Andre klubbers gøren og laden

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Vijen »

Puha, hvor skal man starte når der skal snakkes Randers FC.

Det er jo helt vildt, hvad der sker i den klub. Der er jo efterhånden så mange sager og mærkelige ting de sidste 3 år, at jeg ikke kan huske dem alle. Og det er på alle fronter bestyrelse, sportslig ledelse, træner og spillertrup.

Det er ligefør, at det bedste der kan ske for dem er en nedrykning. Så der kan ske en kæmpe udrensning alle steder i klubben.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af THenry »

Ja. Det ligner en klub "on tilt" i øjeblikket. Gravgaard købte en udenlandsk lottokupon i Moniz, og som forudset tabte han på den kupon. viewtopic.php?f=1&t=97072&p=146753&hilit=Moniz#p146753

Der må i øvrigt sidde nogle folk i Randers og omegn og ærgre sig over, at man aldrig blev enige med Tom Vernon. FCN har haft en opadgående kurve i de seneste år, mens Randers er på vej nedad bakken.

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af UlvenFraNord »

Det bringer minder frem om det kollaps der skete i Esbjerg. Det var ellers også en fornuftig klub, som virkede til altid at træffe gode solide beslutninger, før det hele bare ramlede..

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Acebone »

De skal selvfølgelig nå at vende skuden og overleve denne sæson, for ellers bliver det grimt, men på længere sigt tror jeg da, et Gravgaard-exit var det bedste, der kunne ske for Randers FC. Den mand er en katastrofe.

ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af ihaki »

lige lidt nysgerrig, jeg tror jeg for problemer med fortsat at interessere mig for fodbold, hvis superligaen ender med 3 dominerende hold, hvor den ene fck nok vil være sikre vinder 3 ud af 5 sæsoner, er der nogen af de andre klubber der har gjort sig nogle tanker, jeg tænker kunne det på sigt ændre sig hvis flere klubber slog sig sammen, både med det sportslige og økonomiske, måske vejle, Fredericia og kolding. viborg, randers og hobro. aab, thisted og vendsyssel. fremad a og lyngby. fc roskilde og hb køge. agf og ac horsens. jeg kender ikke så meget til det, så jeg ville ikke lige kæde for mange sammen.

ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af ihaki »

ihaki skrev:
13. maj 2018, 00:40
lige lidt nysgerrig, jeg tror jeg for problemer med fortsat at interessere mig for fodbold, hvis superligaen ender med 3 dominerende hold, hvor den ene fck nok vil være sikre vinder 3 ud af 5 sæsoner, er der nogen af de andre klubber der har gjort sig nogle tanker, jeg tænker kunne det på sigt ændre sig hvis flere klubber slog sig sammen, både med det sportslige og økonomiske, måske vejle, Fredericia og kolding. viborg, randers og hobro. aab, thisted og vendsyssel. fremad a og lyngby. fc roskilde og hb køge. agf og ac horsens. jeg kender ikke så meget til det, så jeg ville ikke lige kæde for mange sammen.
måske ændre superligaen til 10 hold, de for vel mere erfaring af at spille mod de bedre hold, og sponsor vil det måske være mere attraktiv

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af PH1978 »

ihaki skrev:
ihaki skrev:
13. maj 2018, 00:40
lige lidt nysgerrig, jeg tror jeg for problemer med fortsat at interessere mig for fodbold, hvis superligaen ender med 3 dominerende hold, hvor den ene fck nok vil være sikre vinder 3 ud af 5 sæsoner, er der nogen af de andre klubber der har gjort sig nogle tanker, jeg tænker kunne det på sigt ændre sig hvis flere klubber slog sig sammen, både med det sportslige og økonomiske, måske vejle, Fredericia og kolding. viborg, randers og hobro. aab, thisted og vendsyssel. fremad a og lyngby. fc roskilde og hb køge. agf og ac horsens. jeg kender ikke så meget til det, så jeg ville ikke lige kæde for mange sammen.
måske ændre superligaen til 10 hold, de for vel mere erfaring af at spille mod de bedre hold, og sponsor vil det måske være mere attraktiv
Men det vil være kedeligt, at møde de samme hold igen og igen... Sponsorer vil også gerne i kontakt bredt, frem for de sædvanlige.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ihaki
Indlæg: 101
Tilmeldt: 2. jan 2018, 22:12

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af ihaki »

PH1978 skrev:
13. maj 2018, 22:27
ihaki skrev:
ihaki skrev:
13. maj 2018, 00:40
lige lidt nysgerrig, jeg tror jeg for problemer med fortsat at interessere mig for fodbold, hvis superligaen ender med 3 dominerende hold, hvor den ene fck nok vil være sikre vinder 3 ud af 5 sæsoner, er der nogen af de andre klubber der har gjort sig nogle tanker, jeg tænker kunne det på sigt ændre sig hvis flere klubber slog sig sammen, både med det sportslige og økonomiske, måske vejle, Fredericia og kolding. viborg, randers og hobro. aab, thisted og vendsyssel. fremad a og lyngby. fc roskilde og hb køge. agf og ac horsens. jeg kender ikke så meget til det, så jeg ville ikke lige kæde for mange sammen.
måske ændre superligaen til 10 hold, de for vel mere erfaring af at spille mod de bedre hold, og sponsor vil det måske være mere attraktiv
Men det vil være kedeligt, at møde de samme hold igen og igen... Sponsorer vil også gerne i kontakt bredt, frem for de sædvanlige.


Sent from my iPhone using Tapatalk
med den kvalitet holdene har, er det i mine øjne sjovere med interessante kampe, end at fc helsingør olign. der laller rundt i toppen af dansk fodbold, men det der nu betyder mest for mig, ville være 6 hold der mere eller mindre er lige værdige, selvfølgelig må fcm gerne dominere dem lidt :) sådan som holdene er ca nu, ville jeg foretrække 6-8 hold i ligaen, men denne her sæson må jeg sige, den har jeg faktisk syntes godt om, trods at det er mere ubalanceret, end jeg ville foretrække, men med en masse overraskelser

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Den danske liga er en af de mest interessante.
Hvis man gøre vil gøre den mere forudsigelig, skulle man lave en UEFA regel om salary cap eller sådan noget.

Det lidt ærgerlige er at 25 4+4 reglen,
reglen om import af unge spillere under 18
og financial fairplay
blev lavet med argumenter for at stække de store klubber,
men endte med at hjælpe de store, da de nemmere kunne tilpasse sig de nye regler og finde hullerne i reglerne.

Nu er jeg klar over spørgsmålet var om den danske liga, og jeg svare lidt på internationalt niveau.
Lokalt kunne nogen klubber selvfølgelig overveje fusion, tror personligt AGF kunne få en fremgang med et nyt stadion (og ny bestyrelse), men ellers tror jeg det er svært.

Ellers kan man også indrette ligaen og den økonomiske fordeling osv, lidt efter hvad du mener er vigtigst.
- God liga
- Tæt liga
- Gode danske hold i UEFA turneringerne
- Godt landshold
osv. osv.

Spørgsmålet internationalt er også interessant, i en periode hvor flere og flere ressourcer bliver samlet på færre og færre klubber,
men udover salary cap, har jeg ikke lige nogen ideer til det.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Acebone »

Mystisk melding fra FCK. Ståle siger, de har en dårlig nyhed på vej, men siger ikke, hvad det er:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ed/7173113

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Ravnen »


Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Bjelland bruiger nogen af 36 millioner, på at skyde penge ind i en konkurrerende klub.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lyn ... millioner/

Potentiel interessekonflikt hvis de møder i pokal eller Lyngby rykker op?

Glæder mig til sæsonen 19/20 hvor Lyngby er ved at rykke ned, men møder FCK i en sidste og skæbne afgørende kamp.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af THenry »

Det er godt nok gået ned af bakke for Pusic på det seneste. Manden der ville til Bundesligaen (og bl.a. sagde nej til Standard Liege) fortsætter sin tur rundt i Superligaen på mindre og mindre adresser, og har nu signet med Horsens :lol:

Bo Henriksen bør dog være den rette mand til at få hans karriere på ret køl igen, og ellers begynder det at se skidt ud for Pusic.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ac-horsens

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af oros »

THenry skrev:
15. jul 2018, 11:44
Det er godt nok gået ned af bakke for Pusic på det seneste. Manden der ville til Bundesligaen (og bl.a. sagde nej til Standard Liege) fortsætter sin tur rundt i Superligaen på mindre og mindre adresser, og har nu signet med Horsens :lol:

Bo Henriksen bør dog være den rette mand til at få hans karriere på ret køl igen, og ellers begynder det at se skidt ud for Pusic.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ac-horsens
Åh ja. Men hans ego er den største udfordring. Kan de rumme det i Horsens, har de en farlig angriber. Det viste han i Århus. Måske får han lov at sparke straffe. :P

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Andre klubbers gøren og laden

Indlæg af Steffen am »

Kom lige til at se PL parlamentet fra i forgårs, mandag aften.

Hvad der slog mig, at kun en ud af seks var tilfreds med tingenes tilstand i sin klub.
Sjovt nok Liverpools repræsentant, der var helt tilfreds

Man. City er måske lidt en parentes, han er i princippet ikke utilfreds med ledelsen, men der er selvfølgelig noget med en dom, der afventes.

Men 66 % af panelet (Chelsea, Tottenham, Arsenal, Man.United) er ikke tilfreds med enten klubledelsen eller træneren. Det synes jeg fandme er vildt i verdens største klubber.
Oven på den, kan man være glad for at man er fan af klub, der har en ledelse og en træner man tror på.

Det er selvfølgelig en anden størrelse, anden konkurrence, og måske er nogen lidt for forvente, men synes stadig det er vildt, når panelet alle peger på hinanden, i forhold til hvem klarer hinanden bedst (meget tydelig ved spørgsmålet om hvilket London hold der står bedst).

Tænker om det må være sådan det føles at følge Brøndby, som det er at følge en af de 4-5 klubber, der er tale om?

Men selv med så mange penge, har man organisatoriske udfordringer.
Penge og historisk succes er bestemt ikke alt.

Besvar