Rasmus Ankersen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Sahl »

TrueWolfMidt skrev:
6. aug 2017, 16:20
Someone. Skriv til RA på Twitter og bed ham komme herind og forklare sig. Frustrationerne er efterhånden kæmpe store herinde. Eller en offentlig undskyldning fra ham over vores spilleres og træners manglende evner.
Han kan og skal ikke komme og undskylde for vores spillere og træner! Han skal derimod holdes op på hans egne udtalelser. Hvis man holder det op mod ham og fagligt sætter spørgsmålstegn, så kan han også uden at se dum ud give hans besyn på sagen.

Mon ikke han kommer herind og skriver når tiden kommer til en Thorup fyring, tror ikke man skal forvente det før det.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Konsulen »

Han skal vel ikke stå til regnskab overfor andre end hans arbejdsgiver, altså Benham?

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af pr0j3ct »

Konsulen skrev:
6. aug 2017, 16:28
Han skal vel ikke stå til regnskab overfor andre end hans arbejdsgiver, altså Benham?
Enig. Spillere og træner skal selv stå til ansvar for det de leverer.

Så kan det selvfølgeligt være at han skal stå til ansvar overfor ting han har udtalt sig om.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev:
6. aug 2017, 15:53
Hvis dette nederlag ikke får konsekvenser så har jeg købt mit sidste sæsonkort. Næste kamp mod Fcn gider jeg ikke komme og se. Punktum.
Nu er jeg ked af hvis du føler jeg går efter dig, nu jeg har svaret dig i en anden tråd også.

Men hvorfor dele det her? Det mangler jeg at forstå

Er det for at true Midtjylland, for at få andre med dig eller for at få opmærksomhed?
Seriøst spørgsmål, jeg forstår det ikke.

Synes jo det er ærgerligt hvis nogen kan se sig mere sur på en mand, der overvinder kærligheden til ens hold.
Selvom jeg prøver mit bedste opfatter jeg det her utrolig illoyalt.

Det er lidt i kategori med dem der ønsker holder taber for at kunne skifte træner.
Hvis man havde en i personale gruppen mere end man elsker sit hold, er man efter min overbevisning ikke fan.

Du plejer selv at være en af dem der er god til at opmuntre andre til at komme på stadion, så her undrer det mig lidt ekstra.

Kan forstå hvis det har været et frustations øjeblik, også set i det lys at du har bredt diskussionen ud i flere tråde, men et godt råd,
til en anden gang så hold det i kamptråden. Der er generelt lidt højere til loftet og forståelse for øjebliks udbrud.

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg har ind i mellem spekuleret på om man virkelig kan overkomme, at være formand for en klub i Danmark og samtidig sportsdirektør for en klub i England. Hvor er man mest? Hvad er prioriteret?

Vi har gennem lang tid haft åbenlyse problemer spillemæssigt, men ser formanden det egentlig når han til hverdag sidder i England og er sportsdirektør for en anden klub?

Jeg kan godt lide Rasmus Ankersen, hans drive og passion. Og gudskelov for at han hentede Benham med sig til FCM.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Kent »

UlvenFraNord skrev:
7. aug 2017, 14:45
Jeg har ind i mellem spekuleret på om man virkelig kan overkomme, at være formand for en klub i Danmark og samtidig sportsdirektør for en klub i England. Hvor er man mest? Hvad er prioriteret?

Vi har gennem lang tid haft åbenlyse profblemer spillemæssigt, men ser formanden det egentlig når han til hverdag sidder i England og er sportsdirektør for en anden klub?
Det tvivler jeg på, er noget problem. Formanden er jo formand for bestyrelsen og ikke direktør. Han skal jo som sådan ikke have noget med den daglige drift at gøre - det er direktionens opgave. Vores tidligere formænd har jo alle haft deres normale virksomheder ved siden af, hvor de har været direktører mv. Så det er helt normalt, at en formand har et fuldtidsjob ved siden af.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
7. aug 2017, 15:28
UlvenFraNord skrev:
7. aug 2017, 14:45
Jeg har ind i mellem spekuleret på om man virkelig kan overkomme, at være formand for en klub i Danmark og samtidig sportsdirektør for en klub i England. Hvor er man mest? Hvad er prioriteret?

Vi har gennem lang tid haft åbenlyse profblemer spillemæssigt, men ser formanden det egentlig når han til hverdag sidder i England og er sportsdirektør for en anden klub?
Det tvivler jeg på, er noget problem. Formanden er jo formand for bestyrelsen og ikke direktør. Han skal jo som sådan ikke have noget med den daglige drift at gøre - det er direktionens opgave. Vores tidligere formænd har jo alle haft deres normale virksomheder ved siden af, hvor de har været direktører mv. Så det er helt normalt, at en formand har et fuldtidsjob ved siden af.
Jeg tror også, at vi skal passe på at lave en vurdering af formandens arbejde, når det går lidt trægt med holdet. Arbejdet som bestyrelsesformand skal nok nærmere vurderes med hele sæsoner (eller endnu længere perioder) in mente.

Udover at være enig med Kent, så vil jeg tilføje, at det ligefrem kan være en fordel, at han får input fra et sted som Brentford.

Joni
Indlæg: 16
Tilmeldt: 31. aug 2009, 23:54

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Joni »

Jeg ved ikke om den er delt tidligere, men jeg synes, at det er et meget interessant oplæg fra Ankersen om nogle af de teknikker de benytter i analyserne.

https://www.youtube.com/watch?v=Sy2vc9lW5r0

Han kommer med et eksempel med Newcastle, hvor de havde en fantastisk sæson og var tæt på at rykke ned året efter.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af MFKM »

https://www.fcm.dk/nyheder/bestyrelsesf ... raeder-af/

Meget trist nyhed!

Han har i mine øjne gjort det sublimt, på de ting vi har kunne se, vi må håbe der bliver fundet en kompetent afløser.

Ligner heldigvis en god og blød afsked, jeg er sikker på vi nok skal finde en ordentlig afløser, selvom jeg ikke lige kan komme på nogle gode bud pt.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af FCM2000 »

MFKM skrev:
10. dec 2021, 10:20
https://www.fcm.dk/nyheder/bestyrelsesf ... raeder-af/

Meget trist nyhed!

Han har i mine øjne gjort det sublimt, på de ting vi har kunne se, vi må håbe der bliver fundet en kompetent afløser.

Ligner heldigvis en god og blød afsked, jeg er sikker på vi nok skal finde en ordentlig afløser, selvom jeg ikke lige kan komme på nogle gode bud pt.
Steinlein er den rette mand

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af ABT »

Han bliver svær at erstatte, desværre… Potentiel bombe under FCM? Betyder det noget for Benhams engagement?

Omvendt må man næsten have været bekendt med hans afsked i en rum tid, så man har alternativer klar i pipeline. Alt andet ville være ret så skidt.
/ ABT

Billede

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af AltidFCM »

Sikke en trist nyhed. Men jeg tror heldigvis på, vi er godt forberedt. Jeg tror, han har haft rigeligt at se til i Premier League.
Men nu med Benhams "mand" i FCM ude, forstår jeg godt spekulationerne omkring et potentielt ejerskifte, men lad os nu se.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af mousebreaker »

Måske manden med den største positive indflydelse på vores klub siden fusionen. Han vil helt klart blive savnet, og jeg håber at det ledelsesmæssige tomrum som han uvægerligt vil efterlade, vil blive udfyldt kompetent meget hurtigt.

Tak, Rasmus
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
10. dec 2021, 11:06
Måske manden med den største positive indflydelse på vores klub siden fusionen. Han vil helt klart blive savnet, og jeg håber at det ledelsesmæssige tomrum som han uvægerligt vil efterlade, vil blive udfyldt kompetent meget hurtigt.

Tak, Rasmus
Enig. Vi kan ikke takke Ankersen nok for det, han har gjort for klubben.

Det har kørt så uforligneligt godt i perioden med Ankersen som Benhams forlængede arm, at man næsten kun kan være bekymret for, hvad der nu skal ske.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Ravnen »

Det er svært at vide hvor meget indflydelse han egentlig har haft, sådan ned i dagligdagen. Så jeg er rimelig optimistisk, den vigtigste mand i FCM er Claus Steinlein.

Besvar