Nordjyske det en "Nordjysk"-avis ikke?jonas386 skrev: ↑4. feb 2017, 17:05Læs mit indlæg til Arff angående det taktiske.Mike80 skrev: ↑4. feb 2017, 16:39
Nå spillestil og formation har simpelthen intet med hinanden at gøre i Nordjylland?!
Hvordan gik det egentligt med jeres Akademi i Uganda? Altså efter Lynge og Jacob Larsen i 2011 var på tur for at se på mulighederne for at tilknytte udenlandske talenter til både u17 og u19 holdene såfremt man fandt dem dygtige nok? Blev projektet mon droppet igen efter Uefa satte en stopper for at hente spillere under 18år så et akademi ikke længere gav mening? Eller kom Lynge og co. Simpelthen lige efterfølgende i tanke om den stærke nordjyske moral der naturligvis skrinlægger sådan en ellers god nordjysk ide fra talentchefen..
Angående akademiet i Uganda, så er det et godt spørgsmål. Jeg ved ikke hvad der præcis skete og derfor googlede jeg. En ret væsentlig detalje, som du enten bevidst ignorerer, eller ikke er klar over er at det aldrig var planen at de skulle komme op som helt unge. I artiklen fra bold sluttes der af med:
Ret væsentlig forskel ift de "studerende" i havde oppe.Sportsdirektøren forestiller sig, at nogle af spillerne måske kan komme op til Danmark, når de er fyldt 18 år.
Talentchefen Aab 2011:
"- Hvis vi henter en spiller fra et andet land til U17 eller U19, så skal det være en topspiller, så skal det være en, der ligger omkring landsholdsklasse, hvis han havde været dansker, siger Jacob Larsen."
Var meningen at i så ville hente 18årige udenlandake landsholdsspillere til jeres u17 hold, nu vi kigger på de ret så væsentlige detaljer du efterlyser?! Eller svømmer du bare videre på ryggen hjemover..