Debatside.dk

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

AaB1885 skrev:Tilskuertallet er jo ikke ubrugeligt, når han sammenligner med 12 (?) andre hold, som i snit trækker flere tilskuere end Viborg, siden 2004 eller ej - det er den relative forskel der er interessant.
Det er rent ud sagt noget gøgl. Du kan ikke i ramme alvor sammenligne FCM's all-time tilskuersnit mod Viborg med snittet mod f.eks. Horsens og Randers, når disse hold kun har mødt FCM på det nye stadion, fordi de ikke lå i Superligaen i Ikast-tiden.

FCM's snit mod Viborg på SAS/MCH Arena er 8440. Et ganske pænt snit, hvis du spørger mig. Nej, det slår ikke snittet mod FCK og Brøndby, men det slår i hvert fald en del af de andre umulige hold, der sammenlignes med.

Når nu I er så glade for statistik i Aalborg, skulle I måske sætte jer ind i, hvordan man bruger det sagligt.
AaB1885 skrev:Nu skal det ikke blive en lang forsvarstale for sulakvelidze, men han lavede den opgørelse over tilskuersnit imod Viborg længe før "Slaget om Jylland" fandt sted, og har ikke set ham skrive nogen steder at det er en succes - hans eneste formål har været, at bevise at FCM-Viborg ikke lige pludseligt kan betegnes som DK's næststørste lokalopgør. For det ER noget sludder.
Nu siger jeg ikke, at FCM-VFF nødvendigvis er Danmarks næststørste lokalopgør. Jeg vil dog sige, at der ikke er voldsomt mange kandidater, hvis betegnelsen "lokalopgør" skal have nogenlunde berettigelse. AaB-AGF er f.eks. ikke et lokalopgør i mine øjne, dertil er der sgu for langt mellem de to byer.
AaB1885 skrev:Noget andet er, jeg huske også tydeligt hvordan FCM i sin tid lige pludselig gik i pressen og postulerede hvordan SIF nu var deres største lokalrival, så det er klart at alle disse udtalelser fra FCM's "spindoktorer" lyder noget hult og forlorent. Noget som FCM-Kent i øvrigt ikke ønsker at tage stilling til.
Det husker jeg ikke, men du er da velkommen til at finde det frem. Under alle omstændigheder tror jeg, der er bred enighed blandt fansene om, at Silkeborg aldrig var en rival på samme niveau som Viborg. Hvad et par PR-folk (som skal sælge billetter) render og siger, er ret ligegyldigt. Vi må vel være enige om, at det er fansene, der dikterer den slags?
AaB1885 skrev:I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at høre folks bud herinde på, hvor mange der mon var mødt op til FCM-Viborg hvis de to hold havde ligget henholdsvis 9 og 11?
Og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor mange tilskuere FCK ville trække, hvis de aldrig havde vundet et mesterskab... Det kan du jo ikke bruge til noget.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Debatside.dk

Indlæg af Noe »

Debatside.dk classic, og nordjysk selvforståelse i en nøddeskal:
Jesper Schmidt på debatside.dk skrev:Og så ER AaB altså bare bedre til at tiltrække gode, ordentlige mennesker, end det sataniske nekrofile yngel vestegnen ofte kratter til sig.
:D

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Kan anbefale at følge AaB's feriepengesag i tråden "Økonomiske problemer" som iøvrigt er eneste tråd med flere sider en "hvorfor hade Fcm".. Propfyldt af guldkorn:)

Her er et par gennemgående holdninger hvis ikke man lige orker at pløje alle siderne igennem:

Ikke overraskende har vi Lynge og AaB på den ene side som "The good guys"! Lynge udtalte før domsafsigelse i Brøndbys feriepenge sag, at han ikke var nervøs for INGEN havde penge tilgode i AaB. I samme ombæring forklarede han, at han hver gang i forbindelse med bonusaftaler, sign on fee, pension m.v. havde sagt til de respektive spillere, at det var inklusiv feriepenge og de havde alle sammen nikket og sagt okay, så der var som sagt ikke noget at komme efter for Mads Øland og spillerforeningen i Aalborg.. Ok Lynge tog måske fejl i forhold til at AaB nok kommer til at betale lidt tilbage, men det ændrer ikke på at flere synspunkter i tråden først og fremmest tager udgangspunkt i det fakta at spillerene godt vidste, at de afskrev feriepenge i aftalerne.. For det siger Lynge jo!? -Ergo Fakta...

Brøndbys sag kan ifølge flere debattører jo heller ikke danne præcedens for AaB på nogen måde, da den store forskel er at Brøndby bevidst har forsøgt at snyde deres spillere ved ikke at informere dem om krav på feriepenge i forbindelse med Bonus m.v. Det har AaB (det siger Lynge jo) så de to klubbers sager kan slet ikke sammenlignes.. Altså faktisk en helt omvendt sag hvor spillerene i Brøndby er "the good guys" som blev snydt af "dumme" Brøndby modsat "gode" AaB hvor det kun handler om griske spillere, som nu forlanger at blive betalt dobbelt i feriepenge..

Heldigvis ansætter AaB generelt bedre mennesker som fodboldspillere end tilfældet er i Brøndby! (Ja, læs selv!) Så hvis pessimisterne får ret og AaB bliver ramt af et justitsmord, hvor en domstol også mener de skylder penge, er der en større forventning om at disse gode mennesker og tidligere AaB spillere, for de flestes vedkomne slet ikke gider have deres tilgodehavende.. AaB og de gode spillere kan så blive ramt af at mand vist nok slet ikke kan afskrive sig dette krav, men det heller ikke noget problem for så kan man jo bare give dem tilbage via sponsorater eller lignende! Altså udelukkende et teknisk spørgsmål om hvorvidt de gode spillere kan undgå at tage imod penge fra AaB...

Men, men... Der jo også alle de onde griske spillere som nok fastholder at snyde AaB for de penge de jo allerede havde afskrevet (det siger Lynge) Heller ikke her er der noget at komme efter for AaB har været på forkant og hyret eksterne jurister, som har beregnet at AaB max kan komme til at skylde 3 mio kr. Hvilket jo allerede er sat af i regnskabet, og iøvrigt er et tal som lige passer med at likviditet holder, så man undgår konkurs begæring.. Disse eksterne jurister risikerer iøvrigt alle sammen deres job hvis beløbet ikke holder, så lad os bare tage dette som endnu et fakta! Sund logik..

Ja læs selv videre.. Som sagt go underholdning! Gode gamle pletfrie og traditions rige Aalborg.. Elsker debatside.dk

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Doukas skrev: FCM-Kent, ønsker du virkelig at AaB går du konkurs og brænder op i helvede, og er du herinde udelukkende for at gnide salt i såret, eller hvad er din agenda? Forstår det virkelig ikke - og synes det er lige smart nok at være kæphøj (imellem linjerne) når din klub som så sikkert som ammen i kirken OGSÅ SKAL have kapital udefra. Og vi har heldigvis ikke pantsat halvdelen af truppen!

Glæder mig til at se FCM's årsregnskab - jeg tror ikke det bliver kønt.

Mit svar:

Jeg skal ikke svare på Kent´s vegne, men kunne tænke mig at hans gøren herinde er af samme grund, som at din mest aktive tråd herinde omhandler FCM i "Hvorfor hade Fcm"-tråden,?! (43 indlæg eller 2,83% af dine samlede indlæg) Du har åbenbart en (og det fair nok) en vis interesse i Fcm, hvor FCM (Kent) så har en interesse i AaB? Det vel ok så længe debatten er konstruktiv (Man kan altså godt være kritisk og kontruktiv) eller..? Jeg sys ihvertfald det ville bidrage mere at debattere emnet fremfor Kent..

FCM har lige offentliggjort årsregnskab for 2012/13 hvis det er det du tænker på? -Og ellers er der ihvertfald noget tid at gå og glæde sig på..
Men vil give dig 100% ret i at FCM absolut ikke har brilleret på den økonomiske side heller! -Hvilket vist iøvrigt også gennem tiderne er blevet påpeget en gang eller 2 af debattører herinde;)

Resultat: Udelukkelse permanent debatside.dk! :) Så tror jeg da faen da alle sammen ser så rosenrødt på alt hvad der lugter af Lynge...

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

Så er jonas386 tilbage med flere guldkorn til aftenkaffen:

http://www.bold.dk/nyt/FCM-boss-Curth-u ... jort-i-FCM

Hahah, jeg er vild med det. 12 gode minutter i "hadets kamp" og Curth er udødeligjort i FCM. Det er sgu svært at tage seriøst. Men selvfølgelig, når man ikke har nogle store spillere som sådan, så skal der nok heller ikke så meget til. Men okay, det var jo også 2 mål mod Viborg (!!!), så forstår jeg det godt. Det er jo en stolt tradition, alle FCM fans kender naturligvis til alle målscorere i dette historiske derby gennem tiden. Disse spillere er ikke bare ægte FCMer der giver Ørgaard en klump i halsen, nææh, disse spillere er de spillere som landmanden stolt fortæller sin søn om når de er ude at høste, eller kører en tur i deres nye mejetersker. Denne stolte og hæderkronede klub har Jeppe endelig nået.
Man må dog give Steinlein at han er god til at sælge sit produkt, og udtalelser som denne er med til at medierne, samt fans af FCM, er med til at tro der rent faktisk er et eller andet historisk had mod Viborg. Man kan bare se kampen i fredags hvor FCM faktisk leverede en rigtig flot præstation på lægterne og sendte et flot antal afsted til Viborg. Det har jeg ikke set dem gøre før, i den grad, og FCMs retorik har da i den grad virket. Det må jeg trodsalt lette på hatten for. Uanset hvor kunstigt det had så er.
Det virker som om, jonas har svært ved at kapere, at AaB ikke har nogen lokalrival. I hvert fald ligger det meget fjernt for ham, at en spiller kan opnå nogen særlig status ved at gå ind og score to afgørende mål, der sikrer en sejr over rivalerne for første gang i seks år. Det forstår han ikke. Dertil er han for ægte.

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Acebone skrev:Så er jonas386 tilbage med flere guldkorn til aftenkaffen:

Det virker som om, jonas har svært ved at kapere, at AaB ikke har nogen lokalrival. I hvert fald ligger det meget fjernt for ham, at en spiller kan opnå nogen særlig status ved at gå ind og score to afgørende mål, der sikrer en sejr over rivalerne for første gang i seks år. Det forstår han ikke. Dertil er han for ægte.
Lokalrivaler rager mig et langt stykke, AaBs rigtige rivaler ligger alligevel langt væk, rent geografisk . Den der ser ud til at være tættest på er dog Hobro, men de siger mig ikke noget, og jeg håber sgu ikke AaB prøver med samme retorik som FCM omkring VFF kampene. Jeres spillere aner jo ikke engang hvorfor hadet eksisterer, og det gør i jo heller ikke selv, vurderet ud fra indlæggende her på graven.

Men ja, jeg kan godt se det må være sindsygt vildt at man endelig vinder over Viborg, det var jo også 3. forsøg efter 2 uafgjorte, så det må virkelig have været en vild oplevelse endelig at kunne slå rivalen fra Viborg efter så mange år uden succes. Jeg mener, seriøst, 6 år siden sidste 6 over den store rival fra domkirkebyen. Samme rival har jo så ikke vundet over jer i 8 år.

Jeg kunne forstå det hvis i havde et kompleks mod Viborg i AaBs parken kompleks hvor man ikke har vundet i jeg ved ikke hvor mange forsøg, og det er endda på trods af begge holdene har været i suppen hele tiden. Eller hvis FCM endelig vandt pokalfinalen efter utallige mislykkede forsøg, lidt ligesom vi har. Men come on, der er tale om et hold som har været i 1. division halvdelen af FCMs levetid, og som FCM forlængst har overhalet.

Men nej, jeg syntes stadig det er lamt i forsøger at køre det op som Danmarks næst største opgør når der absolut intet er at have det i :) - I hader jo ikke engang Viborg, i vil gerne, for det siger Claus i skal, men udover det så har jeg ikke set en eneste FCM'er forklare hvor hadet stammer fra. Jeg kan forstå Viborg hader FCM, af en hel række grunde, men i hader dem jo kun fordi i hader jer.
Det forklarer jo også hvorfor der i fredags var næsten dobbelt så mange på lægterne ifht sidst i spillede mod VFF på viborg stadion.
Senest rettet af jonas386 11. nov 2013, 00:33, rettet i alt 1 gang.

Andro
Indlæg: 129
Tilmeldt: 12. aug 2009, 17:57

Re: Debatside.dk

Indlæg af Andro »

Altid fedt med input fra Jonas-drengen, som sidder og skriver på debatside.dk under alle AaB's kampe i stedet for at være på stadion. Han er kongen af dansk fankultur.

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Debatside.dk

Indlæg af pr0j3ct »

Jonas kan vidst ikke kapere ret meget.
Føj for satan. Curth har lige scoret sit første mål... Og straks kommer ejeres klamme ulvehyl og en eller anden latterlig sang. Formodentlig så man ikke kan høre der kun er 12 årige drenge på tribunen.
Med det ekstremt lave niveau, Jonas har behov for at tale nedladende generelt omkring Fcm, som klub, hold og ikke mindst Fcm fans. Kan man da kun have hovedrysten, over at de såkaldte 12 årige, han mener der er på tribunerne i Fcm, virker til at være en del ældre, ikke mindst af sind, end det "lille barn" der gemmer sig bag jonas386 :roll:

Det er egentligt utroligt at når nu Aab fans og ikke mindst Jonas, ikke mener Fcm er værd at tale om, spilde tiden på og ikke er en klub, der er værd at næve. At Fcm så kan få så mange kommentarer og ikke mindst sin egen tråd, der bliver nød til at blive fornyet en imellem, fordi den "totalt tomme" Fcm tråd, selvfølgeligt skal stå, som evigt minde på debatsiden, som den danske klub der selvfølgeligt ikke er nogen Aab fans, der syntes er værd at snakke om.

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Andro skrev:Altid fedt med input fra Jonas-drengen, som sidder og skriver på debatside.dk under alle AaB's kampe i stedet for at være på stadion. Han er kongen af dansk fankultur.
Jeg er nu stortset altid på stadion når tiden, og økonomien, tillader det. Så jeg ved ikke helt hvad du prøver at sige. Og nu er vi altså i år 2013, så det er faktisk muligt at være online selvom man er væk fra computeren :o
Kan man da kun have hovedrysten, over at de såkaldte 12 årige, han mener der er på tribunerne i Fcm, virker til at være en del ældre, ikke mindst af sind, end det "lille barn" der gemmer sig bag jonas386
Det skal du være velkommen til at gøre. Og jeg indrømmer gerne jeg lod følelserne løbe af med mig da Curth scorede sit første mål for jer, det er ikke altid nemt at se en af sin klubs vigtigste spillere gennem tiden score for en rivaliserende klub. Det der ulvehyl der kører når i scorer et mål, plus efterfølgende coldplay sang synes jeg dog stadig er lamt. Der er lidt for meget håndbold over det.

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Debatside.dk

Indlæg af pr0j3ct »

jonas386 skrev:Det skal du være velkommen til at gøre. Og jeg indrømmer gerne jeg lod følelserne løbe af med mig da Curth scorede sit første mål for jer, det er ikke altid nemt at se en af sin klubs vigtigste spillere gennem tiden score for en rivaliserende klub. Det der ulvehyl der kører når i scorer et mål, plus efterfølgende coldplay sang synes jeg dog stadig er lamt. Der er lidt for meget håndbold over det.
Det er meget muligt der er for meget håndbold over det. Men alle andre sange, eller lign har vi jo tyvstjålet fra Brøndby og ikke mindst Aab, så er det jo også galt.

Nogle gange brokker man sig vidst bare for at have noget at brokke sig over og jeg er sikker på at Fcm fans generelt er lidt ligeglade med hvad du mener, da vi alle kender dit behov for at tale nedladende om Fcm.
Lokalrivaler rager mig et langt stykke, AaBs rigtige rivaler ligger alligevel langt væk, rent geografisk . Den der ser ud til at være tættest på er dog Hobro, men de siger mig ikke noget, og jeg håber sgu ikke AaB prøver med samme retorik som FCM omkring VFF kampene. Jeres spillere aner jo ikke engang hvorfor hadet eksisterer, og det gør i jo heller ikke selv, vurderet ud fra indlæggende her på graven.
Og hvor ved du fra at vores spillere eller vi som fans intet aner om et had til Vff?
Men ja, jeg kan godt se det må være sindsygt vildt at man endelig vinder over Viborg, det var jo også 3. forsøg efter 2 uafgjorte, så det må virkelig have været en vild oplevelse endelig at kunne slå rivalen fra Viborg efter så mange år uden succes. Jeg mener, seriøst, 6 år siden sidste 6 over den store rival fra domkirkebyen. Samme rival har jo så ikke vundet over jer i 8 år.
Så fordi Det ene hold ikke har vundet i et antal kampe eller år, kan der ikke være et had mellem holdene, eller en rivalisering ?
Jeg kunne forstå det hvis i havde et kompleks mod Viborg i AaBs parken kompleks hvor man ikke har vundet i jeg ved ikke hvor mange forsøg, og det er endda på trods af begge holdene har været i suppen hele tiden. Eller hvis FCM endelig vandt pokalfinalen efter utallige mislykkede forsøg, lidt ligesom vi har. Men come on, der er tale om et hold som har været i 1. division halvdelen af FCMs levetid, og som FCM forlængst har overhalet.
Så det vil sige at ud fra det jeg lige har skrevet et spørgsmål til og ikke mindst ovenstående. Kan Fcm ikke have en rival, hvis ikke andet end, at vi altid har tabt til dem.
Men nej, jeg syntes stadig det er lamt i forsøger at køre det op som Danmarks næst største opgør når der absolut intet er at have det i :) - I hader jo ikke engang Viborg, i vil gerne, for det siger Claus i skal, men udover det så har jeg ikke set en eneste FCM'er forklare hvor hadet stammer fra. Jeg kan forstå Viborg hader FCM, af en hel række grunde, men i hader dem jo kun fordi i hader jer.
Det forklarer jo også hvorfor der i fredags var næsten dobbelt så mange på lægterne ifht sidst i spillede mod VFF på viborg stadion.
Nu er nogle af vi fans, med samme antal år som fans af Fcm og førhen Ikast og Herning, hvis ikke flere, end Claus. Så det du lukker ud herover, er lige så langt ude, som det at du som Aab fan, åbentbart tror du ved mere om tingene i Fcm end de fleste Fcm`er gør.

Fcm og Viborgs had til hinanden, rivalisering om du vil, stammer tilbage fra før Fcm, specielt Ikast og Viborg. Men det ved du selvfølgeligt alt om, så du kan belære os Fcm`er hvordan tingene er og skal være i Fcm.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Debatside.dk

Indlæg af 974 »

Synes at det lidt selvmodsigende at man griner over at der er en megatråd om AaB-fans had til FCM, og så prøver man at lave det samme herinde??

Og når så debatten primært kører med en klovn som ham Jonas der, ja så ryster jeg altså lidt på hovedet :?

Men for nu at nævne lidt om noget af hadet til Viborg og også især AGF-fans, så var det at skrive eks. på Ulvegraven jo bestemt med til at opretholde og forstærke det had - i de gode gamle dage :-)

Så fortsæt bare, hvis I synes at det giver lidt til den front :-)

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Det er meget muligt der er for meget håndbold over det. Men alle andre sange, eller lign har vi jo tyvstjålet fra Brøndby og ikke mindst Aab, så er det jo også galt.
Det har jeg ikke noget forhold til, så det skal jeg ikke kunne sige. Hvad i synger på lægterne er ikke det jeg snakker om her, men mere den irreterende sang der brager ud over stadion.
Nogle gange brokker man sig vidst bare for at have noget at brokke sig over og jeg er sikker på at Fcm fans generelt er lidt ligeglade med hvad du mener, da vi alle kender dit behov for at tale nedladende om Fcm.
Bare rolig, det er ikke fordi i er noget sådan helt særligt. Jeg bryder mig heller ikke om GF, BIF, eller andre klubber.

Og hvor ved du fra at vores spillere eller vi som fans intet aner om et had til Vff?
Det kan jeg jo se på div udtalelser fra spillere, og egentlig også hvad folk skriver herinde. Den lokale dreng Pione Sisto udtaler feks
Helt ærligt, så ved jeg ikke helt præcist, hvorfor det lige er Viborg, der er vores helt store rivaler
Det kan man undre sig lidt over nu hvor han har spillet i klubben langt det meste af sit liv. Hvis du tager ud i Brøndby, eller KB og spørger en af u-17 spillerne hvorfor det nu lige er de ikke er så glade for FCK, Brøndby eller AGF, så vil du få et svar med det samme du kan bruge til noget.
Så fordi Det ene hold ikke har vundet i et antal kampe eller år, kan der ikke være et had mellem holdene, eller en rivalisering
Naturligvis, men du kan ikke gøre en spiller der scorer 2 mål, efter 3 måneder i klubben til en levende legende. Men du syntes måske at Curth er udødelig i FCM regi, og en spiller der huskes som en af de største om 10 år.
Så det vil sige at ud fra det jeg lige har skrevet et spørgsmål til og ikke mindst ovenstående. Kan Fcm ikke have en rival, hvis ikke andet end, at vi altid har tabt til dem.
Det var til delen med Jeppe Curth nu er udødelig i Herning og omegn.
Nu er nogle af vi fans, med samme antal år som fans af Fcm og førhen Ikast og Herning, hvis ikke flere, end Claus. Så det du lukker ud herover, er lige så langt ude, som det at du som Aab fan, åbentbart tror du ved mere om tingene i Fcm end de fleste Fcm`er gør.

Fcm og Viborgs had til hinanden, rivalisering om du vil, stammer tilbage fra før Fcm, specielt Ikast og Viborg. Men det ved du selvfølgeligt alt om, så du kan belære os Fcm`er hvordan tingene er og skal være i Fcm.
Naturligvis, hele fodbold Danmark slikkede sig lystigt om munden hver gang klassikeren Ikast - Viborg rendte af stabelen. Allerede dengang var der tale om jyllands største, og Danmarks næst største, opgør. Og det vi ser nu er kun en naturlig rivalisering derefter. Allerede dengang var der store opgør når Ikast konstant flakkede imellem de 2 bedste rækker, og storebroderen fra Viborg agerede den som grå mus.
Jeg er med på Viborg hader FCM, dels fordi i har overhalet dem på talentfronten, og gjort krav på en ret stor region som VFF også hører ind under, men mere er der jo ikke i det. Ikast hadede jo også Herning, men så blev de bedste venner da ledelsen bad jer om det. Hvis Steinlein nu gik ud og sagde at nu var Randers være det nye hade objekt nummer 1, og havde iøvrigt altid været det. Så ville der gå 10 minutter og i ville alle være overbevist om det var sådan det forholdte sig.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Debatside.dk

Indlæg af Noe »

Jonas, deltager du i en eller anden obskur konkurrence, hvor det gælder om at ydmyge dig selv og ÅB mest muligt?
jonas386 skrev:Hvis Steinlein nu gik ud og sagde at nu var Randers være det nye hade objekt nummer 1, og havde iøvrigt altid været det. Så ville der gå 10 minutter og i ville alle være overbevist om det var sådan det forholdte sig.
Ringer "Slaget om Jylland" en klokke? Med den flotte sponsorpræmie, hvis I vandt over "ærkerivalerne" fra AGF? Du ved, den kamp DK så frem til i åndeløs spænding, fordi historien bare er fyldt med episoder fra tidligere opgør? Den kamp I fans selv havde sat ild under, hvis ikke ledelsen tilfældigvis var kommet først med deres dybfølte og ægte rivalisering?

Den eneste der er ægte i Ålborg, er mindreværdet.

SteffenO
Indlæg: 239
Tilmeldt: 17. aug 2010, 14:25
Geografisk sted: Thy

Re: Debatside.dk

Indlæg af SteffenO »

Jonas må jeg godt spørge dig hvorfor det er du skal spille ekspert på noget du tydeligvis ikke har en kæft viden om, andet end du så FUF i går og har besluttet dig for at viborg ikke er vores rivaler, fordi de har lagt i 1 division de sidste 5 år.?

Jeg kan huske afslutningen af sidste sæson, hvor det så endte med at viborg rykkede op, allerede der snakkede vi om at vi så frem til at slå viborg, her på graven. Bare fordi at AAB og AGF forsøg med at puste kampen op, ikke lykkedes så kan vi andre jo altså godt have rivaler.

FCM og Viborg kæmper og de samme talenter, sponsorere, tilskuere og frivillige. Der er igen tivivl om at hadet til viborg er startet inden FCM blev grundlagt. Men hadet blev kun større da klubben blev grundlagt. Viborgs fans skælder jo ud over de samme ting du og dine små venner på rød stue gør i AAB. At vi er slavehandlere og vi ikke er en rigtig klub fordi vi ikke har nogen historie? vi er en plastik klub, og hvad i ellers kan finde på. Men viborgs fans har nok stadig stort had efter Lupus rev hoved af deres maskot. Det kan godt være du mener hadet kun går den ene vej. Men når du står på energi nord arena, og høre nogle svine jer til, regner jeg ikke med det får jer til at klappe i hænderne, og give dem ret. jeg tror nu mere i giver igen. Jeg tror det var sådan det startede med hadet fra viborg da FCM startede, og derfor svinede si FCM så meget at hadet også begyndte at gå den anden vej.
Men da jeg ikke er gammel nok til at kunne vide det vil jeg ikke sige at jeg har 100 % ret, men jeg mener at det er noget i den retning.

At du græder over Jeppe er blevet hyldet meget efter sine 2 mål mod viborg, og gør grin med os fordi jeppe er udødelig gjort. Men mon ikke du hellere bare skulle stikke piben ind ! For hvordan var det nu da Tim Janssens mål gjorde at i blev i superligaen? Han blev hyldet og kaldt en af de store spillere i aab. han blev sågar også tilbudt kontrakt.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Debatside.dk

Indlæg af oros »

Jeg har før haft 'sammenstød' med den unge Jonas - på Bold.dk. Jeg har besluttet at ignorere ham, andet er han simpelthen ikke værd.

Han giver udtryk for at 'vide' noget om FCM, interessere sig for FCM, ville debattere FCMs anliggender. Ingen af delene gør sig imidlertid gældende. I virkeligheden er der tale om en helt særlig form for selvdestruktiv adfærd. Nogle skærer sig, Jonas udstiller og ydmyger sig selv!

For nogen tid siden ændrede han alias på bold.dk og begyndte at kalde sig MR123. Det var dengang, han forsøgte at gøre gældende, at de 70 mill., som Demba tilførte klubben, skulle være et gevaldigt selvmål og en tikkende bompe under FCMs økonomi. Da Acebone (tror jeg, det var) genkendte ham, gav han udtryk for, at han nu var blevet ældre og ønskede at debattere på et mere voksent og seriøst grundlag. 'Forandringen' taler vist for sig selv!

Jonas: Hvad man gør i FCM, er jo ikke din sag og uanset hvor mange maraton'debatter', du fremprovokerer, kan du intet ændre. Og tro mig: alle i og omkring FCM er ligeglade med dine udgydelser!
Brug dog din energi positivt i stedet for. På AaB feks.
Tro mig, du vil blive et gladere og mere positivt menneske af det!

Besvar