Debatside.dk

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Der dog også de mere sørgelige indlæg, som når peters Mor, far, børnehjem, kontaktperson i kriminalforsorgen alle sammen svigter lille Peter, så han til sidst ender med at sidde skrive indlæg i en hashtåge fra den lukkede ungdomsinstution via hans eneste ven og kontakt til omverden, sin elskede computer.

Resultatet taler sit sørgelige sprog:

http://debatside.dk/viewtopic.php?f=11&t=9627&start=870
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

Ja, ham alithebeast har vist opdaget os. :)

Men det er nu sjovt nok, det han skriver. Jeg har generelt ikke noget imod, at fans driller hinanden nu og da, hvis der da bare er en smule humor i det.

Indlægget forinden (standard Hekler-bashing) er jo bare "meh", og netop der kan man tale om én, der udstiller sig selv.

Edit: Men nu gider jeg ikke kommentere det mere, så længe der ikke reelt sker noget nyt derinde. Debatsiden er ved at bryde den fjerde mur. ;)

Atbhfcm
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. apr 2011, 23:51

Re: Debatside.dk

Indlæg af Atbhfcm »

I det mindste er der i AaB en klub at følge, ikke blot et fussionsforetagende. Men jeg kan da godt følge jer i, at det må være svært at se på fans af en traditionsrig klub med en succesfuld historie, der tæller både mesterskaber, pokaltitler og europæisk deltagelse, når man selv er fan af noget, der ikke er i nærheden af at være en klub, og i sin storhedstid ikke kunne svinge sig op til at blive andet end den evige toer.

Peter er forresten en fin fyr, og det tror jeg faktisk også, at Hekler er inderst inde(der er bare så pokkers langt derind). ;)

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

Det er jo det fantastiske ved fodbold - at så mange fans verden over går og håber på hver deres hold. Og hvor utroligt det end må lyde for dig, så kan de ikke allesammen vinde. Folk der måler "rigtigheden" af folks tilhørsforhold til deres klub ud fra, hvor mange titler klubben har vundet, har i mine øjne ikke fattet en skid.

Men derfor kan man jo godt håbe på titler og glæde sig over dem. Sådan skal det det være.

Skal jeg forstå det sådan, at du ikke ville være AaB-fan, hvis de aldrig havde vundet noget?

Atbhfcm
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. apr 2011, 23:51

Re: Debatside.dk

Indlæg af Atbhfcm »

Niks. Jeg vil også være AaB-fan, hvis det hedder 1. division efter sommerferien. AaB er Aalborg, og jeg elsker byen, holdet, historien, jeg elsker den måde, hvorpå folk i Aalborg hader. Jeg ville derimod aldrig kunne have støtte op omkring FC Nordjylland, heller ikke hvis AaB var blevet en del af det galehus.

Jeg måler på ingen måde tilhørsforholdet efter antal titler vundet, i så fald ville alle jo skulle være fan af United, Barca eller Real. Tilgengæld kan tilhørsforhold måles ud fra klubhistorie, og der må selv en fyr fra Heden vel kunne se, at klubber som AaB, der har haft en fodboldafdeling siden 1902 har noget mere historie end(hvad vi betegner som) plasticklubber FCM fra 99 og FCK fra 92?
- Ingen kan vel have fået de samme følelser for en klub som Midtjylland, som Lynge eksempelvis har for AaB, Lynge spillede sin sidste kamp for AaB næsten 20 år før Herning og Ikast fusionerede. At folk kan være vokset op med en fusionsklub som eksempelvis BIF, og derfor bliver fan af klubben, det kan jeg forstå, men at voksne mennesker tager en helt ny klub til sig, og kalder den deres hjerteklub(det bedste eksempel er vel Dan Rachlin), det kan jeg kun grine af.

Men hey - Jeg er også farvet af, at jeg elsker at hade den moderne fodbold med All-seaters, tv, oliepenge, fusioner og udenlandske klubnavne.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Atbhfcm skrev:I det mindste er der i AaB en klub at følge, ikke blot et fussionsforetagende. Men jeg kan da godt følge jer i, at det må være svært at se på fans af en traditionsrig klub med en succesfuld historie, der tæller både mesterskaber, pokaltitler og europæisk deltagelse, når man selv er fan af noget, der ikke er i nærheden af at være en klub, og i sin storhedstid ikke kunne svinge sig op til at blive andet end den evige toer.

Ja, vi har det alle sammen utroligt svært når vi sammenligner os med jer! Det må være helt fantastisk at vågne op om morgenen og tænke tilbage på den dag i 1800 langkål hvor jeres rigtige klub så dagens lys. Som du også kan se bruger vi utallige tråde på at komme med sure misundeligt opstød mod jeres klub. Disse bygger self. Bare på misundelse! Eller.. I som den gamle onkel der konsekvens hiver gamle fortalte historie frem simpelthen fordi udviklingen har overhalet ham og han ikke kan følge de mere inovative klubber som tør tænke en anderledes tanke en den som opstod for 30 år siden da Lynge fik overrakt manualen til hvordan en fodboldklub bør og skal administreres. Kan godt forstå de gamle bliver sure når nu ikke alle andre følger denne hellige manual, for så det ikke så nemt det hele som i 1979. Historie var kedeligt i skolen og det er det stadig! Men stort tilykke med jeres den vil vi prøve at huske jer for i fremtiden, når Aalborg spiller 2. Violin.

Peter er forresten en fin fyr, og det tror jeg faktisk også, at Hekler er inderst inde(der er bare så pokkers langt derind). ;)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Glemte jo helt at kommentere på flinke Peter:

Her er mit svar! Nå...

Ps. Beklager der gik ged i den med at citere i ovenstående tråd! Folk burde nu stadig kunne skelne og se hvor mit indlæg begynder. Et hint så det lige efter alt det kedelige i starten.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Debatside.dk

Indlæg af Noe »

Først og fremmest: Velkommen på Ulvegraven. Fint at få din vinkel med, selv om sikkert ikke mange er enige.
Atbhfcm skrev:jeg elsker den måde, hvorpå folk i Aalborg hader.
Hvilket er fair nok, det tror jeg ikke folk herinde har noget ønske om at blande sig i. I må derimod acceptere, at mange herinde finder det både barnligt og pinligt på jeres vegne. At betragte verden så sort/hvidt som mange på debatside.dk gør, er ofte temmelig lattervækkende.
Atbhfcm skrev:Tilgengæld kan tilhørsforhold måles ud fra klubhistorie, og der må selv en fyr fra Heden vel kunne se, at klubber som AaB, der har haft en fodboldafdeling siden 1902 har noget mere historie end(hvad vi betegner som) plasticklubber FCM fra 99 og FCK fra 92?
Tilhørsforhold kan måles på mange måder. Der er folk på heden (og mange andre steder i DK), som måler deres tilhørsforhold i dedikation, følelser og den tid der bruges på FCM. De fleste af disse har deres egen historie med klubben - min starter f.eks. i 1986 (ja, for mig er FCM en uproblematisk udvikling af IFS).
Atbhfcm skrev:- Ingen kan vel have fået de samme følelser for en klub som Midtjylland, som Lynge eksempelvis har for AaB, Lynge spillede sin sidste kamp for AaB næsten 20 år før Herning og Ikast fusionerede.


Der har vi din sort/hvide livsanskuelse igen: Kristian Bak har sikkert. Og trods al virakken har Frank Kristensen formodentlig også. Thomasberg, Steinlein og Riddersholm. Alle disse personligheder har følelser for klubben, fordi de har været med til at skabe en fantastisk klub som indeholder meget andet og mere end plastik. Men jeg taler for døve øren her, det ved jeg godt. Man kan kun være en rigtig klub, hvis der står '1885' på trøjen, man har spillet i 3. division, og lånt sig til to mesterskaber.
Atbhfcm skrev:Men hey - Jeg er også farvet af, at jeg elsker at hade den moderne fodbold med All-seaters, tv, oliepenge, fusioner og udenlandske klubnavne.
Og det giver carte blanche til at fyre den ene barnlighed af efter den anden? Jeg vil dog godt give dig, at hvis vi skulle ændre noget, så var det det åndsvage FC-navn.

NyX
Indlæg: 460
Tilmeldt: 28. sep 2010, 20:32
Geografisk sted: København S.

Re: Debatside.dk

Indlæg af NyX »

Jeg synes der burde være en diskussion af, hvad der kan og bør betragtes som drilleri/mobning og så deciderede vedvarende injurier - fx i lighed med dem der rettes mod personer fra især dette forum. Visse elementer på Aab's forum har en tone der næppe kan betragtes som andet end enfoldig og dybt ubehagelig. Der siges grimme ting på de fleste klubbers debatsider, men deres overgår sandsynligvis det meste.

Andro
Indlæg: 129
Tilmeldt: 12. aug 2009, 17:57

Re: Debatside.dk

Indlæg af Andro »

Yes, og nu kommenterer de så på denne tråd derinde, og så bliver der sikkert kommenteret tilbage herinde, og så kan vi fortsætte i en evighed med en dobbeltmoralsk "se hvor dumme de er LOL" debat fra begge sider.

Lad nu bare lortet ligge og lad være med at bruge kræfter på de ikke altid lige intelligente ÅB-fans derinde.

I øvrigt har de desværre ret i noget af det, de siger. Det med tøsefest på MCH Arena er decideret pinligt for os og vores klub.

Xort
Indlæg: 138
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning

Re: Debatside.dk

Indlæg af Xort »

Andro skrev: I øvrigt har de desværre ret i noget af det, de siger. Det med tøsefest på MCH Arena er decideret pinligt for os og vores klub.
Folk der mener at fodbold kun er for "de få rå" så er man da netop en klaphat..
En af metoderne til at tjene penge er at spille for fyldte stadioner, en af metoderne til at fylde et stadion på er netop af tiltrække folk der normalt ikke går til fodbold...

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

Jeg synes nu godt, vi kan diskutere tingene, hvis det foregår på et ordentligt niveau. Here goes:
Atbhfcm skrev:- Ingen kan vel have fået de samme følelser for en klub som Midtjylland, som Lynge eksempelvis har for AaB
Der tror jeg, rigtig mange går galt i byen. Jeg vil gerne medgive, at AaB har længere og flottere traditioner, end vi har. Men historien skrives ikke kun af klubber, der har eksisteret i 100 år. Nye klubber springer frem en gang imellem, og det vil de sandsynligvis blive ved med. Du nævner selv Brøndby, der også er en fusionsklub - bare af lidt ældre dato. Jeg vil vove den påstand, at de på trods af at være fusionsklub har flest gode, fanatiske, stemningsskabende fans i hele landet. Og de er også ægte fans i mine øjne. Generelt handler det at være fan ikke om klubben, man følger, men om forholdet mellem klubben og én selv.
Atbhfcm skrev:men at voksne mennesker tager en helt ny klub til sig, og kalder den deres hjerteklub(det bedste eksempel er vel Dan Rachlin), det kan jeg kun grine af.
Nu kan jeg så af et ærligt hjerte svare, at jeg aldrig har holdt med nogen anden dansk klub end FC Midtjylland. Heller ikke Ikast FS eller Herning Fremad. Og jeg var ingenlunde en voksen mand, da jeg fangede interesse for klubben (omkring de herrens år 2000/2001). Der er løbet en del vand gennem åen siden da (selvom det ikke kan sammenlignes med en 1800-talsklub), og der kommer nye tilhængere hvert år. Det gør der også i AaB. Fans, der ikke kan prale af at have oplevet mesterskabet i 2008, og som sandsynligvis håber på at opleve et nyt.

Men der er også de fans, der oplevede fusionen dengang i 1999. Jeg kan kun prøve at sætte mig i de gamle Ikast- og Herning-folks sted. Det er en evne, du som AaB'er også kan prøve at finde, selvom det er svært. Skal en gammel Ikast-mand droppe sin interesse for fodbold, fordi hans klub fusionerer med naboklubben? Det er det store spørgsmål; og jeg forstår helt ærligt godt, hvis det er svært. Jeg har aldrig selv siddet i det dilemma, så jeg kan kun forstille mig det. Spørg f.eks. Hekler (Ikast), der i hvert fald ikke ville slås sammen med Herning.

Min konklusion må være, at det er op til den enkelte. Jeg har fuldt ud respekt for f.eks. de Vejle-fans, der nu hopper fra, fordi de ikke vil være med til fusionen med Kolding. Og jeg synes oprigtigt, at det er synd for dem, for hvad skal de så gøre nu? De kastes ud i fodbold-limbo. Det er det altoverskyggende minus ved fusioner. Men der er også mange, der lader deres passion for fodbold overskygge klubnavnet. Der vil være en tilvænningsperiode, men med tiden lærer man at holde af den nye klub. Sådan tror jeg, det er.

Edit: Jeg kan i øvrigt også sagtens være kritisk over for min klub. Jeg hader sgu Burhan G, pis-jingler og amerikanske speakere - præcis som mange af jer AaB'ere hader technomusik i pausen. Men det er irritationsmomenter, ikke den afgørende faktor for, om jeg er fan eller ej.

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Xort skrev:
Andro skrev: I øvrigt har de desværre ret i noget af det, de siger. Det med tøsefest på MCH Arena er decideret pinligt for os og vores klub.
Folk der mener at fodbold kun er for "de få rå" så er man da netop en klaphat..
En af metoderne til at tjene penge er at spille for fyldte stadioner, en af metoderne til at fylde et stadion på er netop af tiltrække folk der normalt ikke går til fodbold...
Hvor mange kvinder har du oplevet som stemningskabende på et stadion? Det understreger jo netop at FCM bare er en forretning og ikke en fodboldklub. Selvfølgelig er alle interesserede i at få fyldt lægterne for sin klub og have overskud i kassen... Men at gøre fodbold til en "kvinde ting" er bare for ulækkert...
Dog skal der da selvfølgelig være plads til kvinder på stadion, men så skal det være fordi de har lyst og ikke fordi de får en masse ting foræret for at møde op.

Xort
Indlæg: 138
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning

Re: Debatside.dk

Indlæg af Xort »

jonas386 skrev:
Xort skrev:
Andro skrev: I øvrigt har de desværre ret i noget af det, de siger. Det med tøsefest på MCH Arena er decideret pinligt for os og vores klub.
Folk der mener at fodbold kun er for "de få rå" så er man da netop en klaphat..
En af metoderne til at tjene penge er at spille for fyldte stadioner, en af metoderne til at fylde et stadion på er netop af tiltrække folk der normalt ikke går til fodbold...
Hvor mange kvinder har du oplevet som stemningskabende på et stadion? Det understreger jo netop at FCM bare er en forretning og ikke en fodboldklub. Selvfølgelig er alle interesserede i at få fyldt lægterne for sin klub og have overskud i kassen... Men at gøre fodbold til en "kvinde ting" er bare for ulækkert...
Dog skal der da selvfølgelig være plads til kvinder på stadion, men så skal det være fordi de har lyst og ikke fordi de får en masse ting foræret for at møde op.
Kunne evt. nævne fru sild.. Personligt kommer jeg ikke særlig tit på stadionet, men hun er da en af de stemningsskabende jeg har lagt mærke til.. Derudover har der da været nogle stykker med når der har været TIFO arbejde, de par gange jeg selv har været med til det.

At påstå at en eneste klub i den danske superliga og ja vel også 1. division ikke er en forretning er direkte dumt.

Tror sku du ville passe ganske godt ind i den sketch på "live fra bremen" om at kvinder er mindre værd..

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

Brug ikke mere tid på jonas386 end højst nødvendigt. Han er ikke ret gammel, og han fører sig gerne frem med sine hule bemærkninger på debatside, bold og nu åbenbart også ulvegraven. Det må være et fedt liv.

Gå ud og leg, Jonas. Solen skinner.

Besvar