Danish Football Awards

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Årets træner: Jacob Michelsen. Det må være den største joke ever. Helt vildt. Altså - er det ikke et award show for 2015 eller tager jeg fejl?.

Det er så vildt at det ikke kan tages seriøst. Glen Riddersholm burde have den pris. Hvis SønderjyskE ender med et stort resultat i dette års superliga så er han en kandidat næste år. men han burde ikke engang være nomineret denn gang. Nogen der ved hvordan stemmeafgiviningen er foregået?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Iøvrigt et stort tillykke til Erik Sviatchenko med årets superligaspiller 2015.

Igen noget man ikke kan se logikken i. Thomas Delaney var også nomineret til årets fodboldspiller - det var Erik ikke. Så burde det vel logisk ligge til at Delaney burde vinde pris - det er jo ikke fordi han har fyret den af landsholdet, Delaney, så,grunden til hans nominering må primært være på præstationerne i superligaen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Danish Football Awards

Indlæg af Acebone »

Glen stod uden klub i halvdelen af 2015, og mesterskabet blev først og fremmest grundlagt i efteråret 2014. Så man kan vel godt argumentere for, at han ikke skulle vinde årets træner 2015.

Man kan til gengæld også argumentere for, at det er underligt at lave kåringerne for kalenderåret i stedet for at følge sæsonen.

Tillykke til Erik! Det er til gengæld fuldt fortjent. Han havde et stort fodboldår.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Jacob Michelsen fik prisen og var kun superliga træner en halv sæson i 2015! Hvad vandt han der?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Det er den største skandale man kan forestille sig og devaluerer kraftigt værdien af sådan en pris/show. Intet under at de måtte aflyse prisuddelingen et år fordi udøverne ikke gad møde op
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Der kan KUN ligge noget personligt bag. Hvis det er folket der stemmer, mere rettet mod FCM end Glen vil jeg tro og hvis det er hans kollegaer, så er det personligt nag
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Danish Football Awards

Indlæg af Acebone »

Så er det vel heller ikke en større skandale. Prisen er jo for kalenderåret 2015, hvor underligt det end er. FCM var pointmæssigt ikke det bedste hold i foråret 2015. I efteråret var Glen uden job.

Synes det er fair nok, at en anden kan tage prisen. Hvis Glen ville have vundet, skulle han være blevet i FCM.

Prisen skal jo ikke nødvendigvis gå til træneren, der vinder DM. Så kunne man lige så godt sløjfe den.

Glacier
Indlæg: 35
Tilmeldt: 20. okt 2015, 11:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af Glacier »

Er enig med Acebone.

Prisen er kun for 2015, og sidste år var Glen ikke danmarks bedste træner. Havde det været for 2014/2015 sæsonen havde det været en anden sag.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Men det var Jacob Michelsen?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Tag ikke fejl. Jeg er ikke Glen elsker. Han vandt min respekt med hans evner som træner - men jeg har aldrig brudt mig om hans personlighed.

Jeg er åbenbart ikke den eneste der synes det her er helt hen i skoven

http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... er/6006846
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Danish Football Awards

Indlæg af Acebone »

Glacier skrev:Prisen er kun for 2015, og sidste år var Glen ikke danmarks bedste træner. Havde det været for 2014/2015 sæsonen havde det været en anden sag.
Naturligvis. En evt. pris for 14/15 kunne ikke være gået til andre end Glen. Og reelt burde uddelingen vel også følge sæsonen, men når den ikke gør, så ender vi med de her lidt underlige felter af trænere, der har haft vidt forskellige roller i foråret og efteråret. Det er jo bemærkelsesværdigt, at ALLE kandidaterne til prisen havde skiftet jobbet ud henover sommeren.

Jeg synes, at et halvt år uden job er ret diskvalificerende, når prisen handler om hele året. Når det så skulle være en af de tre andre i feltet, synes jeg egentlig, Michelsen er et okay valg.

Glacier
Indlæg: 35
Tilmeldt: 20. okt 2015, 11:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af Glacier »

mousebreaker skrev: Jeg er åbenbart ikke den eneste der synes det her er helt hen i skoven

http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... er/6006846
Allan Olsen har altod haft et godt øje til Glen, specielt efter han lod EB tage "guld" billederne. Så at han har set sig sur på denne vinder, ser jeg ikke som nogen overraskelse.

Jeg vil dog også sige at der ikke har været en åbenlys vinder i kandidatfeltet, så Glen kunne i princippet lige så godt have vundet.
Men at sige at det er tyveri ved højlys dag at Glen ikke vinder, er i mine øjne helt forkert. Der har været tæt løb, og et ½ år uden job har formenligt været det som har tippet skalaen over mod Jacob Michelsen

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Michelsen var træner for et 1. divisionshold mens Glen gjorde et hold til mestre for første gang med det pres der er undervejs. Michelsen har så haft en god halvsæson i SE mens Glen gik ledig. Altså ....

Selv Thorup ville være et klart bedre valg, kigger man på resultaterne. U21 semifinale og videre i EL med FCM og kun 4 point efter første pladsen. Det der er sket i den her afstemning er at folk stemmer ikke for 2015 men for 2015 + indtil nu i 2016 og her ligger SE pt nummer to.

At give Michelsen en pris for 2015 alene er direkte fornærmende mod alle der interesserer sig for fodbold
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Danish Football Awards

Indlæg af mousebreaker »

Lad os antage at SE var gået ned her i foråret - tror i så stadig Michelsen havde fået prisen for 2015 - nej vel ! I min bog fuldstændigt hjernedødt. Iævrigt svært at se det diskvalificerende i at man har gået uden job i et halvt år - når blot det halve år man har haft har været godt nok. Det var Glens. Lars Søndergaard ville også være et laaaaangt bedre valg end Jacob Michelsen -og han har været træner hele året.

Den her afstemning burde være foretaget efter nytår hvor en "forurening" af 2016 resultater ikke vil være muligt

Det giver slet slet ingen mening.

Hvad der heller ikke giver mening er at de nominerede til årets danske fodboldspiller 2015 var Eriksen, Schmeichel og Delaney.

Årets superliga spiller blev Sviatchenko. Delaney har intet lavet i landsholdsammenhæng. Så Erik og Delaney må være blevet vurderet på deres superliga indsats samt deres spil i Europa. Kan nogen se en mening i at Delaney ikke vinder superligaens pris eller omvendt at Erik var blandt de sidste 3 i nomineringen af årets spiller? Giver slet slet ikke mening.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Danish Football Awards

Indlæg af Acebone »

Jeg kan kun være enig med dig i, at kåringen ligger et åndssvagt sted. 2016 kan komme til at påvirke, og det burde det jo ikke.

Thorup kunne faktisk også snildt have fået den, men mange føler vel egentlig, at U21 skulle have præsteret endnu bedre, og FCM's hjemlige formkurve ødelægger også noget.

Feltet af trænere var underligt, men der var jo simpelthen ikke en træner, der præsterede i toppen af dansk fodbold gennem hele året. Derfor blev det en træner fra laget under, for Michelsen havde succes hele 2015.

Lidt kontroversielt kunne man sige, at Ståle kunne have været med i opløbet. Træner for det bedste hold pointmæssigt i 2015 samt pokalvinder. Men EL-fiaskoen er simpelthen for stor til, at det ville være passende.

Besvar