også har, mange stadions i europa er ikke fyldte i hver kamp, men når der er brand kampe så er de fyldte og det giver noget ekstra. Der er faktisk lavet undersøgelser der viser at nye og større stadions trækker flere tilskuere end ikke.
Ja da, men vores stadion er kun 14 år gammel. Du kan jo ikke udvide stadion, og så bare forvente at der kommer flere tilskuere? Eller, hvis det er logikken, så forklar mig den gerne.
Brøndby er mere eftertragtet af spillere end FCM, fordi de har rammerne i orden.
Jeg ved ikke, om Brøndby er meget mere eftertragtet end os. Men, de har altså en markant større fanbase end vores. Derfor er det selvfølgelig også nemmere for dem at fylde stadion.
Står en spiller f.eks. og skal vælge mellem at tegne med enten Vendsyssel eller Esbjerg, så er det stadion en af brikkerne der vil indgå i en spillers overvejelse, specielt hvis man f.eks. kommer fra holland. Når spillere skal skifte klub præsenteres de jo ofte for de rammer de skal være i, og det gør man også i FCM
Så når FC Nordsjælland eller Horsens skal fremvise deres stadion for en potentiel ny spiller, så er det primære, at begge stadions har en kapacitet på +10.000, og ikke at der begge steder er gabende tomt. Som spiller tror jeg det er sjovere at spille på et fyldt stadion end på en kirkegård.
Store begivenheder trækker altid sponsorer ikke kun fra det lokale og ja skal tv stå at vælge mellem en kamp fra Hjørring stadion eller Brøndby stadion så ved vi jo godt hvem der får den bedste sendetid, uanset om Vendsyssel er tophold. og ja det ved sponsorne også
Jeg tror det spiller ret meget ind på tv, at der rent faktisk er tilskuere på stadion. Det er jo netop derfor, at MCH fungerer så godt; fordi belægningsprocenten er høj (ca. 66-67% for indeværende sæson, hvis jeg husker ret).

Hvis vi nu konsekvent havde udsolgt på MCH Arene, og vi generelt havde et højt bundniveau ift tilskuertal (min. 8000-9000 per kamp), så kunne jeg se behovet for at udvide. Men som situationen er nu, hvor vi max har udsolgt 1-3 gange i løbet af en sæson, så kan jeg ikke se, at det giver mening. Jeg kan ikke følge logikken i, at der automatisk kommer flere tilskuere, bare fordi at stadion er større.

Du har efterhånden nævnt et par gange, at vi skal tænke større og mere ambitiøst (for det siger Ankersen også), men det kunne jo også være, at vi ift stadion har ramt et naturligt niveau.
Hej Levis

jamen det jeg har læst er at større stadion giver flere tilskuere, hvorfor skal du ikke spørge mig om.

- Men mennesker har de det ikke med at komme hvor der er mennesker ?

- Hvem gider at gå på diskotek hvor der ingen mennesker er ?

- Hvem gider at se en kamp i tv hvor der ingen mennesker er.

Som menneske har jeg altid haft som vision "udvikling", altså ikke at stå fast det samme sted om det er forretningsliv eller ikke.

Jeg kan blot noterer mig at Ankersen har visioner og ja når ham og Benham går i spin, er det nok fordi de har det samme menneskesyn.

At Benham er kommet der hvor han er kommet til. skyldes jo iværksætteri og udvikling og sikkert også risikovillighed, Benham ønsker ikke at drive museum det er jeg rimmelig sikker på ;) .

Nogle mennesker elsker tryghed og faste rammer, for dem er livet som et museum, men rigtig for dem, problemet er blot hvis man ser på det historisk, at manglende udvikling i forretningslivet oftest li med afvikling. Om det er frisør, fodboldklub eller diskotek, glemmer man at udvikle produktet så lukker man oftest.

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: MCH Arena

Indlæg af Flemse »

FCM2000 skrev:
4. jun 2018, 16:50
- Men mennesker har de det ikke med at komme hvor der er mennesker ?

- Hvem gider at gå på diskotek hvor der ingen mennesker er ?

- Hvem gider at se en kamp i tv hvor der ingen mennesker er.
Fuldstændig enig, men jeg har virkelig svært ved at se, hvordan det understøtter dine pointer.

Jeg vil også hellere komme på et lille men godt fyldt diskotek, end på et stort men halvtomt.
På samme måde ser f.eks. 8.000 tilskuere også noget federe ud i TV på et stadion med plads til 11.500, end det gør på et stadion med plads til 17.000...

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: MCH Arena

Indlæg af Le Compte »

Da MCH Arena blev bygget. Var der også snak om flere tilskuere. Det var også resultatet at der kom flere tilskuere. Men måske også fordi stadion var markant bedre end Ikast stadion. (Håber ikke det fornærmer nogen). Her var overdækket og lyd blev på stadion.

Den stemning jeg oplevede til første kamp, som vist var tæt på udsolgt, var magisk. Og dermed blev det selvforstærkende da mange kom igen på grund af at det var en fed Oplevelse
Om en udvidelse vil give samme løft igen tror jeg ikke sker uden at også andre tiltag må gøres.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: MCH Arena

Indlæg af Noerum »

Jeg er helt klar for en udvidelse af MCH Arena, men ikke til 30.000, det ville være overkill. Det optimale ville nok være 15.000-20.000. Målsætningen om 10.000 i snit med nuværende kapacitet på 11.500 er ikke realistisk, når udebaneafsnittet er på 1050. Vi vil jo få kampe med ca. 6000 mennesker mod de små hold, derfor kræver det jo netop at man kan masse fx 15.000 ind til de store kampe, for at hæve snittet.

Nå det er sagt, så tror jeg ikke der ligger nogle konkrete planer om at udvide stadion. Men det trænger til en modernisering. Bedre toilet forhold, flere boder og meget bedre til og frakørselsmuligheder. Især det sidste synes jeg man bør tænke over. Det er vel den store grund til, at mange går før tid...

Hvis vi skal spille store europæiske kampe hvert år, så er det altså også træls med kun 9500 mod United osv. Der ligger jo også nogle indtjeningsmuligheder ved et større stadion.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: MCH Arena

Indlæg af Due »

Ønsket om 10000 i gennemsnit kommer ikke til at ske med det nuværende stadion som jeg også skrev tidligere. Realistisk er nok nærmere 8500-9000 med de forhold der er nu.
Nu er der flere der nævner de trafikale forhold. Og også det med folk går før tid. Med fare for at ødelægge det for mig selv :) Så vil jeg lige fortælle at vi aldrig har gået før tid og at vi stort set aldrig oplever kø.
Vi plejer at holde på den store P plads Vardevej. Vi klapper af spillerne efter kampen og går så over til bilen og køre ud med det samme.
Så jeg siger bare. Nyd spillerne og giv dem anerkendelse. Tag det roligt med at komme hjem. Så glider det hele meget bedre :)
I finder stort set ikke andre stadion i verden med så gode P forhold og vejnet lige til døren.
Senest rettet af Due 4. jun 2018, 17:24, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
levis
Indlæg: 179
Tilmeldt: 16. aug 2009, 11:25

Re: MCH Arena

Indlæg af levis »

FCM2000
jamen det jeg har læst er at større stadion giver flere tilskuere, hvorfor skal du ikke spørge mig om.
Det er jo også fair nok, men så kan jeg jo svare, at man skal ikke tro på alt hvad man læser. Men det er jo en meget interessant tanke, at større stadion betyder flere tilskuere. Det er bare svært at forholde sig til, når du ikke bakker påstanden om med kilder. For der rejser sig ret hurtigt nogle spørgsmål. Er sammenhængen mellem stadion og tilskuertal konstant; dvs. hvis vi nu udvider stadion til en kapacitet på 50.000, så kommer der 40.000 mennesker, og hvis vi udvider til 60.000, så kommer der 50.000? Jeg prøver ikke at lave en stråmand her, men blot påpege, at der er jo må være grænse. Min pointe er, at væksten nok snarre er logistisk; dvs. at tilskuertallet kan vokse, men på et tidspunkt vil vi nærme os et loft. Spørgsmålet er så hvad det loft er lig med.

- Men mennesker har de det ikke med at komme hvor der er mennesker ?

- Hvem gider at gå på diskotek hvor der ingen mennesker er ?

- Hvem gider at se en kamp i tv hvor der ingen mennesker er.
Jo, det har du nemlig ret i, men problemet med det du siger er, at du ikke tager højde for om et større stadion også vil betyde flere tilskuere. For hvis vi nu udvider stadion, men tilskuertallet ikke følger med, så står vi jo pludselig med et stadion der føles tomt. Eller med dine egne ord: et diskotek uden mennesker. Jeg tror vi alle har prøvet at ankomme til en fest, hvor lokalet er alt for stort, og menneskerne alt for få. Det er en rigtig tam affære.
Som menneske har jeg altid haft som vision "udvikling", altså ikke at stå fast det samme sted om det er forretningsliv eller ikke.

Jeg kan blot noterer mig at Ankersen har visioner og ja når ham og Benham går i spin, er det nok fordi de har det samme menneskesyn.

At Benham er kommet der hvor han er kommet til. skyldes jo iværksætteri og udvikling og sikkert også risikovillighed, Benham ønsker ikke at drive museum det er jeg rimmelig sikker på ;) .
Man kan her tilføje, at Benhams risikovillighed er kalkuleret. Han er risikovillig til den grænse, hvor det giver mening.
Jeg er helt enig i, at vi fortsat skal udvikle os og investere, men vi skal bare gøre det med omtanke.
Nogle mennesker elsker tryghed og faste rammer, for dem er livet som et museum, men rigtig for dem, problemet er blot hvis man ser på det historisk, at manglende udvikling i forretningslivet oftest li med afvikling. Om det er frisør, fodboldklub eller diskotek, glemmer man at udvikle produktet så lukker man oftest.
Igen, enig. Man skal bare prioritere rigtigt.

FCM2000
Indlæg: 2128
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: MCH Arena

Indlæg af FCM2000 »

Flemse skrev:
4. jun 2018, 17:05
FCM2000 skrev:
4. jun 2018, 16:50
- Men mennesker har de det ikke med at komme hvor der er mennesker ?

- Hvem gider at gå på diskotek hvor der ingen mennesker er ?

- Hvem gider at se en kamp i tv hvor der ingen mennesker er.
Fuldstændig enig, men jeg har virkelig svært ved at se, hvordan det understøtter dine pointer.

Jeg vil også hellere komme på et lille men godt fyldt diskotek, end på et stort men halvtomt.
På samme måde ser f.eks. 8.000 tilskuere også noget federe ud i TV på et stadion med plads til 11.500, end det gør på et stadion med plads til 17.000...
Mit point er, at man skal udvikle produktet, så der kommer flere og ja et lidt større stadion kan være et punkt.

jeg forstår godt hvem din frygt er om man kan sige det, men et fyldt diskotek med 20 mennesker, frem for et halv fyldt diskotek med 100 mennesker ?

Produktudvikling er en del af arbejdet, og ikke kun FCM, det er jo derfor man har lavet strukturen om bl.a., og problemet i DK er netop manglende produktudvikling.

Heerenveen i Holland er på størrelse med Herning og de har et stadion med plads til 27000 tilskuere og godt 20000 i snit pr. kamp.

Det gør ikke noget at have visioner, og Dansk fodbold er i tilskuerekrise, har haft det i lang tid fordi man har glemt at udvikle produktet.

Det mindes jeg vidst også at Ankersen har sagt.
Senest rettet af FCM2000 4. jun 2018, 17:29, rettet i alt 1 gang.

Sizzo
Indlæg: 19
Tilmeldt: 13. feb 2017, 16:56

Re: MCH Arena

Indlæg af Sizzo »

Det er vel et simpelt spørgsmål og udbud/efterspørgsel. Det er i mine øjne alt for sjældent at vi har udsolgt, til at FCM skal bruge tid på at overveje at udvide. Det sted FCM skal udvikle på i følge mig er klart at forøge efterspørgslen på billetter. Om det så skal ske ved bedre faciliteter, billigere billetter eller andet skal jeg ikke gøre mig klog på. Men sammenlignet med de andre stations jeg er kommet på, synes jeg vi er helt med i toppen af dansk fodbold. I min verden skal vi slet ikke udvide før vi kontinuerligt kan ligge på 90% af hjemmebanetribunen fyldt over længere tid. Det er bare ikke noget mere trist at se som fodboldfan end tomme tribuner.

Besvar