Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
4096
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af 4096 »

kopi skrev:
25. okt 2017, 08:24
@ Kent og I Andre
Fremragende initiativ som jeg hilser meget velkomment. Jeg glæder mig enormt meget til at lytte til podcasten, og håber folk vil bakke op omkring dette fine tiltag.

Stor tak og anerkendelse herfra!
Fantastisk initiativ, og fed podcast - kæmpe tommel op herfra!

Hos mig som android-bruger er det desværre ikke muligt at anvende andre apps eller låse skærmen mens man lytter, uden at podcasten stopper. Når først podcasten stopper, kan den ikke umiddelbart startes igen fra hvor man var nået til. Er der andre der oplever lignende, eller er det en fejl40 fra min side af? :roll:

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af THenry »

Jeg har også lige lyttet til podcasten (der i øvrigt fungerer fint som optakt til aftenens kamp), og I er kommet godt fra start. Særligt vil jeg fremhæve, at det er nogle relevante emner, som I tager op samt, at det er nogle kompetente personer, der sidder i panellet. Dette er de to væsentligste kriterier for, om det er interessante at lytte til en podcast. Jeg tænker i øvrigt, at det er et fint koncept med at veksle lidt mellem fans, trænere, sportsdirektører, spillere og hvem der ellers kan lokkes til at deltage. Det kan formentlig også give nogle forskellige perspektiver på klubben samt give mulighed for at tage forskellige emner op i podcasten.

Det er en fin debut, og jeg ser frem til næste omgang Sort Snak.

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af BMBrandt »

Kæmpe fan. Kæmpe vinger bagud herfra

CasperBW
Indlæg: 137
Tilmeldt: 18. sep 2016, 13:02

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af CasperBW »

God podcast, rigtigt fint indhold, meget af det relevant.

Bliver rigtigt spændene når i får både spillere, trænere og andre fra staben med ind. Øvrige ideer der kunne være relevante til temaer:
- Ungdomsbold, få et talent ind hør om livet på akademiet, evt. en der træner med førsteholdet, hvad man lærer af det mm.
- En træner ind der måske ikke er Bak eller Thorup, høre hvad hans arbejdsdag egentligt består af mm.
- Mere i stil med det FCM også selv kører pt. med grimmeste tøjstil, dårligste danser og hvad de ellers har. Jeg synes hvertfald det er "hyggeligt" at høre mere om spillerne som personer og komme lidt tættere på dem på den måde.

Konstruktiv kritik:
- Lyden kan godt få et hak eller 2 op niveau mæssig. Særligt Patrick var lav nogle gange og med en summen. Det er på ingen måde noget der gør man ikke fanger hvad der bliver sagt, det er bare lidt lækkerhed. Dette er naturligvis også et spørgsmål om forhold og økonomi.
- Rigtigt fedt med lydklip af Thorup, Paul, Steinlein mm. der kommer ind over når der skiftes tema mm. Det fungerer rigtigt godt.
- Rundens fyring og forlængelse fungerer også rigtigt fint.
- Mediano har bl.a. et samarbejde med oddset, hvori de oplyser om relevante odds mod økonomisk støtte. Det kunne være relevant for jer evt. at høre om de vil støtte jer økonomisk, da det jo også giver jer flere muligheder eller blot kan give jer lidt kompensation for alle de timer i lægger i det. Samtidig er netop odds jo relevant, da det giver en objektiv vurdering af vores chance for eksempelvis mesterskab.
- Kunne evt. være en ide at lægge den på soundcloud, således at den kan tilgåes udenom appen. Det kan dog være i har en aftale med FCM der gør at appen bliver eneste platform for produktet, så er det jo selvfølgelig også et fair valg, det fungerer også okay.

Alt i alt, kæmpe klap på skulderen for arbejdet.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Tak for feedback.
- Lydproblemerne er vi klar over. Bunder i at udstyret vi brugte, blev pakket ud få timer før vi optog, så setuppet var ikke gennemtestet. Min egen oplevelse er, at det blev bedre i løbet af podcasten, og vi satser på, at det er helt på plads til næste omgang. Lydkvaliteten skal naturligvis være i orden - men lige nu prøver vi os frem, så I er stort set med til lydprøven ;-)
- Indtil videre er aftalen med FCM, at den kommer eksklusivt på app'en, men vi er også interesserede i, at få den bredt ud fx via soundcloud. Så det er jeg sikker på nok skal komme. Inden vi gør det, vil vi dog også gerne sørge for, at produktet er i orden, så måske skal vi lige øve os et par gange mere inden da (hvor det så kommer semi-offentligt ud via app'en).
- God ide med at tage et talent ind. Det skal vi nok overveje - vi har talt om en at have talentfokus i en udsendelse.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Cortez »

Fremragende første forsøg. Du styrer værtsrollen som en garvet podcaster, Kent. Thumbs up! Også ros til dit panel. De gør det godt.

De problemer der var, er I allerede klar over, så ingen grund til at vade mere i det.

Jeg er spændt på hvilke emner I tager op næste gang. Hvis I finder tråden med FCM TV frem, er der her mange gode forslag til emner, I evt. kan lade jer inspirere af.

Hvor har sådan en Podcast her været savnet, og at den laves af fans for fans er helt ideel, da vi slipper for politiker-svar og -floskler fra spillere og ansatte, som hele tiden skal vægte ordene og tænke over hvor meget (ellers rettere hvor lidt) kan man egentlig sige. Det her er frit fra leveren og bliv endelig ved med det. Og gerne med et ekstra nøk op ad.

/Cortez

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af tubbe93 »

Jeg har ikke lyttet til den endnu, men vil også opfordre til at bruge andre kanaler end blot FCM appen.
Eksempelvis ITunes, hvor den kan komme ud til mange vi podcast appen, der er på alle iPhones. Det er her jeg får alle mine podcasts fra og hvor jeg vil blive opmærksom på, at der er kommet nyt. Jeg får ikke tjekket appen ofte nok, men i eksempelvis iTunes ville jeg ikke misse den.
FCM!
FCM!
FCM!

Fenris
Indlæg: 84
Tilmeldt: 11. jul 2014, 12:45

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Fenris »

Flyvende start på en podcast! Jeg var vældig underholdt og glæder mig allerede til næste afsnit :)

mortenS
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18. maj 2017, 10:35

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af mortenS »

Jeg har desværre ikke fået hørt podcasten i nu. Men glæder mig meget til det
Men bare lige et lille spørgsmål. Nu i siger aftalen med FCM er at den i første omgang kun skal være på app'en. Så bliver jeg lidt nysgerrig på hvor meget indflydelse (Hvis noget) de har på indholdet?
For tænker det kan være ret væsentligt i forhold til om det bliver godt. For der kan jo være emner vi/i som fans er negative i forhold til som ledelsen ikke ønsker diskuteret i en podcast på deres officielle app. Er det noget der er blevet afklaret på forhånd?
Men super fedt nogle tager initiativet og gør noget ved det har selv tænkt det kunne være mega fedt hvis der kom en sådan

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk


Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

mortenS skrev:
26. okt 2017, 12:21
Men bare lige et lille spørgsmål. Nu i siger aftalen med FCM er at den i første omgang kun skal være på app'en. Så bliver jeg lidt nysgerrig på hvor meget indflydelse (Hvis noget) de har på indholdet?
For tænker det kan være ret væsentligt i forhold til om det bliver godt. For der kan jo være emner vi/i som fans er negative i forhold til som ledelsen ikke ønsker diskuteret i en podcast på deres officielle app. Er det noget der er blevet afklaret på forhånd?
Det er et helt relevant spørgsmål og måske også noget, vi burde fortælle om i podcasten. Det glemte vi dog, så har skrevet et lidt længere svar her.

FCM har smidt ressourcer i at få podcasten op at køre. Konkret er det dem, der har investeret i det nødvendige udstyr og lagde lokaler til optagelsen. Desuden stod Jakob fra FCM tv for klipningen af den første podcast, så vi fik de rigtige lydklip ind på de rigtige tidspunkter. Det var en kæmpe hjælp, og Jakob sad til et godt stykke ud på natten for at få det gjort, så podcasten kunne blive klar inden OB-kampen. Så FCM har været fødselshjælpere på podcasten, men det har primært været på det tekniske og ressurcemæssige område.

Vi har naturligvis diskuteret, om dette ville få en betydning for indholdet og hvad vi kunne berøre i podcasten. Vi er i øjeblikket 6 personer, der står for indholdet. Udover os tre menige fans, der medvirkede i første udgave, er det Nicolaj der også er menig fan (han er også med på billedet, som FCM lagde op på twitter ifm podcasten) samt Ross-brødrene (der ikke var med i tirsdags) hvor Peter jo er ansat som fankoordinator. Da vi var i planlægningsfasen af podcasten, var de hotte emner fyring af Thorup og Rafas tilstedeværelse i klubben. Jeg påpegede i den forbindelse, at det var vigtigt, at vi kunne tage sådanne emner op, for at podcasten er relevant og interessant. Vi vil gerne tage aktuelle diskussioner og fanperspektivet med ind i podcasten - uafhængig af om det er negativt eller postivt. Det har der i udgangspunktet ikke været nogen indvendinger imod, men det er klart, at hvis det udvikler sig til 1 times ukonstruktiv tilsvining af klubben, trænere eller spillere, så er det ikke sikkert, at FCM vil føle sig forpligtiget til at hjælpe os med det. Det tænker jeg dog heller ikke bliver aktuelt. Vi ønsker at drøfte alt, der rører sig omkring FCM - og at gøre det på en ordentlig måde - men samtidg med den kant og skarphed, som vi kan tillade os som fans, der ikke er ansatte af FCM. Ambitionen er, at vi gerne vil have trænere, spillere og andre omkring klubben med som gæster i podcasten, og hvis de skal have lyst til det, så kræver det, at de oplever, at de får en fair behandling.

I første omgang har vi derfor lavet en pragmatisk aftale om dette: lad os prøve at se, hvordan det går. Det er os, der planlægger og laver indholdet uden nogen bindinger. Jakob er med som tekniker/lydmand til optagelserne, og hvis der skulle opstå problemer, så må vi drøfte det. Vi evaluerer så på det, når efterårssæsonen er færdig.

mortenS
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18. maj 2017, 10:35

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af mortenS »

Godt og fyldestgørende svar Kent og godt at høre i har afklaret det lidt med klubben. For det er jo fedt de vil hjælpe med udstyr, lokaler lydmand med mere. Det hjælper jo også på hele lytter oplevelsen.
Men også fedt de er med på der godt må tales kritisk. For ellers ville de jo blive lidt hult. (Og tænker da helt sikkert heller ikke i skal lave 1 times postcarst hvor i sviner klubben, træner, enkelte spillere eller lignende. For det ville da også være trættende at høre på)

Jeg glæder mig til at jeg får tid til at lytte den og fremtidige udgaver. (Ps. Overbevis dem gerne om at de skal flytte den over på podcast apps også så man kan smide den på i bilen, cykel turen og lignende )

Sendt fra min SM-G920F med Tapatalk


Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Sniper »

Kent skrev:
25. okt 2017, 07:37
Vi er nogle stykker, der har involveret os i en fan-podcast kaldet 'Sort Snak'. Den første udgave, hvor vi taler om sæsonen indtil videre, samt ser frem mod aftenens pokalkamp og weekendens kamp i Lyngby, ligger nu online i FCM-appen.
Der er ingen af os, der har erfaring med at lave podcasts, så vi forsøger os lidt frem med formatet. I herinde er en del af målgruppen, så kom gerne med kommentarer og ønsker til hvad podcasten skal indholde, for at I gider høre den.
Når vi har fået lidt erfaringer, er planen at invitere gæster ind til en snak, fx Thorup eller Steinlein/Graversen.
Vi regner med at lave en podcast hver anden uge resten af efteråret.

Kun hver anden uge ?? 😔
Jeg er allerede solgt.
Jeg lytter dagligt til podcasts især fodbold podcasts og jeg hilser dette nye initiativ meget velkomment og virkelig savnet. Godt gået de herrer.
Jeg vil gerne vide om det er muligt at finde podcasten i iPhones podcastsapp for da jeg søgte den kunne jeg ikke finde den?- inde i FCM appen stopper den så snart tlf går i dvale, det er upraktisk hvis man går med den i lommen med earplugs.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Sniper skrev:
27. okt 2017, 22:10
Jeg vil gerne vide om det er muligt at finde podcasten i iPhones podcastsapp for da jeg søgte den kunne jeg ikke finde den?- inde i FCM appen stopper den så snart tlf går i dvale, det er upraktisk hvis man går med den i lommen med earplugs.
Indtil videre er det kun i app'en. Vi er helt med på, at det ikke er en ideel løsning og de problemer det giver ift afspilning. Vi håber på, at den på et tidspunkt også kommer ud på anden vis, men jeg kan ikke sige noget om hvornår.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af THenry »

Kent skrev:
25. okt 2017, 07:37
I herinde er en del af målgruppen, så kom gerne med kommentarer og ønsker til hvad podcasten skal indholde, for at I gider høre den.
Jeg har et par forslag til emner (ikke nødvendigvis noget der skal fylde en hel podcast) som I kan overveje eller arbejde videre med til fremtidige podcasts:

- Er selv bosat i København, så det kunne være interessant at høre mere om, hvad der sker på fansiden i nogle af de andre større byer f.eks. Århus, Aalborg eller på Fyn. Er der nogle interessant tiltag i gang, hvordan er organiseringen, og hvordan skabes der opmærksomhed på fanmiljøet m.v. Er der mulighed for, at vi kan lære og inspirere hinanden fra de forskellige fanmiljøer?

- Efter vi har fået ny sportschef, så kunne det være interessant at høre mere om, hvad Svend Graversen tænker om fremtiden for FCM. Hvad er hans visioner? Vil han ændre noget ift. CS? Vil vi se et andet udtryk i medier med Svend i stedet for CS?

- Med vores ejer og bestyrelsesformand bosat i London og tæt knyttet til Brentford, så kunne det være interessant at høre mere om, hvad de har fokus på i Brentford, og om der kommer nogle nye ideer/tiltag/metoder, som vi kan forvente også vil blive implementeret i Midtjylland? Jeg tænker Ankersen kunne være oplagte i et panel.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

THenry skrev:
28. okt 2017, 15:29
Jeg har et par forslag til emner (ikke nødvendigvis noget der skal fylde en hel podcast) som I kan overveje eller arbejde videre med til fremtidige podcasts:

- Er selv bosat i København, så det kunne være interessant at høre mere om, hvad der sker på fansiden i nogle af de andre større byer f.eks. Århus, Aalborg eller på Fyn. Er der nogle interessant tiltag i gang, hvordan er organiseringen, og hvordan skabes der opmærksomhed på fanmiljøet m.v. Er der mulighed for, at vi kan lære og inspirere hinanden fra de forskellige fanmiljøer?

- Efter vi har fået ny sportschef, så kunne det være interessant at høre mere om, hvad Svend Graversen tænker om fremtiden for FCM. Hvad er hans visioner? Vil han ændre noget ift. CS? Vil vi se et andet udtryk i medier med Svend i stedet for CS?

- Med vores ejer og bestyrelsesformand bosat i London og tæt knyttet til Brentford, så kunne det være interessant at høre mere om, hvad de har fokus på i Brentford, og om der kommer nogle nye ideer/tiltag/metoder, som vi kan forvente også vil blive implementeret i Midtjylland? Jeg tænker Ankersen kunne være oplagte i et panel.
Tak for input!
Vi har endnu ikke nogen detaljeret plan over hvilke emner, vi tager op i de kommmende podcasts, men Svend Graversen er på vores bruttoliste over mulige gæster. Tænker vi måske vil forsøge at få ham ind til en transferspecial når efterårssæsonen er slut.

Relationen til Brentford er også på min egen liste over interessante temaer, som kunne drøftes, især eftersom vi også begynder at se spillerudveksling mellem de to klubber.

Beskrivelser fra fanmiljøet er noget af det unikke indhold, vi meget gerne vil kunne levere, og det er en rigtig god ide, at sætte fokus på noget af det, der foregår rundt om i landet. Den ryger med på listen.

Besvar