Boardet hopper... + ventetid ved "sammetids-indlæg"

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Boardet hopper... + ventetid ved "sammetids-indlæg"

Indlæg af 974 »

Jeg har oplevet det før, og ved ikke om det har noget med min bærbare at gøre..

Men hvis jeg feks er ude i et lidt længere indlæg, så begynder min tekst længst nede at forsvinde og scrolleren begynder at små hoppe
Jeg kan godt skrive, men jeg kan ikke se det jeg skriver mens jeg skriver

Det er som om boksen ikke er stor nok...

Hvad kan dette skyldes ?

Tilsidst oplever jeg tit at når der postes indlæg på samme tid som andre poster, så kan det godt komme til at skabe lidt panik, da man tror indlægget er blevet væk, men med tålmodighed og en ekstra gang Udfør så lykkes det som regel :-)

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Boardet hopper... + ventetid ved "sammetids-indlæg"

Indlæg af Kent »

974 skrev:Jeg har oplevet det før, og ved ikke om det har noget med min bærbare at gøre..

Men hvis jeg feks er ude i et lidt længere indlæg, så begynder min tekst længst nede at forsvinde og scrolleren begynder at små hoppe
Jeg kan godt skrive, men jeg kan ikke se det jeg skriver mens jeg skriver

Det er som om boksen ikke er stor nok...
Jeg har oplevet det samme. Hos mig skyldtes det brug af IE8, som boardet åbenbart ikke er optimeret til.
Jeg læste det ved at køre Ulvegraven i kompabilitetstilstand (første knap til højre for adresselinien, hvis du kører IE8)

Brugeravatar
Hekler
Indlæg: 980
Tilmeldt: 20. maj 2009, 16:54

Re: Boardet hopper... + ventetid ved "sammetids-indlæg"

Indlæg af Hekler »

Man skal være opmærksomme på at IE og Crome ikke overholder de internationale standarder, så hvis man bruger disse browsere så ser siderne ikke ud som de gør for os andre. Grunden er at de mener de er så store at andre vil indrette sig efter dem. Hvis man har nye opdateringer at disse browsere så er det jo ikke sikkert at andre kan følge med.

Om det har noget med jeres problem at gøre skal jeg lade være aldeles usagt.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Boardet hopper... + ventetid ved "sammetids-indlæg"

Indlæg af Acebone »

Det Hekler prøver at sige:

Get Firefox! ;)

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Boardet hopper... + ventetid ved "sammetids-indlæg"

Indlæg af 974 »

Acebone skrev:Det Hekler prøver at sige:

Get Firefox! ;)
Har prøvet den også, men det er nu altså IE der er det mest gængse, og forummet skal vel ikke også kun være for nogle få indviede :lol:

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Boardet hopper... + ventetid ved "sammetids-indlæg"

Indlæg af Acebone »

Vi er da efterhånden også en del på FF-vognen, vil jeg mene. :P

Jeg var selv meget konservativ omkring min browser (IE), men da jeg så i et anfald af vrede over ustabile sider afprøvede FF, så så jeg mig ikke tilbage igen. Desuden er der så mange rare add-ons til Firefox, som jeg nu ikke kan leve uden.

Selvfølgelig er det bedst, hvis siden fungerer til alle browsere, men jeg må virkelig anbefale Firefox på det kraftigste. :)

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1044
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Boardet hopper... + ventetid ved "sammetids-indlæg"

Indlæg af Administrator »

974 skrev:
Acebone skrev:Det Hekler prøver at sige:

Get Firefox! ;)
Har prøvet den også, men det er nu altså IE der er det mest gængse, og forummet skal vel ikke også kun være for nogle få indviede :lol:

Blot fordi at det er den mest gængse, betyder det ikke at det er den bedste. Jeg er firefoxbruger på 3. år, har kun IE til webbank og andre sider med digital signatur.

Brugeravatar
Persian_Wolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Boardet hopper... + ventetid ved "sammetids-indlæg"

Indlæg af Persian_Wolf »

Hej,

1.
Jeg har netop tjekket det i IE8, og kan bekræfte at den kan springe i scrolleren når man skriver et langt indlæg. Her kan jeg, som førnævnt herinde, anbefale at man vælger "kompatibilitetsvisning" som står til venstre for REFRESH ikonet i IE8 (et revet dokument-ikon).

Ellers kan man tage klassikeren og skrive hele skidtet i word/notepad, og derefter paste det i beskedfeltet (vær dog opmærksomhed på linjeafstand etc).


2. Det er rigtigt, at når mange skriver indlæg på samme tid, at man godt kan blive en smule forvirret. Det er generel ting ved et forum. Det bedste man her kan gøre, er at hoppe i emnets forum, fx "FCM & BW" ,og klik derefter på ikonet til venstre for emnets titel. Der er et lille "orange"-ikon med sort pil i bunden af ikonet. Med et klik der, hopper du til seneste nye indlæg, siden du sidst tjekkede den tråd. PÅ den måde kan du få alle indlæg med :) (Er du tvivl om ikonet eller andre ikoner, så klik her: http://www.black-wolves.com/b/4.html?p=89283#p89282 )

Woop Woop!

Besvar