Rasmus Ankersen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af UlvenFraNord »

Benham har dog alle muligheder for at hæve budgettet, hvis han vil ;-) :-D

Men ja det er FCM-DNA, vi er jo ikke klassens frække dreng for ingenting. Den dag vi stopper med at have store forventninger, stopper vi med at være gode.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
25. maj 2017, 09:27
Ikke sikker på, at det hører til i denne tråd, men Ove P var i 4-4-2 i denne uge, hvor han blandt andet fortæller om den første tid i FCM: https://www.tvmidtvest.dk/fodboldmagasi ... t-4-4-2-45
Her leverer han et konge-citat, som jeg egentlig synes i meget høj grad indrammer den ånd, der altid har været i FCM, og dermed (som Ankersen vil kalde det) er en del af FCM-DNA'et: "Ambitionerne har altid været større end budgetterne".
Det afspejler sig både i den måde klubben drives på, men også i de forventninger fans og andre interessenter har. Fint illustreret i øjeblikket, hvor vi nøgternt set præsterer som vores budget tilsiger vi skal (omkring 3. pladsen), men utilfredsheden er stor - fordi vi ikke kan konkurrere bedre med et hold, der har 2-3 gange så stort et budget.
David Nielsen udtalte også i går, i et interview i HF, at han oplevede at forventningerne omkring FCM var ubarmhjertige. Selv om FCM i øjeblikket spiller god offensiv fodbold, så er folk stadig halvutilfredse. Han mener, at omgivelsernes forventninger er urimelige.
Men det er faktisk netop den tankegang, som Benham også er kommet med. At vi skal være i stand til at konkurrere mod klubber med større budgetter, gennem en databaseret tilgang. Så på den måde, har han også større ambitioner end budgetterne tilsiger - hvilket jo er mest tydeligt i Europa, hvor vi skal slå klubber med langt større budget end os selv ud, hvis vi skal opfylde målet om gruppespil.
Een ting er budgetter og deres størrelse. Jeg vil meget hellere kigge på hvordan trupperne ser ud op mod hinanden inden jeg afgør hvor man skal være i tabellen. AGF har efter min mening et lortehold med det fjerdestørste budget og jeg ville inden sæsonen være meget tilfreds hvis de klarede en placering som 7-10. Jeg er FCM hele vejen igennem men har boet i Aarhus de sidste 22 år, så jeg ser gerne at Århus har et hold der bare nogenlunde er med (FCM har iøvrigt aldrig siden vi rykkede op efter år 1 været placeret dårligere end AGF ved sæsonafslutning). Vores trup er helt på højde og i min verden bedre end Brøndbys spiller for spiller, men de er bedre funderet set over alle pladser. De har ikke de samme breddemæssige mangler som vi har i angrebet og forsvaret. Tager vi vores trup og sammenligner med resten af flokken håber jeg at der vil være konsensus om at vi er milevidt foran. Det kan bare ikke ses i tabellen og det er det der er problemet i denne sæson.

En anden ting er hvor store budgetterne er ifht hinanden. Uden at kende budgetterne vil jeg tro at der er himmelvid til forskel på AGFs budget og BIFs/vores, mens forskellen fra AGF til dem under er meget mindre udtalt. FCK er naturligvis i en klasse for sig. Kigger man på budgetterne så burde vi igen være i en situation hvor pladsen i Europa på nuværende tidpunkt af sæsonen ikke burde være i fare.

Nu er sport heldigvis ikke så ligetil - så ville vi jo aldrig kunne blive mestre. Der er op og nedture. Dette kan ikke undgå at ende som en lortesæson men vi kan stadig nå at få det til at blive en sæson - lige som sidste ligasæson - hvor vi ender med at trække på skuldrene og sige at det blot var en mellemsæson og forhåbentlig starten på noget bedre. Ender vi uden for Europa - så er det en gedigen katastrofe/fiasko
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af PH1978 »

Hvordan er status med håret?


Sent from my iPhone using Tapatalk

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af THenry »

PH1978 skrev:
1. jun 2017, 21:18
Hvordan er status med håret?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vel blevet en meter længere end, da han lavede væddemålet vedr. Paul? ;)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Kent »

THenry skrev:
1. jun 2017, 22:55
PH1978 skrev:
1. jun 2017, 21:18
Hvordan er status med håret?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vel blevet en meter længere end, da han lavede væddemålet vedr. Paul? ;)
Jeg tror der er vokset en ekstra man bun ud på ham ;-)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Steffen am »

PH1978 skrev:
1. jun 2017, 21:18
Hvordan er status med håret?
Væddemålet gik på Paul scorede 1 mål pr. 180 min i forårsæsonen.

Som jeg lige kan tælle til, blev det 1759 min og 14 mål
og som jeg kan regne er det 1 mål pr. 125,6 min
så det må siges at være opfyldt. Tillykke til ham med at få lov til at beholde håret.

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af UlvenFraNord »

Ja desværre, for en klipning havde pyntet :lol:

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Steffen am »

Vi mangler en tråd der hedder "expected points" eller "tabel of justice" ;)

However, Malmø bruger samme tankegang.
https://www.sydsvenskan.se/2017-06-03/o ... t-30-poang

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af UlvenFraNord »

Hvad med "Expected Haircut"? :-D

Tabel of justice skal da helt klart indføres i Superligaen, vi må have det gammeldags med points efter scorede mål væk, det er bare forstyrrende, når nu de nye metoder giver os bedre resultater :mrgreen: :lol: ;)
:geek: :fcm: :geek:

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:
3. jun 2017, 00:42
Hvad med "Expected Haircut"? :-D

Tabel of justice skal da helt klart indføres i Superligaen, vi må have det gammeldags med points efter scorede mål væk, det er bare forstyrrende, når nu de nye metoder giver os bedre resultater :mrgreen: :lol: ;)
:geek: :fcm: :geek:
Er den joke ikke ved at have været brugt?

Så svært er det heller ikke at forstå der er forskel på et analyse værktøj og en resultatliste.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Steffen am »


Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Vijen »

Rasmus, følger du stadig med i, hvad der sker i Midtjylland??

Vores super trup er lige blevet ydmyget af en flok deltidsspillere. :oops: :oops:

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis dette nederlag ikke får konsekvenser så har jeg købt mit sidste sæsonkort. Næste kamp mod Fcn gider jeg ikke komme og se. Punktum.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af Sahl »

Vijen skrev:
6. aug 2017, 15:51
Rasmus, følger du stadig med i, hvad der sker i Midtjylland??

Vores super trup er lige blevet ydmyget af en flok deltidsspillere. :oops: :oops:
Jeg har skrevet det et par gange men Rasmus skrev følgende til os sidste sæson.

"FCM skal spille fremadrettet, direkte og offensivt fodbold, og det må I gerne holde os op på"

Han havde også en masse andre pæne ord og hvis man skal være ærlig så har næsten intet passet på Thorup, spørgsmålet er så om Rasmus er med på, at vi holder ham op på det og faktisk for lavet den livgivne ændring der skal til før, at hans citat giver mening.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Rasmus Ankersen

Indlæg af TrueWolfMidt »

Someone. Skriv til RA på Twitter og bed ham komme herind og forklare sig. Frustrationerne er efterhånden kæmpe store herinde. Eller en offentlig undskyldning fra ham over vores spilleres og træners manglende evner.

Besvar