Rasmus Ankersen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Sahl »

Det gør mig en smule bekymret for, at der skal ske ejerskifte.
Rasmus har om nogen vendt skuden for klubben og uden ham havde vi nok ikke været så forkælet, at man ville blive sur over en 3 plads i EL og kun at være 2 point foran nummer to i ligaen.

Han skal have alt held og lykke. Forhåbentligt kommer der en kompetent afløser og Benham bliver.
Så er det måske også slut med, at få stillet spørgsmål til ham og se ham skrive herinde.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af MFKM »

Sahl skrev:
10. dec 2021, 20:00
Det gør mig en smule bekymret for, at der skal ske ejerskifte.
Rasmus har om nogen vendt skuden for klubben og uden ham havde vi nok ikke været så forkælet, at man ville blive sur over en 3 plads i EL og kun at være 2 point foran nummer to i ligaen.

Han skal have alt held og lykke. Forhåbentligt kommer der en kompetent afløser og Benham bliver.
Så er det måske også slut med, at få stillet spørgsmål til ham og se ham skrive herinde.
Jeg tror man overvurderer Ankersens betydning og undervurderer Bentham, hvis man frygter at Ankersens exit kan betyde ejerskifte.

Ankersen er ikke en eller anden fantast, der har overbevist Bentham om smide mange millioner i Midtjylland, hvor Bentham så har sagt ja ud af det blå, fordi han blev forført af Ankersen.

Da Ankersen mødte Bentham og foreslog Midtjylland, var Bentham i forvejen på udgik efter en klub han kunne købe. Jeg kan ikke forestille mig, at Benthams grundlæggende interesse for at eje fodboldklubber skulle være blevet mindre, efter han har fundet ud af at han er ekstremt dygtig til det.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Acebone »

MFKM skrev:
10. dec 2021, 20:34
Sahl skrev:
10. dec 2021, 20:00
Det gør mig en smule bekymret for, at der skal ske ejerskifte.
Rasmus har om nogen vendt skuden for klubben og uden ham havde vi nok ikke været så forkælet, at man ville blive sur over en 3 plads i EL og kun at være 2 point foran nummer to i ligaen.

Han skal have alt held og lykke. Forhåbentligt kommer der en kompetent afløser og Benham bliver.
Så er det måske også slut med, at få stillet spørgsmål til ham og se ham skrive herinde.
Jeg tror man overvurderer Ankersens betydning og undervurderer Bentham, hvis man frygter at Ankersens exit kan betyde ejerskifte.

Ankersen er ikke en eller anden fantast, der har overbevist Bentham om smide mange millioner i Midtjylland, hvor Bentham så har sagt ja ud af det blå, fordi han blev forført af Ankersen.

Da Ankersen mødte Bentham og foreslog Midtjylland, var Bentham i forvejen på udgik efter en klub han kunne købe. Jeg kan ikke forestille mig, at Benthams grundlæggende interesse for at eje fodboldklubber skulle være blevet mindre, efter han har fundet ud af at han er ekstremt dygtig til det.
Men det kunne jo være, at Benham har bestemt sig for at køre med fuldt fokus på barndomsklubben Brentford, nu hvor man endelig står i det forjættede land. Det her sker immervæk relativt kort tid efter, at Holch blev præsenteret som ny investor i Midtjylland, og Brentfords oprykning kom så oveni. Det er i hvert fald svært ikke at overveje, at det her kan være en del af en længere, elegant exitstrategi.

En parentes, formentlig, men med den himmelflugt FCM og i særdeleshed Brentford har taget i årene under Benham og Ankersen, kan det jo også være fremtidssikringen mod Brentford og FCM i europæiske turneringer på samme tid. Ikke at jeg tror, Brentford når dertil lige foreløbig, men der var nok heller ikke mange, der spåede Brentford nogen chance for storhed, da de sejlede rundt i League One.

Jeg er spændt på (eller nervøs for) at se, hvad Ankersens kommende projekt egentlig er. Forhåbentlig ender han aldrig som en konkurrent til Midtjylland. Det vil være virkelig mærkeligt.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:
10. dec 2021, 11:09
Det er svært at vide hvor meget indflydelse han egentlig har haft, sådan ned i dagligdagen. Så jeg er rimelig optimistisk, den vigtigste mand i FCM er Claus Steinlein.
Der er jeg nødt til at være lidt uenig. Der er ikke én ubetinget konge i FCM, heldigvis. Steinlein er verdensklasse og en ægte klubmand. Men Ankersen har været afgørende på en unik måde og sat hele scenen for, at de ting, der sker for klubben i disse år, er mulige.

Uden Ankersen var der ingen Benham, og FC Midtjylland var nu formentlig enten konkurs eller forsat trillende rundt i en kebablugtende spillerbus med Steinlein som chauffør - og hvor Sviatchenko i øvrigt havde fået en glimrende karriere i FCK.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Ravnen »

Helt enig i at der ikke er én ubetinget konge. Vi havde Ørgaard før, som vi skylder meget. Hessel og Rune.

Men som formand der sidder i England og er sportsdirektøren i en klub derovre, ansat til det. Så tror jeg ikke Ankersen har været involveret i noget på dagligt basis i Herning. Det er Steinlein der er vores ankermand og har været det gennem lang tid nu.

Et signal omkring Brentford er vel også at Cliff Crown overtager formandsposten indtil videre, han er også formand i Brentford, det er da et signal der vil noget. FCM er en god forretning, det fungerer for Benham, der er en fin symbiose mellem Brentford og FCM på flere planer. Jeg tror ikke umiddelbart vi skal frygte et exit fra Benham, så var Cliff Crown nok ikke manden som overtog formandsposten.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:
10. dec 2021, 23:11
Helt enig i at der ikke er én ubetinget konge. Vi havde Ørgaard før, som vi skylder meget. Hessel og Rune.

Men som formand der sidder i England og er sportsdirektøren i en klub derovre, ansat til det. Så tror jeg ikke Ankersen har været involveret i noget på dagligt basis i Herning. Det er Steinlein der er vores ankermand og har været det gennem lang tid nu.
Bestemt, Steinlein er den lokale styrmand, og han er uvurderlig for os. Det er ham, der har fingrene i bolledejen på daglig basis, og han er en vigtig drivkraft i klubben. Men vi kommer ikke uden om, at de store linjer i høj grad er tegnet ovre i London. Strategien, klubfilosofien, alt det smartodds-baserede.

Det her er ment på den kærligste måde, det overhovedet kan udtrykkes, men Steinlein er en brallerrøv. Jeg mener det positivt, for der er brug for en person, der kan være ansigtet på klubben. Ham, de andre klubber griner af, når han melder noget vildt ud - for så at rive sig i skægget, når FCM alligevel lykkes med det. Jeg er ikke i tvivl om, at Steinlein agter at flytte bjerge for klubben, men det er ikke ham, der gør tingene mulige i første omgang. Det er Benham, og i forlængelse deraf er det Ankersen.
Ravnen skrev:
10. dec 2021, 23:11
Et signal omkring Brentford er vel også at Cliff Crown overtager formandsposten indtil videre, han er også formand i Brentford, det er da et signal der vil noget. FCM er en god forretning, det fungerer for Benham, der er en fin symbiose mellem Brentford og FCM på flere planer. Jeg tror ikke umiddelbart vi skal frygte et exit fra Benham, så var Cliff Crown nok ikke manden som overtog formandsposten.
Glen overtog også cheftrænerposten i Genk. ;)

Jeg mangler at høre noget mere om planerne for persongalleriet fremadrettet, før jeg er overbevist. Kan Cliff Crown besidde begge poster i det lange løb, eller er det bare en midlertidig løsning? Jeg vil ikke blive sådan super overrasket, hvis Crown kun ender med at sidde der til næste generalforsamling.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
11. dec 2021, 10:04
Ravnen skrev:
10. dec 2021, 23:11
Helt enig i at der ikke er én ubetinget konge. Vi havde Ørgaard før, som vi skylder meget. Hessel og Rune.

Men som formand der sidder i England og er sportsdirektøren i en klub derovre, ansat til det. Så tror jeg ikke Ankersen har været involveret i noget på dagligt basis i Herning. Det er Steinlein der er vores ankermand og har været det gennem lang tid nu.
Bestemt, Steinlein er den lokale styrmand, og han er uvurderlig for os. Det er ham, der har fingrene i bolledejen på daglig basis, og han er en vigtig drivkraft i klubben. Men vi kommer ikke uden om, at de store linjer i høj grad er tegnet ovre i London. Strategien, klubfilosofien, alt det smartodds-baserede.

Det her er ment på den kærligste måde, det overhovedet kan udtrykkes, men Steinlein er en brallerrøv. Jeg mener det positivt, for der er brug for en person, der kan være ansigtet på klubben. Ham, de andre klubber griner af, når han melder noget vildt ud - for så at rive sig i skægget, når FCM alligevel lykkes med det. Jeg er ikke i tvivl om, at Steinlein agter at flytte bjerge for klubben, men det er ikke ham, der gør tingene mulige i første omgang. Det er Benham, og i forlængelse deraf er det Ankersen.
Ravnen skrev:
10. dec 2021, 23:11
Et signal omkring Brentford er vel også at Cliff Crown overtager formandsposten indtil videre, han er også formand i Brentford, det er da et signal der vil noget. FCM er en god forretning, det fungerer for Benham, der er en fin symbiose mellem Brentford og FCM på flere planer. Jeg tror ikke umiddelbart vi skal frygte et exit fra Benham, så var Cliff Crown nok ikke manden som overtog formandsposten.
Glen overtog også cheftrænerposten i Genk. ;)

Jeg mangler at høre noget mere om planerne for persongalleriet fremadrettet, før jeg er overbevist. Kan Cliff Crown besidde begge poster i det lange løb, eller er det bare en midlertidig løsning? Jeg vil ikke blive sådan super overrasket, hvis Crown kun ender med at sidde der til næste generalforsamling.
Jeg er meget enig i, at strategen bag fcms udvikling har været Ankersen. Det tror jeg simpelthen ikke, der er nogen tvivl om.
Jeg har også hørt Steinlein sige for nyligt i en podcast, at det var Ankersen, der lykkedes med at åbne døren til det meget komplicerede brasilianske marked. Forhåbentlig er den know-how givet videre, men vi kan ikke undervurdere mandens kompetencer. Sammenlignet med ham, så er Svend og Claus glade amatører - med en masse energi og gåpåmod, bevares.
I forhold til Cliff Crown, så blev det netop meldt ud, at han skulle sidde til næste ekstraordinære GF, hvor en ny formand skulle vælges.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Acebone »

UlveLars skrev:
11. dec 2021, 11:33
I forhold til Cliff Crown, så blev det netop meldt ud, at han skulle sidde til næste ekstraordinære GF, hvor en ny formand skulle vælges.
Se, det havde jeg ikke engang fået ordentligt med i nyhedsstrømmen. Det er det, der bliver spændende.

Dét og så hvad Ankersen skal. Skal han ud at involvere sig i en anden klub nu?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Saemala »

Acebone skrev:
11. dec 2021, 11:49
UlveLars skrev:
11. dec 2021, 11:33
I forhold til Cliff Crown, så blev det netop meldt ud, at han skulle sidde til næste ekstraordinære GF, hvor en ny formand skulle vælges.
Se, det havde jeg ikke engang fået ordentligt med i nyhedsstrømmen. Det er det, der bliver spændende.

Dét og så hvad Ankersen skal. Skal han ud at involvere sig i en anden klub nu?
Han starter jo eget Sportsinvesteringsfirma. Det kan selvfølgelig dække bredt, men tror ikke det ligger i kortene at det er en ny klub der skal investeres i. I hvert fald ikke på den korte bane.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Acebone »

Saemala skrev:
11. dec 2021, 12:15
Han starter jo eget Sportsinvesteringsfirma. Det kan selvfølgelig dække bredt, men tror ikke det ligger i kortene at det er en ny klub der skal investeres i. I hvert fald ikke på den korte bane.
Hvad kan man forestille sig, et sådant firma vil investere i, hvis ikke det er klubber? Hvis det f.eks. er spillere, så er det jo blevet noget sværere med tredjepartsejerskab. I hvert fald i Europa; det er vist stadig en ting andre steder.

Måske er det bare mig, der ikke har fantasi nok til at regne den ud.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af JBT »

Et kæmpe tab og hul han efterlader.
Tror man skal ud og finde en samme type, hvis man fortsat vil frem i verden, for ingen af de andre rundt om bordet tror jeg hverken har selv, eller hevet den anciennitet og know how ud af Ankersen - og tvivler på hvorvidt man på disse felter tingene er nedfældet i kpi’er, forretningsgange osv

Heldigvis smækker han ikke med døren, og er nok åben for sparring i et eller andet omfang fremover også

Men tror man skal til at fokusere og få lidt fart på

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Steffen am »

Vi ved selvfølgelig ikke så meget, og mange spekulationer. Men mit umiddelbare take.

I forhold til overgangperioden, og om Ankersen efterlader et hul.
Jeg tænker lidt på da Ørgaard gik og overlod stafetten til Steinlein.

Der var et overlap og så en fin overførelse af kompetencer.
Ankersen fortsætter som konsulent, og mon ikke også ven af huset. Overgangen skal nok gå godt.
Ja, betydningen er der, Ankersen skylder klubben meget. Men han har også været i klubben i 8 år, som jeg fornemmer er meget, for en iværksætter type som Ankersen. Og mange af de ting er i forhold til den interne organisation og infrastruktur, som virker til at være ret godt på plads. Så ærgerligt ja, et tab ja, men skal nok gå, og vi er et godt sted.

I forhold til Behnams engagement.
Benham ledte efter en klub nr. 2, til dels at være proof of concept.
Man kan argumentere for om det er lykkedes, og er i mål med det.
Modargumentet kunne så være at efter Brexit, og det engelske fodboldsystem, er blevet endnu mere lukket,
giver det endnu mere mening med at have et hold på "fastlandet" også, og dermed let adgang til det globale transfermarked.
Den brasilianske satsning, er da helt sikkert en del af Benhams strategi, og den ville gå tabt uden Midtjylland.

Se også gerne denne, apropos.
https://youtu.be/mrwwVoD1RQQ

Jeg kan simpelthen ikke se på kort sigt eller på mellemlang sigt at Benham skulle have en interesse i at lave exit.
Det eneste "men" jeg kan se. Er nu Brentford ligger nr. 9 i Premier Leauge, kan man ikke totalt afvise at Brentford på et tidspunkt kan blive nr. 7 eller på anden måde kvalificere sig til de europæiske turneringer. Som bekendt kan en ejer kun have et hold i samme turnering (med mindre man hedder Red Bull).
Tænker også AHP's engagement ind i det. I det tilfælde, vil det være nemmere at overdrage det primære ejerskab, eller på en anden måde lave lidt "Red Bull gymnastik". Så håber der ligger en plan for dette, hvis det skulle ske, men tænker ikke at Benhams engagement afhænger af om Ankersen er i organisationsdiagrammet.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af DenStolteJyde »

Hvis Ankersen vil investere i fodbold, så kan han da bare investere i FCM :) På den måde kan han også komme i bestyrelsen igen uden at være benhams mand :)

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af CasperA »

Spørgsmålet er, hvilken type bestyrelsesformand man kommer til at gå efter? Skal det være én, som har sportslige kompetencer, eller skal det være én, som har virksomhedsmæssige kompetencer?

Ankersen fungerede jo nærmest som vores sportsdirektør, da det var ham, der klarede de fleste transfers. Han stod bl.a. for at lukke alle transfer-aftaler i Brasilien, Sisto-forhandlingen osv.

Det er ikke mit indtryk, at Svend Graversen er interesseret i dette, og Ove Pedersen udtalte i Discoverys "Købmændenes klub", at han hader at sidde på et kontor, og at han fungerer mere som scout i udlandet.

Så spørgsmålet er, om man egentlig skal ind at rokke lidt ved organisationen, og måske ændre et par titler, eller om man blot ansætter en ny bestyrelsesformand, som har nogenlunde de samme kompetencer som Ankersen.

Det bliver spændende at se, hvad man vælger at gøre.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af MFKM »

I spørgsmålet om, hvor ost Bentham kunne være på vej ud, som følge af Ankersens exit, så ser jeg det på ingen måde som realistisk.

AHP laver ikke en kapitalforhøjelse på 125 millioner for 25%, uden at have en bindene aftale med Bentham koncernen, hvorpå de er comittet et godt stykke ud i fremtiden. Jeg tror simpelthen ikke Bentham har mulighed for at sælge sine aktier, uden at gøre det til en væsentlig underpris. En stor del af værdien i Midtjylland kommer af synergien med smartodds og Bentham. Uden dem, var vi “bare” en dansk topklub med et udemærket akademi.

Til sammenligning har AGF en markedsværdi på 200 millioner. Smed man 300 millioner i AGF og fjernede Benthams kompetencer fra os af, så ved jeg godt hvem jeg ville satse på om 10 år til at være førende i Jylland.

Besvar