UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af MFKM »

En lille opfølgning, og måske mere retvisende indikator på, hvad der skal til for at blive seedet i ECL playoff, som jeg lige kom til at tænke på. Vi er derpå gået fra 113. plads før i år, til pt. en 82. plads.

Forudsat, at der går "inflation" i koefficeint point, og vi må antage at hold, særligt omkring vores niveau, får flere point grundet ECL, så er det måske mere retvisende at se på, hvilken position man skal være på seedning listen, for at være seedet i ECL playoff, da placeringen jo gennemsnitligt set ikke bør påvirkes på samme måde af en evt. inflation.

Her var Hapoel Beer Sheva det lavest rangerede hold der var seedet i ECL. De var placeret som nr. 91. Næstdårligst seedet hold var Partizan Beograd på 90. pladsen.

Så det kan altså tyde på man skal ligge omkring en rangering som nr. 90 for at være seedet. Vi er pt. nr. 82, så vi har en forholdsvis god margin. Med den placering, ville vi i år have været det 3. dårligste hold, af de seedede - så vi kan altså klare 2 "overraskelser" mindre end der kom i år.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Vi har 7 point nu og folk er skuffede over vi missede Europa league, fair nok.

Men som det ser ud nu, så er 7 point i snit hvert år nok til at komme i top 50.
Glæder mig til hvordan en god sæson ser ud

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Benzo »

Matjavsen skrev:
12. dec 2021, 20:11
Vi har 7 point nu og folk er skuffede over vi missede Europa league, fair nok.

Men som det ser ud nu, så er 7 point i snit hvert år nok til at komme i top 50.
Glæder mig til hvordan en god sæson ser ud
Så skulle vi have vundet over Ludogorets, de 5 bonus point for at vinde gruppen havde lunet en del.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af mousebreaker »

Matjavsen skrev:
12. dec 2021, 20:11
Vi har 7 point nu og folk er skuffede over vi missede Europa league, fair nok.

Men som det ser ud nu, så er 7 point i snit hvert år nok til at komme i top 50.
Glæder mig til hvordan en god sæson ser ud
En kanon sæson er en sæson, der kan dække for en sæson hvor vi misser gruppespil. En god sæson er som den nuværende. En katastrofal sæson er en sæson hvor vi misser gruppespil (efter indførelsen af Conference League).

Sådan tænker jeg det
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Kim »

Er det rigtig forstået at 16-dels eller playoff i ECL ikke giver point - undrer mig lidt over grunden...?
/Kim

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Saemala »

Playoff giver point til landekoefficienten, men ikke til klubkoefficienten.
Derefter er der point at hente i alle kampene, men i ECL er der ikke bonuspoint før semifinalen, hvor der i de to andre, er bonuspoint for hver runde efter playoff.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Desværre ser det ud til at top 15 glipper, da PAOK og Prag ser ud til at vinde.

Skal vi i top 15, så kræver det FCK går videre, gerne med to sejre og at de førnævnte hold ryger ud til trods for sejre i aften.

Dermed kun mesterhold i CL kval og nr. 2, nr. 3 og pokalvinder Conference League kval.

Danand123
Indlæg: 829
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Danand123 »

Lupus1999 skrev:
10. mar 2022, 20:26
Desværre ser det ud til at top 15 glipper, da PAOK og Prag ser ud til at vinde.

Skal vi i top 15, så kræver det FCK går videre, gerne med to sejre og at de førnævnte hold ryger ud til trods for sejre i aften.

Dermed kun mesterhold i CL kval og nr. 2, nr. 3 og pokalvinder Conference League kval.
Ja og det peger udelukkende på Fcm… kager i den i puljen og så også mod Paok. Fck er bare klasser bedre internationalt…

UlveLars
Indlæg: 740
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Danand123 skrev:
10. mar 2022, 22:19
Lupus1999 skrev:
10. mar 2022, 20:26
Desværre ser det ud til at top 15 glipper, da PAOK og Prag ser ud til at vinde.

Skal vi i top 15, så kræver det FCK går videre, gerne med to sejre og at de førnævnte hold ryger ud til trods for sejre i aften.

Dermed kun mesterhold i CL kval og nr. 2, nr. 3 og pokalvinder Conference League kval.
Ja og det peger udelukkende på Fcm… kager i den i puljen og så også mod Paok. Fck er bare klasser bedre internationalt…
Udelukkende på fcm. Jah, skal vi nu ikke lige tage en dyb vejrtrækning. Det var ikke mange point agf fik skrabet sammen - mod amatører fra wales, eller var det nordirland? Brøndby fik heller ikke mange point i deres kampagne (men nok mange penge)

Danand123
Indlæg: 829
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Danand123 »

UlveLars skrev:
11. mar 2022, 00:05
Danand123 skrev:
10. mar 2022, 22:19
Lupus1999 skrev:
10. mar 2022, 20:26
Desværre ser det ud til at top 15 glipper, da PAOK og Prag ser ud til at vinde.

Skal vi i top 15, så kræver det FCK går videre, gerne med to sejre og at de førnævnte hold ryger ud til trods for sejre i aften.

Dermed kun mesterhold i CL kval og nr. 2, nr. 3 og pokalvinder Conference League kval.
Ja og det peger udelukkende på Fcm… kager i den i puljen og så også mod Paok. Fck er bare klasser bedre internationalt…
Udelukkende på fcm. Jah, skal vi nu ikke lige tage en dyb vejrtrækning. Det var ikke mange point agf fik skrabet sammen - mod amatører fra wales, eller var det nordirland? Brøndby fik heller ikke mange point i deres kampagne (men nok mange penge)
Har trukket vejret inden ;) . Men det er os, der gerne vil i top 50 og har de store budgetter. Og os det også går ud over. Derfor synes jeg, det peger på FCM. Og med den lodtrækning i puljen og PAOK i CL, så synes jeg vi kun kan pege på os selv.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af mousebreaker »

Danand123 skrev:
11. mar 2022, 09:08
UlveLars skrev:
11. mar 2022, 00:05
Danand123 skrev:
10. mar 2022, 22:19


Ja og det peger udelukkende på Fcm… kager i den i puljen og så også mod Paok. Fck er bare klasser bedre internationalt…
Udelukkende på fcm. Jah, skal vi nu ikke lige tage en dyb vejrtrækning. Det var ikke mange point agf fik skrabet sammen - mod amatører fra wales, eller var det nordirland? Brøndby fik heller ikke mange point i deres kampagne (men nok mange penge)
Har trukket vejret inden ;) . Men det er os, der gerne vil i top 50 og har de store budgetter. Og os det også går ud over. Derfor synes jeg, det peger på FCM. Og med den lodtrækning i puljen og PAOK i CL, så synes jeg vi kun kan pege på os selv.
Fuldstændig enig.
AGF skulle naturligvis have gjort det bedre, men de point de kunne have skaffet er alligevel peanuts

Brøndby var en joke. De havde en hård lodtrækning, javist, men de undlod at stille op i stærkeste. I den situation DK er/var i, var det helt utilgiveligt. Derfor brækker jeg mig også over, når "Danmarks bedste fans" på sociale medier bryster sig af, at de kvalificerede sig til EL. Nej, det var primært FCK, dernæst FCM der kvallede dem til EL. De vandt et mesterskab, men fik kun to uafgjort i deres europæiske kampagne. Dvs de fik ikke flere point end det garanterede. Derfor: Brøndby en europæisk joke, men de havde ikke niveau til mere, med den modstand de var oppe mod.

Randers: Ingen kan andet end tage hatten af for Randers i dybeste respekt.

FCK: Har udnyttet deres seedning i CFL og fik i aftes et flot resultat i Holland. Det sidste er det eneste der giver respekt. Resten er kun som forventet, men man kan heller ikke klandre dem for noget som helst. En godkendt kampagne, som ikke er overstået endnu, og derfor kan blive til mere end det.

FCM: Vi slog mega heldigt Celtic ud. Et dobbeltopgør, hvor vi glimrede os ved i begge første halvlege at have 0,00 i xG og i de første 150 minutter en xG på ca 0,15 (hvis jeg husker rigtigt). Det mod et Celtic hold som ikke er set svagere i en halv menneskealder. Fantastisk lodtrækning til EL gruppespillet, hvor vi havde flere tætte kampe, men smed det hele mod puljens svageste hold. Hvordan man kan spille 0-0 i en kamp, hvor alt andet end en sejr betyder noget, og hvor vi med den ene sejr kunne have reddet DKs røv, det lærer jeg aldrig at forstå. Alt skal kastes frem i sådan en kamp og det er lige før at man med 15 minutter tilbage skal skifte målmanden ud med en angriber. Enten taber man på et mål, hvor modstanderne er 5 mod 1 i en kontra med et tomt mål - eller man vinder. Man spiller ikke 0-0
Vores europæiske kampe var ikke en katastrofe selvom det kan føles sådan, men den var en skuffelse når alt kommer til alt. Vi skal kunne mere end det og drage nytte af en lodtrækningsgave i den størrelse som vi fik. Det får vi ikke hvert år. Efter min mening, var det os der smed muligheden for top 15, og det kan blive noget vi kommer til at mærke konsekvensen af fremadrettet.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Saemala »

Danand123 skrev:
11. mar 2022, 09:08
UlveLars skrev:
11. mar 2022, 00:05
Danand123 skrev:
10. mar 2022, 22:19


Ja og det peger udelukkende på Fcm… kager i den i puljen og så også mod Paok. Fck er bare klasser bedre internationalt…
Udelukkende på fcm. Jah, skal vi nu ikke lige tage en dyb vejrtrækning. Det var ikke mange point agf fik skrabet sammen - mod amatører fra wales, eller var det nordirland? Brøndby fik heller ikke mange point i deres kampagne (men nok mange penge)
Har trukket vejret inden ;) . Men det er os, der gerne vil i top 50 og har de store budgetter. Og os det også går ud over. Derfor synes jeg, det peger på FCM. Og med den lodtrækning i puljen og PAOK i CL, så synes jeg vi kun kan pege på os selv.
Nu er jeg enig i at det er en kæmpe skuffelse i forhold til de muligheder vi havde, men hvis vi præsterer sådan her 5 år i træk, så har vi nok point til top-50, så det er ikke det bedste argument her. AGF og Brøndby har intet præstereret, og det er den største grund til at vi ikke hiver top-15.
Høvdingen af Herning

Simseee
Indlæg: 26
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

Tillader mig lige at live op i denne tråd igen til de interesserede.

Som jeg lige ser det, med gårsdagens resultater i mente, så er vi ved at være tæt på sikringen af 5 europæiske pladser. Det er kun Grækenland der kan overhale Danmark på koefficient ranglisten, og for at gøre det mangler de:

Danmark 31.450 - Grækenland 29.925 = 1.525 point.

Paok og Olympiakos er begge i ECL, og her giver en sejr 2 point. Skulle de gå videre fra denne runde er der 1 bonuspoint at hente for en semifinale

Worst case scenario:
Begge vinder deres kamp næste uge og går begge videre. Det vil være 2+2+1+1 point mere. Dette skal deles med 5, altså 1,2.

Så mangler stadig 0.325 point. Der vil så være endnu en runde, hvor det vil kræve yderligere en sejr eller 2 uafgjorte af enten PAOK eller Olympiakos - 2/5=0.4 point

Mere realistisk er at en af klubberne forhåbentlig ryger ud næste uge. Lad os lege med tanken at en taber og ryger ud, og en vinder og går videre. Det vil give 2+1(bonus for semifinale) altså 3/5=0.6

Så vil der stadig skulle hentes cirka 1 helt point. Det vil som minimum kræve at de også kommer i finalen.

Opsummeret... vi skal bare håbe det går virkelig skidt for dem i deres returkamp mod Brugge og Fernabache😊

Besvar