Midtjyllands transferstrategi

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Midtjyllands transferstrategi

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
27. sep 2020, 09:39
God post, Simon. Tak.

Ifht. metodikken: var det ikke noget med at Transfermarkt gav Danmark (eller måske kun fcm?) et generelt bump op, fordi man mente, man havde undervurderet dk/os? Det skaber måske lidt støj i sammenligningen, hvis fx Røde Stjerne har været akkurat vurderet på begge målepunkter.
https://www.transfermarkt.co.uk/market- ... ews/367030

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
27. sep 2020, 23:18
Stoffer skrev:
27. sep 2020, 09:39
God post, Simon. Tak.

Ifht. metodikken: var det ikke noget med at Transfermarkt gav Danmark (eller måske kun fcm?) et generelt bump op, fordi man mente, man havde undervurderet dk/os? Det skaber måske lidt støj i sammenligningen, hvis fx Røde Stjerne har været akkurat vurderet på begge målepunkter.
https://www.transfermarkt.co.uk/market- ... ews/367030
Ja, præcis. Spørgsmålet er så, om det samme er tilfældet i andre klubber. Det tager ingenting fra den gode oversigt. Det er bare værd at være opmærksom på.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Lidt svært at vide præcis, hvor det skal postes, men det her ligner den mest relevante tråd.

Jeg forstår ikke projekt James. Der er ingen upside på ham; hverken i form af her-og-nu-kvalitet, udviklings- eller salgspotentiale. Jeg har intet imod manden personligt, men han er nu 27 år og har stadig ikke niveauet til at agere bare nogenlunde fornuftig reserve for et tophold i Superligaen. Defensiven sejler hver eneste gang, han er på holdkortet. Det må være muligt at investere spilletid og lønkroner på en måde, der giver bedre mening.

Vi har tradition for at have dygtige unge midterforsvarere. Hvis man ikke har troen på Japhet Sery og co., så var det måske en idé at kigge efter et ungt talent, der kunne overtage James' plads?

Jeg har forståelse for, at reserverne ikke kan være fuldgode erstatninger for eksempelvis en Erik Sviatchenko. Det ville være meget at forlange. Men det er frustrerende at være vidne til, at spilletiden fra den kalkulerede rotation så ikke i det mindste gives til nogen, man kan have troen på som fremtidens folk.

James bør stadig have et navn i Fredericia...

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Acebone skrev:
31. okt 2020, 21:18
Lidt svært at vide præcis, hvor det skal postes, men det her ligner den mest relevante tråd.

Jeg forstår ikke projekt James. Der er ingen upside på ham; hverken i form af her-og-nu-kvalitet, udviklings- eller salgspotentiale. Jeg har intet imod manden personligt, men han er nu 27 år og har stadig ikke niveauet til at agere bare nogenlunde fornuftig reserve for et tophold i Superligaen. Defensiven sejler hver eneste gang, han er på holdkortet. Det må være muligt at investere spilletid og lønkroner på en måde, der giver bedre mening.

Vi har tradition for at have dygtige unge midterforsvarere. Hvis man ikke har troen på Japhet Sery og co., så var det måske en idé at kigge efter et ungt talent, der kunne overtage James' plads?

Jeg har forståelse for, at reserverne ikke kan være fuldgode erstatninger for eksempelvis en Erik Sviatchenko. Det ville være meget at forlange. Men det er frustrerende at være vidne til, at spilletiden fra den kalkulerede rotation så ikke i det mindste gives til nogen, man kan have troen på som fremtidens folk.

James bør stadig have et navn i Fredericia...
Fuldstændig enig. Hvis Nikolajsen har fået at vide, at han var 4. valg er det virkelig en fejl af de større. Der var for alvor en, som var være at investere tiden i, og han ville med statsgaranti præstere bedre end James.

James var en profil i 1. division, men det tilskriver jeg primært de dårligere modstandere, hvor han med sin fart- og duelstyrke har kunnet kompensere for ringe teknik, spilforståelse og boldomgang I højere grad end tilfældet er i SL. Når januar er ovre må han simpelthen ikke være førstereserve - dvs. ved salg af Sviatchenko skal der hentes to.

Besvar