UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Du mener at det er både og omkring England mister en CL plads?

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Arff »

Steffen am skrev:Du mener at det er både og omkring England mister en CL plads?
Nej, der er jeg helt enig med dig :-) Jeg mente egentligt bare, at det ikke er en unaturlig udvikling qua økonomien i Premier League.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Arff skrev:
Steffen am skrev:Du mener at det er både og omkring England mister en CL plads?
Nej, der er jeg helt enig med dig :-) Jeg mente egentligt bare, at det ikke er en unaturlig udvikling qua økonomien i Premier League.
Ja ok, giver mening for mig nu :)
Men kan være det er en måde at få dem til i højere grad at respektere de europæiske turneringer. At miste 2. pladsen til Tyskland er jo lige meget, men at tabe en 3. plads og en CL billet til Italien, det kan de umuligt være ligeglade med.

De skal nok beholde den til næste år, men næste år igen vil jeg godt sætte penge på at Italien tager den.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Arff »

Steffen am skrev:
Arff skrev:
Steffen am skrev:Du mener at det er både og omkring England mister en CL plads?
Nej, der er jeg helt enig med dig :-) Jeg mente egentligt bare, at det ikke er en unaturlig udvikling qua økonomien i Premier League.
Ja ok, giver mening for mig nu :)
Men kan være det er en måde at få dem til i højere grad at respektere de europæiske turneringer. At miste 2. pladsen til Tyskland er jo lige meget, men at tabe en 3. plads og en CL billet til Italien, det kan de umuligt være ligeglade med.

De skal nok beholde den til næste år, men næste år igen vil jeg godt sætte penge på at Italien tager den.
Jeg er bare bange for, at de er ret ligeglade. Og flere hold får problemer med financial fair play, og reglen om et vis antal home grown players :) Jeg tror flere engelske hold, ser turneringen som en god mulighed for at give talenterne spilletid, mens ligaen er det vigtigste.

Et andet problem er også, at den engelske liga er meget anderledes end alle andre store ligaer, og der har de britiske hold en stor ulempe.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af TrueWolfMidt »


Amby
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Amby »

Det klart vigtigste i den tabel er vores koefficient, som nu er på 14.720.

Med den bør vi være sikre på seedning hele vejen til gruppespillet i Europa League næste sæson. Henter vi lidt mere kan vi endda håbe på at blive seeded i pot 3 i gruppespillet også.

Vi skal bruge en sæson mere som denne for at have realistisk chance for seedning i 4. kvalrunde til Champions League.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Amby skrev:Det klart vigtigste i den tabel er vores koefficient, som nu er på 14.720.

Med den bør vi være sikre på seedning hele vejen til gruppespillet i Europa League næste sæson. Henter vi lidt mere kan vi endda håbe på at blive seeded i pot 3 i gruppespillet også.

Vi skal bruge en sæson mere som denne for at have realistisk chance for seedning i 4. kvalrunde til Champions League.
Tror desværre det bliver mere end en sæson. for seedning i CLQ runde 3 og 4.
Det næste der ligger for må være at blive seedet til pot 3 i EL-grupespillet. Som bestemt er indenfor rækkevidde, da det typisk kræver yderligere 1,5 point.

Amby
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Amby »

Steffen am skrev: Tror desværre det bliver mere end en sæson. for seedning i CLQ runde 3 og 4.
Det næste der ligger for må være at blive seedet til pot 3 i EL-grupespillet. Som bestemt er indenfor rækkevidde, da det typisk kræver yderligere 1,5 point.
Enig, det er ikke nok til at være "sikker", men:

Forudsætter vi, at vi ryger ud til Man Utd og ikke tjener flere point i denne sæson, og så skraber det samme antal sammen næste år, vil vi ende på en koefficient på ca. 21.

I denne sæson ville det have gjort os til det bedste useedede hold i både Q3 og Q4. Dermed skulle kun et seeded hold være røget ud tidligere før vi rykkedede op som seeded.

Det er vel nok til at have håbet i det mindste? ;)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Amby skrev:
Steffen am skrev: Tror desværre det bliver mere end en sæson. for seedning i CLQ runde 3 og 4.
Det næste der ligger for må være at blive seedet til pot 3 i EL-grupespillet. Som bestemt er indenfor rækkevidde, da det typisk kræver yderligere 1,5 point.
Enig, det er ikke nok til at være "sikker", men:

Forudsætter vi, at vi ryger ud til Man Utd og ikke tjener flere point i denne sæson, og så skraber det samme antal sammen næste år, vil vi ende på en koefficient på ca. 21.

I denne sæson ville det have gjort os til det bedste useedede hold i både Q3 og Q4. Dermed skulle kun et seeded hold være røget ud tidligere før vi rykkedede op som seeded.

Det er vel nok til at have håbet i det mindste? ;)
Håbet er bestemt på sin plads. :)

Tjekkede lige de sidste 7 år, (fra hvor Europa League har haft sit nuværende format)
09/10 sæson først - 15/16 sæson sidst.

Krav for seedning i ELQ 4
12,89
13,308
15,85
14,026
9,951
12,399
12,276
(1 ud af 7 sæsoner vi ikke ville have været seedet med 14,7)

Krav for pot 3 i EL - Group phase
15,889
13,308
13,887
14,026
8,125
12,459
15,099
(2 ud af 7 sæsoner vi ikke ville have været i pot 3 med 14,7)

Krav for seedning i CLQ3 (for mestrer)
7,733
13,8
8,64
12,68
13,65
17,075
22,225
(2 ud af 7 sæsoner vi ikke ville have været seedet med 14,7)
((Den her jeg er mest overrasket over))

Krav for seedning i CLQ4 (for mestrer)
14,05
27,395
13,124
24,774
25,916
33,725
24,7
(2 ud af 7 sæsoner vi ville have været seedet med 14,7)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Kent »

Amby skrev:Det klart vigtigste i den tabel er vores koefficient, som nu er på 14.720.

Med den bør vi være sikre på seedning hele vejen til gruppespillet i Europa League næste sæson. Henter vi lidt mere kan vi endda håbe på at blive seeded i pot 3 i gruppespillet også.

Vi skal bruge en sæson mere som denne for at have realistisk chance for seedning i 4. kvalrunde til Champions League.
Det er helt rigtigt, at koefficienten er det vigtigste. Det at vi nu sandsynligvis vil være seedet hele vejen til et EL-gruppespil gør det ekstremt meget mere realistisk at opfylde vores målsætning om 3 gruppespil og dermed skabe en bæredygtig forretning. Næste skridt er så at sikre os europæisk bold i næste sæson, så vi kan udnytte koefficienten - det er der, hvor fx AaB og EfB har fejlet.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Acebone »

Ja, målet er ganske klart. Vi skal have medaljer igen i år.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Ovenpå den lidt bitre europa udgang, synes jeg nu bestemt vi kan være glade for de præstationer der har været.
Slå Southamton, komme i gruppespillet for første gang i klubbens historie,
gå videre fra en EL gruppe kun bestående af klubber der vandt deres gruppe i 14/15 sæsonen samt
at give verdens 3 største klub, i hvert fald baseret på brand og økonomi, kamp til stregen og holde spænding indtil de sidste 5 minutter.
Udover nogle penge, international anderkendelse, styrkning af brandet FCM og markant antal nye følgere på facebook og twitter er der naturligvis også koefficient point.

Landet
Midtjylland har tjent 11,5 point til ligaen (BIF 5,0 - FCK 3,0 - RFC 2,5), hvor det som gælder er gennemsnittet der ender på 5,5. Det bedste for Danmark de sidste 5 år. :)
Det er desværre ikke nok til at ændre noget i sig selv, men hvis vi kan få flere danske hold med i gruppespillet i næste sæson kan Danmark nærme sig 17. og 15. pladsen :)


Klubben
Der er til klubben tjent 8.1 koefficient point og ender dermed på 14.720
Dermed er klubben i sæsonen gået fra Europas 200. bedste klub til den 124. bedste.
(og fra nr. 6 til nr. 2. af danske hold på UEFAs liste.)

Det sjove er så at vi med ret stor sandsynlighed er seedet hele vejen indtil gruppespillet næste sæson og med en chance for også at komme i pot 3, hvis det går så godt og vi er kvalificeret via ligaen.

Så hvorfor ikke gentage det til næste sæson igen? Nu er det i hvert fald matematisk nemmere :)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4161
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Ravnen »

Tak for oversigten Steffen, meget interessant læsning. Vi skal pinedød slutte på mindst 3. pladsen i Superligaen i denne sæson, ellers er det næsten spildt arbejde.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Ravnen skrev:Tak for oversigten Steffen, meget interessant læsning. Vi skal pinedød slutte på mindst 3. pladsen i Superligaen i denne sæson, ellers er det næsten spildt arbejde.
Så lidt. Synes det er fedt hvis andre også har interesse i den matematiske del :)

Ja, det er bestemt ikke ligegyldigt, at vi så også kan få lov at bruge koefficient pointene :)
Som ekstra krydderi kunne det være fedt med enten mesterskabet (selvfølgelig) eller
en 2. plads, hvor det er samme hold der vinder mesterskabet og pokalen, for at blive fri for Q1 og det vil give 2 ugers ekstra sommerferie.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

De bedste hold i Norden baseret på koefficient point.
I 16/17 sæsonen kommer Molde ikke til at spille europæisk, Malmö kræver en cup sejr og for Elfsborg vil det kræve en cup sejr til AIK. Esbjerg og Nordsjælland kommer nok også næppe til at spille europæisk den kommende sæson.

Dvs. hvis vi kvalificere os til EL i 16/17 er det ikke umuligt at blive det 2. bedste hold i Norden.

Rosenborg er dog seedet i CL Q2, så de får formentlig 2 chancer ligesom vi gjorde i den igangværende sæson. (APOEL og Southamton)
Hvor er Brøndby?

FC København Den 24,720
Molde FK Nor 20,350
Malmö FF Swe 18,975
FC Midtjylland Den 14,720
Esbjerg fB Den 13,720
Rosenborg BK Nor 12,850
FC Nordsjælland Den 11,720
IF Elfsborg Swe 11,475
HJK Helsinki Fin 10,980
AaB Aalborg Den 10,220
AIK Stockholm Swe 8,975
Helsingborg IF Swe 8,475
Tromsø IL Nor 8,350
Strømsgodset IF Nor 7,850
Brøndby IF Den 7,220
OB Odense Den 6,720
IFK Göteborg Swe 6,475
Aalesunds FK Nor 6,350
BK Häcken Swe 5,975
FH Hafnarfjardar Isl 5,750
KR Reykjavik Isl 5,750

Besvar