UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af mousebreaker »

FCK mod Lincoln Red Imps i ECL gruppespil

Det må siges at være koefficient pleje. I like it. VI skal have den landekoefficient banket op
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Fantastisk lodtrækning. Jeg forstår godt, Bo synes den er usexet, men de næste 4 sæsoner gælder det bare om at få spillet nogle point ind på koefficient-kontoen. Når vi så er etableret i top-50 kan vi håbe på nogle af mastodonterne.
I forhold til DK-koefficienten er det mindst lige så vigtigt, så vi kan gå i automatisk gruppespil med et vundet mesterskab.
Og så får vi iøvrigt muligheden for at eksponere alle vores brasilianere på det portugiske marked. Jeg vil altså hellere lave et stort salg til Porto eller Benfica, end at sælge Evander til Miami

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Ravnen »

Fin lodtrækning. Omend det kunne have været sjovt med i det mindste en af de interessante klubber. Men målet må være 2. pladsen i gruppen.

Jeg har svært ved at gennemskue om Conf-L. sportsligt vil blive interessant, det er nærmest den europæiske 3. division.
Vi ryger kun helt ud efter gruppespillet hvis vi bliver nr 4, nr 3 kommer over i Conf-L.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Acebone »

Jeg synes nu, Røde Stjerne er ganske sexede. Vi taler om en tidligere "Champions League"-vinder. Stor klub med en vanvittig fanbase.

Braga bliver også spændende at måle sig med.

Jeg vil medgive, at Ludogorets er lidt kedelig, fordi vi havde dem sidste år.

Men jeg vil langt hellere have spændende kampe, hvor vi realistisk set kan vinde noget, end at være turister i Napoli.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af JBT »

Acebone skrev:
27. aug 2021, 16:25
Jeg synes nu, Røde Stjerne er ganske sexede. Vi taler om en tidligere "Champions League"-vinder. Stor klub med en vanvittig fanbase.

Braga bliver også spændende at måle sig med.

Jeg vil medgive, at Ludogorets er lidt kedelig, fordi vi havde dem sidste år.

Men jeg vil langt hellere have spændende kampe, hvor vi realistisk set kan vinde noget, end at være turister i Napoli.
Enig, ingen gider at se en nedsabling ala psv
Det gælder om at vinde, ikke hvor store holdene er. Og går man videre for man dem jo alligevel i to kampe.

Vi skal ikke være sådan; Wow Liverpool kommer. Vi vil i eu top 50 så der skal man altså ligge og lege med de største klubber som var det en normal ting. Alt andet er fan bræk

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af mousebreaker »

Koefficient pointene er bare så vigtige, at en sportslig gunstig lodtrækning overskygger alt andet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Vijen »

mousebreaker skrev:
27. aug 2021, 19:37
Koefficient pointene er bare så vigtige, at en sportslig gunstig lodtrækning overskygger alt andet
Enig, jeg vil langt hellere vinde nogle kampe i EL og samle point til en bedre seedning til fremtidige CL kvalkampe. Det er trods alt federe at spille imod Real Madrid og Barcelona end Sociedad.

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af BMBrandt »

Også interessant at se hvor vi står mod 3 hold der alle siger sig rundt om top 50.... I forhold til visionen

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af mousebreaker »

Vijen skrev:
27. aug 2021, 19:43
mousebreaker skrev:
27. aug 2021, 19:37
Koefficient pointene er bare så vigtige, at en sportslig gunstig lodtrækning overskygger alt andet
Enig, jeg vil langt hellere vinde nogle kampe i EL og samle point til en bedre seedning til fremtidige CL kvalkampe. Det er trods alt federe at spille imod Real Madrid og Barcelona end Sociedad.
Klubkoefficienten er selvfølgelig vigtig, men landekoefficienten er ekstremt meget vigtigere. Danmark SKAL for alt i verden holde sig i top 15. Ellers har vi nul CL pladser at spille om, så kan klubefficienten jo være lige meget i det lys. EL er dog hvad danske klubber skal sigte mod og også her er top 15 altafgørende for succes. Jeg forstår godt, at vi som FCM fans ikke under FCK og andre succes i Europa, men det er et nødvendigt onde, for at vi selv kan være med hvor det er sjovt, for slet ikke at tale om at det er nødvendigt for at opretholde vores forretningsmodel på den lange bane. Derfor bør alle fans i Danmark holde med de andre hold. Der er dog for mig lige den undtagelse, at jeg helst vil holde de andre i ECL, da sejrene (endnu) tæller lige så meget på koefficient listen som de gør i EL. Både fordi vores hjemlige modstandere får færre penge i klubkassen, og fordi det er langt nemmere at få point i gruppefasen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Med sejren i går har vi nu indhentet 6 europæiske klubpoint i denne sæson - det er lige så meget som vi fik i sidste sæsons CL-kampagne.
Vores point de sidste 5 år hedder derfor nu 1,5 - 2,0 - 2,5 - 6,0 - 6,0, hvilket bringer os op som nr 83 på UEFAs klubliste - 33. pladser fra vores målsætning om top 50.

Med Danmarks 3 sejre i går har vi også taget et stort skridt op på landelisten og ligger nu nr 18, 0,175 point fra den vitale 15. plads. Det er Grækenland, Tyrkiet og Cypern, som vi skal overhale.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Saemala »

Sejr i Bulgarien og så rykker vi som minimum i Top70.
Vi overhaler også Englands minimum koefficient ved en sejr mere.

Danmark er nu favoritter til 15. pladsen.
Høvdingen af Herning

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af FCM2000 »

Saemala skrev:
26. nov 2021, 11:51
Sejr i Bulgarien og så rykker vi som minimum i Top70.
Vi overhaler også Englands minimum koefficient ved en sejr mere.

Danmark er nu favoritter til 15. pladsen.
som jeg kan forstå det, giver det bonus point hvis man går videre fra gruppen.

Lige nu ligger 2 på en sådan plads, nemlig Randers og København.

Midtjylland kan gå videre i eurol. med en sejr, eller gå videre til confl.

Brøndby kæmper for en plads i confl. nu.

Men Brøndby og Randers er på en svær opgave.

Lige nu ligger det mest sandsynlig, at FCM og FCK kan vinde næste kamp og gå videre og få point for det også.

Om det er nok ?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Saemala »

FCM2000 skrev:
26. nov 2021, 19:49
Saemala skrev:
26. nov 2021, 11:51
Sejr i Bulgarien og så rykker vi som minimum i Top70.
Vi overhaler også Englands minimum koefficient ved en sejr mere.

Danmark er nu favoritter til 15. pladsen.
som jeg kan forstå det, giver det bonus point hvis man går videre fra gruppen.

Jep, 4 point som 1er og 2 som 2er. De er medregnet i at vi går i top70 ved sejr. Bliver vi 1er, rykker vi op omkring 61-62ish.
Høvdingen af Herning

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af MFKM »

Jeg faldt lige over en interessant ting, da jeg lavede mit post i Europa 2021/2022 tråden.

Vi ligger for næste sæson på 19.000 koefficient point, som tingene forholder sig pt - med mulighed for at få flere, hvis vi vinder yderligere kampe (Jeg er ikke inde i om play-off kampene giver til klub koefficienten, tror ikke de gør).

I år krævede det 17.500 point at være seedet i ECL-playoffs, hvorimod man med 17.000 points ikke ville være seedet.

Vi har altså måske en god chance for, qua vores koefficientmæssigt fine resultat i år, at blive seedet hele vejen til ECL-playoffs, såfremt vi ender i ECL-non champions route. (Bliver vi mestre, har seedning ingen betydning, da det i stedet vil afhænge af, hvornår vi har tabt hhv. CHL kval, og dernæst EL-kval).

Der er dog en mulighed for, at det kræver flere point at opnå en seedning i år, da der har været flere koefficient point uddelt til holdene der ligger på dette niveau, da de jo netop har spillet en masse ECL kampe. Derudover er det naturligvis også afhængigt af hvilke hold der kvaller og overrasker/skuffer i løbet af kvalifikationen.

Havde vi nu bare vundet over Ludugorets, havde vi været så godt som sikre på, at være seedet hele vejen til ECL gruppespil, såfremt vi ikke var blevet mestre. Det kan vi selvfølgelig stadig nå at sikre os, ved bare at vinde nok kampe i ECL fremover denne sæson. Men vi står meget tæt på, at have mulighed for at komme i den positive koefficeint spiral, som FCK har nydt godt af i lang tid, hvor man konsekvent møder dårligere hold.

19.000 point vil formenligt også være nok til at sikre en seedning i pot 2 i evt. ECL gruppespil og pot 3 i EL gruppesil. I år krævede det en koefficient på over 14.700, for at blive seedet i pot 2 i ECL og 17.500 at være seedet i pot 3 i EL. Dermed bør vi have gode muligheder for at gå videre fra en eventuel ECL gruppe.

Gruppespil, om ikke andet så i ECL og kvalifikation videre derfra, bør altså være "forventeligt" fremover, som vi har scoret point over de sidste 2 sæsoner. Ufatteligt vigtigt vi er nået dertil allerede, i forhold til vores vision om top 50.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

I hvert fald ret væsentlig pointe, at vi ligger lige omkring nogle ret vigtige "koeffecient point, grænser".
For seedning og evt. pot.

Specielt seedning i evt. ECL Q4, er selvfølgelig utrolig vigtig.
Og virkelig ærgerligt at ingen af de 3,5 straffe blev dømt i den sidste Ludogorets kamp, da det kunne have ændret situationen RET mærkbart, som du kommer ind på.

Men ja, lige nu er vi nr. 82 med 19.000.
DEt højeste nogensinde i klubbens historie. Trods alt også en milepæl, selvom vi selvfølgelig skal længere op.
Hvis vi bare får en uafgjort i de sidste 2 kampe, overhaler vi også Cluj, og en sejr eller 2 uafgjort gør at vi kan overholde Astana, og forhåbentlig holde flere klubber bag os.

Blive en spændende lodtrækning i morgen, og forhåbentlig vi også kan få noget med i forårets kampe, for så begynder det at blive sjovt.

På forhånd var mit succeskriterie 8.000 koeffecient point i sæsonen, nu har vi 7.000, men ja, videre, vildere. :D :fcmwolf:

Besvar