Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Treco
Indlæg: 241
Tilmeldt: 30. apr 2011, 16:15

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Treco »

Bagerste mand er der rigtig nok ikke noget der hedder. Det desværre brugt af kommentatorerne som så kan fortsætte med at forvirre den uvidende seer(ikke dig jeg tænker på her). Det de burde sige er den regel du også selv nævner, med at berøve en oplagt scoringsmulighed for en modspiller.

Det er jo et dommerskøn så der er ikke så meget at komme efter.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Steffen am »

Interessant situation i Vejle-BIF kampen, som er lidt en af mine gamle kæpheste.
Desværre så vi det også i England-DK euro 2020 semifinalen.

I modsætning til semifinalen er her en meget konkret situation, som direkte er tydeligt omkring emnet.

Vi ønsker spillet fair og retfærdigt, og vi hader spillere der filmer.
Men nu Faghir tilkæmper sig et straffe, men bliver stående på benet, hvorfor at straffet ikke bliver dømt.

Mikkel Bischoff siger det også meget godt. At det er forkert at vi belønner spillere der falder, og straffer de spillere der bliver stående.
Nu har vi selv haft situationer hvor vi har været efter Isaksen og Dreyer, er det endnu mere interessant.

Der er selvfølgelig nogen gråzoner med decideret film og så at "overdrive" eller kaste sig, eller måske rettere lægge sig ned.
Hvor ville det være rart og fedt hvis vi kunne være fri for det.

Men hvis vi skal spille europæisk/kynisk. Hvad er så bedst. En ærefuld taber, eller en vinder, der vil vinde uanset?

Nu sætter jeg det lidt på spidsen for at provokere, men er godt nok suboptimalt, at det er nødvendigt at "hjælpe" dommeren, hvis man skal have retfærdighed, og virker som det forkerte man som konsekvens fremavler.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Ravnen »

Ja når det er sådan, så må man lade sig falde med fare for at få et kort for film, så enkelt er det. Men er enig med dig, det er en skam det skal være sådan.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Steffen am »

Renes skrev:
22. aug 2021, 13:15
Der er ikke en tråd der omhandler dommer kvaliteten i DK, eller mangel på samme.

Sad og så CP-Brentford i tv, og blev helt salig ved tanken om dommeren, hvordan tingene blev løst uden brok, uden store armbevægelser, kan vi ikke i den danske superliga låne et par dommere bare i 2-3 runder så de danske sort klædte kan lære hvordan det skal gøres…….
Den her tråd du mangler?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Steffen am »

Tænkte vi også kan bruge denne tråd som en regel tråd.

Der har været møde i IFAB.
https://www.theifab.com/news/ifab-advis ... permanent/

Øverst på agendaen har været antallet af udskiftninger. Ser ud til at de enkelte ligaer/divisioner/forbund kan få lov at vælge om de vil fortsætte med 3 eller 5 udskiftninger.
Hvad siger i til det, og hvad håber i på?


In other news. Forlængelse af test for specielle hovedskade-udskiftninger.
Er jeg personligt godt tilfreds med.

Og så et forslag fra CONMEBOL’s at lave halvegen fra 15 minutter til 25 minutter. Den er jeg ikke helt med på. Nogen der ved hvad argumentet er?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Saemala »

For vores egen skyld er 5 klart en fordel.
Vi har bredere trup med højere kvalitet end de fleste/alle andre, hvilket klart er en fordel med 5 udskiftninger. Det er nemmere at ændre kampens forløb.
Desuden er det nemmere at kunne give unge spillere minutter i benene, i kampe der er afgjort og under kontrol.
Høvdingen af Herning

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Christian »

Saemala skrev:
1. nov 2021, 21:50
For vores egen skyld er 5 klart en fordel.
Vi har bredere trup med højere kvalitet end de fleste/alle andre, hvilket klart er en fordel med 5 udskiftninger. Det er nemmere at ændre kampens forløb.
Desuden er det nemmere at kunne give unge spillere minutter i benene, i kampe der er afgjort og under kontrol.
+1

Pause på 25 min, nej tak, selvom det ville give tid til at købe en pølse og nå tilbage på sin plads igen.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Stoffer »

Saemala skrev:
1. nov 2021, 21:50
For vores egen skyld er 5 klart en fordel.
Vi har bredere trup med højere kvalitet end de fleste/alle andre, hvilket klart er en fordel med 5 udskiftninger. Det er nemmere at ændre kampens forløb.
Desuden er det nemmere at kunne give unge spillere minutter i benene, i kampe der er afgjort og under kontrol.
Helt enig. Jeg har endda været overrasket over, man (mange klubber ikke bare fcm) som topklub ikke har brugt det mere aggressivt

Besvar