Kristoffer Olsson

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af Arff »

Noe skrev:
Spicker skrev:http://www.bold.dk/nyt/seks-superliga-s ... alandshold

Kristoffer olsson er blevet udtaget til det svenske ligalandshold!
Var jeg svensk landstræner, ville jeg nok overveje, om der var andre svenske midtbanespillere i FCM jeg også kunne tage med. Evt. på bekostning af en fedladen angriber fra Vestegnen.
Fint for mig, at Petter ikke kommer med. Så er han med i opstarten her, og samtidig undgår vi dumme skader på ham.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

admin 3
Indlæg: 339
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af admin 3 »

Olsson er til sommeren 2018.

Fantastisk nyt at slutte året af med.

http://aoh.dk/artikel/svensk-kreatr-p-lang-aftale

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af Mike80 »

Sådan! Kristoffer Ollson er i min optik en super spændende tilgang! En spiller som med hans spidskompetencer i form af gode boldomgang, fremadrettede pasninger og hurtige fødder ligner en mand der passer perfekt ind i FCM konceptet. Trods han unge alder sys jeg allerede han har bevist at hans fodboldintelligens og talent er på et niveau over det vi normalt ser hos så unge spillere med så få kampe på senior niveau. (Vi plejer at sige 50 kampe inden det reelle niveau begynder at vise sig) Han dækker alle offensiv pladser på midtbanen og vil derfor kunne erstatte eventuelle salg af profiler som Andersson, Igboun eller Sisto. Han er IMO den mest spændende FCM stigning siden Zidan, så glæden er stor og forhåbningerne om en fremtidens superliga stjerne enorme:)

Venter spændte på den mulige stigning Gleen har indikeret flere steder efterhånden og håber at kunne præsentere først i den nye år.

Godt nytår.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af DenStolteJyde »

Fint.. Jeg bider mærke i at han forventer fast spilletid, men som jeg ser det er han ikke pt en sikker spiller i start 11.. Han er så vidt jeg ved primært central midtbane og det er nok den position på banen der er stærkest besat og Petter Andersson og Jakob Poulsen er vel førstevalg.. Det betyder så også at vi endnu en gang får skubbet en af vore egne længere væk fra start 11 i form af Marco Larsen der ellers også har gjort det godt..

Men det er jo nok også taget med i overvejelserne forud for kontrakten..

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af Mike80 »

Kunne godt se Marco Larsen på en lejeaftale med eks. Hobro. Han var virkelig lovende i den periode hvor Peter Andersson var ude og fortjener at spille fast på et superliga mandskab. Jonas Dal kender ham og han ville være en klar styrkelse af Hobros offensiv.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af DenStolteJyde »

Mike80 skrev:Kunne godt se Marco Larsen på en lejeaftale med eks. Hobro. Han var virkelig lovende i den periode hvor Peter Andersson var ude og fortjener at spille fast på et superliga mandskab. Jonas Dal kender ham og han ville være en klar styrkelse af Hobros offensiv.

Mike
Det kunne selvfølgelig godt være en mulighed med en udlejning.. Det hjalp da i hvert fald for Lauridsen, men vi har også eksempler på spillere der aldrig vender tilbage efter udlejning. (kan pt kun lige komme i tanke om Hvilsom og Isaac Oliseh)

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af Sniper »

DenStolteJyde skrev:
Mike80 skrev:Kunne godt se Marco Larsen på en lejeaftale med eks. Hobro. Han var virkelig lovende i den periode hvor Peter Andersson var ude og fortjener at spille fast på et superliga mandskab. Jonas Dal kender ham og han ville være en klar styrkelse af Hobros offensiv.

Mike
Det kunne selvfølgelig godt være en mulighed med en udlejning.. Det hjalp da i hvert fald for Lauridsen, men vi har også eksempler på spillere der aldrig vender tilbage efter udlejning. (kan pt kun lige komme i tanke om Hvilsom og Isaac Oliseh)
Man kan vel også nævne folk som Jude, Baba, Runsewe, men jeg mener nu også at så snart de er udlejede så er de længere væk fra start 11 men nogle spillere har stadig godt af at komme ud og få spilletid. Det er vel ved at være på tide at Marco får fast spilletid for at udvikle sig og jeg tror en udlejning ville være perfekt for ham. Men jeg tvivler faktisk lidt på det da jeg tror Glen ser ham som en vigtig bredespiller.

Topic: Fantastisk nyhed med Olsson, han bliver en utrolig vigtig spiller for os i de næste sæsoner. Vi må håbe han udvikler sig planmæssigt så kan det kun blive ren win-win for både klub og spiller.

MrWolf
Indlæg: 134
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:46

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af MrWolf »

At faa Olsson signet var vigtigt baade for vores gulddromme, men ogsaa fordi han har fantastisk videresalgspotentiale. Omvendt maa jeg sige at jeg var ved at faa snapsen galt i halsen, da jeg saa at Olsson staar til at faa 100k om maaneden paa forskerskatte ordningen. Det er jo helt vildt i betragtning af at han ikke er i start-11, hvis alle mand er klar.

Jeg er lidt ambivalent maa jeg sige. Kan rigtig godt lide ham, men dette her kommer til at betyde et lonpres fra alle andre spillere. Hvis Olsson faa 100k er Sisto og Petter A 200k vaerd i mine ojne.

Jeg vaelger at sige, at det er ok og krydser saa fingre for at vi skyder ham af om 1 aar til 15 mill...

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5373533

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af Mike80 »

MrWolf skrev:At faa Olsson signet var vigtigt baade for vores gulddromme, men ogsaa fordi han har fantastisk videresalgspotentiale. Omvendt maa jeg sige at jeg var ved at faa snapsen galt i halsen, da jeg saa at Olsson staar til at faa 100k om maaneden paa forskerskatte ordningen. Det er jo helt vildt i betragtning af at han ikke er i start-11, hvis alle mand er klar.

Jeg er lidt ambivalent maa jeg sige. Kan rigtig godt lide ham, men dette her kommer til at betyde et lonpres fra alle andre spillere. Hvis Olsson faa 100k er Sisto og Petter A 200k vaerd i mine ojne.

Jeg vaelger at sige, at det er ok og krydser saa fingre for at vi skyder ham af om 1 aar til 15 mill...

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5373533
100k er mange penge og din bekymring iforhold til lønpresset fra andre spillere kan jeg godt følge kan blive en udfordring! Som du selv siger betyder det jo reelt at Sisto som minimum bør have matchet denne løn.

Isoleret set er jeg dog ikke så forundret? Vi henter ganske rigtigt et ungt talent men det samtidigt et talent hentet på en hylde vi ikke tidligere har tilbudt kontrakt i teenager årene. Det altså nemmere at nå til enighed om en lønpakken med en egnenudviklet spiller på vej frem, end ét aldersmæssigt tilsvarende udenlandsk Arsenal udviklet talent, som er en profil på det svenske U-landshold samt via overbevisende præstationer på højeste danske niveau netop er blevet udtaget til det svenske ligalandshold! Samtidigt er han hentet på yderst lav transfer omkring 2-3 mio (alt efter medie) med den dertil øgede konkurrence der naturligvis vil være omkring en Kristoffer Ollson med hans CV og potentiale for øje. Jeg vælger at se det som en samlet afskrivning (transfer + løn) og her vil det samlede beløb ligge omkring 6-7 mio for at tilknytte Ollson i 3,5 år med mulighed for senere profit i forbindelse med videresalg! Jeg tror meget på at vi både for glæde af han på banen og samtidigt laver en god forretning, hvis hans udvikling bliver som vi alle sammen forventer og mener hans spidskompetencer kan løfte det til.

Jeg Kristoffer Olsson fan!

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af Ravnen »

Det svenske mesterhold ville have Olsson, men spilleren valgte FCM :geek:

http://www.bold.dk/nyt/malmoe-ville-snuppe-fcm-svensker
- Det er da smigrende. Malmø er en stor klub, og de kommer til at være det bedste hold i Sverige i mange år fremover, så det lokkede da, siger Olsson til Fotbolldirekt.

- Det var ikke sådan, at jeg med det samme sagde nej, uden at overveje det. Det var smigrende, at de ville have mig, men det føles bedre med Midtjylland.

Ifølge Olsson var der også tilbud fra større ligaer, men da der er bedst udsigt til spilletid i FCM, faldt valget på Glen Riddersholms tropper.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af TrueWolfMidt »

Fornuftig ung mand. Hvor er jeg stolt over, at han valgte netop vores klub. Der er krummer i den knægt ;)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4158
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af Ravnen »

Absolut. Det er også et kæmpe rygklap til vores klub, at vi foretrækkes fremfor det svenske mesterhold, når spilleren nu endda er svensk. Kristoffer må være begejstret for det han har set og været en del af :ugeek:

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af 974 »

Ravnen skrev:Absolut. Det er også et kæmpe rygklap til vores klub, at vi foretrækkes fremfor det svenske mesterhold, når spilleren nu endda er svensk. Kristoffer må være begejstret for det han har set og været en del af :ugeek:
Det kunne jo også tænkes at han gerne ville have en højere løn i FCM :-)

madsom
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. jul 2014, 11:26

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af madsom »

http://instagram.com/p/xtw-ixBNwl/

Olsson skadet med foden. Ved dog ikke hvor slemt det er på nuværende tidspunkt.. :o

Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Re: Kristoffer Olsson

Indlæg af Jacob »

Ud fra hvad jeg kan læse er det sandsynligvis bare en forstuvning. Så er han klar til sæsonstart, men selvfølgelig ærgerligt. Både for ham og os.

Besvar