UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

AC Milan tabte den italienske cup til Juventus og misser endnu en gang europæisk fodbold.
Det betyder Sassuolo går i EL kvalifikation.

Katastrofe for AC Milan og skidt for Italiensk fodbold generelt, dog må man sige en ekstra sikkershed-hjælp til os i forhold til seedning :D

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:Genk vandt i aften, mens Oostende tabte, så ingen hjælp fra Belgien.

So far har Norge, Sverige og Sevilla været gode ved os, og Ukraine i rimelig grad.
Så har vi Schweiz og Italien tilbage. :)
Der er sidste runde i Schweiz på onsdag. Luzern møder hjemme Sion, mens Grashoppers har mestrene fra Basel på udebane. Det ser derfor ud til, at Luzern har gode muligheder for at blive 3'er i Schweiz. Jeg antager, at dette er udfaldet, som vi skal håbe på?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
Steffen am skrev:Genk vandt i aften, mens Oostende tabte, så ingen hjælp fra Belgien.

So far har Norge, Sverige og Sevilla været gode ved os, og Ukraine i rimelig grad.
Så har vi Schweiz og Italien tilbage. :)
Der er sidste runde i Schweiz på onsdag. Luzern møder hjemme Sion, mens Grashoppers har mestrene fra Basel på udebane. Det ser derfor ud til, at Luzern har gode muligheder for at blive 3'er i Schweiz. Jeg antager, at dette er udfaldet, som vi skal håbe på?
Hvis du får korrekt i din forudsigelse ville det være super :D

Den Schweiske cup er søndag d. 29 maj. Men den kan så først få indflydelse fra gruppespillet og er lidt mere for 'os' jubelidioter,
hvis man skal drømme om at komme i pot 3.

Forza Luzern! :)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

1 minut fra den schweiske liga endte med 3 hold på 53 point, Men Luzern fik scoret i sidste minut :)

Endnu en lille hjælp til vores seedning :)

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Her kan man se, at vi er seedet hele vejen.

Vores koefficient er på 14.700, så vidt jeg lige husker, så vi skubber Rosenborg ned som useedet.

http://www.haslund.info/20_ecup/201617/elseed.asp

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Synes selv denne er bedre.
https://onedrive.live.com/view.aspx?res ... -peVXk6VaI

Som nævnt tidligere, skulle den være så godt som sikker.
Der er dog det med "hvis og hvis" resultaterne i CL Q går meget imod og også det naive håb om pot 3.

EDIT: Så er kun
Genk – Charleroi 26/5 og 29/5 og
Lugano – FC Zürich 29/5

Interessant tilbage i udlandskampe i denne sæson.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Wup wup. Så er EL Q1 sikret.
Så skal vi 'bare' vinde over FCN og SDR tabe til BIF for at gå i Q2.

Og den Belgiske "EL kval - finale" (ja, hvad kalder vi næste sæsons 37. runde mellem nr. 4 og 7?)
Charleroi 2-0 Genk

Er i hvert fald ikke noget dårligt resultat, dog er "finalen" I Belgien med retur kamp.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Kan ikke huske om den her har været nævnt før, den er ikke ny.

Men FCM fremhævet til at være "high jumper"
fra 200. til 124. bedste klub i Europa. :)
http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... 37057.html

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Kent »

Vi har i øjeblikket en koefficient på 14.720, hvoraf størstedelen (8.100) stammer fra sidste sæson. For mig at se, så må det langsigtede mål være, at ramme en koefficient på ca. 25-30 stykker, da det vil garantere os seedning hele vejen til gruppespil i EL, men endnu vigtigere også giver en ok chance for at blive seedet i hvert fald frem til næstsidste runde i ChL-kval for mestre (hvor sejr medfører EL-gruppespil) samt også giver mulighed for seedning i sidste runde før ChL i mestersporet, hvis resultaterne flasker sig.

Da koefficienten udregnes som et sum over 5 sæsoner, giver det et krav om at hente 5-6 koefficientpoint om året. Det kræver som minimum så vidt jeg kan regne ud, at vi kommer i EL-gruppespil (2 point) og vinder 1 kamp eller spiller to uafgjort (2 point) hvortil der så skal lægges 20% af DKs landekoefficient (hvilket giver ca 1 point ekstra tror jeg).

Alt dette kan naturligvis vise sig at være ligegyldigt, så fremt UEFA ender med at lave hele ChL-systemet om og sortere flere små klubber fra.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Enig i din betragtning og det må være målet :)

Lige en lille krølle på det med pointene.
De 2 point for EL-Gruppespil, er kun i form af "trøstepoint" hvis man ingen andre får. Dvs. Midtjylland i år ikke har fået de 2 "trøstepoint".
Heller ikke at forveksle med de 4 bonus point som man får ved CL-Gruppespil.

Så hvis vi regner med 1 point i landebonus, kræver det enten EL-gruppespil + 2 sejre eller 4 uafgjorte eller 'blot' at kvalificeres til CL-gruppespil. :)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

I øvrigt er det vildt at tænke på hvor vigtig den sejr over Manchester United kan ende med at blive :D

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

På international forum kan jeg læse
"UEFA excluded Skenderbeu from 16-17 season due to potential match fixing"

Hvilket betyder The New Saints bliver seedet i CL Q2. Dvs. hvis de følger deres seedning (og vi også gør) kan vi møde TNS i EL Q3.

Klubber vi har mødt før, der kan trækkes igen.

EL Q2 - Pobeda Prilep Mac4 (2003) (okay, før jeg kan huske)
EL Q3 - The New Saints Wal1 (2012)
EL GS - Anderlect (2003) eller Manchester United (2016), Young Boys (2013), Legia Warsava (2016)
EL 1/16 - Panathinaikos (2015), Southampton (2016)

APOEL (2016) og Man. City (2009) kan også blive aktuelle, men de skal performe under deres seedning,
da de er seedet hele vejen igennem CL Q.
http://kassiesa.nl/uefa/clubs/search/fm ... land%20Den

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af hviid »

Pobeda Prilep kan vi i hvert fald ikke møde i år. De fik i 2009 en karantæne for matchfixing på otte år af UEFA og spiller i de lavere rækker i Makedonien.:-)

http://www.uefa.org/protecting-the-game ... 21591.html

Var i øvrigt et ubehageligt bekendtskab, vi var forholdsvis heldige med at gå videre. Husker en nervepirrende aften i Silkeborg...
http://www.uefa.com/news/newsid=31701.h ... urn+around

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Ja har du da ret i, ved ikke lige om jeg har sovet eller min informations side havde en fejl i sig, tak for retttelsen :)

Hvorfor Silkeborg stadion, var Ikast stadion ikke godkendt til UEFA kampe?

Var kampene mod Glentoran, Sporting Lisbon, Varteks Varazdin og Anderlecht også i Silkeborg?

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Kent »

Steffen am skrev:Ja har du da ret i, ved ikke lige om jeg har sovet eller min informations side havde en fejl i sig, tak for retttelsen :)

Hvorfor Silkeborg stadion, var Ikast stadion ikke godkendt til UEFA kampe?

Var kampene mod Glentoran, Sporting Lisbon, Varteks Varazdin og Anderlecht også i Silkeborg?
Lige nøjagtig. Den gang havde Silkeborg det bedste stadion i området.....

Besvar