Hvad sker der?

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
Thomas Lund

Hvad sker der?

Indlæg af Thomas Lund »

Hvad er der dog sket for Ulvegraven det sidste år?

Dette debatforum minder mig mere og mere om en tom talerstol, som er ledig for enhver, der synes at de har lidt tid til overs til at beklage sig over noget.

- og Gud forbyde at de bliver modsagt, så startes de næste 20 indlæg med "Ja jeg ved godt at jeg bliver slagtet når jeg nu skriver det her, for man må jo ikke sige nogen imod herinde" (kan du sige DEBAT?)

Mængden af indlæg der mere minder om en SMS er ti-doblet: Det handler ikke om at diskutere noget objektivt for alt handler om hvad JEG synes ud fra min egen lille Verden. Gud forbyde, at jeg som 18-årig kunne forholde mig til hvordan andre ser tingene. Det gælder om at fremhæve sig selv: JEG sang med igår da det gik ad helvede til, alle andre er bare nogle gamle idioter med pølser og øl i hånden. Trænererteamet er idioter! Nej det er Kim C eller Danny O der er uduelige! NEJ Ørgaard køber forkert ind, det har jeg nu indset efter FCK kampen og det skal i alle lige vide for i er meget interesseret i at jeg mener det!!!!!!!

Alle påpeger problemerne, men umådeligt få kommer med løsningsforslag.

Vil man forholde sig til hvordan vi får flere med på udebaneture? JA måske, men igen ud fra hvad JEG gerne vil have. JEG vil have en stemningsbus, så kommer JEG med bussen.

Ikke noget med at forholde sig til hvordan man aktiverer de 1800 medlemmer BW alle har. - Det er måske også lige meget, for nogle debattører har bestemt sig for at alle 1800 medlemmer er gamle idioter, der aldrig synger med og kun er medlem for at få billige øl. Så kan det også være lige meget for så behøver JEG ikke forholde mig til den lunkne stemning på Nordea. Det er jo de andres skyld.

Flere fraktioner? Opdeling? Har det vist sig at være en succes? Det diskuteres ikke sagligt hvordan vi alle kan stå sammen om at støtte holdet bedre. Det handler om hvad JEG har lyst til. Mig og mine to kammerater forsøgte at få en stemning op og køre og i andre var bare nogle idioter der stod og gloede.

Så er der debattørerne der er gået i selvsving og kører i samme rille i samtlige indlæg. I starten er deres indlæg fyldt med substans og man glæder sig over at de er længere end tre linier, men i længden bliver det mere og mere trættende at høre på deres evindelige kværnen om den dårlige økonomi, de dårlige resultater, den dårlige presseomtale, de forkerte indkøb osv osv. Alt for meget tid og alt for lange indlæg i alt for lange tråde hvor de som regel ender med at fluekneppe et tidligere indlæg til døde sammen med en anden debattør, imens vi andre springer over. Og er der løsningsforslag i disse lange indlæg? Ak nej! Fine statistiske oversigter og beregninger bruges til at påpege problemerne. Goddag-mand-økseskaft!

Springer over? Ja vi kan jo bare springe de indlæg over, eller springe helt over ulvegraven. Der var engang hvor man som bestyrelsesmedlem burde holde øje med graven for nye ideer og tiltag. Hvad skal bestyrelsen holde øje med Ulvegraven for idag?

Hvad med at bruge Ulvegraven til at finde ud af hvordan vi som supportere bliver bedre og gerne uden at pege fingre? Nej det er ikke nemt at finde ud af hvordan vi får flere til at deltage i busturene eller hvordan vi får bedre stemning på Nordea, men at pege fingre og hævde sig selv når vi ingen steder med. Barnlige udmeldinger og overdrivelser om hvor mange rygepauser der afholdes dur ikke. Spørg busudvalget hvad politikken er og forhold jer konkret til hvordan den udføres. Vær ærlige i debatten: "Jeg og mine 3 kammerater er kun 16 og vi vil gerne drikke os stive og det ved vi at vi ikke kan på bussen, så vi tager toget i stedet."

Det gode eksempel er sangtråden. Sangene nåede sguda at blive printet før FCK kampen, men desværre ikke udført på tribunen. Måske en dårlig kamp at starte i, når vi bliver blæst af banen, men derfor er jeg sikker på at det nok skal komme. Det er i hvert fald et eksempel på en tråd, hvor der bruges tid og kreative evner fra flere stedertil at skabe noget vi alle sammen kan bruge for at løfte stemningen og give folk lyst til at synge med.

Nu vil jeg overlade det til debattørerne om man er enig eller ej. Vil man pille mit indlæg i stykker i små citatstykker og spille tøsefornærmet over at man føler sig ramt? Hvis man er enig, vil man så tage kritikken til sig og gøre noget ved det? Eller er det bare alle de andre der er nogle idioter?

Så nu vil jeg tage Heklers gamle frase og ændre den:

Det er ikke interessant hvad i mener. Det er HELLER ikke (udelukkende) interessant hvorfor i mener det. Det er dog interessant hvad i mener DER BURDE GØRES VED DET!

Lund
Senest rettet af Thomas Lund 1. dec 2008, 22:41, rettet i alt 1 gang.

LOOFT

Re: Hvad sker der?

Indlæg af LOOFT »

Hvor kan jeg dog kun være enig! Jeg beklager med sangene i søndags, det var nok mig der havde taget lidt for mange opgaver på min ryg, men jeg vidste bare at vis jeg intet gjorde, vil folk side dagen efter og spørge, hvorfor de ikke blev startet?! Men jeg beklager meget, men omvendt var papirene trykt, så hvorfor var der ikke lige en venlig man, som gav et nap med? så kunne jeg både lave tifo og sange, nu blev det så tifo...

Ved ikke om fraktioner er løsningen, men med en forening med så mange mennesker, vil der udentvivl være folk af forskellige meninger. Så man vil aldrig kunne forhindre folk i at danne mindre kliker, men at de så ikke alle er lige seriøse, er så en anden sag.
Det handler jo også om ressourcer...

Personligt så jeg gerne en bus som var i byen noget før kamp, så kunne man komme på værtshus få nogle øl, synge ned gennem byen. Men mest af alt er sammenholdet vigtigt. Kunne aldrig finde på at tage med bussen, hvis jeg ikke kendte nogle som skulle med. Det vil sgu blive en dødssejler away. Måske man kan lave nogle events, som vil kunne trække i folk?
Skyd vejle ned, var genialt! Problemet er bare at det er de samme, som altid er der.
Desuden ser jeg et stort problem i at FCM laver fan klubber. De tager en masse medlemmer fra BW, vil tro mange hellere vil bruge klubhuset, fordi det er en fordelsklub. Man får ikke noget ud af BW, hvis man ikke yder noget. Mens man i klubhuset betaler et beløb, også får man ellers i hoved og røv.
Derudover har de nogle ungdomsgrupper, som får BW til at se ud som de gamle! Man kan kun være medlem, hvis man er 18, hvilket er bullshit!!! Man burde gå i dialog med FCM og få dem indlemmet i BW.

BW - 665

Re: Hvad sker der?

Indlæg af BW - 665 »

Sidder og klapper i mine kornfede hænder, tiltrods for at et af dine kritikpunkter utvivlsomt kan møntes på mig også - nobody is perfect.

Jeg har med vilje undgået Ulvegraven her i dagene efter FCK kampen, og har noteret omkring 200 indlæg jeg ikke har lyst - det er da sjovt som indlæggene nærmest tredobles når det går virkelig dårligt, at kaste med sandet er altid lettere end at bygge et sandslot.

Med overskrifter såsom "Thomasberg raus" og "Man må yde, før man kan nyde" har det ikke været svært for mig at undgå de sure opstød - vil desuden undlade at nævne navne på de "debattører" (med fare for at vanære dem der er titlen værdig) jeg finder totalt destruktive for såvel omgangstone som debat, dem kender folk vel efterhånden.

Før i tiden var det trods alt muligt at elegant skippe indlæg fra de folk der ikke lukkede andet ud end gale og sure opstød, men nu er mængden jo overvældende og læser efterhånden kun indlæg fra garvede debattører som Altoriso, Ravnen, Kent, Hausser osv., selvom det efterhånden drukner i mængden.

Har personligt erfaret at begynde at påtale de ting du nævner i selve debatterne kun avler mere "OT snak", og atter er dræbende for selve emnet, så en kollektiv opsang er nok nærmere vejen frem - godt initiativ.

Tilslutter mig dit budskab: STRAM OP! TÆNK inden i trykker på knappen, simple trin at gå igennem:

1. Overholder mit indlæg sidens reglementer?
2. Kan mit indlæg kvalificeres som "debat"?
3. Argumenterer jeg for mine synspunkter/holdninger?
4. Præsenterer jeg mine synspunkter/holdninger som fakta, uden belæg for det?

Det må være muligt at få Graven på ret kurs... eller bare så ret en kurs som den har været på førhen.

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Jeg går da ud fra du er klar over det, men Ulvegravens eneste formål er ikke kun at diskutere BW men også klubben FCM, den som vi allesammen er fan af.

At begynde at kritisere folk som forholder sig skeptisk til begivenheder og begreber som vedrører FCM, finder jeg helt og holdent idiotisk, så har man overhovedet ikke forstået nooget af hvad et debatforum går ud på. Det er vist de færreste som ønsker en ensidig og unuanceret lovprisning af FCM. den slags findes vist kun i diktaturstater.

Thomas Lund

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Thomas Lund »

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,857 ... #msg-87585

Hvad vil du sige med det indlæg? Du er uenig og hvad så? Det skal vi andre vide? Hvorfor?

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,886 ... #msg-88647

Igen: ok?? Tak for din mening? Hvad skal jeg bruge det til?

Hausser påpeger endnu engang at det er for dårligt:
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,886 ... #msg-88834

Tak!

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,883 ... #msg-88368

Goddag-mand-økseskaft!

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,883 ... #msg-88701

tak for det! Hvis du ikke var der til at påpege problemerne, hvad skulle vi andre så gøre?

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,882 ... #msg-88257

Øh nåh! Godt så! Så ved vi det.

Jeg skal skåne dig for yderligere links. Nu har jeg brugt 10 minutter på det.

Hvis du ikke fatter hvorfor jeg mener at ovenstående er ligegyldigheder i hobetal og at det ikke handler om retten til at være kritisk, så er den tabt på forhånd.

Lund

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Nej jeg fatter helt ærligt ikke hvorfor du mener overstående er ligegyldigheder, indlæggene er jo velargumenterede og jeg har redegjort for min holdning. Jeg har til gengæld fattet at du fatter nada af hvordan et DEBATforum fungerer, det er helt ærligt pinligt for en tidligere moderator.

BW - 665

Re: Hvad sker der?

Indlæg af BW - 665 »

Jeg er for så vidt enig i at den slags kritiske indlæg ikke bringer så meget konstruktivt til debatten - dog mener jeg det at påpege problemstillinger stadig er relevant for debatten, så er lidt splittet der.

Synes personligt at enhver konstruktiv (!) kritik af klubben er berettiget, omen jeg er enig med Lund i at der som et minimum bør følge et forslag til forbedring/ændring af den problemstilling man påpeger, og i nogle tilfælde, revser klubben for.

Thomas Lund

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Thomas Lund »

Lad os nu kalde en spade for en spade Hausser. Du svarer på mit indlæg fordi du udemærket godt ved at en del af det handler (delvist) om dig.

Du har om nogen i længere tid, revset klubben for alt hvad der går galt. Både sportsdirektøren, træneren og spilleren og endda den økonomiske styring af klubben har fået konstante verbale tæsk i månedsvis i 100vis af indlæg her på Ulvegraven. Fint nok at du begrunder det, men hvad kan vi bruge det til? Du kommer jo ikke med så fandens mange forslag til hvad der skal ændres.

Kan du ikke lige fortælle mig hvordan et debatforum fungerer?

Lund

BW - 665

Re: Hvad sker der?

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej jeg fatter helt ærligt ikke hvorfor du mener
> overstående er ligegyldigheder, indlæggene er jo
> velargumenterede og jeg har redegjort for min
> holdning. Jeg har til gengæld fattet at du fatter
> nada af hvordan et DEBATforum fungerer, det er
> helt ærligt pinligt for en tidligere moderator.

Ahh c'mon Hausser! Lund påtaler jo ikke hvorvidt dine indlæg er berettiget i henhold til hvad der kvalificeres som tilladt på et debatforum, men at det ikke bringer noget nyt og fremad-rettet på banen.

Jeg har også selv skrevet min del af kontruktiv kritik, uden kontruktive løsninger, så tager den også på min kappe - der er nok af kritikere og mandagstrænere på graven, de fleste langt fra så velformulerede desværre, men jeg giver Lund ret i at der burde være flere konstruktive løsningsforslag og bidrag i de kritiske indlæg.

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Som fan så mener jeg faktisk man har en forpligtelse til at forholde sig kritisk til hvad der foregår i ens klub, hvad enten det foregår på fodboldbanen, i hovederne på spillerne, eller på kontorerne. Alt hvad der på nogen måde kan påvirke klubbens formåen på den sportslige front er i princippet interessant at diskutere og analysere og det gælder både negative og positive ting.

Som du selv forklarer så er mine kritiske indlæg netop ikke bare baseret på momentan frustation i nederlagets stund (der er jo hundredevis af dem), men kritik som er velovervejet igennem et stykke tid og som jeg argumenterer for. Som du selv nævner har jeg været efter FCM på den økonomiske front og der har også været masser på graven som har ment jeg har været for kritisk, men man kan jo se at kritikken holder stik. I dette regnskabsår kan man jo konstatere at man til trods for spillersalg for næsten 60 millioner (Troest, Kjær og Femi) "blot" forventer et overskud på 14-15 mio kr eller noget i den stil og her budgetterer man vel endda med en tredjeplads. Og nej, Borrings pris på 20 mio. kr. kommer ikke til at påvirke regnskabet med 20 millioner. Det kan godt være der er andre der falder i svime over at FCM kan lave 14-15 mio. i overskud, men for alle dem der ved hvad der ligger bag, så burde det altså ikke være noget man får slap orgasme af.

Jeg ved ikke præcist om du forventer at et sådan regnskab, når det engang kommer, enten skal forbigås i stilhed eller om man blot skal stille sig totalt ukritisk og lalleglad overfor det? Jeg vil vove at påstå at den kritiske analyse er klart det mest skabende og kontruktive. I det hele taget har jeg ekstremt svært ved at
se hvad en masse positive indlæg spækket med superlativer om FCM, skulle bibringe debatten af merværdi, i forhold til et velargumenteret kritisk indlæg som tager en problemstilling op, jeg ved ihvertfald klart hvad jeg foretrækker og hvad jeg finder mest interessant.

At jeg ikke kommer med løsningforslag, er vel heller ikke ligefrem korrekt, jeg har hele tiden påpeget nødvendigheden af at kunne gøre os uafhængige af spillersalg ved at differentiere forretningen, ligesom jeg også hart påpeget nødvendigheden af at fokusere og bearbejde spillerne på det mentale plan for lige at give nogle eksempler. At det ikke altid er det letteste at påpege specifikke løsninger på et bestemt problem er vel i øvrigt logisk, da ingen af os har den daglige gang i FCM og på træningsbanen, men det gør det bestemt ikke mindre legitimt at pege på at der faktisk er et problem. Man kan jo også se hvor svært FCM selv har ved at komme med løsninger på problemer. Man har i lang tid villet differentiere forretningen, men når der endelig sker noget, er det en notorisk underskudsforretning i form af en kvindehøndboldklub man overtager..

Du må selv om du mener du kan bruge mit indlæg til noget eller ej, det står dig fuldstændigt frit for at læse dem, men jeg har dælme svært ved at se hvad alle de positive indlæg gør for dig så, hvad gør dem interessante?

Når man debatterer og diskuterer så redegør man for sine holdninger og forhåbentlig er der så nogen som lader sig påvirke af indlægget og responderer på det, det skulle jo gerne fremme debatten. Hvad der derimod ikke fremmer debatten, er en masse selvfedhed hvor vi bare klapper hinanden på skuldrene. Hvis man vil kvæle al form for kritik og ensrette brugerne, så kvæler man altså også en meget stor del af interessante debat som gør Ulvegraven værd at besøge.

Hausser

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Hausser »

Det jeg skriver i de indlæg som Thomas Lund linker til, er særdeles vedkommende og bringer allesammen nye pointer frem eller underbygger eksisterende. At Thomas Lund ikke har ulejliget sig med at læse hvilke indlæg der gik forud for flere af dem og derfor har taget dem ud af kontekst, må være hans problem.

Hvis man i øvrigt vil fjerne al den debat som ikke bringer noget nyt eller fremadrettetr, så kan man vel skære 80-90% af graven væk. Folk kommer med deres holdninger og det skal der sgu være plads til.

Poulsgaard

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Poulsgaard »

"Hvis man i øvrigt vil fjerne al den debat som ikke bringer noget nyt eller fremadrettetr, så kan man vel skære 80-90% af graven væk. Folk kommer med deres holdninger og det skal der sgu være plads til."



Du er gal på den.

- Det er bare min holdning
- Hvad der er galt gider jeg ikke skrive
- Hvad du kan gøre anderledes gider jeg ikke skrive, andet end at du skal gøre det bedre.

Dette er et af de indlæg som du selv mener udgør 80-90 % af indlæg på graven og jeg mener i øvrigt at du har ret.

At læse indlæg her på graven er efterhånden ikke engang som en slap orgasme.
-Det er et uendelig langt forspil.

Jeg mener det er de nuværende administratorer (hvem de så end er) har spillet fallit. Alt for længe har de tilladt en stigende mangel på indhold i indlægene. måske fordi de selv er dumme til at læse og reflektere på indlægene, måske fordi de redaktionelle linier der er lagt af BW ikke giver dem mulighed for at udøve deres hverv.

Lad os da lave en gruppe her på graven til alle intetsigende indlæg, og vi der selv mener at være begavet på højde med gennemsnittet faktisk begynde at få noget ud af at debattere.

Thomas Lund

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Thomas Lund »

Poulsgaard rammer hovedet på sømmet meget præcist. Det handler nemlig ikke om hvor vidt indlæggene er kritiske eller ej, men det manglende (nye) indhold.
Jeg savner eksempelvis stadig et eneste argument i form af konkrete værdier, fra nogle for hvorfor helvede FCM skulle købe en håndboldklub. Argumenterne imod, der har været mest konkrete blev vist præsenteret af Kent, da han stangede resultatet for håndboldklubbens sidste 5 årsregnskaber ud. Der var da vist heller ikke nogen, der på baggrund af den viden, begyndte at påstå at man rent faktisk kunne tjene penge på sporten.

Jeg har egentlig bare ventet på at nogen ville skrive at man ikke kan komme med konkrete løsningsforslag qua den manglende indsig og daglige gang i FCM, men kritik af klubben kan man åbenbart fint komme med.

Det er ikke fordi jeg ikke vil have at folk kritiserer og bruger saglige argumenter, men når 15 mand bare siger der samme igen og igen, så bliver det så trættende at se på. Der er jo ikke noget nyt! Det er som om nogle tror at mængden af deres indlæg vil gøre en forskel, at jo mere de "råber og skriger" så lytter andre og så gør de en forskel.

Her er et eksempel: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,857 ... #msg-87604
Det kan da godt være at det bare hører til på et debatforum? Jeg kan ikke debattere ud fra sådan noget, jeg har intet at modsige på og jeg har intet at bidrage med, men der kommer da et svar fuld af guldkorn: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,857 ... #msg-87623

Jeg mener også at admin med hård hånd skal fjerne ALLE indlæg der ikke bidrager med noget og at advarsler skal deles ud.

Lort som det er her gider ingen da se på:
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,857 ... #msg-88907
- og så kan han lige få en advarsel at næste gang han poster sådan noget skrammel koster det en måneds karantæne. Ingen diskussion!

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,628 ... #msg-88882
Nåh så er jeg mere rolig. Har i lang tid bekymret mig om det banner.

og begynd gerne at lange advarsler ud til folk der voldtager citatknappen.

Lund

Persian_Wolf

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Persian_Wolf »

Jeg kan sagtens følge Lund i mange af points. Men du må altså ikke undervurder hvor svært det er at vedligeholde et cyber-miljø(forum, hjemmeside etc)

Nu er jeg ikke den mest aktive fan, men ikke desto mindre, så har jeg lidt erfaring med community spirit i et online kommunikationsforum.

Ulvegravens inddeling i 3 fora-kategorier, gør det svært at have kontrol over hvad der hører til hvor. Hver af de 3 over-kategorier, burde have nogle mere præcise underkategorier, så indholdet af indlæg og emner kunne blive bedre filtreret og inddelt. På den måde vil kan kunne skabe et mere kontrolleret miljø.

Sådan noget kræver dog en anden form for et forum . Hvor indlæg i en tråd blive vist ned ad, uden at man skal klikke på hvert svar, og det kræver desuden mere aktive moderatorer.

Det er i hvert fald hvad angår kvalitet og kategorisering.



Hvad angår indhold af indlæg og kvaliteten heraf, så afspejler det sig ofte af forummets kategorisering. Jo mere præcis forumkategori, des større er chancen for et bedre kontrolleret og discplineret forum-miljø. Måske kunne dette tiltrække flere? og eventuel motiverer flere til at skrive bedre?

Kort sagt, så tror jeg at det handler om at forbedre kontrollen og organiseringen i cyber-miljøet herunder BW og graven, for jeg mener helt klart at det sætter noget i folks hoveder - rent kognitivt - og man vil blive bedre til at skrive gode og kvalitetsrige indlæg. Det kræver blot bedre tekniske forudsætninger - altså gode og nemme værktøjer for moderatorer til at arbejde og vedligeholde graven/bw med.

Et andet vigtigt punkt, er måske at skabe et bedre "community-spirit", hvor fans kan komme tættere på fanklubben og klubben. Opsætte tekniske og fysiske forudsætninger for at fans let og nemt kan bidrage til hvad enten der kan bidrages til. Social networking i blandt fans, hvor spillere blandt andet også kunne bruge par minutter om ugen på at chatte med fans. Et godt cyber-miljø vil kunne bringe fans, fanklubben og klubben tættere sammen - til trods for distancen. Nettet giver idag mulighed for så mange fantastisk ting, dog er der konsekvenser hvis ikke man skærper kontrollen og skaber et organiseret miljø, som dels motiverer fans til at deltage seriøst og dels giver moderatorer og bestyrelsen bedre muligheder for at kunne håndtere og vedligeholde miljøet.

Dette tror jeg vil smitte af på folks adfærd, motivation, koncentration og dermed forbedret kvalitet.


Blot mine ydmyge tanker :)

Administrator

Re: Hvad sker der?

Indlæg af Administrator »

Poulsgaard Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg mener det er de nuværende administratorer
> (hvem de så end er) har spillet fallit. Alt for
> længe har de tilladt en stigende mangel på indhold
> i indlægene. måske fordi de selv er dumme til at
> læse og reflektere på indlægene, måske fordi de
> redaktionelle linier der er lagt af BW ikke giver
> dem mulighed for at udøve deres hverv.

Jeg starter bagfra. De redaktionelle linier er ikke udlagt af BW.

Administratorgruppen består af 4-6 folk, som alle har et privatliv, familie, er til fodbold, find selv på flere. Vi kan ikke være online hele tiden, og lige som jer, virker en tråd på 200 indlæg efter et nederlag altså uoverkommeligt at komme igennem. ISÆR når 80-90% af indlæggene faktisk er til at lukke op og ski.. i. Men jeg skal da meget gerne indskærpe at vi sletter alt urelevant indhold fra trådene. Det vil desværre bare indebære at indlæg, som førhen blev flyttet ryger i papirkurven, på trods af at de måske var ok.

Desuden har denne tråd i den grad manglet indlæg http://www.ulvegraven.dk/read.php?4,79681 , det virker desværre som om brugerne egentlig er ligeglade.

> Lad os da lave en gruppe her på graven til alle
> intetsigende indlæg, og vi der selv mener at være
> begavet på højde med gennemsnittet faktisk begynde
> at få noget ud af at debattere.

Vil du have et "mudderkastningsforum"?

Besvar