Fifa's nye leder.

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Fifa's nye leder.

Indlæg af TrueWolfMidt »


Mazter81
Indlæg: 350
Tilmeldt: 11. aug 2009, 22:17
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Re: Fifa's nye leder.

Indlæg af Mazter81 »

Hvorfor?

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Fifa's nye leder.

Indlæg af Acebone »

En schweizer, der er meget glad for Platini... Det lyder ikke særlig godt, men måske nok alligevel bedre end en sheik fra Bahrain, som efter sigende har overtrådt menneskerettighedskonventionerne.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Fifa's nye leder.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Mazter81 skrev:Hvorfor?
Ja. Det kunne sgu ikke blive værre med de 2 fjolser som sad der sidst. Svindlere og tyveknægte har man ikke brug for. Har stor tiltro til ham og at han kan vende skuden.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4157
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Fifa's nye leder.

Indlæg af Ravnen »

FIFA... sagt på en pæn måde, så er det svært at tro at der er hæderlige mennesker med i det foretagende...

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Fifa's nye leder.

Indlæg af pr0j3ct »

Ravnen skrev:FIFA... sagt på en pæn måde, så er det svært at tro at der er hæderlige mennesker med i det foretagende...
Helt enig. Infantino fører også samme slags politik som Blatter og færdes lidt i den samme omgangskreds, så tror ikke det ændrer ret meget på noget som helst. Problemet er også med de her magtfulde stillinger/jobs at dem der besidder dem ofte kan gøre fuldstændig som det passer dem uden konsekvens og så ligger det til den menneskelige natur at tænke på sig selv og være lidt grådig, specielt når fristelserne for at gøre det ofte byder sig i magtfulde stillinger.

Bare se på vores egne politikere. Der er sq heller ikke nogen af dem der ikke lyver, skraber til sig og/eller bedrager det de kan, for at forbedre deres egen tilværelse, samtidig med at de ingen problemer har med at træde på andre. De er korrupte hele bundet uanset hvad fløj de så kommer fra og sådan er jeg også sikker på at tilstanden er i et foretagende kaldet FIFA, uanset hvilken "kransekagefigur" der sidder på toppen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Fifa's nye leder.

Indlæg af Steffen am »

Min favorit var klart Prins Ali, men han er FIFA systemet er desværre som skabt til aftaler under bordet, som Infantino og Sheiken var noget bedre til.

Det positive man dog kan tage ud af det, var at Sheiken ikke vandt. Det ville være vanvigttigt.

Plus den reform der gik igennem med mere åbenhed og et nyt alternativ til eksklusiv komiteen. Tror jeg er ret godt :)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Fifa's nye leder.

Indlæg af Steffen am »

Lille artikel omkring valget der er et læs værd, godt nok på engelsk og mest omkring sheiken der heldigvis tabte, men var skræmmende få stemmer fra at vinde.
http://www.footytube.com/news/guardian/ ... p_trendian

Mazter81
Indlæg: 350
Tilmeldt: 11. aug 2009, 22:17
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Re: Fifa's nye leder.

Indlæg af Mazter81 »

TrueWolfMidt skrev:
Mazter81 skrev:Hvorfor?
Ja. Det kunne sgu ikke blive værre med de 2 fjolser som sad der sidst. Svindlere og tyveknægte har man ikke brug for. Har stor tiltro til ham og at han kan vende skuden.
Nej, det er svært at se, hvordan det skulle blive bærre end Blatter.

Jeg må dog være ærlig og sige, at jeg ikke har de store forhåbninger, men heller ikke den store indsigt i kandidaterne udover hvad jeg har læst af relativt overfladisk dækning i medierne.

Hvad bygger du din tiltro til Infantino på? Er han ikke en del af Platini-banden?

Edit: Platini-Blatter mixup

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Fifa's nye leder.

Indlæg af Steffen am »

Som jeg ser det, kunne Prins Ali have været bedre, Sheik Salmen kunne have været værre.
Infantino er vidst ret tæt på det samme som Platini og Blatter som du nævner, senest meldte Infantino ud at WC i Rusland og Qatar ikke bliver undersøgt. :/

Hvis man skal være positiv kan man sige at de nye reformer med offentligegørelse af lønnen plus det nye udvalg tror jeg går i den rigtige retning. :)

Besvar