Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
13. apr 2017, 10:33
Sniper skrev:
13. apr 2017, 10:27
Kent skrev:
12. apr 2017, 19:34
Så er dommen faldet, og som forudsagt fik Santander 36 strafpoint og er dermed i karantæne mod os. Hele dommen kan læses her: https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu_br ... tander.pdf
Advarsel: FCKs redegørelse indeholder ualmindelig meget tuderi.
LOL puha de tuder i FCK. Jeg kunne måske forstå det hvis det var tættere i toppen af ligaen men come on de fører med 10 point og har ikke tabt en kamp endnu og så snakker de om usportslig afvikling af ligaen 😂
Ja, og så skal det jo bemærkes, at de stadigvæk har 1 dags længere forberedelsestid end Brøndby, som spiller i aften. Ligesom de også må se det som sportsligt uretfærdigt, at de havde så kort forberedelsestid til ligaen hele efteråret, hvor de spillede europæisk. Det er virkelig i den grad et tyndt og tåbeligt argument. Jeg mindes, at UEFA behandlede vores klage over Duncan-udvisning mod Young Boys om formiddagen før returkampen blev spillet. Der kunne man tale om usportslig afvikling.

Også helt vanvittigt, at de mener, at sagen ikke skal tages op, da Marcondes kunne gennemføre kampen og ikke pådrog sig en skade. Så hvis bare man ikke skader spillerne, så må man gøre hvad man vil, hvis dommeren ikke ser det? Det er godt nok et ekstremt synspunkt - og helt ude af trit med fodboldloven.
Det er simpelthen den fedeste indsigelse

"At som følge af Jens Hjortskov arbejdede F.C. København naturligvis videre med optakten til tirsdagens kamp
med den forventning, at Federico Santander var spilleberettiget. De afholdte træninger er således i
overhængende fare for at være spildte."


:lol: :lol:

De skal sku ikke have skyld for at tage straffen med oprejst pande.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Kent »

Og helt forudsigeligt, så tænder Ståle helt af: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... let-fallit
Der har selvfølgelig ikke noget med den konkrete sag at gøre (hvor udvalget ender med at træffe en korrekt beslutning) og derfor sagde Ståle jo nøjagtig det samme, dengang udvalget traf en forkert afgørelse ifm frikendelsen af Nicolai Jørgensen (se link i tidligere indlæg). Eller gjorde han......? Det gjorde han vist ikke......
jeg er i øvrig enig med Ståle i, at man bør ændre udvalget, men han fremstår bare særdeles dobbeltmoralsk, når han først kommer med kritikken, på det tidspunkt hvor FCK bliver ramt af en (korrekt) karantæne, og ellers bare er tavs, når udvalgets inkompetence gavner en selv.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Steffen am »

En forkert dom rettet til. Godt lavet af dommeren og disp.udvalget,
Fornemmer det ikke er en sætning, der kommer til at blive gentaget meget.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob-s ... edsaettes/

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Steffen am »

Der er fokus på video dommere i aften BIF - LBK

I optakten og eksempler er der 4 episoder der involverer FCM
FCM - FCK hvor der bliver dømt forkert offside på Borring
SDR - FCM hvor Uhre falder uden kontakt, mener vi får fejl rød.
FCM - FCN hvor Ingvartsen bliver snydt for straffe
FCM - BIF hvor Austin laver et straffe på Paul der ikke bliver dømt


TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvor er det kvalmende dårligt at Lyngby ikke får frispark og at Brøndby efterfølgende får mål. Hvordan kan en dommer undlade at dømme frispark. Hvor er jeg ved at være træt af elendige dommer præstationer som denne.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af mousebreaker »

Til gengæld fik Lyngby så efterfølgende et straffespark der ikke var der. Så kan man så vurdere hvilken scoring der havde mest betydning. Rygaard var den person der tabte kampen for Lyngby - ikke dommeren ud fra de nævnte situationer
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Sahl »

TrueWolfMidt skrev:
30. jul 2017, 19:26
Hvor er det kvalmende dårligt at Lyngby ikke får frispark og at Brøndby efterfølgende får mål. Hvordan kan en dommer undlade at dømme frispark. Hvor er jeg ved at være træt af elendige dommer præstationer som denne.
Jeg forsøger mig at holde mig nogenlunde neutral i hvad jer ser, men jeg synes stadigvæk at de store hold (det har inkluderet os nogle gange) får lov til mere og i sær Brøndby har de sidste 2 sæsoner fået utrolig mange kendelser med dem og ofte er det kendelser mange siger (det var bare frispark, osv) men det er kamp ændrende/momentum ændrende dommerkendelser til deres fordel.

Ligegyldigt hvad sport vi taler om, så er de hold der har kendelserne med dem ofte, at finde i toppen af deres liga (turnering) eller løb.
Den sæson vi vandt guld synes jeg også vi havde mange kendelser med os (ikke at det ændre på det fortjente guld) men uden kendelser med/få mod, så kommer man ikke langt.

Det der er endnu værre er, at de danske dommere ofte laver fejl der er så grusomme at man næsten ikke tør tro det er rigtigt og der bliver ikke gjort noget ved det!! Der skal være konsekvenser for dommere der bliver ved med, at lave store fejl.. (de små der altid er kan vi kun acceptere og tage som en del af charmen)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Stoffer »

Sahl skrev:
30. jul 2017, 21:08
TrueWolfMidt skrev:
30. jul 2017, 19:26
Hvor er det kvalmende dårligt at Lyngby ikke får frispark og at Brøndby efterfølgende får mål. Hvordan kan en dommer undlade at dømme frispark. Hvor er jeg ved at være træt af elendige dommer præstationer som denne.
Jeg forsøger mig at holde mig nogenlunde neutral i hvad jer ser, men jeg synes stadigvæk at de store hold (det har inkluderet os nogle gange) får lov til mere og i sær Brøndby har de sidste 2 sæsoner fået utrolig mange kendelser med dem og ofte er det kendelser mange siger (det var bare frispark, osv) men det er kamp ændrende/momentum ændrende dommerkendelser til deres fordel.

Ligegyldigt hvad sport vi taler om, så er de hold der har kendelserne med dem ofte, at finde i toppen af deres liga (turnering) eller løb.
Den sæson vi vandt guld synes jeg også vi havde mange kendelser med os (ikke at det ændre på det fortjente guld) men uden kendelser med/få mod, så kommer man ikke langt.

Det der er endnu værre er, at de danske dommere ofte laver fejl der er så grusomme at man næsten ikke tør tro det er rigtigt og der bliver ikke gjort noget ved det!! Der skal være konsekvenser for dommere der bliver ved med, at lave store fejl.. (de små der altid er kan vi kun acceptere og tage som en del af charmen)
Jeg synes, at dommerne generelt har svært ved at håndtere den type af presspil, som Brøndby udøver. Jeg synes, at det samme er tilfældet med Liverpool i PL. Særligt de offensive spillere der er vigtige i det første pres slipper afsted med meget.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Steffen am »

Der skal bare sættes flere ressourcer af til at opkvalificere dommerne.
Ligeledes ville VAR teknologi, kunne gøre det sværere for klubber som FCK og BIF som oftest er de heldige med dårlige dommerkendelser.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Steffen am »

Har været en vild superliga runde, men også en runde hvor man kunne ønske sig VAR teknologi til at hjælpe dommerne.

Senest Moro får gult kort for at pande Spellman ned,
giver jo ingen mening det ikke giver direkte rødt. Endnu en skidt dommerkendelse.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Steffen am »

Det hele skal ikke kun handle om VAR.
"Goal Line Technology", kunne måske også være meget godt.

Er den her inde?
Billede

Billede

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Due »

Svært at se. Men tænker den er. Hans venstre ben står på stregen og han sparker den væk med højre som er inde i målet.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af mousebreaker »

Kan ikke bruge de billeder til noget. Mållinje tech er dyrt.
Ikke sikker på at klubberne har de midler der skal til.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Steffen am »

Det sker med jævne mellemrum en spiller kan være o en bølgedal formmæssigt,
Men har da godt nok aldrig set eller lagt mærke til en dommer der i den grad gør det.

Mads-Kristoffer Kristoffersen blev kåret til årets bedste træner forrige år, og har været aldeles fremragende.
Men i kalender året 2017 har han godt nok ikke været imponerende, her er den seneste.
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... um=twitter

Besvar