Jonas Dal

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Jonas Dal

Indlæg af mousebreaker »

Jonas Dal til Esbjerg fra årsskiftet ???

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5769986
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Jonas Dal

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vel superligaens måske bedste, når det kommer til mandskabspleje og har vist sig som en god taktikker. Så må Hobro da hellere snuppe Henning Berg, Legia Warszawa tidligere træner. Han har masser af erfaring må man sige.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Jonas Dal

Indlæg af DenStolteJyde »

Det kan også være at hobro bare snupper Glen.. :)

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Jonas Dal

Indlæg af TrueWolfMidt »

Pris for Jonas Dal 500.000 kr. Det kan vise sig, at være billigt og godt givet ud, hvis altså Efb overlever i superligaen.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Jonas Dal

Indlæg af DenStolteJyde »

Hmm indtil videre har Jonas da ikke haft alt for meget held med at tage turen sydpå..
Håber egentlig at Esbjerg og Jonas Dal bliver oppe. Men så længe HIK ikke kan vinde kampe så skulle der vel være en chance..

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Jonas Dal

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jonas Dal fyret i Efb. Hvad mon Jesper Lauridsen og Mads Hvis som synes om det. Nok ikke det bedste for dem.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Jonas Dal

Indlæg af Steffen am »

Virker godt nok mærkeligt og mærkelig tidspunkt.
Har kun fantasi til at det må betyde Frank eller Todd bliver præsenteret i morgen.

Men ærgerligt nu Dal har fået ryddet op i truppen og hentet J. Lauridsen og M. Hvilsom ind, og så får han ikke chancen for at vise hvad de kan.

Tænker lidt på Thomasberg i forhold til den lidt mærkelige timing
og lidt på Rene Meulesten, en god træner der blev offer for en syg klub.

Mazter81
Indlæg: 350
Tilmeldt: 11. aug 2009, 22:17
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Re: Jonas Dal

Indlæg af Mazter81 »

Hvis der et ret mange gran sandhed i denne artikel fra EB, så kan det sgu blive svært at finde et topjob i dansk fodbold igen:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... rg/6165965

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Jonas Dal

Indlæg af Kent »

Mazter81 skrev:Hvis der et ret mange gran sandhed i denne artikel fra EB, så kan det sgu blive svært at finde et topjob i dansk fodbold igen:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... rg/6165965
Og mere end heldigt, at Hobro ikke ville lade Dal gå til os sidste sommer.

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Jonas Dal

Indlæg af Jacob »

Damn, det er vel nærmest et karaktermord. Håber det bedste for ham, han er en sympatisk mand. Mon ikke vi kan finde en plads til ham på akademiet?

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Jonas Dal

Indlæg af TrueWolfMidt »

Nu er der altid 2 sider af sådan en sag. Tror at nogle af deres spillere har haft stjerne nøgger og troet, at hvis de bare brokkede sig, så skulle de nok få ret og spilletid.

Jeg mener, : vis hvad du kan på træningsbanen og i kamp og træneren vil belønne dig. Hvis man har stjerne nøgger og ikke gider de hårde slid og bare tror at man kan hutle sig til spildtid, så er man i mine øjne på vej væk fra klubben, og sådan har flere spillere nu her for nylig forladt Efb. Bevares, måske er Jonas ikke verdens bedste træner, men han kan sgu nogle ting som andre ikke kan. Tror Glen og Jonas kan mange af de samme ting på mandskabssiden, hvor Jonas måske halter noget efter på trænersiden.

Hvis Fcm ser det samme som mig, så hent Jonas hjem og knyt ham til u- holdene. Tror han vil kunne bidrage med meget positivt, til de yngre spillere.Ja, måske man i en juleferie kunne samle hele Fcm staben og brainstorme om, hvordan kommer vi videre til næste step på træningsbanen ja, indstilling og arbejdssomhed på træningsbanen kunne som sådan også godt vendes, for at undgå irriterende historier fra medierne.

Vi har selv vores at sloges med i Fcm. Alle vores negative holdninger til vores træner. Måske vi selv skulle kikke indad inden i begynder at pege fingre af andre. Her synes jeg så, at vores klub takler det rigtig godt, i modsætning til Efb. At vi fans har holdninger til vores træner af den ene eller anden karakter, det tager de i strakt arm. De holder fast i, at Thorup er vores træner, uanset hvad vi mener og det er flot.

Dette skal nok skabe debat, men heldigvis er dette et debatforum. :-)

Fenris
Indlæg: 84
Tilmeldt: 11. jul 2014, 12:45

Re: Jonas Dal

Indlæg af Fenris »

TrueWolfMidt skrev:Nu er der altid 2 sider af sådan en sag. Tror at nogle af deres spillere har haft stjerne nøgger og troet, at hvis de bare brokkede sig, så skulle de nok få ret og spilletid.

Jeg mener, : vis hvad du kan på træningsbanen og i kamp og træneren vil belønne dig. Hvis man har stjerne nøgger og ikke gider de hårde slid og bare tror at man kan hutle sig til spildtid, så er man i mine øjne på vej væk fra klubben, og sådan har flere spillere nu her for nylig forladt Efb. Bevares, måske er Jonas ikke verdens bedste træner, men han kan sgu nogle ting som andre ikke kan. Tror Glen og Jonas kan mange af de samme ting på mandskabssiden, hvor Jonas måske halter noget efter på trænersiden.

Hvis Fcm ser det samme som mig, så hent Jonas hjem og knyt ham til u- holdene. Tror han vil kunne bidrage med meget positivt, til de yngre spillere.Ja, måske man i en juleferie kunne samle hele Fcm staben og brainstorme om, hvordan kommer vi videre til næste step på træningsbanen ja, indstilling og arbejdssomhed på træningsbanen kunne som sådan også godt vendes, for at undgå irriterende historier fra medierne.

Vi har selv vores at sloges med i Fcm. Alle vores negative holdninger til vores træner. Måske vi selv skulle kikke indad inden i begynder at pege fingre af andre. Her synes jeg så, at vores klub takler det rigtig godt, i modsætning til Efb. At vi fans har holdninger til vores træner af den ene eller anden karakter, det tager de i strakt arm. De holder fast i, at Thorup er vores træner, uanset hvad vi mener og det er flot.

Dette skal nok skabe debat, men heldigvis er dette et debatforum. :-)
Jeg er meget enig :)

Ja, beklager, det var der ikke meget debat i. :P

Mazter81
Indlæg: 350
Tilmeldt: 11. aug 2009, 22:17
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Re: Jonas Dal

Indlæg af Mazter81 »

Jacob skrev:Damn, det er vel nærmest et karaktermord. Håber det bedste for ham, han er en sympatisk mand. Mon ikke vi kan finde en plads til ham på akademiet?
100%. Og det hører alligevel til sjældenthederne i dansk fodbold. Men ekstrabladet eller ej, så har jeg svært ved at forestille mig, at en Klaus Egelund vil acceptere blot at være mikrofonholder for sådan en svada, uden at undersøge tingene nærmere

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Jonas Dal

Indlæg af Steffen am »

Som jeg ser det er der så mange ting der skriger at EfB's ledelse blot er inkompetent.

- Man ansætter Jonas Dal inden man sætter sig ind i hvilken profil han er,
eller rettere efter hvad der er blevet sagt og skrevet, man vidste det godt men ville ikke acceptere det, alligevel brugte man et 6 cifret beløb på at købe ham fri i Hobro.

- Der gik flere måneder før Jonas Dal fik sit eget kontor og ikke skulle dele det med Lars Lungi Sørensen og en mere.

- Man havde en "gratis halvsæson" ved at sikre at blive i superligaen, det gjorde man, men alligevel var den så ikke helt gratis.

- Timingen er helt hen i vejret, var sikker på at de ville præsentere en ny træner i dag, men er som bekendt ikke sket.
Hvis der er så meget utilfredshed med Jonas Dal var der vel også ved sæsonafslutningen?

- Man tillader at Jonas Dal begynder lige så stille at han få sin trup på plads, men nu får han ikke lov at bruge den.
Så er det godt der nu er sagt farvel til Emil Lyng, Ronnie Schwartz og Lasse Rise.
Mener det var dem der var negative omkring Jonas Dal.
Ved ikke med Jerry Lucena, Jesper Rasmussen, Søren Andreasen, Mohammed Fellah og, Mick van Buren (taget fra tipsbladets oversigt)

Og hvad nu med Jesper Lauridsen og Mads Hvilsom der var hentet ind til Jonas' Esbjerg. Specielt Mads Hvilsom så få dage før.
Kan simpelthen ikke passe man ikke vidste det på det tidspunkt, hvis det ikke var fordi man havde en ny træner på plads.

- Nu udtaler formanden at han ikke ved om der har været kontakt til Colin Todd.
Tyder tydeligvis på en professionel organisation.

- Igen har Lars Lungi Sørensen overtaget holdet, i stedet for den siddende assistenttræner, som ville være det normale.

- En af deres største sponsorer (eller DEN største?), det faglige hus, er skiftet til en konkurrent (os :) )



Kan se nu Ove P også har været ude og sige det er en syg klub
(måske med lidt andre ord, men samme betydning)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Jonas Dal

Indlæg af Steffen am »

Klaus Egelund har twettet.

"Jonas Dal er fyret, Niels Frederiksen fyret... kan det passe det hele tiden er træneren det er galt med i #EfB #sldk"

Besvar