Debatside.dk

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Xort skrev:
Kunne evt. nævne fru sild.. Personligt kommer jeg ikke særlig tit på stadionet, men hun er da en af de stemningsskabende jeg har lagt mærke til.. Derudover har der da været nogle stykker med når der har været TIFO arbejde, de par gange jeg selv har været med til det.

At påstå at en eneste klub i den danske superliga og ja vel også 1. division ikke er en forretning er direkte dumt.

Tror sku du ville passe ganske godt ind i den sketch på "live fra bremen" om at kvinder er mindre værd..
Det har ikke noget at gøre med at kvinder er mindre værd, men hvorfor invitere kvinder ind til en af de få "mande ting" der er tilbage? Som jeg siger, der skal selvfølgelig være plads til kvinder på stadion, men så skal det være fordi de selv har lyst og ikke fordi de får gaver i hoved og røv.

Du forstår ikke hvad jeg mener med forretning, men når du selv som fan ikke kan se problemet i sådanne tiltag så degradere du jo faktisk FCM fra klub til ligegyldigt firma fodbold...

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Acebone skrev:Brug ikke mere tid på jonas386 end højst nødvendigt. Han er ikke ret gammel, og han fører sig gerne frem med sine hule bemærkninger på debatside, bold og nu åbenbart også ulvegraven. Det må være et fedt liv.

Gå ud og leg, Jonas. Solen skinner.
Jeg ville gerne, men sidder i bussen, så kan ikke ;)
I øvrigt, så tager du ikke engang stilling til hvad jeg skriver, det er fair du er uenig, men så må du jo kunne argumentere for hvorfor du synes det er super fedt at lave en masse hjemmekampe til "tøsefest"... Jeg må indrømme jeg synes konceptet er dybt kvalmende.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

jonas386 skrev:I øvrigt, så tager du ikke engang stilling til hvad jeg skriver, det er fair du er uenig, men så må du jo kunne argumentere for hvorfor du synes det er super fedt at lave en masse hjemmekampe til "tøsefest"... Jeg må indrømme jeg synes konceptet er dybt kvalmende.
Fint nok, Jonas.

Du kan starte med at læse mit indlæg til ham den anden AaB'er på side 2. Det kunne godt være sundt for dig. Min "edit" til sidst vil endda svare på det, du lige skriver.

Jeg læser med interesse de alenlange breve, I AaB'ere sender til klubben for at få rettet bl.a. jeres overgearede speaker og den dårlige musik i pausen. Men det er jo ikke noget, der får folk til at lade være med at være AaB-fans. Det irriterer dem bare.

Jeg vil fandeme heller ikke til "tøsefest", når jeg skal til fo'bol'. Men hvis det kan hjælpe klubben (det må slipsedrengene jo ha' regnet sig frem til?), så er det et onde, jeg lever med. Forhåbentlig er det også kun en engangsforestilling.

Xort
Indlæg: 138
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning

Re: Debatside.dk

Indlæg af Xort »

jonas386 skrev:
Xort skrev:
Kunne evt. nævne fru sild.. Personligt kommer jeg ikke særlig tit på stadionet, men hun er da en af de stemningsskabende jeg har lagt mærke til.. Derudover har der da været nogle stykker med når der har været TIFO arbejde, de par gange jeg selv har været med til det.

At påstå at en eneste klub i den danske superliga og ja vel også 1. division ikke er en forretning er direkte dumt.

Tror sku du ville passe ganske godt ind i den sketch på "live fra bremen" om at kvinder er mindre værd..
Det har ikke noget at gøre med at kvinder er mindre værd, men hvorfor invitere kvinder ind til en af de få "mande ting" der er tilbage? Som jeg siger, der skal selvfølgelig være plads til kvinder på stadion, men så skal det være fordi de selv har lyst og ikke fordi de får gaver i hoved og røv.

Du forstår ikke hvad jeg mener med forretning, men når du selv som fan ikke kan se problemet i sådanne tiltag så degradere du jo faktisk FCM fra klub til ligegyldigt firma fodbold...

Nu tror jeg bestemt heller ikke at der kommer nogen på stadion, bare fordi de får en keyhanger og en kop kaffe.. Eller hvad det nu engang er de får for det.. Tror kun der kommer kvinder der på forhånd havde overvejet det, men bare lige mangler det sidste skub ud over kanten.. Hvilket en tøsetur med veninderne kan være.. Det kan jo være at de kommer igen og igen..

Så må du hellere forklare hvad du mener med en forretning? Enten er det en forretning der skal kunne løbe rundt eller også er det en amatør klub, der sjovt nok også skulle kunne løbe rundt.. Personligt har jeg intet imod at FCM er en professionel klub, der gør hvad den kan for at få det maksimale ud af sit brand - Alt andet ville være jo egentligt være dumt.. Samtidigt har jeg heller ikke noget imod at FCM ligger i toppen af superligaen og slås for medaljer og Europa, modsat din egen klub der kæmper røven ud af bukserne for undgå at komme ned og spille med Thisted og Skive næste år.. Kan du nu se forskellen på en forretning og en amatørklub?

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Acebone skrev:
jonas386 skrev:I øvrigt, så tager du ikke engang stilling til hvad jeg skriver, det er fair du er uenig, men så må du jo kunne argumentere for hvorfor du synes det er super fedt at lave en masse hjemmekampe til "tøsefest"... Jeg må indrømme jeg synes konceptet er dybt kvalmende.
Fint nok, Jonas.

Du kan starte med at læse mit indlæg til ham den anden AaB'er på side 2. Det kunne godt være sundt for dig. Min "edit" til sidst vil endda svare på det, du lige skriver.

Jeg læser med interesse de alenlange breve, I AaB'ere sender til klubben for at få rettet bl.a. jeres overgearede speaker og den dårlige musik i pausen. Men det er jo ikke noget, der får folk til at lade være med at være AaB-fans. Det irriterer dem bare.

Jeg vil fandeme heller ikke til "tøsefest", når jeg skal til fo'bol'. Men hvis det kan hjælpe klubben (det må slipsedrengene jo ha' regnet sig frem til?), så er det et onde, jeg lever med. Forhåbentlig er det også kun en engangsforestilling.
Du misforstår min pointe... Jeg siger ikke man ikke kan være FCM fans pga div. åndsvage tiltag (AaB har også en del af dem)... Og jeg er da selv pisse irreteret over stadion speakeren og div andre ting... Men det er jo slet heller ikke det jeg kritiserer, jeg kristiserer de fans der mener det bare er super fedt med sådanne "stemnings tiltag", for det er det jo ikke. I og for sig er det jo fint man prøver at lokke folk på stadion, på den ene eller anden måde... Men at sætte hele kampen op som en "tøse fest" er semi vammelt i mine øjne.
I stedet kunne man jo prøve at få folk til at "larme" noget mere på stadion, og få folk der vil være med til at skabe stemning på lægterne. For personligt vil jeg da hellere have 500 mindre folk på stadion såfremt der kommer mere stemning på tribunerne.

Det kunne man passende gøre ved at uddele gratis flag, el. folk kunne vifte med på stadion.

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Xort skrev:
Nu tror jeg bestemt heller ikke at der kommer nogen på stadion, bare fordi de får en keyhanger og en kop kaffe.. Eller hvad det nu engang er de får for det.. Tror kun der kommer kvinder der på forhånd havde overvejet det, men bare lige mangler det sidste skub ud over kanten.. Hvilket en tøsetur med veninderne kan være.. Det kan jo være at de kommer igen og igen..

Så må du hellere forklare hvad du mener med en forretning? Enten er det en forretning der skal kunne løbe rundt eller også er det en amatør klub, der sjovt nok også skulle kunne løbe rundt.. Personligt har jeg intet imod at FCM er en professionel klub, der gør hvad den kan for at få det maksimale ud af sit brand - Alt andet ville være jo egentligt være dumt.. Samtidigt har jeg heller ikke noget imod at FCM ligger i toppen af superligaen og slås for medaljer og Europa, modsat din egen klub der kæmper røven ud af bukserne for undgå at komme ned og spille med Thisted og Skive næste år.. Kan du nu se forskellen på en forretning og en amatørklub?
Selvfølgelig skal det køre rundt, men når forretningen er over klubben og klubfølelsen så er der noget galt. Getafe er et glimrende eksempel på dette. Her kommer nogle ligegyldige rigmænd og vil ændre navnet til Team Dubai, her er der altså mere fokus på forretningen end fodoldklubben.

Nu har jeg oplevet min klub i Europa, flere gange endda, jeg har oplevet klubben mod hold som Manchester United, Deportivo, Villareal og Sampdoria. Jeg har oplevet vi er kommet længere end noget andet dansk hold i en europæisk klub turnering, jeg har oplevet 3 danske mesterskaber og et hav af op og nedture. Og derfor er jeg også fan af klubben selvom hvor vi ligger hvor vi gør nu... Skulle klubben nu rykke ned, så vil jeg stadig være fan og jeg kan stadig kigge tilbage og sige vi trodsalt er det hold (sammen med BIF) der har været i ligaen i længst tid og jeg vil stadigt kunne kigge tilbage på de flotte resultater klubben har lavet... Det er forskellen på historie og ingen historie.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

jonas386 skrev:Du misforstår min pointe... Jeg siger ikke man ikke kan være FCM fans pga div. åndsvage tiltag (AaB har også en del af dem)... Og jeg er da selv pisse irreteret over stadion speakeren og div andre ting... Men det er jo slet heller ikke det jeg kritiserer, jeg kristiserer de fans der mener det bare er super fedt med sådanne "stemnings tiltag", for det er det jo ikke. I og for sig er det jo fint man prøver at lokke folk på stadion, på den ene eller anden måde... Men at sætte hele kampen op som en "tøse fest" er semi vammelt i mine øjne.
I stedet kunne man jo prøve at få folk til at "larme" noget mere på stadion, og få folk der vil være med til at skabe stemning på lægterne. For personligt vil jeg da hellere have 500 mindre folk på stadion såfremt der kommer mere stemning på tribunerne.

Det kunne man passende gøre ved at uddele gratis flag, el. folk kunne vifte med på stadion.
Så lad mig sige, at jeg godt kan være med på den galej at kalde det "semi-vammelt". Men nu er det jo trods alt ikke noget, der skal ske hver gang.

Det, du nævner som gode tiltag, har jo også været gjort mange gange. Der har været kørt kampagner om "den 12. mand" til FCM's kampe. Og der blev gjort et stort arbejde med at skabe en fremragende kulisse omkring pokalfinalen sidste år. Men som AaB'er vil du jo hellere lægge mærke til, når klubben finder på et kawt fremstød. Du kan sige dig selv, at den gennemsnitlige FCM-fan nok ikke ligefrem klapper i hænderne over Burhan G, når vedkommende vil til fodbold, men de fleste trækker nok bare på skuldrene af det. Det er et forsøg på at lokke en lidt anden målgruppe en enkelt gang - det kan jo være, nogle af dem hænger fast.

Igen begynder du at tale om store resultater og europæiske eventyr. Jeg kan godt forstå, det må have været fedt, men det er igen ikke dét, der afgør, om en klub er "ægte" eller ej. Der er for mig ikke nogen forskel på "ægtheden" (i mangel af et bedre ord) i AaB og f.eks. Hobro. Hobro har heller aldrig vundet en skid.

I øvrigt er I ikke den danske klub, der er kommet længst i Europa. Det er Brøndby i UEFA Cuppen og FCK i Champions League.

Og ja, vi er også fans, selvom FCM ikke klarer sig godt i fremtiden. Så hvad er det, du egentlig vil sige?

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

AaB'erne græder over vores pokalsejr på debatsiden:

http://debatside.dk/viewtopic.php?f=11&t=15462&start=60

Jonas er virkelig et barn, selvom han gerne vil være noget andet.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Debatside.dk

Indlæg af Jesper BW1100 »

Acebone skrev:AaB'erne græder over vores pokalsejr på debatsiden:

http://debatside.dk/viewtopic.php?f=11&t=15462&start=60

Jonas er virkelig et barn, selvom han gerne vil være noget andet.
Jeg synes Jonas er sød. Må jeg få Jonas med hjem?!

Det bliver næsten synd for dem når de finder ud af at størstedelen af vores etablerede spillere sad over, sådan som de glæder sig over vores ekstra 30 minutter i benene.... :lol:

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Du vil ikke vurdere jer som værende en sværere modstander end Hjørring? Selvfølgelig vil jeg hellere have Hjørring videre end jer, som evt senere modstander i turneringen, det er vel rimeligt nok? Hvis AaB skal vinde er det da til hver en tid bedre at divisions (eller serie) holdene ryger videre fremfor suppe holdene.

Det skal siges at jeg absolut heller ikke at bryder mig om Hjørring, men det er mere pga måden de (eller nærmere HI) kører deres ungdomsprogram jeg ikke bryder mig om. Men rent sportsligt vil jeg hellere møde dem end jer. Det samme gælder Randers, BIF eller FCN feks.
Så lad nu være med at se spøgelser.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Jeg kan desværre ikke komme igennem med en godkendelse på til at debatere på debatside.dk?? Har ansøgt og skrevet til admin 2 gange uden held, men læser med derinde og har self. Også behov for at blande mig når dumhed bliver udstillet! Kent er pt. I strid modvind iforhold til at deres "slaget om Jylland" og vores "hadets kamp". Som alt andet i storbyen med den stolte historie er denne ligegyldige Fcm vs. Viborg kamp self. milevidt fra alle de RIGTIGE store opgør der spilles i Aalborg mod andre STORE klubber med STOR historie.

"Sulakvelidze" har enda brugt tid og resourcer på at opgøre et tilskuersnit for fcm vs. Viborg kontra alle andre hold, som klart bevis for ligegyldigheden af dette opgør! Imponerende stykke arbejde når man tænker på hvor ligegyldigt og lille en klub vi er i deres tankesæt. Iøvrigt i forlængelse af en også så imponerende "Hvorfor hade FCM" tråd med 121 sider!! specielt når man sammenligner den med "hvorfor hade AGF tråden" hvor de ægte følelser ligger (altså dem med historie og mange kampe på bagen) Jeg leder iøvrigt stadig efter denne.

Det faktisk også sjovt at en mand, Sulakvedlidze" der ligger så meget i tilskuerantallet som et symbol på ægte rivaliserings fuldstændig har misset at "slaget om Jylland" i Aalborg kunne præstere imponerende 4800 tilskuer i 2012 og 6200 i 2011?! (Et par tusind under gennemsnittet for sæsonerne?!) Det viser jo med tydelighed RIGTIG rivalisering mellem traditionsklubber før det gode stykke skrivebordet arbejde fra Gaarde og BSN hvorefter man samlede imponerende 7400 tilskuer sidst.

Held og lykke på debatside.dk Kent:))) Men kan da se én aabdebatør "BoT" har bare lidt selv indsigt. Det iøvrigt ham hvis indlæg fuldstændigt er blevet ignoreret af samtlige andre bolsjestrivede i tråden.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Debatside.dk

Indlæg af Acebone »

Det med tilskuertallene er i øvrigt fuldstændig ubrugeligt mht. rivaliseringen med Viborg, når man medregner tilskuertal tilbage fra tiden med Ikast Stadion. Hvis man vil have et retvisende billede, bliver man nødt til at starte i 2004.

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: Debatside.dk

Indlæg af Mike80 »

Jonas jeg ved du læser med herind. Når jeg forsøger at logge ind på debatside med den konto jeg har forsøgt at aktivere for jeg at vide, at jeg endnu ikke er aktiv og skal kontakte administrator. Problemet er jeg ikke kan kontakte admin uden at være lokket ind? Det 3 mdr. Siden jeg forsøgte at oprette. Er jeg ramt af selvcensur eller kan du kontakte en admin og hjælpe mig? Mit brugernavn derinde er self. Mike80

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

jonas386
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. feb 2011, 17:23

Re: Debatside.dk

Indlæg af jonas386 »

Jeg har sendt dig en pb.

AaB1885
Indlæg: 15
Tilmeldt: 29. sep 2009, 22:00

Re: Debatside.dk

Indlæg af AaB1885 »

Acebone skrev:Det med tilskuertallene er i øvrigt fuldstændig ubrugeligt mht. rivaliseringen med Viborg, når man medregner tilskuertal tilbage fra tiden med Ikast Stadion. Hvis man vil have et retvisende billede, bliver man nødt til at starte i 2004.
Tilskuertallet er jo ikke ubrugeligt, når han sammenligner med 12 (?) andre hold, som i snit trækker flere tilskuere end Viborg, siden 2004 eller ej - det er den relative forskel der er interessant. Nu skal det ikke blive en lang forsvarstale for sulakvelidze, men han lavede den opgørelse over tilskuersnit imod Viborg længe før "Slaget om Jylland" fandt sted, og har ikke set ham skrive nogen steder at det er en succes - hans eneste formål har været, at bevise at FCM-Viborg ikke lige pludseligt kan betegnes som DK's næststørste lokalopgør. For det ER noget sludder.

Noget andet er, jeg huske også tydeligt hvordan FCM i sin tid lige pludselig gik i pressen og postulerede hvordan SIF nu var deres største lokalrival, så det er klart at alle disse udtalelser fra FCM's "spindoktorer" lyder noget hult og forlorent. Noget som FCM-Kent i øvrigt ikke ønsker at tage stilling til.

I øvrigt kunne jeg godt tænke mig at høre folks bud herinde på, hvor mange der mon var mødt op til FCM-Viborg hvis de to hold havde ligget henholdsvis 9 og 11?

Besvar